Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg surfe med mobilen via bærbar pc? bruke den som et modem. Slik, man kunne før med gprs.

USB Thetering eller wifi hotspot. Settings Mobile Network

Noe mer detaljer info? Fant wifi hotspot. Betyr det at den fungerer som en ruter? slipper kabel, men hvordan kobler jeg pc til tlf.

Lenke til kommentar

Om denne har blitt vist før, så hopp over den :whistle:

Men denne er genial(litt beta enda, men meget bra greier).

Om du f.eks. legger inn nye oppdateringer til SD Kortet ditt, eller skal legge inn / ut data ifra mobilen, så er litt plagsomt med å "finne" frem usb kabel hele tiden og trykke den inn i PCen(jeg har faktisk ein fast kabel til det da... :whistle: )

Du får og tak på sms, call log, bilder, filmer, innstallerte programer(som du kan slette) og alt dette ifra PCen.

Men sjekk ut her:

https://market.android.com/details?id=com.sand.airdroid&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zYW5kLmFpcmRyb2lkIl0.

Youtube video

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg surfe med mobilen via bærbar pc? bruke den som et modem. Slik, man kunne før med gprs.

USB Thetering eller wifi hotspot. Settings Mobile Network

Noe mer detaljer info? Fant wifi hotspot. Betyr det at den fungerer som en ruter? slipper kabel, men hvordan kobler jeg pc til tlf.

Har du aktivert mobilt nett og wifi hotspot skal du finne "Android AP" i listen over trådløse nett på laptopen. Da kobler du bare til og vips er du på nett.

Aktiverer du USB thetering og mobilt nett (da har du USB-kabel mellom mobil og PC) skal maskinen installere drivere for thetering. Mulig disse må lastes ned manuelt først om du har custom ROM.

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hvordan jeg kan få opplyst sendetidspunktet for sms jeg har mottatt? På alle tidligere telefoner jeg har hatt vil tidspunktet for sending være opplyst i meldingsdetaljene. På min S2 får jeg kun vite når jeg har mottatt meldingen på telefonen.

Dette er særlig upraktisk når jeg har hatt telefonen avslått over litt tid.

Finnes det en innstilling eller en mulighet for å få endret oppsettet på dette?

Lenke til kommentar

Fikk meg en s2 som erstatning for min gamle IPhone 3G. Er positivt overrasket over s2, men savner enkelheten med en IPhone hvor alt bare virker.

Så noen spørsmål fra en androidenybegynner:

1. Finnes det noen gode programmer for Sync mot Mac? Savner å kunne synce ala ITunes hvor en kan synce alt på en gang.

2. Hvordan blir jeg kvitt kvinnemennesket som varsler sms "from phonenumber......" har prøvd å legge inn nytt ringesignal under settings for sms, men jeg blir ikke kvitt hun.

M

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hvordan jeg kan få opplyst sendetidspunktet for sms jeg har mottatt? På alle tidligere telefoner jeg har hatt vil tidspunktet for sending være opplyst i meldingsdetaljene. På min S2 får jeg kun vite når jeg har mottatt meldingen på telefonen.

Du får vel meldingen ganske kort tid etter den er sendt så hva er da vitsen? Det står jo når du har fått den.

Lenke til kommentar

Du får vel meldingen ganske kort tid etter den er sendt så hva er da vitsen? Det står jo når du har fått den.

Om telefonen min er avslått når meldingen sendes kan det være svært lenge mellom avsendertidspunkt og tidspunktet jeg slår på telefonen og mottar meldingen. Da kan jeg ikke vite noe om når meldingen til meg egentlig ble sendt, bare når jeg mottar den, - som regel kort tid etter at jeg har slått på telefonen. Resultatet blir at alle meldinger mottatt i løpet av en natt eller en flytur blir oppgitt å være fra samme tidspunkt uavhengig av når de ble sendt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder dårlig lyd på Galaxy S2, så skyldes det sannsynligvis at mikrofonhullet på telefonen er altfor lite på mange telefoner, jeg utvidet dette på min, etter dette er det ingen som klager på lydkvalitet lenger..

Jeg leste også om dette, men hvordan var det du gjorde det? Jeg klarer jo ikke å bevege på skruene en gang.

Edit: eller kan du utvide det utenfra?

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

La inn miui romen, ganske enkelt fordi den var tilgjenlig i room manager.

Stilig rom! litt annaleisen enn alle dei andre android rommene.

Den er verdt eit forsøk om du vil teste noke anna.

Merk at den kun er på engelsk, men har lasta ned bruker slideit tastaturet ( brukte den før miui også) så får norsk knappfjøl.

yr.no kan melde om "heavy rain" her no.

Lenke til kommentar

Når det gjelder dårlig lyd på Galaxy S2, så skyldes det sannsynligvis at mikrofonhullet på telefonen er altfor lite på mange telefoner, jeg utvidet dette på min, etter dette er det ingen som klager på lydkvalitet lenger..

Jeg leste også om dette, men hvordan var det du gjorde det? Jeg klarer jo ikke å bevege på skruene en gang.

Edit: eller kan du utvide det utenfra?

Du bør ikke utvide det fra utsiden, faren for å skade mic er stor, skruene er ikke noe problem, bare sørg for å bruke en trekker som PASSER!

Lenke til kommentar

Telefonen har klips hele veien rundt, ikke bruk metallverktøy for å åpne den, du må bruke noe som er laget av plast, f.eks et kredittkort, du bør selvfølgelig ikke gjøre noe av dette hvis du er redd for garantien din..

Garantien har nok røket for lenge siden uansett, men takk for tipset.

Edit: fant et + skrujern som passet. Gikk merkelig lett. Takk igjen.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Telefonen har klips hele veien rundt, ikke bruk metallverktøy for å åpne den, du må bruke noe som er laget av plast, f.eks et kredittkort, du bør selvfølgelig ikke gjøre noe av dette hvis du er redd for garantien din..

Garantien har nok røket for lenge siden uansett, men takk for tipset.

Edit: fant et + skrujern som passet. Gikk merkelig lett. Takk igjen.

Har kontaktet Samsung support om dette mange ganger, de innrømmer ingen feil med denne telefonen, men det er bare å ta et søk på google, så ser man hvor mange som er plaget av dette problemet (Samsung ønsker vel ikke 100 millioner telefoner inn til service)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...