Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Har prøvd flere nå, men kan ikke endre størrelse på noen. Det fungerer fint på Galaxy tab'en min da. Er det noe i instillingene som må skru's på?

 

Bruker du stock tw launcher? Holder du den inne litt slikk at den slipper taket og slipper den deretter ned igjen? Hvis du klarer det på tabben bør du jo gjøre det riktig.

Lenke til kommentar

Nå bruker du en annen ROM også da... Det har nok også noe å si vil jeg tro.

 

Jeg har aldri hatt så bra batteri tid som nå..

Kjørte inn en fersk installasjon av Resurrection remix først, i tilfelle det skulle hjelpe. Brukte Hydr0g3n tidligere. Hvilken er du på?
Lenke til kommentar

Nå bruker du en annen ROM også da... Det har nok også noe å si vil jeg tro.

 

Jeg har aldri hatt så bra batteri tid som nå..

Kjørte inn en fersk installasjon av Resurrection remix først, i tilfelle det skulle hjelpe. Brukte Hydr0g3n tidligere. Hvilken er du på?

 

Jeg bruker Lite'ning rom som jeg har brukt i ett år nå.... Jeg trodde i likhet med flere at den modden var dau, og oppdaget derfor ikke før nå at det var flere nye versjoner ^^

 

hadde svært høyt strømforbruk før også altså, og det var først nå etter jeg la inn den siste Siyah kernel at det kom en himmelsk opplevelse...

 

SiyahKernel v3.1.2 er forresten lansert, men jeg ser ikke poenget med å rote med det nå som jeg har fått det slik jeg ønsket...

 

Ellers har jeg også klart å fikse epost problemet, men den manglende synkroniseringen... Det var den idiotiske ICS appen som var problemet.. Push funker visstnok med en konto, men når du har flere går det galt... den suger ellers på flere måter og jeg fikk tak i email.apk" & AOSP "exchange.apk.

 

Fy flate.. det var en orgasmisk opplevelse.. halleluuuuja....

 

Jeg ble så glad at jeg bare måtte kjøpe noe stæsj og bestilte "Aluminum Alloy Blade Metal Frame Bumper Case for SAMSUNG Galaxy S2 i9100 (Black)" som visstnok skal passe selv om jeg nå har 2000 mha batteri....

Lenke til kommentar

Resurrection har AOSP-epostklient som standard, men den har ikke noe alternativ for IMAP push i hvert fall. Går nok tilbake til k)mail, som dessverre ikke har IMP-søk. Ikke lett å finne EN løsning som har ALT,gitt. :p

 

Det har den jeg sitter på som er versjon 4.1 .. er ikke det den du også har da??

 

Eller.. dvs.. jeg har satt den til å sjekke e-post hvert 15 minutt da.... men den er IMAP den bruker i alle fall

Lenke til kommentar

Sjekking hvert 15. minutt er ikke push, gitt. Rart de ikke støtter det, opensource tredjepartsprogrammer som K9mail har hatt det i evigheter, og det er en fullstendig basic funksjon - akkurat som søk på server er en fullstendig basic funksjon, som mangler i k9mail...

Lenke til kommentar

Mobilen min har begynt å sluke strøm nå noe helt vanvittig også! Da jeg tok den ut i dag kl 7 var den fulladet, deretter lå den hjemme til kvart på 10 ubrukt. Så snakker jeg i telefon i 4 minutter og ser ca. 3 korte videoer, og så er den tom for strøm klokken 12. Noen som har opplev det samme? Mobilen er bare et halvt år gammel, og dette er ikke første gangen den har slukt så mye strøm!

Trenger virkelig hjelp, kan jo ikke bruke mobilen! Den gikk tom for strøm, og jeg satte den i laderen og tok den ut da mobilen var ferdigladet. Går ikke inn på noe bare tar ut laderen og legger den fra meg, så kommer jeg tilbake 5 og en halv time seinere, og da er den på 26 prosent, uten å være brukt! Det eneste som har stått på er Wi-Fi.

Lenke til kommentar

Ja jeg opplevde det, opplevde det også på en anna s2, min fiksa seg selv etter at den slo seg av og jeg plugga i ladern, den andre s2 fikset seg ikke selv så jeg prøvde å oppdatere firmware(til 2.3.4 den gangen) og siden har den vært fin.

Men klikka litt igjen for ca 1 uke siden, men da bare tok jeg en reboot så har den fungert fint å ikke slukt noe mer batteri enn det jeg anser som normalt etter mitt bruks mønster.

Dette er vel en størst mulig gjette lek, noe jeg hater, men det er vel nesten garantert en app eller noe som har hengt seg litt, du har vært i oppgavebehandling å sett om noe kjører for full maskin?

