jorkus Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 ok, den ser ut til å være en brick nå. 5000 kr borte. Går utifra at et verksted kan ikke gjøre noe mer heller. Problemet er at Windows sier at det er en malfunction USB-device. Har forsøkt på 2 forskjellige PCer. Den siste hadde aldri hatt en Samsung telefon installert heller. Trist. Og alt sammen fordi jeg startet med å flashe med feiil kabler. Det var bare en ladekabel og ikek datakabel. Så lenge du legger inn stock (samsung sin umodifiserte) rom tror jeg ikke du trenger jig.. Jeg har aldri lagt inn ny bootloader.. mulig du kan finne hjelp hos xda developers, hva skjer hvis du forsøker å boote i recovery mode? Lenke til kommentar
adale Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 jeg kommer til download mode, men verken Odin eller Kies gjenkjenner telefonen min. Jeg leste akkurat en tråd om en som hadde samme problemet. Han renset USB-porten på telefonen med en tannbørste og etter det virket det...Det tror jeg er mitt eneste håp. Enten er sw totalt ødelagt eller så må jeg rense og pusse slik at Windows ser den. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) adale: Har du prøvd en slik usb-jig? Den vil mest sannsynlig fikse problemet ditt på nullkomma niks -Skal visstnok være EKSTREMT vanskelig å bricke nye samsung-droid telefoner, så vil anbefale deg å prøve litt mer før du sender den inn på rep! Så lenge ikke usb porten er fysisk skadet, så burde du ha gode muligheter. Endret 18. januar 2012 av Menkromsen Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Viss du leter litt lenger tilbake i tråden står det noe om et firma som spesialiserer i brick'ede telefoner, som reparerer for langt mindre enn hva det koster med en ny. Verd å undersøke Lenke til kommentar
adale Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Har forsøkt den ja. Det var derfor dette startet...Nyere ROMer har ikke den gammle bootloaderen, dermed virker ikke jigen. Så telefonen min virket helt fint inntil jeg begynte å forsøke å flashe bootloader og kernel med Odin.... Noen som vet hva et mobilverksted kan gjøre? I og med at jeg kommer i Download-mode, så er det jo et håp. Kanskje det bare er USB-kontakten, slik jeg leste. Samme feilmelding som her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1203802 Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Android 2.3.6 for de som ikke klarer å vente;) er faktisk noen små nyheter her og der ny lockscreen..bruker miui locker selv den er fantastisk samt gratis på market..det er også noen nye eller hvertfall et nytt ikon tlf ikonet er den samme som på ics touchwiz og nye tlf symboler når man mottar samtaler..er ganske sikker på at ekkoet som folk jeg ringer til har klaget på er blitt mye mindre eller borte..har kun brukt det en dag men,innbiller meg at batteriet varer litt lengere også Vanskelig å si dette siden det gikk ca en halvtime etter flashing til jeg flashet siyah kernel 2,1 Men syntes den virket "Smmoth'ere"selv med org kernel den er pakket så man trenger bare å huke av pda i odin..trengte ikke backup heller(men ta det uansett:) Her er link- http://software2tech.com/2012/01/16/download-android-2-3-6-i9100xila2-rom-for-samsung-galaxy-s2/ Ps noen som har en enkel link til nyeste siyah kernel? Downgradet fra siste beta ICS (ustabil og laggy) til den italienske 2.3.6, beholdt standard 2.3.5 på min andre sgs2 for å sammenligne, merker ingen forskjell, begge telefonene rebootet seg også, med ca 20 min mellomrom.. Forstår ikke hvorfor.. de kan gå i flere uker uten reboot, så rebooter begge i løpet av en times tid.. tror det må være launcher pro eller widget locker..? spes. siden jeg nå kjører både 2.3.5 og 2.3.6 Noen som har reboot som ikke kjører noen av disse appene? Har ikke hat reboot siden siste flash..men vet at tlf reboot oftere før da brukte jeg widgetlocker er lenge siden jeg har brukt launcher pro..prøv miui locker Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville prøvd å levere den til der jeg kjøpte den uten å si noe om feilflashing. Bare si at du prøvde å oppdatere OS og det funka ikke. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvis du holder inn Volum+ i stedet for minus ved 3 button, hvilken meny får du da? Lenge siden jeg har hatt stock, så litt usikker på om du havner i recovery eller ikke. Mulig at det bare funker med CWM. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 ok, den ser ut til å være en brick nå. 5000 kr borte. Går utifra at et verksted kan ikke gjøre noe mer heller. Problemet er at Windows sier at det er en malfunction USB-device. Har forsøkt på 2 forskjellige PCer. Den siste hadde aldri hatt en Samsung telefon installert heller. Trist. Og alt sammen fordi jeg startet med å flashe med feiil kabler. Det var bare en ladekabel og ikek datakabel. Du kan sjekke ut dette verkstedet i USA om du ikke får den opp og gå, eller reparert i Norge: http://mobiletechvideos.mybigcommerce.com/samsung-galaxy-s-ii-jtag-brick-repair/ 75$ for fiks og tilbakesending, + noen kroner for å sende med brev fra Norge. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg er lei av autorotasjon. Hvis jeg holder telefonen skrått, roterer den bildet i utide. Finnes det en manuell måte å velge rotasjon, som er stabil og tidsbesparende? Jeg mener både ved lesing av nettsider, visning av bilder og visning av video (f.eks. NRK-appen) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Ja, med apps! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvilke anbefaler du? Lenke til kommentar
