Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

har fått problemer med norsk-tipping appen etter oppdateringen noen som vet om fiks ??

Den virket første dagen etter oppdatering,men nå vil den ikkje starte står bare å blinker blå og svart skjerm under oppstart av appen.

Hadde samme problemet, Norsk Tipping appen krasjet hver gang. Avinnstallerte og innstallerte på ny, men nei. Oppdaget så et problem med bildegalleriet på SGII, fikk rett og slett ikke til å velge bilde som bakgrunn på startsskjerm. Bildegalleriet krasjet hver gang med restart som følge. Kom så på at jeg hadde valgt Tving GPU-gjengivelse under innstillinger utvikleralternativer. Fjernet så avhukningen for dette valg, og innstallerte Norsk Tipping appen på ny, voila nå virker både den og galleriet. Viktig at telefonen er på nett når man åpner Norsk Tipping, da den krasjer hvis jeg åpner appen uten nettilgang. :)

Takker så mye for hjelpen nå fungerer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Batteri tid, den er meget bra standby(ca 2d 0h 22m på batteriet)

Det er jo møkk dårlig.

Ikke så dårlig nei. Han har jo skjermen på i 3,40 t, noe som er helt greit. Selv har jeg vært oppe i 5t skjermtid, men så da bare film som ikke er det mest batterikrevende + wifi og data var slått av. I og med at det er helt ny update tar det nok også litt tid før batteritiden er helt optimal.

Etter å ha oppdatert til offisiell ICS sliter jeg med å bli fullstendig kvitt noen applikasjoner, nærmere bestemt GTA3 og NOVA2. Begge disse programmene laster ned betydelige mengder data (type 1Gb) fra utviklernes servere ved første oppstart. Disse dataene forsvinner ikke ved avinstallering av applikasjonene eller fabrikkgjenoppretting av telefonen. Mht GTA3 er det ikke mulig å velge "tøm data" under instillinger-programmer, for å bli kvitt 1 Gb med data. Mht NOVA2 kan jeg tømme data, men ett eller annet sted på telefonen ligger det fortsatt ca 1Gb med data jeg ikke blir kvitt.

Noen som vet hvordan jeg fjerner disse applikasjonene fullstendig? (Og om jeg i så tilfelle vil få problemer med å laste ned dataen fra utviklerne på et senere tidspunkt om jeg velger å installere de på nytt?)

Finn mappen med dataen (trenger ikke root) og slett den. Har selv gjort det og har ikke hatt noen problemer med å laste ned dataen på ny.

Hei

Jeg skal legge en fil i ROOT directory på min S2, men hvilken mappe er dette?

Tror det er hvor som helst, utenom External sd.

Lenke til kommentar

Ikke så dårlig nei. Han har jo skjermen på i 3,40 t, noe som er helt greit.

Da missforstod jeg litt. Forstod det dithen at det var standby og det er i mitt hodet standby og da brukes ikke skjerm - skjerm er tross alt noe av det som trekker mest, så det å kalle standby med den på blir litt feil i mitt hodet :).

Har selv 30 min på skjerm nå og 93% igjen (1 døgn akkurat) Originale ICS. (etter 1 lading)

Lenke til kommentar

Jeg skal legge en fil i ROOT directory på min S2, men hvilken mappe er dette?

Root er den "øverste" mappa, altså rota av mappetreet.

Tenk deg et tre som er snudd opp ned. Alle grenene nedover er en mappe, mens rota er, ja ROOT.

Lenke til kommentar

@Nilsido; Thx, fant den etter litt leting under /mnt/sdcard/android/data :)

Fungerer GTA 3 bra på S2'en nå?

Nja, det fungerer, men langt fra optimalt. Har ikke spilt det på en stund så bestemte meg for å gi det en siste sjangse før jeg avinstallerte - det første som møter meg er at alle overflater i spillet har fått et grønt stikk i fargen. Pga dette gadd jeg ikke ta meg tid til å se om det fortsatt krasjer like hyppig som det pleide å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpe GTA III rett før Android 4.0 kom, og det var bortkastede penger. Det frøs med en gang jeg begynte å spille. Men etter oppdateringen fungerer det flott uten at det har klikket en gang. Men det er ikke skikkelig optimalisert til S2..

• Liker 1
Lenke til kommentar

har fått problemer med norsk-tipping appen etter oppdateringen noen som vet om fiks ??

Den virket første dagen etter oppdatering,men nå vil den ikkje starte står bare å blinker blå og svart skjerm under oppstart av appen.

Hadde samme problemet, Norsk Tipping appen krasjet hver gang. Avinnstallerte og innstallerte på ny, men nei. Oppdaget så et problem med bildegalleriet på SGII, fikk rett og slett ikke til å velge bilde som bakgrunn på startsskjerm. Bildegalleriet krasjet hver gang med restart som følge. Kom så på at jeg hadde valgt Tving GPU-gjengivelse under innstillinger utvikleralternativer. Fjernet så avhukningen for dette valg, og innstallerte Norsk Tipping appen på ny, voila nå virker både den og galleriet. Viktig at telefonen er på nett når man åpner Norsk Tipping, da den krasjer hvis jeg åpner appen uten nettilgang. :)

Takker, det hjalp. Den innstillingen var noe dritt.
Lenke til kommentar

Da var telefonen min død. Den fungerte normalt i går kveld(bortsett fra katastrofal batteritid)

Våknet opp i dagog skulle sjekke den og da var det ingen livstegn. Batterifjerning,holde lenge på start,ingenting virker. Hva pokker er det som feiler. Begynner å bli mektig lei nå. Jeg hadde det jeg mener er en fantastisk telefon helt til for 4 dager siden. Etter det har jeg hatt en telefon som ikke fungerer skikkelig med BT i bilen,har så dårlig batteri at den ikke kan brukes normalt av fare for å tømme batteriet,og nå på toppen av alt har tatt kvelden. Takk gud for at jeg beenyttet meg av Spaceworld sin kampanje der jeg fikk en "møkkatelefon" med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Ser at det er kommet en tjeneste som lar deg sikkerhetskopiere telefonen. Tar denne sikkerhetskopi av meldinger? Isåfall kan jeg slette det programmet jeg har som har den funksjonen.

Blir denne sikkerhetskopien det samme som den du har i iTunes med iPhone?

Lenke til kommentar

Det er forståelig at skjerm krever mest, men jeg syns fortsatt skjerm krever for mye, ift at dette skal være sånn fancy s-amoled teknologi. Generelt med denne telefonen altså.

Kan være at det har noe å gjøre med at du har mange "lyse" nettsider, eller skjermbilder. Mener jeg har lest ett sted at skjermen krever mindre strøm når den viser "svart" enn når den viser "hvit". Skal visst være slik med S AMOLED teknologien. F.eks. har jeg merket litt forskjell når jeg bruker blackle.com isteden for vanlig googlesøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er forståelig at skjerm krever mest, men jeg syns fortsatt skjerm krever for mye, ift at dette skal være sånn fancy s-amoled teknologi. Generelt med denne telefonen altså.

Kan være at det har noe å gjøre med at du har mange "lyse" nettsider, eller skjermbilder. Mener jeg har lest ett sted at skjermen krever mindre strøm når den viser "svart" enn når den viser "hvit". Skal visst være slik med S AMOLED teknologien. F.eks. har jeg merket litt forskjell når jeg bruker blackle.com isteden for vanlig googlesøk.

Det er fordi svart på AMOLED = av, dvs pikslene er ikke skrudd på.

Lenke til kommentar

Heiii!

Har funnet et par problemer med den nye Galaxy S2'en min. Noen som kan hjelpe meg litt her?

For det første; Det er noe som gjør at når en SMS melding kommer over et visst antall tegn konverteres den automatisk til en MMS melding istedet for en vanlig SMS. Veldig upraktisk da jeg har gratis sms, men ikke mms. Blir nødt til å sende disse noe lengre sms'ene som flere meldinger. Noen som vet hvordan dette evt kan fikses? Fant ikke innstillingene for dette.

For det andre; synkroniseringen ser ikke ut til å fungere helt på samme måte som med forrige mobilen. I kontaktlisten kan jeg få opptil 4-5 kontakter fra samme person, en gmail, en hotmail, en facebook, en WhatsApp, og en med vanlig nummer. Med forrige mobilen ble alle disse samlet til EN kontakt. Er ikke dette mulig med Galaxy s2? I så fall - jeg finner ikke ut hvordan!

Hjeeelp!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...