Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er lei av autorotasjon. Hvis jeg holder telefonen skrått, roterer den bildet i utide.

Finnes det en manuell måte å velge rotasjon, som er stabil og tidsbesparende?

Jeg mener både ved lesing av nettsider, visning av bilder og visning av video (f.eks. NRK-appen)

Kan du ikke bruke den knappen til høyre i nedtreksmenyen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har et raskt spm. angående Kies, tror jeg ikke helt vet hvordan det fungerer..

La inn en mengde sanger her forleden inn på "Muisc Library" på Kies (PCen), dette synka fint over til telefonen.. men nå når jeg kobla telefonen inn igjen, så jeg at den synca musikken IGJEN over på telefonen, så nå har jeg altså dobbelt opp av alt sammen..

Har også hukka av (altså skrudd på) at den skal synke alt av bilder og videoer osv. Men det gjorde den bare den første gangen jeg synca med Kies, nå vil den ikke overføre bilder og vidoer fra telefonen til PCen..

noen som kan hjelpe? :p

Tja... Du kan jo slutte å bruke Kies?

Er ikke så mye vanskeligere å kopiere på "gamlemåten".

Lenke til kommentar

Lurer på noe ang Android Market. Kan like så godt ta det her ettersom jeg bruker S2. Hvis man er inne og leser om en app og går ned til rewievs er det folk som skriver på både norsk og engelsk. Er det slik som på iPhone at vi bruker den "norske" android market, slik at det ikke er noe vits i å skrive på Engelsk, eller gjelder det for alle land?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ja, stemmer det, så er nok ikke noe poeng i og skrive på engelsk.

Tror enkelte ser på kommentarene som tilbakemeldinger til utvikleren(e), men det er kun andre norske brukere som ser de kommentarene.

Stemmer nok ikke helt. Jeg ser alt mulig av kommentarer, ting som definitivt ikke er nordmenn som skriver Engelsk. Mulig det er fordi systemspråket er på Engelsk, det vet jeg ikke, men ser nå alt mulig. Husk også at iTunes har individuelle listinger for apps i forskjellige land - om du linker til appen i norsk app store er den linken ulik den til US app store. I Market er det "samme app" i alle land

Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkurat anskaffet meg en SGSII og lurer da på; er det noen vanlige feil/symptomer på mandagsvare jeg bør være på utkikk etter?

Jeg spør fordi det er kjedelig å oppdage at f.eks. skjermen er dårlig sammenliknet med andre enheter etter 1-2 mnd. Da vil jeg mye heller være litt kritisk her og nå, og returnere produktet som DOA i morgen dersom jeg finner noen feil. :)

Lenke til kommentar

Ja, stemmer det, så er nok ikke noe poeng i og skrive på engelsk.

Tror enkelte ser på kommentarene som tilbakemeldinger til utvikleren(e), men det er kun andre norske brukere som ser de kommentarene.

Stemmer nok ikke helt. Jeg ser alt mulig av kommentarer, ting som definitivt ikke er nordmenn som skriver Engelsk. Mulig det er fordi systemspråket er på Engelsk, det vet jeg ikke, men ser nå alt mulig. Husk også at iTunes har individuelle listinger for apps i forskjellige land - om du linker til appen i norsk app store er den linken ulik den til US app store. I Market er det "samme app" i alle land

Det er språket du har balgt på mobilen som bestemmer hvilke kommentarer du ser. Jeg har selv amerikansk og får mange mer kommentarer (alle på engelsk) enn med norsk som språk.

Lenke til kommentar

Faen! Fikk akkurat min nye SGSII i hus og allerede fersk ut av esken oppdager jeg problemer.

Sammenliknet skjermen på mitt eksemplar med skjermen til en kompis, og oppdaget til min store ergrelse at skjermen var vesentlig mindre lyssterk. Hvor bakgrunnen på en nettside var hvit hos han, var den grå hos meg. Dette til tross for at lysstyrken var satt til 100 % (både i nettleseren og under telefoninstillingene) på begge eksemplarene, og begge hadde samme firmware, kernel og build nr. Skjerm-modus var satt til "normal" på begge to.

Jeg kommer til å levere min tilbake i morgen tidlig, men lurer på; Er dette et vanlig problem med telefonen? Er det evt. noen måte en kan sikre seg et eksemplar med en skjerm som yter 100 %, eller i hvertfall minske sannsynligheten for å få et dårlig et.

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Faen! Fikk akkurat min nye SGSII i hus og allerede fersk ut av esken oppdager jeg problemer.

Sammenliknet skjermen på mitt eksemplar med skjermen til en kompis, og oppdaget til min store ergrelse at skjermen var vesentlig mindre lyssterk. Hvor bakgrunnen på en nettside var hvit hos han, var den grå hos meg. Dette til tross for at lysstyrken var satt til 100 % (både i nettleseren og under telefoninstillingene) på begge eksemplarene, og begge hadde samme firmware, kernel og build nr. Skjerm-modus var satt til "normal" på begge to.

Jeg kommer til å levere min tilbake i morgen tidlig, men lurer på; Er dette et vanlig problem med telefonen? Er det evt. noen måte en kan sikre seg et eksemplar med en skjerm som yter 100 %, eller i hvertfall minske sannsynligheten for å få et dårlig et.

Bare skru av power saving på skjermen du ;) Er under Screen i Settings, Auto Adjust Screen power eller noe slik

Der finner du også screen mode, som er fargemodusen

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Bare skru av power saving på skjermen du ;) Er under Screen i Settings, Auto Adjust Screen power eller noe slik

Føler meg rimelig teit som overså denne innstillingen :p Takker og bukker :)

Etter å ha deaktivert strømsparingsfunksjonen ser det faktisk ut til at jeg har trukket det lengste strået av meg og kompisen min. Hans telefon er hakket mer lyssterk, men har til gjengjeld et ganske påtagelig blåskjær (noe som ble veldig åpenbart når vi sammenliknet de to telefonene i "skjerm-test modusen"), mens min har en mer naturlig hvitfarge.

Ser ut som om jeg kan komme til å trives med denne telefonen likevel ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Føler meg rimelig teit som overså denne innstillingen :p Takker og bukker :)

Etter å ha deaktivert strømsparingsfunksjonen ser det faktisk ut til at jeg har trukket det lengste strået av meg og kompisen min. Hans telefon er hakket mer lyssterk, men har til gjengjeld et ganske påtagelig blåskjær (noe som ble veldig åpenbart når vi sammenliknet de to telefonene i "skjerm-test modusen"), mens min har en mer naturlig hvitfarge.

Ser ut som om jeg kan komme til å trives med denne telefonen likevel ;)

Og dere satte skjermmodus på samme innstilling? Da den styrer fargeforskjeller

Lenke til kommentar

Random spm, men: Jeg er på min andre SGS2 nå, og jeg har Talkmore som abonnement.

Med begge telefonene har jeg svært ofte veldig dårlig signal, gjerne ned på 0 og 1 strek.

Jeg befinner meg i Gudbrandsdalen.

Uansett; en kompis av meg har samme telefonen, men han har ikke Talkmore, men Tele2. Han har alltid bedre signal enn meg.

Hva kommer dette av? Har jeg vært uheldig med begge mine telefoner, og det er noe internt feil med antenna?

Eller skyldes det rett og slett mobiloperatøren?

Jeg er ikke sikker, men går ikke Talkmore under Netcom, og Tele2 under Telenor?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...