Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Regner med jeg endelig tar meg sammen og kjøper denne før nyåret en gang, men jeg har ett par spørsmål om den.

Funker voice commands bra på Norsk, eller er det kun engelsk man kan bruke for å skrive meldinger osv?

Byggekvalitet - God, dårlig?

Og er samtalekvalitet like god som Samsungs andre toppmodeller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Voice Talk fungerer ikke med norsk. Engelsk fungerer den fint med, bare ikke for meg da engelskuttalen min er elendig.

Byggekvaliteten er, etter min mening, veldig bra. Ingen knirking o.l. under bruk. Selv om den er laget av plast synes jeg den oppleves solid. Husker tilbake med gru på Samsung Jet, som var et sant h....... med tanke på det.

Samtalekvaliteten er meget god, men synes av og til volumet kan bli litt lavt. Vet at det finnes måter å øke dette på.

Har ikke testet andre toppmodeller fra Samsung, så hvordan den er sammenlignet med disse kan jeg ikke uttale meg om.

Edit: Med tanke på volumet ved samtale, så mente jeg selvfølgelig at volumet er på maks, men vet at det finnes metoder for å øke det utover dette.

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Regner med jeg endelig tar meg sammen og kjøper denne før nyåret en gang, men jeg har ett par spørsmål om den.

Funker voice commands bra på Norsk, eller er det kun engelsk man kan bruke for å skrive meldinger osv?

Byggekvalitet - God, dårlig?

Og er samtalekvalitet like god som Samsungs andre toppmodeller?

Hei Wassa, jeg ville vurdert andre alternativer. Har vel hatt denne telefonen et halvt års tid nå, og det er mange problemer. Og dessverre, når jeg søker i andre forum, ser jeg dessverre at mange har de samme problemene, noe som også kommer fram her i tråden.

Voice Commands fungerer ikke på norsk.

Samtalekvaliteten, den er en tragedie. Det stemmer som det skrives over her at det kan være lavt volum, men hovedproblemet er at mange av telefonene får problemer med lyden. Selv kan jeg ikke snakke i telefonen uten å bruke handsfree, fordi mikrofonen i telefonen ikke virker. Den gir så dårlig lyd at de jeg snakker med bryter kontakten fordi de tror det er dårlig dekning og gir opp. Dessverre er ikke dette engangstilfelle med denne telefonen. Byggekvaliteten er jeg vel heller ikke helt tilfreds med, i hvert fall ikke etter hva jeg har hørt, men det kommer jo også an på hva man mener med byggekvalitet. Mange har fått ødelagt telefonen fordi de har hatt den i lomma når de har trent og svettet litt. For meg sier det dårlig byggekvalitet. Og jeg vet at usb-porten har en tendens til å ta kvelden. Men det tynne dekselet bak holder overraskende godt til å virke så spinkelt. Men jeg spør meg hvor fuktighet kommer så lett inn i denne telefonen.

En annen ting er batterikvaliteten, eller hva det nå er som denne telefonen sliter med. Mange opplever at telefonen tapper seg fort for batteri. Min for eksempel bruker vel akkurat dobbelt så lang tid på å tappe seg som det tar å lade den opp. Den var bra da jeg fikk den, men nå er den et halvt år gamle telefonen umulig å bruke en full dag uten å ha lademuligheter. Og dessverre er dette problemet også ganske vanlig med denne telefonen. Du kan også lese en god del om det i denne tråden. Telefonen min har også fått et problem med at den ikke skjønner at laderen er ute, og 100% ferdigladet vil ikke forsvinne. Og med batteriproblemet følger det med at du ikke får startet telefonen igjen (restart) uten at du er koblet til strøm. For å si det mildt: Samsung Galaxy S2 er en søppeltelefon. Og da er jeg mild, fordi jeg kaller det en telefon, men jeg strekker meg så langt fordi den fortsatt kan ringes med, om jeg bruker handsfree.

Lykke til med ditt valg. Jeg virker kanskje negativ, men jeg synes det er viktig at sannheten kommer fram. Dessverre er det menneskets natur å forsvare sine kjøp, selv om man innerst inne vet at man har gjort et dårlig kjøp. Jeg kan være ærlig, fordi dette er en jobbtelefon. Det er ikke jeg som har kjøpt denne tragedien av en telefon.

