Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Når jeg kun har Edge-dekning for data så laster sider etc (om enn tregt). Med H(+) laster de, kjapt.

Med 3g-dekning (og telefonen svitsjer fram og tilbake mellom det og H+ selv når jeg sitter i ro i Oslo sentrum) så skjer nada. All nett-trafikk stopper. Den laster ikke, sender ikke. NADA. Stopper midt i lasting av sider og venter til den får H+ igjen.

Opplevd samme skiten på SGSII og HTC Legend, de eneste smartphones jeg har hatt.

Hvilket abn har du? Typ, har du telenor, NN eller Netcom-dekning?

Jeg har Telenor, via Talkmore. Er det ikke telefonavhengig må det jo være i "nettet" til leverandørene.

Har djuice (Telenor) både nå og tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp,

Har hadd custom-rom i en lengre periode, men vil nå gå tilbake til stock, da jeg egentlig synes det funker mer enn godt nok, samt at jeg får en del force closes osv med ROMen jeg har nå, og vil heller gå for å oppgradere til stock 4.0.3 når den blir stabil. Men med det kommer et spørsmål; jeg kjøpte telefonen i januar, med 2.3.5, og leter da etter den korrekte på sammobile.com. Det nærmeste jeg kommer er XWKI8, for Nordic Countries. Smart som jeg er så rusha jeg til å flashe nytt før jeg leste de gode råd som ligger på XDA.

Så egentlig vil jeg bare ha bekreftelse på at denne stemmer. Evt noen som har kjøpt sin i det siste(fra Netcom?) som kan bekrefte at dette er ROMen som lå på sin? :)

Lenke til kommentar

mitt bla-bla

Sliter selv med noe lignende, men mest at telefonen bytter veldig ofte mellom hsdpa+, hsdpa, 3g og edge. Og når den driver med denne byttingen så skjer det absolutt null og niks

Edge kun på typ T-bane etc her. Ellers varierer den mellom H(+) og 3g. H'ene er nada problem som jeg merker, men så lenge den står på 3g, null og niks.

Hvilken dekning har du? Både jeg og Koots har Telenordekning.

Interessant å sett om alle med dette issue har det.

Lenke til kommentar

Hepp,

Har hadd custom-rom i en lengre periode, men vil nå gå tilbake til stock, da jeg egentlig synes det funker mer enn godt nok, samt at jeg får en del force closes osv med ROMen jeg har nå, og vil heller gå for å oppgradere til stock 4.0.3 når den blir stabil. Men med det kommer et spørsmål; jeg kjøpte telefonen i januar, med 2.3.5, og leter da etter den korrekte på sammobile.com. Det nærmeste jeg kommer er XWKI8, for Nordic Countries. Smart som jeg er så rusha jeg til å flashe nytt før jeg leste de gode råd som ligger på XDA.

Så egentlig vil jeg bare ha bekreftelse på at denne stemmer. Evt noen som har kjøpt sin i det siste(fra Netcom?) som kan bekrefte at dette er ROMen som lå på sin? :)

Oppdatering, om noen skulle lure: Dette stemte helt korrekt, forøvrig er korrekt CSC "NEE". Nå er oppdatering via Kies tilgjengelig!

Lenke til kommentar

Ok, bare for å ha det sagt, en Samsung Galaxy S II tåler VANVITTIG mye juling før den går i stykker.

Beklager for å gjøre dette mot de hardbarka iPhone fansen som tror en iPhone 4 / 4S tåler mye.

Dere vil tro en iPhone 4 / 4S tåler mye til dere ser

og
som er mere en 'Prøve å mose en Galaxy S II i fillebiter test' :eek: .

Hadde dem gjort det samme med en iPhone 4 / 4S, så ville den ha vært i 100000 knas etter de 2 første testene i den første filmen.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Elsker hobbyen til den gjengen der, jeg er gjerne med på å kaste S2 i bakken.

En Iphone 4/4s tåler kanskje ikke å kastes vegg imellom, men hva er poenget med å dra andre telefoner du ikke liker i dass hele tiden?

En kar som sjøldigger telefonen sin så mye som deg har jeg aldri opplevd

Lenke til kommentar

Elsker hobbyen til den gjengen der, jeg er gjerne med på å kaste S2 i bakken.

