Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Ja det har veldig mye å si. Netcom må godkjenne/modifisere software før du får det.

Nei, et har ingenting å si om mobilen er operatørlåst. Det som har noe å si, er om telefonen er brande- dvs. om du har egne NetCom apps. e.l. som fulgte med telefonen, slik at NetCom ikke gir deg den rene ROMen fra Samsung, men har endret/klæsjet på ting.

Angående at de fleste er frnøyde, så er de fleste heldigvis det, akkurat som de fleste er fornøyd med Glaxy Nexus, selv om denne også har akkurat det samme batteri/wifidriverproblemet som S2. Det rammer heldigvis ikke alle brukerne. Men de (vi) som blir rammet, skriker naturlig nok høyest.

Nesten så jeg lurer på om det er en firmware-bug i selve wifi-chipen, får jeg får problemet med flere ROMs også, tilsynelatende (litt tidlig å si sikkert enda.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke gjøre noe som helst, mikrofonplugg kombinert med headset i minijack er 100% standard. For å bruke knapper på den (om den har knapper, men om det var DET du lurte på, bør du lære deg å stille spørsmål...), sjekk Jays Headset i Market. Fungerer såvidt jeg vet med alle headset med minst en knapp.

Tok litt tid før jeg fikk svart her for jeg måtte teste det på en annen GSII, men det er som du sier at det fungerer fint uten noe mikk-makk.

Var heller min ROM som var problemet gitt :)

Lenke til kommentar

Hvis du vil nullstille custom binary counter (en teller i telefonen som viser hvor mange ganger du har flashet uoriginal kernel), må du ha en USB-jig tror jeg.

Jig funker. Dersom du er på ICS så vil også programmet triangleaway funke.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1494114 (gratis download)

nedlasting fra google play (koster 11 kroner)

Problemet er at da mister du ikke root/clockworkmod. For å gjøre det må man flashe med odin og da går jo telleren opp igjen.

Lenke til kommentar

Telleren går ikke opp av å flashe med Odin av seg selv - den går opp av å flashe ROM som ikke er signert av Samsun,g så vidt jeg har forstått. Mao. kan man trygt flashe offisielle Samsung-ROM.

Noen som vet om telleren går opp av å flashe ting fra clockworkmod? Det er jo en metode som lar deg starte den fra offisiell recovery nå, uten å bruke Odin/Heimdall eller noe annet.

Lenke til kommentar

Dere som sliter med reboots? Har dere prøvd å resette telefonen, apps og innstillinger?

Selv bruker jeg min telefon med MIUI og det fungerer fint med ICS nå.

Problemet er at jeg har apps som er livsviktig som ikke finnes på play/market lenger, så det blir litt uaktuelt

Lenke til kommentar
Noen som vet om telleren går opp av å flashe ting fra clockworkmod? Det er jo en metode som lar deg starte den fra offisiell recovery nå, uten å bruke Odin/Heimdall eller noe annet.

Det gjør den nok ikke. Min counter er rundt 18, og jeg har flashet vesentlig fler usignerte ROMs/Kernels enn det.

Lenke til kommentar

Dere som sliter med reboots? Har dere prøvd å resette telefonen, apps og innstillinger?

Problemet er at jeg har apps som er livsviktig som ikke finnes på play/market lenger, så det blir litt uaktuelt

Slet med samme problemet før. Masse reboots i utide. Løsningen for meg var å reformatere minnekortet som stod i tlf. via eksternt program på pc (husker ikke hvilket program jeg brukte). Etter det var alle reboots vekk :)

Lenke til kommentar

Slet med samme problemet før. Masse reboots i utide. Løsningen for meg var å reformatere minnekortet som stod i tlf. via eksternt program på pc (husker ikke hvilket program jeg brukte). Etter det var alle reboots vekk :)

Da jeg hadde min SG2, slet jeg også med en del random reboots, og etter at jeg fjernet SD minnekortet sluttet dette problemet. Jeg tror kanskje minnekort er en del av problemene folk har med random reboots.

Lenke til kommentar

elsker!!! tillfeldig restart.. (mange)=

JA! MER AV DETTE! Vilkårlige restarts uten noen som helst jævla form for info om hvorfor. Bare en rolig reboot nå og da. Hva f*** ... sukk.

Mine restarter forsvant etter oppgradering til ICS. Skjedde relativt ofte på 2.3.5.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...