Lenke til kommentar

*snip*

Lykke til med ditt valg. Jeg virker kanskje negativ, men jeg synes det er viktig at sannheten kommer fram. Dessverre er det menneskets natur å forsvare sine kjøp, selv om man innerst inne vet at man har gjort et dårlig kjøp. Jeg kan være ærlig, fordi dette er en jobbtelefon. Det er ikke jeg som har kjøpt denne tragedien av en telefon.

Vel, dette er jo sannheten for din del.

Og jeg anser meg selv som en såpass oppegående person at jeg vil lett innrømme om jeg ikke var fornøyd med telefonen.

Svarte på de punktene det ble spurt om, men har såklart enkelte ting jeg ikke er fornøyd med, slik som svak batteritid, lavt samtalevolum og at mønsteropplåsning ikke alltid fungerer samt småting jeg ikke kommer på i farten.

Men likevell er jeg strålende fornøyd med denne mobilen, mer fornøyd enn jeg var med iPhone4 som jeg også anser som en meget bra mobil.

Synes selvfølgelig det er kjipt at du har disse problemene, men å framstille det som om at dette gjelder for alle synes jeg blir en noe merkelig framstilling.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Ang. svak lyd og mumlete lyd fra mic

Fra den dagen jeg kjøpte mobilen har jeg alltid fått klager fra andre at jeg høres svakt og mumlende ut. Har prøvd alt fra "secret codes" til å slå av støyreduksjon. Dette hjelper en smule, men det viser seg at noen telefoner er offer for dårlig montering. Man kan kalle det en designfeil at problemet oppstår.

På selve micen er det montert en gummi-guard som har en "leppe" som hos noen er blitt presset sammen ved monteringen. Løsningen består av en eller to momenter:

• Enten å åpne opp telefonen for å skjære av leppen
  • Eller å bruke et bor med dobbel størrelse av mic-hullet for å åpne opp.

Jeg brukte sistnevnte metode ved å langsomt og forsiktig tvinne et bor mellom fingrene til mic-hullet ble dobbelt så bred, og forsatte tre-fire milimeter videre innover for å åpne leppen som var presset sammen. Tilslutt brukte jeg "trykkluft-på-boks" for å blåse evt plastrester vekk.

Resultatet var fantastisk bra, folk som er vante med mumlingen sier at nå er det krystallklar lyd :new_woot:

Løsningen er fra XDA-forumet

post-131485-0-14387700-1323730953_thumb.jpg

post-131485-0-39173400-1323730978_thumb.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

For å gjøre dette går du inn på innstillinger - trådløs og nettverk - internettdeling og portabel hotspot - innst for portab. Wi-Fi-hotspot.

Aktiver det der og så kan du forandre navn eller sette kode på nettverket

Takk for svar. Skal teste det ut. Funker dette nogen lunde greit?

Lenke til kommentar

For å si det mildt: Samsung Galaxy S2 er en søppeltelefon. Og da er jeg mild, fordi jeg kaller det en telefon, men jeg strekker meg så langt fordi den fortsatt kan ringes med, om jeg bruker handsfree.

For å korrigere: Samsung Galaxy S2 er ingen søppeltelefon, men det kan være godt mulig at DIN telefon er søppel. Når den har blitt ødelagt slik du forklarer så er det helt klart ikke meningen at dette skal skje, men i likhet med alle andre telefoner så finnes det sikkert svakheter som kan oppstå blant de millioner solgte. Jeg har selv samme telefon som jeg har hatt i 6 måneder og har ingen av problemene som du beskriver. Jeg betalte selv også null & niks for telefonen, så jeg har absolutt ikke noe behov for å forsvare noe kjøp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri hatt et eneste problem med min Galaxy S II, bortsett fra de jeg har laget selv ved å leke meg med custom ROMs etc. Jeg har hatt min siden midten av mai, og blir stadig overrasket over hvor bra denne telefonen er. Den som kaller SGS2 en søppeltelefon har enten vært uheldig med sitt eksemplar (som det ser ut som AK47 har vært) eller ikke orket å gi Android et forsøk (iFanboys?)

Det er faktisk en grunn til at mange nettsteder fortsatt kårer SGS2 til den beste telefonen på markedet 8 måneder etter at den kom.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å forstå hvordan noen kategorisk kan slå fast at det er en søppeltelefon bare fordi de har fått en med feil. Bytt telefonen! Det er så enkelt.

Samtalekvaliteten på min er utmerket. Byggekvaliteten er absolutt god og med en custom kernel og simple & clean romen bruker telefonen min 1% av batteriet over natta (ca. 8 timer).

Det er gode grunner til at det er bred enighet om at dette er markedets beste telefon, men dårlige enheter finnes selvsagt. Det kommer man ikke utenom i masseproduksjon.

Heldigvis er det lett å bytte den dersom man oppdager feil. Ikke sitt og tro at den skal være sånn og troll i vei på forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle smarttelefoner har skjønnhetsfeil, og når de er produsert i enorme mengder er det klart at det vil dukke opp ett og annet rottent eksemplar.

Jeg blir, som andre skriver før meg her, fremdeles overrasket over hvor god telefonen er, og hvordan den stadig blir bedre!

Det siste skyldes at siden det er MANGE som har sgs2 så foregår det ganske mye utvikling til telefonen, og det dukker til stadighet opp småting på xda som gjør telefonen bedre/raskere/mer flytende/penere grafisk.

Jeg har hatt problemer med samtalekvalitet, men fikset det ved å flashe annen radio.

Alt i alt vil jeg si at viss man vil ha en god telefon av (etter min mening) god kvalitet med god batteritid (mitt krav til batteriet er at jeg skal klare 17 timer (en vanlig dag) med data og wifi på med moderat bruk og fremdeles ha 20% eller mer igjen om kvelden) så har ikke denne telefonen mange konkurrenter på markedet.

Nexus prime og motorola razr er vel de eneste reelle alternativene i denne klassen. Har ikke nevnt HTC fordi de ikke har skjerm i samme klasse.

Jeg vil uansett anbefalt sgs2, det er en velprøvd telefon med få problemer, og Samsung er god til å oppdatere den, i tillegg til at den holder stand nesten et år etter den ble lansert (og 8 mnd etter den kom i salg).

Noe som er dramatisk råere tror jeg ikke vi ser før noen (andre enn LG) lager en telefon med Tegra3 eller lignene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har et spørsmål rundt gjenoppretting av telefonen. Har vurdert å gjenopprette telefonens fabrikkinstillinger for å rense den litt, men må være 100% sikker på visse ting før jeg gjør det. Og er det vits i å gjøre det i det hele tatt? Føler at telefonen vil bli litt raskere og småfeil som har lurt seg inn kanskje forsvinner, hvertfall noe.

For det første vil jeg jo ha samtlige applikasjoner, samt bilder, musikk, filmer og ikke minst alle SMSene og MMSene mine. Altså hele sms biblioteket. Jeg har "SMS Backup and Restore", men er det bare å sende sikkerhetskopien til mailen min og laste den ned igjen etterpå, så er alt klart?

Jeg husker jeg gjorde dette på iPhone en gang, noe som gikk smertefritt, men er litt usikker på om det er like enkelt på Samsungen. På iPhone hadde jeg sikkerhetskopiert alt i iTunes. Med andre ord fikk jeg tilbake telefonen som den var før gjenopprettingen. Har et 32GB minnekort på Samsungen, men der har jeg også all musikken lagret, så er ikke så veldig mye plass tilbake, men trenger tips til hvordan jeg gjør en gjenoppretting på en smertefri måte.

Lenke til kommentar
For det første vil jeg jo ha samtlige applikasjoner, samt bilder, musikk, filmer og ikke minst alle SMSene og MMSene mine. Altså hele sms biblioteket. Jeg har "SMS Backup and Restore", men er det bare å sende sikkerhetskopien til mailen min og laste den ned igjen etterpå, så er alt klart?

Ja, bruker dette programmet selv og fungerer knallbra. Trenger ikke sende til mail heller, for den tar backup til SD. Men hvis du vil være sikker, så tar du flere steder :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei dere!

Vet ikke om emnet har vært oppe tidligere, men sitter å tenker på om jeg skal kjøpe sånn docking stasjon, eller hva det nu heter til min fars samsung g2. Slik han kan sette tlf i, og spille musikk. Type sånne "griser" som man får til iphone:P Er det noen som har noen å anbefale? :)

Kim

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...