kong_gabby Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Trådens side 1? Sett den, men ganske gresk. Jeg kløna med HTC Desire, og det her så enda verre ut. Edit: det er "flash kernel" jeg stusser mest på. Ser på skjermbildet hva som skal være huket av, men trykker man "start", eller? Jeg får gjøre som sist, bare starte opp prosessen og heller spørre underveis. Edit2: hvor i XDA-tråden ligger stock kernel? Endret 4. januar 2012 av LHUS Lenke til kommentar
Recon Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 En enkel løsning er jo å flashe en custom rom som gir deg root med den. Men du vil kanskje ha stock rom, bare root? Uansett vil google gi deg et utall how-to guides til det. Bedre enn jeg kan si i hvert fall. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 En enkel løsning er jo å flashe en custom rom som gir deg root med den. Men du vil kanskje ha stock rom, bare root? Uansett vil google gi deg et utall how-to guides til det. Bedre enn jeg kan si i hvert fall. Jeg har ingen planer om å installere custom rom, de virker altfor ustabile (prøvd MIUI og CM7 på Desire). Spm i forrige post Lenke til kommentar
CptAwesome Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg så samme tilbudet, men slo det fra meg og bestilte hos Telenor til mer normal pris. Omtrent ingen butikker som har den på lager, så da kan jeg omtrent forestille meg hvor mye faenskap som må til for å få den til den prisen Var innom Lefdal i Bergen og de var tom, men de skulle holde av 1 til samme pris når de fikk den inn igjen. Regner med at de gjør det for deg og dersom du spør Siba har hatt tilsvarende pris i sin nettbuttikk siden før jul, men da må man plusse på frakt, i tillegg til at det er (litt) mer krøkkete dersom man er uheldig og må reklamere. Merker dog at jeg sliter litt; syntes SGS2 er et kupp til denne prisen, men Lefdal hadde HTC Sensation på lager til samme (total)pris. Tror jeg kunne blitt glad i dem begge Lenke til kommentar
Recon Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg har ingen planer om å installere custom rom, de virker altfor ustabile (prøvd MIUI og CM7 på Desire). Spm i forrige post Tja, CheckROM RevoHD v4 er det mest stabile jeg har hatt på denne mobilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg så samme tilbudet, men slo det fra meg og bestilte hos Telenor til mer normal pris. Omtrent ingen butikker som har den på lager, så da kan jeg omtrent forestille meg hvor mye faenskap som må til for å få den til den prisen Var innom Lefdal i Bergen og de var tom, men de skulle holde av 1 til samme pris når de fikk den inn igjen. Regner med at de gjør det for deg og dersom du spør Siba har hatt tilsvarende pris i sin nettbuttikk siden før jul, men da må man plusse på frakt, i tillegg til at det er (litt) mer krøkkete dersom man er uheldig og må reklamere. Merker dog at jeg sliter litt; syntes SGS2 er et kupp til denne prisen, men Lefdal hadde HTC Sensation på lager til samme (total)pris. Tror jeg kunne blitt glad i dem begge De hadde nok gjort det, men jeg vil egentlig ikke ha Tele2, så da er det greit å spytte i noen kroner ekstra Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg har ingen planer om å installere custom rom, de virker altfor ustabile (prøvd MIUI og CM7 på Desire). Spm i forrige post Hva skal du da med root? Titanium? Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg har ingen planer om å installere custom rom, de virker altfor ustabile (prøvd MIUI og CM7 på Desire). Spm i forrige post Hva skal du da med root? Titanium? Jeg har lest at jeg trenger root når jeg skal koble til PS3-kontroll. Skulle jeg bare trykke på start når innstillingene er riktig? Hvor er stock kernel i den tråden det linkes til? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Du skal ikke trenge det for å koble til PS3 kontroller nei. Ikke såvidt meg kjent. EDIT: De har jo mange videoer hvor den er koblet til Transformer Prime, uten root i alle fall. Endret 4. januar 2012 av Mixy Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Du skal ikke trenge det for å koble til PS3 kontroller nei. Ikke såvidt meg kjent. EDIT: De har jo mange videoer hvor den er koblet til Transformer Prime, uten root i alle fall. Da prøver man uten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du skal ikke trenge det for å koble til PS3 kontroller nei. Ikke såvidt meg kjent. EDIT: De har jo mange videoer hvor den er koblet til Transformer Prime, uten root i alle fall. Da prøver man uten Du trenger det jo. Håndkontrollfunksjonalitet kommer først i 4.0, men noen tablets (Prime, etc) har fått det fra produsent. Sixaxis Controller lar deg koble til trådløst, men trenger root. Alternativt kan du prøve joypad center (eller hva det heter), men da trenger du USB host kabel, og er ikke sikkert det funker uansett. Det som dog sannsynligvis funker uten root eller tilbehør er Wiimote. Kobler du en Wii Classic controller i en Wiimote så har du basicallyen PS3 controller, men med bedre kompatibilitet på slike ting. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du skal ikke trenge det for å koble til PS3 kontroller nei. Ikke såvidt meg kjent. EDIT: De har jo mange videoer hvor den er koblet til Transformer Prime, uten root i alle fall. Da prøver man uten Du trenger det jo. Håndkontrollfunksjonalitet kommer først i 4.0, men noen tablets (Prime, etc) har fått det fra produsent. Sixaxis Controller lar deg koble til trådløst, men trenger root. Alternativt kan du prøve joypad center (eller hva det heter), men da trenger du USB host kabel, og er ikke sikkert det funker uansett. Det som dog sannsynligvis funker uten root eller tilbehør er Wiimote. Kobler du en Wii Classic controller i en Wiimote så har du basicallyen PS3 controller, men med bedre kompatibilitet på slike ting. Ja, jeg trenger nok root. Får tving lukking på telefonen, og før det står det at jeg må sørge for at telefonen er root'a eller noe. Tror jeg prøver på root, men da skulle jeg gjerne visst hvor jeg finner stock kernel. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Finn ut hvilken programvareversjon du har i om telefonen under settings, gå inn her og last ned "Stock Kernel" under samme kodenavn som du finner på telefonen din. 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Finn ut hvilken programvareversjon du har i om telefonen under settings, gå inn her og last ned "Stock Kernel" under samme kodenavn som du finner på telefonen din. Den tråden er en jungel. Det er "Grunnbåndsversjon" du mener, der jeg har I9100XXKI1? Jeg aner faktisk ikke hvilken jeg skal velge. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Da har du stock kernel her med passord intratech@XDA 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Da har du stock kernel her med passord intratech@XDA Beklager masinga, men jeg så at en eller flere av disse ville wipe telefonen. Denne gjør ikke det? Takker for hjelpen Edit: når skal jeg skrive inn passord? Skulle jeg pakke ut unsecure, eller beholde den som zip? Ser ut som at stock og unsecure er ulike filtyper, men mulig det skal være sånn for alt jeg vet. Endret 5. januar 2012 av LHUS Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Du skal pakke ut zip-filene slik at du har tar-filer. Passordet skriver du inn når du pakker ut. Står tydelig i tråden på XDA hvis firmaware er wipe. Står det ingenting skal du være trygg. Endret 5. januar 2012 av jenskristian Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 kommet noen dato på 4.0? Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Du skal pakke ut zip-filene slik at du har tar-filer. Passordet skriver du inn når du pakker ut. Står tydelig i tråden på XDA hvis firmaware er wipe. Står det ingenting skal du være trygg. Stock kernel var ikke noe å pakke ut, er bare en løs .exe-fil. Insecure-fila får jeg ikke opp filtype på. Har ikke trengt å skrive inn passord på stock kernel, synes det var rart. Jeg vet ikke engang hvilken fil jeg skulle laste ned, hvordan skal jeg da kunne finne ut om den er wipe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg