Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Med skjerm fra ebay, porto, evt moms etc havner du fortsatt langt under 1000 om du gjør det selv. Det er en 4000 kroners mobil. Do the math ;)

Tja, det jeg fant på ebay var ca. 1000 kroner uten frakt og uten moms. fant ikke noe særlig rimligere på alibaba heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Med skjerm fra ebay, porto, evt moms etc havner du fortsatt langt under 1000 om du gjør det selv. Det er en 4000 kroners mobil. Do the math ;)

Tja, det jeg fant på ebay var ca. 1000 kroner uten frakt og uten moms. fant ikke noe særlig rimligere på alibaba heller.

Hmm de har gått opp i pris i forhold til det jeg så nevnt på XDA :/

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en eller annen kritisk feil, og telefonen er ubrukelig. Jeg får en uendelig strøm av ulike programmer som krasjer, og straks jeg trykker "tving lukking" så dukker det opp en ny krasj. Tving lukking er det eneste jeg kan trykke på, og dermed er det lite jeg får gjort. Den booter, jeg skriver inn pinkode og låser opp med låsemønsteret, og deretter kommer krasjhelvetet. Installerte Heytell tidligere i kveld, et program med 5M + nedlastninger, vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre.

Har forsøkt å starte uten SD-kort og/eller SIM-kort uten at det forandret saken.

Noen som har tips til løsninger, eller har hørt om problemet tidligere?

Lurte på å oppgradere FW i morgen om det hjelper, men kanskje det er fare for brick når jeg har dette problemet?

Etter en eventuell hard-reset, får jeg tilbake alle apps med samme innstillinger/lagrede spill, samt kontakter og så videre? Har hatt egen backupapp for SMS/MMS/samtalelogg, og har skrudd på alt av synk mot google-kontoen som jeg fant.

Takknemlig for innspill :)

Lenke til kommentar

Har sittet og testet Samsung Galaxy S 2 og HTC Sensation i helgen, for å finne ut hvilken av dem jeg skal beholde. Det er ikke noen lett oppgave. Men det ser ut til at jeg går for Samsungen. Det eneste jeg virkelig finner bedre på HTC er nettleseren og at den har en svært følsom wifi-antenne. Har slitt en del med wifi på Samsungen, men på versjon 2.3.6 av Android ble den bedre, omtrent på samme nivå som min iPhone 4S og flere andre mobiler.

Dessuten er det lettere å få et godt grep på Samsungen fordi den ikke har så glatte og runde sider som Sensation, pluss at den er lettere. La meg heller ikke glemme at det er to knapper der man kan vekke skjermen, en nede og en på siden, mens på Sensation er det kun én, oppe på telefonen. Da må man i praksis bruke to hender.

Samsungen er en del kronglete å få koblet til PC, men det funker, og er til å leve med.

Egentlig ville jeg helst gått for iPhone 4S, men den har for liten skjerm, pluss enkelte andre ting som trekker ned. Men når iPhone 5 kommer, er jeg klar med bankkortet, om den ikke faller helt gjennom.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Lurte på å oppgradere FW i morgen om det hjelper, men kanskje det er fare for brick når jeg har dette problemet?

Etter en eventuell hard-reset, får jeg tilbake alle apps med samme innstillinger/lagrede spill, samt kontakter og så videre? Har hatt egen backupapp for SMS/MMS/samtalelogg, og har skrudd på alt av synk mot google-kontoen som jeg fant.

Med de problemene du beskriver, er egentlig innstillinger og lagrede spill en prioritet!?

Muligheter slik jeg ser det.

a) soft reset

b) hard reset

c) recovery mode og factory reset (men det og hard reset er vel mye det samme(?)!

Lenke til kommentar

Er det tilfelle at man må bytte hele skjermen dersom det ytterste glasset knuses? Har fått en sprekk på tvers av skjermen. Ikke spesielt sjenerende og skjermen fungerer 100%.

En annen ting:

Dersom batteriet blir helt tomt. Dvs telefonen slår seg av,må jeg ut med både batteri og SIM-kort for å få den på nett igjen. Telefonen starter altså opp,men den får ikke telefonsignal.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Er det noen som har problemer med ordliste på denne telefonen? Jeg bruker GO Sms-appen.. Og, når jeg skriver sms, så er det en del ord som ikke står i ordlista, og hver gang jeg skriver dem, så må jeg holde lenge inne på ordet, slok at det stå "saved", men ikke f om den husker ordet til neste gang.. Gjelder f.eks "hehe" som alltid blir "hege", osv..

Veldig irriterende,, noen som vet noe?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Med de problemene du beskriver, er egentlig innstillinger og lagrede spill en prioritet!?

Muligheter slik jeg ser det.

a) soft reset

b) hard reset

c) recovery mode og factory reset (men det og hard reset er vel mye det samme(?)!

Hmmm... Ladet telefonen avslått i natt, og slo den på uten SD-kort og SIM-kort igjen bare for å se om det var noe forskjell, og plutselig fungerer alt fint igjen. Har slettet noen apps og sitter og kopierer ut litt saker før jeg setter inn SD og SIM igjen og prøver igjen. De sier at galskap defineres som å prøve det samme om og om igjen og forvente forskjellig resultat, men man må tydeligvis være gal for å fikse en S2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Satt og sammenliknet SAMOLED-skjermen på S2 med PLS skjermen på Galaxy Tab 7.0 Plus i går og er egentlig ikke helt solgt på SAMOLED. Jo da, bilder og slike ting ser bra ut, men det er ikke akkurat helt naturlig. Android-figuren i en widget jeg har ser helt normal ut på Galaxy Taben, men når S2en får tak i den så blir den så mye grønnere at den ser ut som den er radioaktiv. Sola i weather widgeten ser ut som om den er på tur til å gå supernova.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...