En Iphone 4/4s tåler kanskje ikke å kastes vegg imellom, men hva er poenget med å dra andre telefoner du ikke liker i dass hele tiden?

En kar som sjøldigger telefonen sin så mye som deg har jeg aldri opplevd

Dette handler om at iPhone folkene skal slutte å skryte over at iPhone 4 / 4S er en solid mobil (for det er den ikke) samtidig som at det blir vist IGJEN at Samsung Galaxy S II slettes ikke er laget av noe billig jalla plast / kvalitet i fra kina.

Lenke til kommentar

Det er greit å skille mellom kvalitetsfølelse og holdbarhet. Det er slettes ikke automatisk sånn at produkter, gjenstander og materialer som gir god kvalitetsfølelse faktisk er de som tåler mest.

For min del så er jeg fullstendig klar over at herdet glass er mer sensitiv mot støtskader enn diverse plastikk, det forandrer dog ikke det faktum at jeg føler at herdet glass gir et bedre inntrykk av kvalitetsfølelse. Det samme gjelder forsåvidt metaller som aluminium, det er ikke nødvendigvis sånn at en mobiltelefon eller et produkt i aluminium eller karbon tåler så grusomt mye mer enn et produkt i plastikk, men det betyr ikke at kvalitetsfølelsen er bedre med plastikk for det. Spesielt med mobiltelefoner hvor 90% av den ene siden er en skjerm som uansett vil være sensitiv for skade så hjelper det ofte lite hvorvidt resten av telefonen er laget i uskadelig materiale for er uhellet først ute og du mister telefonen med skjermen vendt nedover på en skarp stein eller noe annet så er du temmelig sjanseløs uansett.

Nå er det jo greit å ha et edruelig forhold hva som er solid og hva som ikke er solid, et produkt bestående av 90% skjerm på den ene siden vil alltid være sensitiv og utsatt for høy risiko om du behandler den uansvarlig og det gjelder alle smarttelefoner på markedet med stor touchskjerm uansett hva dem er bygget i og av. Klart hvis du står å skal slippe mobiltelefonen din fra 4-8 meters høyde rett ned på betong, asfalt eller stein så vil nok noen telefoner klare seg bedre enn andre men er dette et formål du sikter deg inn på så vil jeg anbefale deg helt andre telefoner i utgangspunktet. Stort sett samtlige smarttelefoner på markedet, inkludert iPhone 4 / 4S tåler alle å bli mistet i bakken fra lommehøyde om du ikke er ekstremt uheldig og på så måte vil jeg nå si at de alle er relativt solide iforhold hva en skulle kunne forvente ut ifra normalt bruk. Det å påstå at de ikke er solid som du påstår er å dra ting langt ut at proporsjoner, hadde de ikke tålt berøring med bakken selv fra normal lommehøyde så kunne jeg vært enig med deg, men sånn som du fremlegger ting så skulle du tro at en iPhone 4 / 4S gikk i tusenknas bare ved den minste lille berøring av bakken, noe som ikke er tilfellet.

Så istedenfor å male iPhone i en falsktlys så kan du jo heller rose frem hvorfor du mener og føler at Samsung Galaxy SII er en mer solid mobiltelefon, for jeg nekter overhode ikke for at en Galaxy S2 klarer seg bedre ved støtskader enn en iPhone 4 / 4S, men det å si at en iPhone 4 / 4S ikke er en solid mobiltelefon blir å dra ting litt vell langt. Det at et produkt kanskje ikke er det mest solide på markedet, gjør det ikke håpløst dårlig av den grunn da det finnes litt flere nyanser her i verden enn som så.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått min S2, men jeg får ikke til å sende MMS. Jeg har onecall og har fulgt instruksjonen de har på nettsiden deres. noen tips? har installert de innstillninge de har sendt.

Har du på datatrafikk? Kan være du må ha på data roaming også pga One Call har ikke sitt eget nett.

Lenke til kommentar

Hvilken exchange-server kobler du opp imot?

Er det satt noen sikkerhetskrav (device security) fra serveren, som krav om skjermlås ect. ?

Fant også et tips fra androidforums: http://androidforums...cs-4-0-3-a.html

«I did get it working by changing the retrieval size to 100kb and changing the sync schedule from push to only every 15min during the peak time and 4hrs for off-peak times.”

