groov Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hei Noen andre som opplever at telefonen restarter seg plutselig uten noen grunn? Hender ikke så ofte men av og til så restarter den seg bare, oppdager det somoftes når den kommer på igjen og lager lyden... Jepp! Restarter helt uten videre, minst en gang i uka. Helt original telefon, aldri hatt custom rom på den, ikke engang root. Ikke spesielt mange apps installert heller. Det går jo greit om jeg hører den oppstarts-tingeling lyden; da skjønner jeg hva som har skjedd og taster PIN og er på nett igjen. Men noen ganger gjør jeg jo ikke det og gudene vet hvor lenge jeg har vært utilgjengelig. Svært problematisk med tanke på jobb og familie. Det er for dårlig og jeg forventer at det kommer en fix med ICS. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Har hendt meg ved tre eller fire anledninger at jeg har funnet mobilen i restartet tilstand i lomma ja, helt uten forklaring. Har ikke plaget meg nevneverdig. Den har godt av en restart i ny og ne uansett. Like så greit at den gjør det selv, selv om det er en bug. Helt ren telefon forsåvidt. Aldri roota eller noe slikt. Lenke til kommentar
groov Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Har hendt meg ved tre eller fire anledninger at jeg har funnet mobilen i restartet tilstand i lomma ja, helt uten forklaring. Har ikke plaget meg nevneverdig. Den har godt av en restart i ny og ne uansett. Like så greit at den gjør det selv, selv om det er en bug. Helt ren telefon forsåvidt. Aldri roota eller noe slikt. Ja, telefonen har godt av en restart i ny og ne og det gir jeg den også. Men nei, det er ikke greit at den at den restarter av seg selv og tar meg av nett. Det kan bli katastrofe. Det er ikke greit i det hele tatt. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Prøv å ta av deksel og sjekk om batteriet sitter tight. Et annet tips kan være å pusse kontaktpunktene i telefonen og på batteriet med viskelær. Er ikke sikkert det hjelper, men det er både gratis og enkelt. Opplevde dette i starten når jeg hadde tlf. Etter at jeg kjøpte ekstra batteri og byttet et par ganger forsvant problemet. Mulig det var tilfeldig, men det skader ikke å gjøre det jeg nevnte ovenfor. Da får man også tatt ut og satt inn batteriet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Hei! For noen dager siden la jeg inn stemmegjenkjenningsprogrammet Evi, som skal konkurrere med Aple Siri. Det virka ikke. Den sa hele tiden at den ikke hadde nettverksforbindelse. Nå er det kommet en oppdatering, og den virker! Programmet forstår meg ganske godt. Den forstår tilogmed humor, slik at hvis jeg sier "I can has cheeseburger", vil den stave det som en lolcat, med "z" Jeg er kraftig imponert! Den klarer ennå ikke å opprette oppføringer i kalenderen min, men den er genial på å sjekke faktaopplysninger! Det jeg lurer på er: I demonstrasjonsvideoen snakker den tilbake med en kunstig damestemme, akkurat som Siri. Min telefon snakker ikke tilbake. Den er helt stille. Den hører hva jeg sier, men den svarer i tekstform. Det er en mute-knapp oppe i høyre hjørne i app'en, men den er ikke aktivert. Telefonen er ikke i stille-modus. Hvordan får jeg aktivert Evi sin stemme? EDIT Det virker etter at jeg gikk inn i Innstillinger -> Taleinndata og -utdata -> Innstillinger for tekst til tale Byttet "Standard motor" til Samsung TTS, i stedet for Pico TTS. Etter å ha vært inni menyene, virker begge. De er forskjellige. Jeg foretrekker Samsung. Men det virker nå. Endret 4. februar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Har hendt meg ved tre eller fire anledninger at jeg har funnet mobilen i restartet tilstand i lomma ja, helt uten forklaring. Har ikke plaget meg nevneverdig. Den har godt av en restart i ny og ne uansett. Like så greit at den gjør det selv, selv om det er en bug. Helt ren telefon forsåvidt. Aldri roota eller noe slikt. hehehehe, nøyaktig samme filosofi jeg har adoptert når min gjør det. Skrudde t.o.m av SIM kode for å gjøre det enklere for den å gjøre det ubemerket Lenke til kommentar
Recon Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kan noen fortelle meg hvordan jeg endrer default alarmtone på denna telefonen? Jeg kan endre det manuelt for hver alarm jeg oppretter, men kunne tenkt meg at den defaut setter noe annet enn den annying "Good Morning" som det som skal vekke meg. Ringetone og kalender notification kan jeg endre i lydsettings. sms-lyd kan jeg endre i Handcent, men hvor endrer jeg default innstillingen for alarmlyd!?? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det er fullt mulig å opprette en Google-konto uten å måtte bruke Gmail. Man bruker da sin egen e-postadresse, f.eks. Hotmail. Gå til https://accounts.google.com/NewAccount for å opprette en Google-konto. