Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

jeg er på med Chess, det vil vel si Netcom tror jeg :)

har dere merket nå, at googlemaps på mobilen viser nå ADDS ? så plagsomt.. er så forbanna lei av alle disse adds som popper opp i alle programmene. Lurer på om Windows mobile/nokia har det samme mtp adds

EDIT: altså, det dukker nå opp en "pop-up" fra toppen som viser reklame.

Jeg har ingen reklame i maps, meldinger som kommer ned fra toppen er AirPush reklame, ikke sikkert det er fra appen du tror som sender reklamen.

Last ned AirPush detector fra GooglePlay / Android Makret

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått svar fra Netonnet.no om at de refunderer kjøpet mitt :)

Så nå får jeg bruke den gamle HTC Heroen mens jeg venter på lansering av LG Optimus 4x HD eller Samsung Galaxy S3 :)

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Hva er egentlig ''data roaming'' og ''Packet data'' ?

Må jeg ha disse aktivert for å bruke 3g?

Data roaming = databruk i andre nett enn det du har abonnement hos. For de fleste nettleverandører tringer ikke denne å stå på for databruk i Norge, men må stå på for å bruke data over mobilnettet når du er i utlandet (som er dyrt). Men noen leverandører (feks. Tele2) bruker sim-kort fra andre land, og da må roaming være aktivert for å kunne bruke data over mobilnettet, også i Norge.

Packet data = Fellesbetegnelse på datatrafikk over mobilnettet. Må stå på for at data over mobilnettet skal fungere.

3G er en av flere typer datatrafikk over mobilnettet. Hvilken modus du bruker er avhengig av hva telenettet er bygd ut for der du er, samt hva telefonen din støtter. Edge er den med lavest hastighet, og fungerer overalt hvor du har mobildekning. 3G/HSDPA er raskere overføringsmetoder, og krever at nettet er bygd ut for å støtte dette. I tillegg finnes det 4G/LTE, som er enda raskere overføringsmetoder. Per dags dato er det ingen telefoner til salgs i Norge som støtter dette, men Netcom selger USB modem som støtter det. De støtter dette foreløpig bare i de største byene. Telenor har sagt at de skal begynne å støtte det i løpet av året. Telefoner (og andre typer utstyr) med støtte for dette er også forventet straks.

Lenke til kommentar

Elsker hobbyen til den gjengen der, jeg er gjerne med på å kaste S2 i bakken.

En Iphone 4/4s tåler kanskje ikke å kastes vegg imellom, men hva er poenget med å dra andre telefoner du ikke liker i dass hele tiden?

En kar som sjøldigger telefonen sin så mye som deg har jeg aldri opplevd

Dette handler om at iPhone folkene skal slutte å skryte over at iPhone 4 / 4S er en solid mobil (for det er den ikke) samtidig som at det blir vist IGJEN at Samsung Galaxy S II slettes ikke er laget av noe billig jalla plast / kvalitet i fra kina.

Ja er enige med at SGS2 er en bedre mobil enn iPhone4(har ikke testet 4S enda), og da tenker jeg på fysisk kvalitet og bruk av iPhoene4. Jeg har skiftet 4x displayer(pga ikke tåler å bli mistet i baken ifra bord høyde) og diverse deler på iPhone4, og aldri opplevd noe på min SGS2. Der er skjermen nesten som ny, enda til jeg har den i bukse lomma, ligger på bordet opp ned osv.

Har mistet mobilen ned i grus vei, stål dekk og i asfalten, og enda ikke en skrame i SGS2(eller det er en liten, som er nesten usynlig).

MEN synes batteri tiden er faktisk er bedre på IP4 enn min SGS2, kona mi har fått min gamle IP4, og den trenger ikke så mye lading som min(men min blir jo brukt en del mer og da, men har stor tro på SGS3 blir bedre :-) )

Lenke til kommentar

Kanskje et banalt spørsmål....

Innst - databruk....

Der kan du angi tidsintervaller for logging av forbrukt nedlastet data for mobil og wi-fi.

men, hvordan får du endret datoen/tidsintervallet?

F eks gikk min logg for Wi-fi ut 1 April og ser ikke hvordan jeg forandrer på dette.

Ellers så fungerer ICS bra for meg, så langt jeg har sett.

Prøver meg igjen jeg.

ingen som vet?

Lenke til kommentar

mobilen vil ikke lade og er tom for strøm, Får en varsel trekant ved siden ladebaren, Batteriet som har tatt kvelden eller micro usb det er noe feil med?

funker ikke rens så må du nok bytte porten,. Måtte jeg:(

Hvor kjøpte du ny port?

Hva måtte du ut med?

Og finalen; var det vanskelig :confused: ?

Regner med at han mente i form av å reklamere og få sendt telefonen på service! :)

Å skifte port på en smarttelefon hadde fort blitt komplisert...

Jeg mente det jeg skrev. sendte inn til repratør men dem ville ikke gjøre det så da måtte jeg gjøre det selv.. og var faktisk ganske så lett.. Delen kjøpte jeg her: http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-i9100-galaxy-53985p.html Tok meg 5min max og har ikke hatt problemer siden

Lenke til kommentar

Innst - databruk....

Der kan du angi tidsintervaller for logging av forbrukt nedlastet data for mobil og wi-fi.

F eks gikk min logg for Wi-fi ut 1 April og ser ikke hvordan jeg forandrer på dette.

Prøver meg igjen jeg.

ingen som vet?

Trykker berre på databrukssyklus, så endrer du der

Lenke til kommentar

Innst - databruk....

Prøver meg igjen jeg.

ingen som vet?

Trykker berre på databrukssyklus, så endrer du der

Takker for den.

Fikk det til etter noen forsøk. Virket litt lite respons når jeg trykket.

Fikk endret mobildata til 1 April og en måned frem.

Men, når det gjelder Wi - Fi gikk det ikke.

Den står konstant på 5 Mars - 1 April.

Ikke viktig denne. Men det hadde vært greit for nysgjerrighetens skyld.

Du får det til her også altså?

Her fikk jeg ikke til noe.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Har synket mobilen mot Outlook. På Outlook hadde jeg klart å få duplikater av helligdager. Dette har så blirtt overført til kalenderen på mobilen. Har nå slettet duplikatene i Outlook, men det ligger fremdeles duplikater på mobilen i kalenderen.

Hvordan kan jeg få slettet dette?

Lenke til kommentar

mitt bla-bla

Sliter selv med noe lignende, men mest at telefonen bytter veldig ofte mellom hsdpa+, hsdpa, 3g og edge. Og når den driver med denne byttingen så skjer det absolutt null og niks

Edge kun på typ T-bane etc her. Ellers varierer den mellom H(+) og 3g. H'ene er nada problem som jeg merker, men så lenge den står på 3g, null og niks.

Hvilken dekning har du? Både jeg og Koots har Telenordekning.

Interessant å sett om alle med dette issue har det.

Har Telenor-abbonement ja.

Lenke til kommentar

Et dumt spørsmål,,vil en få 4G / LTE nett med denne antennen?

www.mytrendyphone.no/shop/samsung-i9100-galaxy-54084p.html

nå er ikke jeg noe ekspert, men kan ikke skjønne at dette vil fungere uten å faktisk bytte til LTE-radio også.
Lenke til kommentar

Kan noen gi meg en guide på hvordan jeg rooter og og laster ned stock ICS?

Ja jeg vet at jeg kunne brukt mer tid på å Google etc. men jeg er super-über-noob.

Jeg lurer på det samme. Jeg får ikke oppdatert til ICS fordi jeg har telenor brandet telefon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...