Redigert: Ble vist ikke helt stabilt likevel, men bedre.

Beklager sent svar. Bruker Telenor sin server for bedrift, jfr. server-innstillinger på følgende lenke: http://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/epost/exchange-htc.jsp . Det stilles krav til at man må ha skjermlås i form av PIN eller passord.

Tipset fra androidforums fungerte ikke for meg. Du har ikke tilfeldigvis kommet frem til en annen løsning?

Lenke til kommentar

Kanskje et banalt spørsmål....

Innst - databruk....

Der kan du angi tidsintervaller for logging av forbrukt nedlastet data for mobil og wi-fi.

men, hvordan får du endret datoen/tidsintervallet?

F eks gikk min logg for Wi-fi ut 1 April og ser ikke hvordan jeg forandrer på dette.

Ellers så fungerer ICS bra for meg, så langt jeg har sett.

Lenke til kommentar

Ok, etter ICS oppdateringen har allt blitt verre. Skype krasjer mer ofte, tar lengre tid før jeg får lukket igjenn. google maps har blitt mindre brukervennlig enn før. Batteri ikke blitt bedre, og nå, et nytt problem, Wifi klikker plutselig og telefonen må restartes. ICS er tidenes oppskryt, det er rett og slett dritt. Spesielt på samsung gs2 er det ikke noe vesenlig visiell forandring. Alle menyer blitt mindre brukervennlige, spesielt Menyen i nettleseren, det spretter opp an meny som dekker HELE skjermen, før var det fin "ikon" basert linje som dukket opp nederst med alle de nødvendige funskjonene raskest tilgjengelig (som frem/bak/stopp osv) Nå er det rett og slett idiotisk.

EDIT1: " Når jeg kun har Edge-dekning for data så laster sider etc (om enn tregt). Med H(+) laster de, kjapt.

Med 3g-dekning (og telefonen svitsjer fram og tilbake mellom det og H+ selv når jeg sitter i ro i Oslo sentrum) så skjer nada. All nett-trafikk stopper. Den laster ikke, sender ikke. NADA. Stopper midt i lasting av sider og venter til den får H+ igjen."

Har samme problemet jeg også :) Har Chess/netcom.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Når jeg kun har Edge-dekning for data så laster sider etc (om enn tregt). Med H(+) laster de, kjapt.

Med 3g-dekning (og telefonen svitsjer fram og tilbake mellom det og H+ selv når jeg sitter i ro i Oslo sentrum) så skjer nada. All nett-trafikk stopper. Den laster ikke, sender ikke. NADA. Stopper midt i lasting av sider og venter til den får H+ igjen.

Opplevd samme skiten på SGSII og HTC Legend, de eneste smartphones jeg har hatt.

Hvilket abn har du? Typ, har du telenor, NN eller Netcom-dekning?

Jeg har Telenor, via Talkmore. Er det ikke telefonavhengig må det jo være i "nettet" til leverandørene.

Har djuice (Telenor) både nå og tidligere.

Har dette problemet selv. Virker som om telefonen får TOTALT panikk under nettbytte - noe den gjør i hytt og gevær selv om man sitter helt stille. At den gjør det er vel greit nok - men all surfing kollapser bare da. Det er ufattelig irriterende. Merker at jeg ofte har full dekning, men ikke får internett til å fungere overhode fordi telefonen hopper frem og tilbake mellom nett / hva den nå enn gjør.

Det er ubeskrivelig irriterende - og jeg er nysjerrig på om andre telefoner / produsenter gjør det samme. Det er utrolig frustrerende å ha full dekning et sted, ute under åpen himmel, men på INGEN måte få sjekket mailen sin fordi telefonen adhd'er og skal bytte nett hvert sekund. HAT!

Lenke til kommentar

jeg er på med Chess, det vil vel si Netcom tror jeg :)

har dere merket nå, at googlemaps på mobilen viser nå ADDS ? så plagsomt.. er så forbanna lei av alle disse adds som popper opp i alle programmene. Lurer på om Windows mobile/nokia har det samme mtp adds

EDIT: altså, det dukker nå opp en "pop-up" fra toppen som viser reklame.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...