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det er fullt mulig å opprette en Google-konto uten å måtte bruke Gmail. Man bruker da sin egen e-postadresse, f.eks. Hotmail. Gå til https://accounts.google.com/NewAccount for å opprette en Google-konto. Jeg gjorde det, og når jeg logget meg inn på den kontoen som jeg laget som google konto som også funker over alt på google.no og slik, så fikk jeg besked om at jeg måtte lage en g-mail konto, selv om jeg logget meg inn med google konto. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Så vidt jeg kan se, er det ikke mulig å endre alarmlyd i standardapplikasjonen. Jeg kan anbefale Alarm Clock Extreme Free. Denne kan du endre standard alarmtone på. Har brukt denne noen måneder og ikke opplevd at den ikke har virket enda. Du kan velge hvordan du utsetter (snooze) alarmen, om det holder å trykke på skjermen, trykke på sideknapp, riste på telefonen, eller løse en matteoppgave. Så når du skal slå av alarmen, kan du velge å trykke på skjermen, riste på telefonen, løse matteoppgave, taste captcha, eller plassere telefonen i "car dock". Du kan velge hvor mange ganger du får lov å utsette alarmen, før du må slå den av, og du kan velge at for hver gang du utsetter, tar det kortere tid før neste gang den varsler. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Kan noen fortelle meg hvordan jeg endrer default alarmtone på denna telefonen? Jeg kan endre det manuelt for hver alarm jeg oppretter, men kunne tenkt meg at den defaut setter noe annet enn den annying "Good Morning" som det som skal vekke meg. Ringetone og kalender notification kan jeg endre i lydsettings. sms-lyd kan jeg endre i Handcent, men hvor endrer jeg default innstillingen for alarmlyd!?? "glem det" Endret 4. februar 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kva er den siste versjonen av ICS ute til denne telefonen? Har ein eller anna rom inne på min no (2.3.x) som ikkje er heilt stabil. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Til dere som har problemer med reboots, jeg fant overraskende nok en løsning som ser ut til å fungere.... Jeg skulle egentlig prøve en annen ROM, så slengte in cwm recovery (litt annen bootloader/kernel som gir mulighet for device backup og flashing av nye ROMs). Valgte å ikke bytte ROM allikavel, så fortsatte med gammel firmware. Men etter det har jeg ikke hatt en eneste reboot. Har kjørt i 2 uker nå, og har fungert strålende. Lenke til kommentar
jorkus Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hei Noen andre som opplever at telefonen restarter seg plutselig uten noen grunn? Hender ikke så ofte men av og til så restarter den seg bare, oppdager det somoftes når den kommer på igjen og lager lyden... Jepp! Restarter helt uten videre, minst en gang i uka. Helt original telefon, aldri hatt custom rom på den, ikke engang root. Ikke spesielt mange apps installert heller. Det går jo greit om jeg hører den oppstarts-tingeling lyden; da skjønner jeg hva som har skjedd og taster PIN og er på nett igjen. Men noen ganger gjør jeg jo ikke det og gudene vet hvor lenge jeg har vært utilgjengelig. Svært problematisk med tanke på jobb og familie. Det er for dårlig og jeg forventer at det kommer en fix med ICS. kom med 2.3.5, booter også på 2.3.6, kan gå 2 uker eller 2 timer mellom hver gang. Blir nok andre feil på ICS... :-) 1 Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg sendte inn min S2 på service her om dagen. Låner er Galaxy Ace. Da jeg lastet ned SwiftKey X og begynte å bruke det, måtte jeg "begynne fra scratch". Ingen av ordene mine var lagret, noe som er ubeskrivelig irriterende. Er dette lost case, eller har jeg mulighet for å hente det tilbake? Hvis jeg må begynne på nytt, skal jeg da lagre programmet på SD-kortet, slik at inntastinger blir lagret der fra nå av? Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Jeg sendte inn min S2 på service her om dagen. Låner er Galaxy Ace. Da jeg lastet ned SwiftKey X og begynte å bruke det, måtte jeg "begynne fra scratch". Ingen av ordene mine var lagret, noe som er ubeskrivelig irriterende. Er dette lost case, eller har jeg mulighet for å hente det tilbake? Hvis jeg må begynne på nytt, skal jeg da lagre programmet på SD-kortet, slik at inntastinger blir lagret der fra nå av? De ordene SwiftKey henter fra e-posten og Facebooken din har du jo forsatt. Problemet er jo de ordene SwiftKey husker i etterkant. Så for å ta backup i fremtiden: http://mikael.posterous.com/47817598 Endret 5. februar 2012 av Ali I Hagen Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Er det noen som har førstehånds erfaring med LolBoot? App-en som gir deg mulighet for å ha to forskjellig ROM samtidig? Er jo kun eksklusive for S2 foreløpig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Er vel bare veldig uheldig eller ? Jeg kjøpte 2 stk Galaxy Sll begge kom med feil Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Da har du nok vært uheldig ja. Jobber i serviceavdeling på elektroforhandler og det har kommet svært få GSII i retur ift hvor mange som har blitt solgt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg