Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helvete... alt jeg hadde på mobilen forsvant! :mad:

Man bør absolutt ta backup før man legger inn OS.

 

Selv bruker jeg "Airdroid" til å hente alle apk-filene til PC. Det går kjapt over wlan.

Legger de tilbake etter telefonen er satt opp med nytt OS. Bruker man f.eks GO launcher ex, så er det kjapt å organisere de igjen.

 

Eller den mest lettvinte måten hvis du har root: Titanium Backup

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Android 4,0,3 med touchwiz.. http://software2tech.com/2012/01/14/update-samsung-galaxy-s2-android-4-0-3-i9100xxlp2-more-stable-and-support-face-unlock-video/

Ikke optimalt enda men,morsomt å prøve:)

Last ned Nova launcher fra marked om du vil prøve orginal ics:)

Helvete... alt jeg hadde på mobilen forsvant! :mad:

 

Klandre ikke deg..

Nei men,jeg kunne jo skrevet at man bør ta backup..

Det visste jeg og det prøvde jeg på, men cyogen moden eller hva faen den heter reboota hver gang jeg prøvde :p Uansett: alle apps ble lasta ned fra android kojtoen, problem solved :)

Lenke til kommentar

Helvete... alt jeg hadde på mobilen forsvant! :mad:

Man bør absolutt ta backup før man legger inn OS.

 

Selv bruker jeg "Airdroid" til å hente alle apk-filene til PC. Det går kjapt over wlan.

Legger de tilbake etter telefonen er satt opp med nytt OS. Bruker man f.eks GO launcher ex, så er det kjapt å organisere de igjen.

 

Eller den mest lettvinte måten hvis du har root: Titanium Backup

Ja, hvis du kun bruker apk filene så mister man vel "linken" til Android Market og får dermed ikke melding om ny versjon etc.

Lenke til kommentar

Galaxy Note er vel en logisk oppgradering, og den er ute nå

Ja, har kikket litt på den. Men er lite erfaringer foreløpig.

 

[Edit]Note var litt i største laget synes jeg. Særlig siden jeg også har en 10.1 tab til slike formål. Så da blei det en ny S2. :love:

Endret av riroil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android 4,0,3 med touchwiz.. http://software2tech.com/2012/01/14/update-samsung-galaxy-s2-android-4-0-3-i9100xxlp2-more-stable-and-support-face-unlock-video/

Ikke optimalt enda men,morsomt å prøve:)

Last ned Nova launcher fra marked om du vil prøve orginal ics:)

Helvete... alt jeg hadde på mobilen forsvant! :mad:

 

Klandre ikke deg..

Nei men,jeg kunne jo skrevet at man bør ta backup..

Det visste jeg og det prøvde jeg på, men cyogen moden eller hva faen den heter reboota hver gang jeg prøvde :p Uansett: alle apps ble lasta ned fra android kojtoen, problem solved :)

 

Det heter clockworkmod (CWM). Cyanogenmod (CM) er en custom rom. Vet ikke om du har erfaring med det, men du ville mistet alt uansett hvis du tar backup i CWM. Der kan du bare ta backup av hele romen/hele systemet, men det kan ikke overføres til en ny-installert rom. Med titanium backup kan du ta backup av alle apps med data og de funker i marked etterpå. For å ta backup av sms osv kan du bruke andre apps i markedet.

Lenke til kommentar

Har fått et merkverdig problem med min SGSII. Litt vanskelig å forklare, men to ulike telefonumnumre har blitt lagret 142 ganger, men uten navn, og ikke i kontaktlisten. Når jeg f.eks. skal sende sms (bruker handcent SMS) må jeg bla forbi disse 142 telefonnummerne før jeg kommer til kontaktlisten. For å gjøre det hele enda mer bisarr er disse to telefonnummerne faktisk telefonnummeret til to av personene på kontaktlisten min. Prøvde å slette de, uten at det forandret noe. Tror telefonen min troller meg! Jeg kjører android 2.3.4

 

EDIT: la ved bilder for å illustrerer problemet!

 

EDIT2: inne på kies air dukket det opp 20 sider med "unknown" contacts. Slettet disse og problemet løste seg, men hvordan i hel**** skjedde det i utgangspunktet?

post-171999-0-62451800-1326732902_thumb.png

post-171999-0-78224000-1326732930_thumb.png

post-171999-0-07839200-1326732940_thumb.png

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

En ting jeg aldri har funnet ut av med min GS2 er dette med hurtignumre, hvor du kan angi en kontakt for tast 2,3,4,5,6,7,8,9 på dialpad og så ringer telefonen den personen. Du kan angi hvem som skal ha hvilket hurtignummer, men du kanikke bruke dem?

 

Om jeg taster inn eksempelvis '4' og ringer får jeg bare "USSD code running" og "connection problem or invaid MMI code".

 

Hvordan funker egentlig dette?

Lenke til kommentar

Takk, men det krever fortsatt et ekstra trykk da? Legger til alle som du sa. Trykker så '4' i dialpad igjen, får opp navnet til den som er knyttet til '4' under, og må da i tillegg trykke på navnet for at det nr skal vises istedet for '4'.

Jaggu enklere på dumme telefoner det der. ;)

Lenke til kommentar

Anbefaler CircleLauncher, widget som gir deg mulighet til å ringe (eller sms'e) valgte kontakter på to berøringer. Kan også brukes til applikasjoner.

Ryddig og oversiktlig måte å få snarveier på homescreen :-)

Mange tilpassingsmuligheter og! Koster ikke mange kronene, har brukt den i lang tid og liker den veldig godt!

Prøv gratisversjonen først, den har noen restriksjoner, så viss du liker den, kjøp fullversjonen.

 

Ellers har jeg investert i en vpn med amerikansk ip (strong vpn, 55$/år), og har begynt å abonnere på Netflix (8$/mnd) , det er bare genialt! Netflix app'en fant jeg på xda, og plutselig har jeg nesten ubegrenset med film og serier på telefonen (og pc/tv og tablet). Jeg kommer aldri til å kjede meg noen sinne igjen!!! Vel verdt de ca 800 kronene det koster totalt per år!

Lenke til kommentar

Hei folkens. S2en min vil ikke slå seg på nå.

 

Jeg har brukt den en del i dag, også når den gikk tom for strøm, og jeg skulle lade, så prøve jeg konstant å slå den på mens den ladet, og den gikk hele tiden tom. Altså, jeg satt i laderen når batteriet var 0%, ladet litt, jeg slo den på, gikk tom for strøm, jeg slo den på, og til slutt vil den ikke slå seg på, og den viser heller ikke ladesymbolet når den lader. Dette er var sikkert veldig dumt gjort av meg, men jeg var midt i en Wordfeud match ;S

 

Er det noe jeg kan gjøre uten om å levere den til service?

 

Setter stor pris på hjelp! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...