Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Jeg er skeptisk til å legge inn dusinvis av apps, blant annet fordi det kan være udokumenterte funksjoner i dem.

Funksjoner som ødelegger personvernet, for eksempel.

Derfor hadde jeg håpet at det fantes en innstilling for dette, slik som på Nokiaen min.

Jeg har lett under skjerminnstillingene, uten hell.

Jeg kan installere en app om jeg må, men foretrekker om noen kan fortelle meg om en innstilling som jeg har oversett.

Hvis jeg må ha en app, setter jeg pris på tips og erfaringer.

Da hadde vel strengt talt en dumbphone vært et bedre valg. Å kjøpe en mobil til 4000 for å bruke en hundredel av funksjonene virker noe snålt, selv om det selvfølgelig er ditt valg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til ICS :D

Jeg har ikke oppdatert telefonen siden jeg fikk den, oktober måned, vet det er noen oppdateringer, men hva hjelper de på? Eller har noen merket mer problemer med de?

Hvis du har v2.3.4 anbefaler jeg at du fortsetter å bruke den til ICS kommer ut. Flere (meg selv inkludert) som har opplevd random reboots og dårlig batteritid med v2.3.5

Opplever random reboots på v2.3.4 og jeg.. Det har kommet i det siste dessverre. Men da bare holder jeg meg på gjerdet og venter jeg da til ICS kommer :)

Lenke til kommentar

Jeg ser at noen av dere stiller kritiske spørsmål ved mitt valg av telefon.

La meg forklare:

Samsung S2 er den perfekte telefonen for meg fordi jeg ofte surfer på nettet.

Den er veldig godt egnet til nettsurfing, fordi den har passelig skjermstørrelse og rask prosessor.

Dessuten ligger den mye bedre i hånda enn min forrige telefon, som var vanskelig å holde fast pga. utformingen.

Jeg bruker noen apps, men jeg kjøpte ikke telefonen for å teste hundrevis av småspill og leketøy.

Jeg bruker kun noen få apps, som: NRK, NSB, Tek.no, Nettleseren Dolphin og en lommelykt-app.

Dere kan gjerne installere tusenvis av apps på deres egne telefoner.

Men jeg har mer spesifikke behov: lommelykt og nettlesing.

For meg er nettlesing viktigst.

Alle kolleger og forhandlere jeg har spurt, anbefalte Samsung S2 hvis nettlesing var det viktigste kriteriet. At den i tillegg er utrolig lett og tynn, gjør at jeg kan ta den med på mine lange gåturer uten at den gnager i lomma.

Ikke alle har apps som hovedkriterie når de kjøper telefon. S2 er perfekt for meg av andre grunner enn apps.

Jeg føler overhode ikke at jeg har valgt feil.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gah, jeg får ikke kobla til mobilen via Kies lenger. Helt ut av det blå, og selvfølgelig i det jeg skulle til å overføre en drøss med musikk som jeg har brukt de siste ukene på å legge inn i biblioteket. -_-

For å toppe det hele, vil den ikke la meg koble til via BlueTooth heller, da Windows ikke finner driverne, selv om jeg nettopp innstallerte de nyeste.

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en gåtur.

Jeg testet GPS for å finne destinasjonen. Jeg gikk en vei som jeg aldri har gått før.

Jeg fikk den til å virke helt greit, men har ikke testet den grundig.

Jeg likte at jeg kunne snakke til den. Jeg sa "train station", og den fant lokale togstasjoner.

Men dere eksperter:

Hvordan er S2 sin GPS-programvare, sammenliknet med andre merker?

Bedre eller verre?

Min erfaring var positiv, men jeg har ikke mye å sammenlikne med, og testet ikke grundig.

Lenke til kommentar

Det finnes mange forkjellige gpsapps i Market, så akkurat det å spørre hva folk synes om s2 sin gps-programvare blir litt feil. Som standard er det vel Google maps navigering som for lenge siden endelig ble tilgjengelig i Norge, og noen liker jo den. Selv må jeg innrømme at jeg liker meget godt Navigon, som har ok og oppdaterte kart.

Det er jo så mye å velge mellom at det skal godt gjøres å finne noe en ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om den medfølgende GPS-programvaren.

Jeg har ikke lagt inn tredjeparts GPS-programvare

Er den like god som de dyrere appene, eller går jeg glipp av noe?

Hva går jeg i så fall glipp av?

Funksjoner? Detaljrikdom, som lite brukte veier? Nøyaktighet? Oppdateringer? Fotoboksvarslinger?

Hva fikk deg til å betale for et alternativ til den medfølgende appen?

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale de som jeg nevnte i mitt innlegg klokken 16:16.

Liker nettleseren Dolphin bl.a. fordi "gestures" sparer meg for mye tasting.

For eksempel har jeg laget en gesture som ser omtrent sånn ut:

M

Den åpner "Mine innlegg" på forumet.

Jeg elsker gestures.

Lommelykt-appen jeg bruker heter Lommelykt - Tiny Flashlight.

Den har mange flere kule funksjoner enn bare å være lommelykt.

Du kan bl.a. stille blinkefrekvens, eller få skjermen til å blinke med psykedeliske farger.

I tillegg kan den simulere politiets "blålys" på skjermen.

Mange kule funksjoner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...