WF-00 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Jeg har i det siste fått problemer med å finne fram til mediefiler etter at jeg har koblet opp SII-en til PC-en og kopiert nye filer til SII-en. Den kjører ikke "mediescanning" (tror jeg det heter). Jeg legger lydfiler på under "sd_card/external_sd" på en mappe jeg har kalt "Musikk". Når jeg skal legge inn f.eks. ei lydbok (kopiert fra CD-er) kopierer jeg den som ei ny mappe i "musikk"-mappa. Når jeg så kobler fra SII-en, starter ikke "mediescanning", det mener jeg skjedde tidligere (da alt var i orden). Jeg "lever" nå med problemet på dette viset: Har sluttet å bruke lydavspilleren som følger med mobilen. Har lastet ned gratisversjonen av "winamp", den finner alle lydfilene, av en eller annen merkelig grunn!?! Kan det derfor være et problem med den medfølgende lysavspilleren? Finnes det en måte å få SII-en til å starte mediescanning på når jeg vil det? Jeg har prøvd å reboote SII-en, men det fungerte ikke. Noen tips hvordan jeg får løst dette? Endret 13. juni 2012 av WF-00 Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Se om du finner filene i Astro. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Rootet telefonen min for noen dager siden. La inn wanamlite stock, med siste siyah kernel. Fremdeles svak batteriytelse. Det må da være noe gale med min telefon? Det har aldri vært så ille før ICS-oppdatering. Jeg har nytt batteri fra en annen S2 jeg lånte en stund. Se forøvrig også min post hvor jeg sammenligner "ny lånetelefon" og min private telefon fra 2011. Link Legg også merke til at Android OS bruker 86% av batteriet. Telefonen hadde ca. 86% igjen av batteriet da jeg la meg ca. kl 02. Da har den ligget ubrukt på bordet gjennom hele natten, med WiFi på, god dekning på GSM. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Da har jeg fått S3 i Blå Feil forum å poste det på. Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Har hatt problemer med min S2 etter at jeg oppgraderte til 4.0.3. Problemet er at den skrur seg av helt tilfeldig. Noen andre som har samme problem, og evt. en løsning? Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Har hatt problemer med min S2 etter at jeg oppgraderte til 4.0.3. Problemet er at den skrur seg av helt tilfeldig. Noen andre som har samme problem, og evt. en løsning? Prøvd å nullstille til fabrikkdata? Lenke til kommentar
MAG8 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hadde selv samme problemet. Skiftet til custom ROM så forsvant problemet.. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Nå har jeg i alle fall fått verifisert at Samsung Galaxy S2 har dårlig samtalekvalitet. Jeg fikk en mobiltelefon fra jobben, en Samsung XCover GT-S5690 og de jeg har snakket med har nevnt at de hører meg mye bedre og tydeligere. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Merkelig. Min SII har veldig god samtalekvalitet og jeg bruker til tider flere forskjellige tlf. Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Rootet telefonen min for noen dager siden. La inn wanamlite stock, med siste siyah kernel. Fremdeles svak batteriytelse. Det må da være noe gale med min telefon? Det har aldri vært så ille før ICS-oppdatering. Jeg har nytt batteri fra en annen S2 jeg lånte en stund. Se forøvrig også min post hvor jeg sammenligner "ny lånetelefon" og min private telefon fra 2011. Link Legg også merke til at Android OS bruker 86% av batteriet. Telefonen hadde ca. 86% igjen av batteriet da jeg la meg ca. kl 02. Da har den ligget ubrukt på bordet gjennom hele natten, med WiFi på, god dekning på GSM. Her er det noe galt ja, androidOS skal IKKE være så høyt. Hvis du har minnekort i, ta dette ut da det har vært en bug med dette tidligere. 16gb er ihvertfall nok for meg uansett. Ellers er det svært viktig å formatere interminne osv. Dette står riktignok ikke i "oppskriften" men uansett factory reset, wipe data, cache og dalvik så burde det være ok. Det var denne du brukte ikke sant? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hadde dårlig samtalekvalitet til jeg byttet rom eller flashet til en annen software for modem. I tillegg renset jeg mikrofonene med en tynn nål. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Den innebygde støyreduksjonen fungerer dessverre elednig. Den medfører at alt jeg sier blir oppfattet som støy ihvertfall, dersom jeg bruker original Samsung-firmware. I følge de jeg snakker med høres det ut som om jeg forsvinner innover i en tunnell/grotte til de så vidt kan høre meg. Lenke til kommentar
buerjr Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 jeg har en samsung galaxy S2. nå kommer det opp masse popups hvor det står: prosessen com.android.phone har stoppet meldinger har stoppet telefonen har stoppet noen som vet hva dette kan være? den henger seg hele tiden og jeg får ikke ringt, tatt imot samtaler eller meldinger. kan trenge litt ekspert råd nå. på forhånd takk Lenke til kommentar
WF-00 Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Se om du finner filene i Astro. Astro? Er det en filbehandler? Jeg finner filene i den "medfølgende" filbehandleren. Det er ikke der problemet. Jeg finner ikke filene i "lydavspilleren" som følger med. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Dårlig lyd på SII kan også skyldes beskyttelsesdeksel. Ta det av og mirakelet skjer! Lenke til kommentar
j0llenor Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hei, har opplevd en rar ting idag på min S2, og min kjære sin S3. Det har begynt å komme reklamer inn på status linjen på telefonene, de reklamerer for "gratulerer du er dagens vinner bla bla bla" og viss man trykker på dem så åpnes et internett vindu. De har en stjerne som ikon på status linjen. Er utrolig irriterende, spesielt med tanke på at vi ikke har meldt oss opp på noe, og ikke har installert noe app som skal gjøre dette. Har noen opplevd det samme? Jørgen Lenke til kommentar
Ablaze Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det skyldes at dere har installert en applikasjon som medfølger såkalt push-reklame. Last ned "AdFree" som oppdager slike applikasjoner, og så avinstallerer du bare disse applikasjonene. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Pass på å gi dem én stjerne i Play Store og advar andre brukere først. Såpass skylder vi da hverandre (og de ekle reklame-jævlene)? Endret 14. juni 2012 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hei, har opplevd en rar ting idag på min S2, og min kjære sin S3. Det har begynt å komme reklamer inn på status linjen på telefonene, de reklamerer for "gratulerer du er dagens vinner bla bla bla" og viss man trykker på dem så åpnes et internett vindu. De har en stjerne som ikon på status linjen. Er utrolig irriterende, spesielt med tanke på at vi ikke har meldt oss opp på noe, og ikke har installert noe app som skal gjøre dette. Har noen opplevd det samme? Jørgen Er en app som gjør dette. Last ned Airpush detector og den finner hvilken app det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg