Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte operatører har avtaler om å lage en tilpasset versjon av oppdateringen, man kan f.eks ofte se telefoner som selges med Telenor abonnement komme levert med ferdig installerte apps som Wimp, snarveier til Telenor sine tjenester som Minesider osv ... Så telefonene som da er telenor "brandet" vil få oppdateringen sin via Telenor.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke bra:/ tenker å kjøpe galaxy s3 på lefdal uten binding og den kan være telenor konfigruert men ikke opratørlåst. noen som vet om hvor trege telenor pleier å være ut med oppdateringene da?

Telenor henger etter med ca. 4-6 uker.

Lenke til kommentar

Fungerer mappefunksjon, Angi mobildata grense?

Trenger å hoppe vekk fra Nexus s2 romet.

Kan du utdype hva du mener med "mappefunksjon" ?

Mobildata grense har jeg ikke testet i praksis, men funksjonen er der...

Kan du dra applikasjoner på hverandre for å lage såkalte "mapper" (mye penere med 10mapper en 70aplikasjoner)

Lenke til kommentar

Jeg prøver fortvilt å få spotify til å lagre på minnekortet , men får det ikke til, er det noen som har en "oppskrift" på hvordan det gjøres?

1. I Spotify > Settings > Clear saved data

2. Så avinstaller Spotify, og reinstaller på nytt fra Google Play eller m.spotify.com

3. Da vil Spotify legge musikkbiblioteket der hvor det er mest plass ledig, som regel minnekortet.

Om ikke det virker (noe det ikke altid gjør) kan du forsøke steg 1 på nytt, så logge deg av Spotify og trykke på Meny tasten når du kommer til innloggings skjemen og da kunne velge adressen hvor musikken skal lagres manuelt

Kilde: http://www.spotify.c...ternal-sd-card/

Endret av Donnybrook
Lenke til kommentar

Jeg prøver fortvilt å få spotify til å lagre på minnekortet , men får det ikke til, er det noen som har en "oppskrift" på hvordan det gjøres?

Eller logg ut->meny->SD card location, så endrer du den slik at det stemmer :)

Lenke til kommentar

Kan du dra applikasjoner på hverandre for å lage såkalte "mapper" (mye penere med 10mapper en 70aplikasjoner)

ÅÅÅ... det der er jo noe som følger med Touchwiz og der kan man jo det... Jeg bruker pr. i dag Go Launcher som jeg synes er utrolig mye bedre på alle måter...

Der kan man også opprette mapper altså :)

Hvilken launcher du liker beste har ikke så mye med hvilken ROM du skal velge..

Lenke til kommentar

ÅÅÅ... det der er jo noe som følger med Touchwiz og der kan man jo det... Jeg bruker pr. i dag Go Launcher som jeg synes er utrolig mye bedre på alle måter...

Der kan man også opprette mapper altså :)

Hvilken launcher du liker beste har ikke så mye med hvilken ROM du skal velge..

Man kan fint lage mapper i vanilla ICS også, trenger ikke TouchWiz eller noen tredjeparts launcher.

Edit: spoiler

Endret av Donnybrook
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har aldri satt meg inn i dette med rooting og custom ROMs, men merker at interessen min øker disse dager. Jeg har ikke rørt noe på telefonen min, som er ca. ett år gammel og kjører stock ICS (4.0.3). Den er ikke rootet. Dette får jeg opp under "Om telefonen":

Grunnbåndsversjon: I9100XXLPW

Kjerneversjon: 3.0.15-I9100XWLPD

Build-nummer: IML74K.XWLPD

Jeg har lyst til å prøve meg på å eksperimentere med custom ROM, først og fremst Pure Galaxy Nexus Experience som ble anbefalt av noen lenger oppe og som ser veldig pen ut (i motsetning til TouchWiz-tullet). I tillegg har den fått god kritikk av andre brukere. Har noen spørsmål:

1) Finnes det norsk på denne versjonen?

2) Hvordan tar jeg backup av alt på telefonen (meldinger, kontakter osv.)?

3) Er det mulig å ta backup av den velfungerende stockutgaven som jeg nå kjører, slik at jeg kan flashe den tilbake om jeg skulle ønske det en dag?

4) Hva trengs for installasjon, hva må jeg passe på og i hvilken rekkefølge?

Ble litt mange spørsmål på en gang ser jeg, men er helt nybegynner på dette området og vil helst unngå å gjøre feil slik at jeg blir uten telefon. I tillegg er det ikke lett å bla seg gjennom 800 sider her for å finne svar. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe hokus pokus å oppgradere via Kies.

1. Start Kies programmet på PCen din.

2. Koble USB kabelen mellom telefonen og PCen.

3. Dersom en ny firmware er tilgjengelig vil Kies si ifra, og du kan trykke på oppgrader.

PS. Dersom du har en gammel versjon av Kies på PCen din, bør du oppgradere denne til siste versjon først.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har aldri satt meg inn i dette med rooting og custom ROMs, men merker at interessen min øker disse dager. Jeg har ikke rørt noe på telefonen min, som er ca. ett år gammel og kjører stock ICS (4.0.3). Den er ikke rootet. Dette får jeg opp under "Om telefonen":

Grunnbåndsversjon: I9100XXLPW

Kjerneversjon: 3.0.15-I9100XWLPD

Build-nummer: IML74K.XWLPD

Jeg har lyst til å prøve meg på å eksperimentere med custom ROM, først og fremst Pure Galaxy Nexus Experience som ble anbefalt av noen lenger oppe og som ser veldig pen ut (i motsetning til TouchWiz-tullet). I tillegg har den fått god kritikk av andre brukere. Har noen spørsmål:

1) Finnes det norsk på denne versjonen?

2) Hvordan tar jeg backup av alt på telefonen (meldinger, kontakter osv.)?

3) Er det mulig å ta backup av den velfungerende stockutgaven som jeg nå kjører, slik at jeg kan flashe den tilbake om jeg skulle ønske det en dag?

4) Hva trengs for installasjon, hva må jeg passe på og i hvilken rekkefølge?

Ble litt mange spørsmål på en gang ser jeg, men er helt nybegynner på dette området og vil helst unngå å gjøre feil slik at jeg blir uten telefon. I tillegg er det ikke lett å bla seg gjennom 800 sider her for å finne svar. :)

Siste stock fw finner du på www.samfirmware.com , men hvis det er bare utseende du misliker finnes mange launchers som gjør noe med det, uten at du trenger å legge inn ny rom.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...