 

 

Men, her for noen dager siden så var det ei kjerring som prøvde å sende en mms til en s2 og en galaxy S plus i denne husholdningen, men vi fikk ikke frem noe bilde, ja vi mottok meldinga, men ikke noe bilde/innhold, ligger da feilen her i huset eller på den jalla iphonen som hu kjerringa har(ja jeg sier kjerring fordi jeg ikke liker henne :) )?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

For første gang i mitt liv har jeg klart å ødelegge skjermen på en mobiltelefon. Og det var selvfølgelig min elskede S II.

 

Tenkte jeg skulle prøve å fikse den selv, da det ser relativt enkelt ut på de guidene/videoene jeg har sett.

Det ser ut som det er både skjermen og digitizeren som har tatt kvelden.

 

Noen som har erfaring med dette? Isåfall: Hvor burde jeg bestille fra? Evt. noen butikker i oslo-området som selger dette?

Lenke til kommentar

Heihei!

 

Min fantastiske S2 har bestemt seg for å vibrere konstant. Dette er utrooolig irriterende og jeg lurte derfor på om noen andre har opplevd dette?

 

Det skjedde idag tidlig når jeg skulle stå opp. Jeg tok som vanlig ut telefonen fra laderen, men i det jeg fjernet laderen begynte den å vibrere.. Jeg har slått den av og på, tatt ut batteriet og ladet satt den i laderen igjen. Hver gang den vibrerer kommer det opp melding om at den lader "Lader(80%)", samt at ikonet for batteri oppe til høyre vises med et lyn i seg. Dette skjer i intervaler på 10 sekunder, hvor den konstant vibrerer. Den tar seg gjerne en pause på 5 sekunder før den igjen begynner å vibrerer. Nå har den vært stille i noen minutter, men tipper den snart begynner igjen. Det kan virke som at den tror den lader eller at det er noe som trigger en sensor eller lignende. For hvis jeg setter i laderen igjen, så slutter den å vibrere.

 

Hjelp tas imot med stor takk.

Mvh.Frustret-androidfan

Lenke til kommentar

Mobilen min har begynt å sluke strøm nå noe helt vanvittig også! Da jeg tok den ut i dag kl 7 var den fulladet, deretter lå den hjemme til kvart på 10 ubrukt. Så snakker jeg i telefon i 4 minutter og ser ca. 3 korte videoer, og så er den tom for strøm klokken 12. Noen som har opplev det samme? Mobilen er bare et halvt år gammel, og dette er ikke første gangen den har slukt så mye strøm!

Trenger virkelig hjelp, kan jo ikke bruke mobilen! Den gikk tom for strøm, og jeg satte den i laderen og tok den ut da mobilen var ferdigladet. Går ikke inn på noe bare tar ut laderen og legger den fra meg, så kommer jeg tilbake 5 og en halv time seinere, og da er den på 26 prosent, uten å være brukt! Det eneste som har stått på er Wi-Fi.

 

Har du ICS? Bruker du Exchange Sync?

Endret av Svein1967
Lenke til kommentar

Mobilen min har begynt å sluke strøm nå noe helt vanvittig også! Da jeg tok den ut i dag kl 7 var den fulladet, deretter lå den hjemme til kvart på 10 ubrukt. Så snakker jeg i telefon i 4 minutter og ser ca. 3 korte videoer, og så er den tom for strøm klokken 12. Noen som har opplev det samme? Mobilen er bare et halvt år gammel, og dette er ikke første gangen den har slukt så mye strøm!

Trenger virkelig hjelp, kan jo ikke bruke mobilen! Den gikk tom for strøm, og jeg satte den i laderen og tok den ut da mobilen var ferdigladet. Går ikke inn på noe bare tar ut laderen og legger den fra meg, så kommer jeg tilbake 5 og en halv time seinere, og da er den på 26 prosent, uten å være brukt! Det eneste som har stått på er Wi-Fi.

Prøvd å ta batteriet ut i 2 minutter(resette batteristats), samt oppgradere FW?

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Mobilen min har begynt å sluke strøm nå noe helt vanvittig også! Da jeg tok den ut i dag kl 7 var den fulladet, deretter lå den hjemme til kvart på 10 ubrukt. Så snakker jeg i telefon i 4 minutter og ser ca. 3 korte videoer, og så er den tom for strøm klokken 12. Noen som har opplev det samme? Mobilen er bare et halvt år gammel, og dette er ikke første gangen den har slukt så mye strøm!

Trenger virkelig hjelp, kan jo ikke bruke mobilen! Den gikk tom for strøm, og jeg satte den i laderen og tok den ut da mobilen var ferdigladet. Går ikke inn på noe bare tar ut laderen og legger den fra meg, så kommer jeg tilbake 5 og en halv time seinere, og da er den på 26 prosent, uten å være brukt! Det eneste som har stått på er Wi-Fi.

Prøvd å ta batteriet ut i 2 minutter(resette batteristats), samt oppgradere FW?

 

Det kan nok anbefales ja...

 

Selv fikk jeg tidenes sjokk i dag da telefonen fortsatt viste 100% selv etter 2 timers bruk.

 

Hadde til of med en kort samtale^^

 

Trodde nesten ikke det jeg så....

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Trenger litt hjelp med min Samsung Galaxy s2.

Facebook app er fucka!!!!! Se skjerm dump....post-199110-0-91502500-1335363218_thumb.png

 

Har av installert app flere ganger, for så å installere på nytt uten at det hjelper......

 

Har gjenopprettet tlf til fabrikkdata uten at det hjelper heller...... :(

 

Noen som har lignende prob? Eller noen som har tips å komme med?

 

Legger ved bilde av, om telefonen

post-199110-0-27815700-1335363569_thumb.png

Lenke til kommentar

Heihei!

 

Min fantastiske S2 har bestemt seg for å vibrere konstant. Dette er utrooolig irriterende og jeg lurte derfor på om noen andre har opplevd dette?

 

Det skjedde idag tidlig når jeg skulle stå opp. Jeg tok som vanlig ut telefonen fra laderen, men i det jeg fjernet laderen begynte den å vibrere.. Jeg har slått den av og på, tatt ut batteriet og ladet satt den i laderen igjen. Hver gang den vibrerer kommer det opp melding om at den lader "Lader(80%)", samt at ikonet for batteri oppe til høyre vises med et lyn i seg. Dette skjer i intervaler på 10 sekunder, hvor den konstant vibrerer. Den tar seg gjerne en pause på 5 sekunder før den igjen begynner å vibrerer. Nå har den vært stille i noen minutter, men tipper den snart begynner igjen. Det kan virke som at den tror den lader eller at det er noe som trigger en sensor eller lignende. For hvis jeg setter i laderen igjen, så slutter den å vibrere.

 

Hjelp tas imot med stor takk.

Mvh.Frustret-androidfan

Fuktskade?

Lenke til kommentar

Heihei!

 

Min fantastiske S2 har bestemt seg for å vibrere konstant. Dette er utrooolig irriterende og jeg lurte derfor på om noen andre har opplevd dette?

 

Det skjedde idag tidlig når jeg skulle stå opp. Jeg tok som vanlig ut telefonen fra laderen, men i det jeg fjernet laderen begynte den å vibrere.. Jeg har slått den av og på, tatt ut batteriet og ladet satt den i laderen igjen. Hver gang den vibrerer kommer det opp melding om at den lader "Lader(80%)", samt at ikonet for batteri oppe til høyre vises med et lyn i seg. Dette skjer i intervaler på 10 sekunder, hvor den konstant vibrerer. Den tar seg gjerne en pause på 5 sekunder før den igjen begynner å vibrerer. Nå har den vært stille i noen minutter, men tipper den snart begynner igjen. Det kan virke som at den tror den lader eller at det er noe som trigger en sensor eller lignende. For hvis jeg setter i laderen igjen, så slutter den å vibrere.

 

Hjelp tas imot med stor takk.

Mvh.Frustret-androidfan

Skift denne. Mest trolig der feilen er.

Lett sak.

 

http://www.ebay.com/itm/Original-Flex-Cable-Charging-Charger-Connector-Port-USB-Samsung-Galaxy-S2-i91-/280860059539?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4164906793

 

Heisann!

 

For første gang i mitt liv har jeg klart å ødelegge skjermen på en mobiltelefon. Og det var selvfølgelig min elskede S II.

 

Tenkte jeg skulle prøve å fikse den selv, da det ser relativt enkelt ut på de guidene/videoene jeg har sett.

Det ser ut som det er både skjermen og digitizeren som har tatt kvelden.

 

Noen som har erfaring med dette? Isåfall: Hvor burde jeg bestille fra? Evt. noen butikker i oslo-området som selger dette?

Sjekk ut denne.

Garantert original.

Har skiftet skjerm mange ganger.

 

http://www.ebay.com/itm/Samsung-GALAXY-S2-i9100-LCD-DIGITIZER-AMOLED-SCREEN-FULL-ASSEMBLY-/280860681864?pt=UK_Replacement_Parts_Tools&hash=item416499e688

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...