Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Noen som anbefaler et sted hvor jeg kan få kjøpt 32 gb micro SDHC? Skal jeg kjøpe class 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 ???

 

Jeg kjøpte 32 GB Class 2 til 599 hos Net on Net

 

Det sies at alle klassene fungerer bra til hd-filming osv, den eneste grunnen til å ha høyere class er for å flytte filer til og fra Pc kjappere.

Tar du bilder i høy oppløsning, med kort mellomrom, kan det være fordel med en kjapp minnebrikke også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte på fredag fra elkjøp. Hos CDON bestilte jeg i slutten av mars, og de kunne akkurat bekrefte at telefonen er på lager og sendes snart! da blir det retur på telefonen fra elkjøp siden den var 650,- dyrere...

 

CDON sa ingenting om når de skulle sende den, ev. hvorfor de ikke hadde sendt den enda når den likevel er på lager?

 

De drev vistnok å sendte de ut nå. Skulle få sporingsnummer i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Alle android telefoner "krever" vel det....

Skulle det være noe spesielt med SGS2 i forhold til dette?

"Krever" i som om den spør på om du har en google-konto eller om du vil opprette en ved første oppstart, når du bare kan hoppe over den?

Lenke til kommentar

Alle android telefoner "krever" vel det....

Skulle det være noe spesielt med SGS2 i forhold til dette?

Neida, har bare ingen erfaring med Android fra før av, og lurte på hvordan det fungerer. Hvordan lager man en Google-konto egentlig? Holder det å logge på med Gmail?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Alle android telefoner "krever" vel det....

Skulle det være noe spesielt med SGS2 i forhold til dette?

Neida, har bare ingen erfaring med Android fra før av, og lurte på hvordan det fungerer. Hvordan lager man en Google-konto egentlig? Holder det å logge på med Gmail?

Google-konto = g-mail

Lenke til kommentar

Alle android telefoner "krever" vel det....

Skulle det være noe spesielt med SGS2 i forhold til dette?

Neida, har bare ingen erfaring med Android fra før av, og lurte på hvordan det fungerer. Hvordan lager man en Google-konto egentlig? Holder det å logge på med Gmail?

 

Ja! Vis du har Gmail så har du automatisk google konto.

 

Nå som du trer inn i Android universet så vil du bruke google som kontaktliste osv. Veldig greit å synce ved bytte av tlf etc.

Lenke til kommentar

Alle android telefoner "krever" vel det....

Skulle det være noe spesielt med SGS2 i forhold til dette?

Neida, har bare ingen erfaring med Android fra før av, og lurte på hvordan det fungerer. Hvordan lager man en Google-konto egentlig? Holder det å logge på med Gmail?

Google-konto = g-mail

Aha :blush: Takker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke helt hva denne testen er for noe (gjerne opplys meg), men der scorer jo iPhone 3G S bedre enn iPhone 4 på de fleste punktene!

 

Snodig!

 

 

Og benchmarks er langt fra alt! Syns mange sånne tester er veldig misvisende!!

Lenke til kommentar

Noen som anbefaler et sted hvor jeg kan få kjøpt 32 gb micro SDHC? Skal jeg kjøpe class 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 ???

 

Jeg kjøpte 32 GB Class 2 til 599 hos Net on Net

 

Det sies at alle klassene fungerer bra til hd-filming osv, den eneste grunnen til å ha høyere class er for å flytte filer til og fra Pc kjappere.

 

 

Nå vet ikke jeg hvilken kvalitet og bitrate Samsung Galaxy S2 filmer i, som mobiltelefon så er den sikkert noe begrenset men tenkt deg om du skulle filme 1080P med en forsvarlig bitrate på hvertfall 10mbps+ da vil MicroSD Class 2 slite voldsomt.

 

Nå er jo hele dette klasse systemet ganske misvisende da det vell strengt tatt kun stiller minstekrav til skrivehastigheten men ikke spesifiserer hvilken hastighet et kort har. Har vært borti at blant annet gode Class 6 kort fra SanDisk i realiteten er raskere enn Class 8 kort fra en litt mer ukjent produsent osv osv..

 

Men har du noen som helst planer om å legge inn apps og filme 1080P med fornuftig bitrate så ville jeg aldri vurdert noe som helst under klasse 6. Men det er nå meg wink.gif

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har de to stoorste tabloidene kommet med sine tester:

 

Tidenes beste mobil

http://www.dagbladet.no/2011/05/10/tema/klikk/teknologi/mobil/16485080/

På grensen til det perfekte

Test av Samsung Galaxy S II

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10093324

Det er jo ikke avisene som har testet. Dem har bare kopiert det andre har skrevet.

 

Dagbladet har kopiert ifra Mobili, og VG ifra Amobile.

 

Hehehe, lureri :whistle:

Lenke til kommentar

FOR HELVETE! Nå har jeg bestilt og avbestilt og bestilt totalt 4 ganger fra chess siden den kom ut på forhåndsbestilling, den JÆVLA NFC chippen! Er det noe epple kan gjøre riktig er å introdusere massen for NFC chippen, men før det kan bli i nærheten av en standard så vil det gå iallefall ett år minst så da har jeg en finfin unnskyldning på å kjøpë Galaxy s3.

 

Men chess var tydligvis leie av at jeg ringte og maste så dem slang inn en 250 kr rabbatt på meg haha. (Begrunnelsen var god og betalende kunde over lengre tid men pytt pytt)Men chess har alltid vært <3 siden jeg gikk til dem.

 

NÅÅÅ derimot håper jeg at jeg får en genial tlf som jeg kan se entourage på bussen til/fra skolen og jeg er enda rasende på markedsføringen til Desire HD (glimrende å se film på) my ass da den dritten støtter så og si ingenting.

 

Men jeg gleder meg. :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Noen som anbefaler et sted hvor jeg kan få kjøpt 32 gb micro SDHC? Skal jeg kjøpe class 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 ???

 

Jeg kjøpte 32 GB Class 2 til 599 hos Net on Net

 

Det sies at alle klassene fungerer bra til hd-filming osv, den eneste grunnen til å ha høyere class er for å flytte filer til og fra Pc kjappere.

 

 

Nå vet ikke jeg hvilken kvalitet og bitrate Samsung Galaxy S2 filmer i, som mobiltelefon så er den sikkert noe begrenset men tenkt deg om du skulle filme 1080P med en forsvarlig bitrate på hvertfall 10mbps+ da vil MicroSD Class 2 slite voldsomt.

 

 

I følge tester filmer denne i 17-18 Mega BIT per sekund. Det tilsvarer ca 2.2 Mega BYTE per sekund og da bør et klasse 2 kort av et godt merke faktisk være tilstrekkelig, ihvertfall til filming.

Lenke til kommentar

I følge tester filmer denne i 17-18 Mega BIT per sekund. Det tilsvarer ca 2.2 Mega BYTE per sekund og da bør et klasse 2 kort av et godt merke faktisk være tilstrekkelig, ihvertfall til filming.

Du har rett i alt bortsett fra konklusjonen. Et klasse 2 kort skal (ifølge produsenten) kunne skrives til med en hastighet på minst 2 MB/s eller 16 Mb/s. Det er altså i grenseland, og forbrukere bør legge litt mer penger i et kort av høyere klasse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...