Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hjelp, hva skjer? tlf. har alltid hatt ok på batteritid, men i dag stupte det fra 100 til nada på ca 7 timers med moderat bruk...

Puttet i laderen men etter en halvtime var den bare steget 3%, fra 10til13. Da gang jeg opp det batteriet og puttet inn et sånt stort et (3500) som jeg kjøpte på dx bare for gøy. Det lå på 80 % kl 18.30 og er nå på 12! Og da har jeg bare sendt et par mailer. Lader nåog igjen går det dødstreigt. Hva skjer? Fikkmobilen i august og har ikke oppdatert eller rootet eller noe. Hjelp!

Det samme skjedde med min mobil, nå kan jeg ikke skru den på engang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonen min har blitt kjiip og den suger batteri som bare fader, er ikke lenge siden jeg flasha tilbake til Android 3.5 og rensket alt rusk og rask. Jeg ser det er flere her som sliter med batteriet, dette begynner å bli veldig irriterende og det lukter annet merke på neste mobilkjøp altså. Jeg har vært meget fornøyd med denne, men kan jo prøve en factoryreset engang for alle og se åssen det løser seg da. Booring jobb, men hva skal man gjøre når batteriet ikke holder en dag engang..... :)

Lenke til kommentar

Telefonen min har blitt kjiip og den suger batteri som bare fader, er ikke lenge siden jeg flasha tilbake til Android 3.5 og rensket alt rusk og rask. Jeg ser det er flere her som sliter med batteriet, dette begynner å bli veldig irriterende og det lukter annet merke på neste mobilkjøp altså. Jeg har vært meget fornøyd med denne, men kan jo prøve en factoryreset engang for alle og se åssen det løser seg da. Booring jobb, men hva skal man gjøre når batteriet ikke holder en dag engang..... :)

 

- Hva med å faktisk sjekke hva som bruker mest batteri? Ta et screenshot å last opp her

- Sjekke innstillingene dine, er mobildata på hele tiden? etc. Evt. bruke strømstyrings app.

Selv har jeg ikke noe problem med å klare 16t+ med normal bruk.

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar

Rar ting.

Jeg skulle ta ut batteriet på min i dag.

Fikk rett og slett ikke til å fjerne bakdekselet.

Det står jo så enkelt illustrert i brukerinstruksjonen, bare at man må passe på ikke å ødelegge neglene?

Jeg har nettopp klippet de og kanskje derfor jeg ga opp nå (i første omgang)

Torde rett og slett ikke mer, da jeg var redd for å ødelegge noe.

Hm....

Kanskje jeg bør vente til neglene har vokst litt?

Eller har jeg bare 10...tommeltotter.

Forslag?

Bakdeskslet til SGS2 tåler utrolig mye.

Ta en negleklipper og dra det ut der hvor du har det hakket som man skal bruke. Oppe til høyre sett fra baksiden.

Årøvd å dra ut batteriet i minimum 2 minutter?

 

 

ja, skjedde ingenting

Prøvd med et annet batteri? :)

Hjelperm jo ikke p laste opp noe bile her - hva skal du liksom fikse når kernel bruker 63% av batteriet?

Ny kernel, vel....

 

Jeg anbefaler Siyah Kernel, du kjører custom, om jeg ikke husker feil?

 

Akasha er også fornøyd med Siyah.

 

Rart at alle har problemer med telefonene sine, har hatt denne siden den var ny på markedet :p

 

PJYux.jpg

YcNJb.jpg

Ignorér Terminal IDE, glemte den på.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Noen som sliter med at telefonen bare skrur seg av av seg selv?

 

Først rapporterte spotify at disken var full (blatant løgn, ca 8 gig ledig på external sd) - og kræsjet seg selv godt og lenge.

 

Updatet til Spotify-betaen, som så begynte å kræsje hele telefonen så den skrudde seg av.

 

Etter det holdt telefonen bare på med å skru seg selv av en del av seg selv. Utrolig frustrerende. Noe jeg gjør feil her? Jeg kan liksom ikke se det - merker bare at jeg opplever at Android som OS aldri helt "fungerer". Det er alltid noe som ikke egentlig fungerer. Savner jeg Iphone 4'en min? Ja - akkurat nå gjør jeg det :( HYYYL!

Endret av hreple
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser ut som omgangssyke ... mens jeg leser posten før meg, og koser meg ved tanken på at jeg har nå slett ikke roota min lille venn - det er helt til jeg tar opp drittsekken, og ser at han har funnet det for godt å foreta ett selvdrap ... ille snertent, not ... :green:

 

Nesten som å bo i samme hus som en bedriten og masete liten toåring

Lenke til kommentar

Noen som sliter med at telefonen bare skrur seg av av seg selv?

 

Først rapporterte spotify at disken var full (blatant løgn, ca 8 gig ledig på external sd) - og kræsjet seg selv godt og lenge.

 

Updatet til Spotify-betaen, som så begynte å kræsje hele telefonen så den skrudde seg av.

 

Etter det holdt telefonen bare på med å skru seg selv av en del av seg selv. Utrolig frustrerende. Noe jeg gjør feil her? Jeg kan liksom ikke se det - merker bare at jeg opplever at Android som OS aldri helt "fungerer". Det er alltid noe som ikke egentlig fungerer. Savner jeg Iphone 4'en min? Ja - akkurat nå gjør jeg det :( HYYYL!

Så avinstallerer spoty-æbetaen.

Forresten, hva kjører du, 4.0.4 ? Den offisielle?

Lenke til kommentar

Noen som sliter med at telefonen bare skrur seg av av seg selv?

 

Først rapporterte spotify at disken var full (blatant løgn, ca 8 gig ledig på external sd) - og kræsjet seg selv godt og lenge.

 

Updatet til Spotify-betaen, som så begynte å kræsje hele telefonen så den skrudde seg av.

 

Etter det holdt telefonen bare på med å skru seg selv av en del av seg selv. Utrolig frustrerende. Noe jeg gjør feil her? Jeg kan liksom ikke se det - merker bare at jeg opplever at Android som OS aldri helt "fungerer". Det er alltid noe som ikke egentlig fungerer. Savner jeg Iphone 4'en min? Ja - akkurat nå gjør jeg det :( HYYYL!

Så avinstallerer spoty-æbetaen.

Forresten, hva kjører du, 4.0.4 ? Den offisielle?

 

4.0.3 - aka siste Samsung har levert så vidt jeg kan se. Ingen flere updates ute for min del når jeg sjekker update.

 

Og ja jøss, kan uninstalle spotifer-betaen og gå tilbake til den originale som heller ikke fungerer. Det beste er at nå skjerpet spotify seg magisk - uten at jeg gjorde noe. What the what? Spennende :)

Lenke til kommentar

Hmmm, skulle nesten tro Samsung har programert inn en liten feil i telefonen slik at den dør rundt Galaxy S3-release... Er mystisk mange som har problemer med restart, overdreven batteribruk osv for tiden.

Min har vært dødsgla i strøm i det siste, med en levetid på rundt 12 timer, og så ingen annen utvei enn å ta en factory reset igår. Gleden var kortvarig, for selv om batteriet var fullt igår kl 23, var det nede på 28% da jeg sto opp idag kl. 10. Og da har jeg ikke gjort noenverdensting med telefonen...

Nok en gang "kernel" som er den store synderen, med over 85% av det totale batteriforbruket på 72% (ifølge Badass Battery Monitor).

Lenke til kommentar

 

4.0.3 - aka siste Samsung har levert så vidt jeg kan se. Ingen flere updates ute for min del når jeg sjekker update.

 

Og ja jøss, kan uninstalle spotifer-betaen og gå tilbake til den originale som heller ikke fungerer. Det beste er at nå skjerpet spotify seg magisk - uten at jeg gjorde noe. What the what? Spennende :)

4.0.3 er ikke den siste fra samsung.

Det er sikkert den nyeste din levrandør har gått igjennom og sluppet ut (aka telenor/ djuice/whatever)

Hmmm, skulle nesten tro Samsung har programert inn en liten feil i telefonen slik at den dør rundt Galaxy S3-release.

Nok en gang "kernel" som er den store synderen, med over 85% av det totale batteriforbruket på 72% (ifølge Badass Battery Monitor).

Hvorfor det? Rart min funker, og jeg kjører 4.0.4..

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg kjøpt meg en Galaxy Note i dag.

 

Planen var å vente på Galaxy S III, men er skjermstørrelsen som er hovedpoenget her, så derfor gikk jeg heller for Galaxy Note.

 

Den er såppass god uansett at den uten problem vil holde ut ett eller 2 år til :green:

 

Om du er interresert i å kjøpe en Galaxy S II, så PM meg.

Gratulerer med kjøp! :) Skulle gjerne kjøpt meg en Note jeg også, men ble litt for dyr når jeg kjøpe. Så havnet på en Galaxy S2...

 

Blir kanskje en Galaxy Note "2" på meg neste gang.. :p Hva synes du om oppløsningen kontra S2? Er det veldig merkbare forskjeller? Note kjører jo på en godt del høyere oppløsning..

Endret av 1i1i1i1i1
Lenke til kommentar

Denne telefonen er ubrukelig med så dårlig batteritid. Kl. 15:28 hadde den 61% igjen, og rett før kl. 20 så hadde den 30% igjen UTEN at den hadde blitt brukt. Jeg skjønner ikke at enkelte kan ha så mye bedre batteritid enn andre. Hva er problemet til denne telefonen? Det er alltid Android OS som sluker mest strøm.

Lenke til kommentar

Denne telefonen er ubrukelig med så dårlig batteritid. Kl. 15:28 hadde den 61% igjen, og rett før kl. 20 så hadde den 30% igjen UTEN at den hadde blitt brukt. Jeg skjønner ikke at enkelte kan ha så mye bedre batteritid enn andre. Hva er problemet til denne telefonen? Det er alltid Android OS som sluker mest strøm.

 

Det er mange grunner som kan forårsake dette. Har du sett tråden min om batteritid? :)

Lenke til kommentar

Denne telefonen er ubrukelig med så dårlig batteritid. Kl. 15:28 hadde den 61% igjen, og rett før kl. 20 så hadde den 30% igjen UTEN at den hadde blitt brukt. Jeg skjønner ikke at enkelte kan ha så mye bedre batteritid enn andre. Hva er problemet til denne telefonen? Det er alltid Android OS som sluker mest strøm.

 

Det er mange grunner som kan forårsake dette. Har du sett tråden min om batteritid? :)

For ikke å snakke om de 1000000 tingene man kan gjøre for å ordne det igjen.

 

Jeg vedder en tier på at folk her ikke orker å hjelpe andre engang lengre. Bare fordi folk ikke finner slike enkle løsninger selv.

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i!

Hvorfor skal man sitte å skrive forklaringer i 10 min når svaret allerde ligger der,

og det tar 10 sek å søke det opp.

Har hatt min siden den kom på markedet, og har aldri hatt et eneste problem.

De jeg kjenner som har hatt problemer, ja det har vi løst på under 5 min hver eneste gang.

Veldig ofte har det vært at folk har fylt telefonen med søppelprogrammer de aldri bruke, og/eller har hatt på alt mulig rare unødvendige ting.

Om jeg skal klage på noe ved tlf må det være at batteriet kunne vært bedre, men det kan man løse på flere måter....

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...