adale Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 ok, den ser ut til å være en brick nå. 5000 kr borte. Går utifra at et verksted kan ikke gjøre noe mer heller. Problemet er at Windows sier at det er en malfunction USB-device. Har forsøkt på 2 forskjellige PCer. Den siste hadde aldri hatt en Samsung telefon installert heller. Trist. Og alt sammen fordi jeg startet med å flashe med feiil kabler. Det var bare en ladekabel og ikek datakabel. Du kan sjekke ut dette verkstedet i USA om du ikke får den opp og gå, eller reparert i Norge: http://mobiletechvideos.mybigcommerce.com/samsung-galaxy-s-ii-jtag-brick-repair/ 75$ for fiks og tilbakesending, + noen kroner for å sende med brev fra Norge. Takk for det. DEt hjalp ikke å pusse USB-kontakten.... Og angående CWM-menyen, så virker ikke den heller. JEg hadde CWM installert på den, men kommer ikke inn i den menyen nå. Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Sliter med at telefonen ikke låser seg nå. Når jeg trykker på låseknappen, og så trykker på homeknappen er det ingen lås eller noe, jeg kommer rett til hjemskjermen. Hvorfor er det blitt sånn? Har akkurat flashet fra 4.03 til den italienske 2.3.6. Hadde nettop "tastlåsen" men nå er den borte. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Hvilke anbefaler du? Jeg bruker en annen launcher, så jeg trenger ikke et eget app til dette formålet, men det finnes mange widgets som lar deg sette opp ett og ett ikon for en slik funksjon. Toggle 3g, toggle orientation switching, toggle lysstyrke, toggle hva du vil. Som regel er det pakker med mange slike widgets i en "app" på market. Bruk en som er godt kjent, ikke noe som ikke har noen reviews. Lenke til kommentar
adale Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 adale: Har du prøvd en slik usb-jig? Den vil mest sannsynlig fikse problemet ditt på nullkomma niks -Skal visstnok være EKSTREMT vanskelig å bricke nye samsung-droid telefoner, så vil anbefale deg å prøve litt mer før du sender den inn på rep! Så lenge ikke usb porten er fysisk skadet, så burde du ha gode muligheter. Går det an å få kjøpt en jig som fungerer med en nyere boot-loader også? Som sagt fungerer de fleste bare for eldre boot-loadere. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Sliter med at telefonen ikke låser seg nå. Når jeg trykker på låseknappen, og så trykker på homeknappen er det ingen lås eller noe, jeg kommer rett til hjemskjermen. Hvorfor er det blitt sånn? Har akkurat flashet fra 4.03 til den italienske 2.3.6. Hadde nettop "tastlåsen" men nå er den borte. Innstillinger ->sikkerhet Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Sliter med at telefonen ikke låser seg nå. Når jeg trykker på låseknappen, og så trykker på homeknappen er det ingen lås eller noe, jeg kommer rett til hjemskjermen. Hvorfor er det blitt sånn? Har akkurat flashet fra 4.03 til den italienske 2.3.6. Hadde nettop "tastlåsen" men nå er den borte. Innstillinger ->sikkerhet Nei sier du det Har prøvd alt av sikkerhets innstillinger. Både pin, passord, mønster og ingen. Når jeg trykker på låseknappen eller skjermen skrur seg av automatisk, og så trykker jeg på homeknappen kommer jeg rett til hjem skjermen og ikke noe kode eller låse skjerm. Endret 18. januar 2012 av MeBerg Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Du har ikke timeout da? Altså sånn at den ikke låser seg før etter x-minutter? Ligger også under sikkerhetsinstillinger. Eller så kan det være en bug i programvaren, du flasher jo selv tydeligvis så det skjer jo fra tid til annen Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 18. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2012 Du har ikke timeout da? Altså sånn at den ikke låser seg før etter x-minutter? Ligger også under sikkerhetsinstillinger. Eller så kan det være en bug i programvaren, du flasher jo selv tydeligvis så det skjer jo fra tid til annen Har også prøvd det du sier der oppe. Har den på "lås med en gang" Hmm.. rart at det skulle være en bug, hadde låseskjerm før jeg skrev denne posten etter jeg flashet, så merkelig at den bare forsvant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg