Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonen har klips hele veien rundt, ikke bruk metallverktøy for å åpne den, du må bruke noe som er laget av plast, f.eks et kredittkort, du bør selvfølgelig ikke gjøre noe av dette hvis du er redd for garantien din..

Garantien har nok røket for lenge siden uansett, men takk for tipset.

Edit: fant et + skrujern som passet. Gikk merkelig lett. Takk igjen.

Har kontaktet Samsung support om dette mange ganger, de innrømmer ingen feil med denne telefonen, men det er bare å ta et søk på google, så ser man hvor mange som er plaget av dette problemet (Samsung ønsker vel ikke 100 millioner telefoner inn til service)

Jo men jeg har flashet en del og mistenker kanskje en liten vannskade i usb inngangen.

Tok du av hele den grå gummitingen? og hva var det du gjorde større?Hullet i den grå eller selve den harde plastikken?

Lenke til kommentar

Kan man endre den PIN-koden som låser opp telefonen, på telefonen selv?

(Min leverandør (Netcom) skriver "Tast inn PUK-kode og legg deretter inn ny valgfri PIN-kode. Denne skal være på fire siffer og kan ikke være lik den forrige PIN-koden. Du vil umiddelbart kunne bruke telefonen din igjen." på en web-side der det overhodet ikke er noen plass å skrive inn hverken PUK- eller PIN-kode!!)

Måtte styre litt for å finne PIN-koden etter at mobilen slo seg selv av, helt umotivert, etter å ha vært på i de to månedene siden jeg kjøpte den... :-(

(Bruker "tegne-mønster" i det daglige, så koden hadde jeg glemt. Skvatt litt da jeg trengte den nå. Hadde trodd tegningen helt hadde erstattet PIN-koden, men sånn var det visst ikke. Tenkte å endre til noe jeg bruker oftere, s.a. jeg skal huske den i fall det samme skjer igjen.)

Lenke til kommentar

Wimp, mens appen dems er dårligere syns jeg :)

Det er vel ikke gratis?

Nei, 49 i måneden hvis du har canaldigital, eller 99 ellers. Google Music fungerer også fint, men det krever at du laster opp musikken du ønsker å spille av, til Googles servere da.

Kan man endre den PIN-koden som låser opp telefonen, på telefonen selv?

Ja, innstillinger, lokasjon og sikkerhet, "Sim-kort lås" eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder dårlig lyd på Galaxy S2, så skyldes det sannsynligvis at mikrofonhullet på telefonen er altfor lite på mange telefoner, jeg utvidet dette på min, etter dette er det ingen som klager på lydkvalitet lenger..

Hmm... Er mic-hullet det gørrlille, nesten usynlige "hullet" ca 1 cm til side for usb-kontakten? Har ikke tenkt på det før, men det er jo også godt mulig at de som har problemer med lyden via denne faktisk dytter lillefingeren borti (og dermed ikke akkurat gjør åpningen større akkurat) mens de snakker...

Har ikke hatt problemet i særlig grad selv (så vidt jeg vet!) men merker nå at lillefingeren lett havner i det området når jeg holder telefonen mot øret. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Finnes det noe alternativ til spotify til mobilen? Altså en gratis streaming tjeneste?

Du har jo Groveshark, som du bruker innpå webbrowsern din, du bare lager en bruker så har du en spilleliste på brukern. Så går du på Market å laster ned TinyShark :D

Takk!

Værsegod, er ikke helt sikker men en stund siden. Men trur du må ha nettilgang for å høre på musikken..

Lenke til kommentar
Jeg må spørre, klarer du virkelig 7 døgn med orginalbatteriet? Ligger den på standy 24/7?

På 2.3.4 gikk det ja, men ikke på 2.3.5 med mitt bruk. Lite bruk, men ikke bare standby og ikke sparemodus. Auto skjerm. Noen sms, par mms, noen samtaler, overføring med blåtann og kies air. Litt knoting med programmer og også gps nav prog (sygic), men absolutt betegnet som lite bruk. Slår av alt når jeg ikke bruker det, som trådløs, blåtann, pakkedata osv - eneste som var på hele tiden, men som vel bare trekker strøm når det brukes var total record (tar opp samtalene)

7 Døgn kan ikke være mulig!

post-27338-0-25051700-1322964987_thumb.png

Lenke til kommentar

Hvis man f.eks glemmer den på stue bordet hjemme i power save modus så varer den også lett i 11 dager, haha, men da har den vært brukt litt i forkant så kan sikkert vare enda lenger.

Anyway, hva er den beste QR kode scanner appen?

Eller er det ingen forskjell på de, bare finne den første og beste?

Just nu så har jeg QR droid.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Hvis man f.eks glemmer den på stue bordet hjemme i power save modus så varer den også lett i 11 dager, haha, men da har den vært brukt litt i forkant så kan sikkert vare enda lenger.

På 2.3.4 uten power saving og autoskjerm så lå den på 68% igjen etter 3 døgn hos meg, og da hadde jeg så og si ikke rørt tlf, så trodde den kunne klare 9 døgn med å bare ha den i standby. Men så ble det litt bruk som nevnt over, og også litt wifi og nedlasting blant annet. Da trekker det med en gang, så det ble 7 døgn totalt.

Nå etter 2.3.5 trekker den endel mer og klarer ikke mer enn toppen 5 døgn tenker jeg med bare standby (nesten halvering). Av en eller annen grunn trekker Androide OS og Androide-system mer og ligger på topp på forbruk.

Andre igjen merker en forbedring på batteri etter 2.3.5, så det er litt rart at det er så stor forskjell fra tlf til tlf.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...