Mixy Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Det er jo noe som er galt ja. Jeg vil anbefale deg å sørge for at du har nyeste versjon fra Kies først, og så gjøre en fabrikk-reset for å se om det kan hjelpe. Hvis ikke det funker må den nok inn til service Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Til alle som har problemer med at mottaker hører deg ullent/langt vekke/i en blikkboks og har problemer med å forstå hva du sier, men problemet forsvinner når du skifter til høyttaler eller handsfree: Det var akkurat dette problemet jeg hadde på to forskjellige telefoner, å sende den inn til rep. eller få ny telefon gjorde ikke noe for problemet. Jeg resonnerte meg frem til at det var en sw-feil og visste med erfaring fra Optimus 2x at modem/phone/radio/baseband (kjært barn osv...) kan i stor grad påvirke samtalekvalitet. Som jeg skrev her prøvde jeg å skifte modem/phone/radio/baseband med det resultat at jeg fikk en telefon som også kunne brukes som telefon :-D Jeg beskriver i den nevnte posten en metode som krever root-tilgang, men det skal fint gå an å få til det samme ved å flashe modem/phone/radio/baseband med Odin. Da trenger du ikke root-tilgang, og trenger heller ikke være redd for garanti og sånne ting. Siden jeg ikke har prøvd dette selv er jeg bare 95% sikker på fremgangsmetoden, så viss noen har innvendinger mot det følgende er det bare å skrike ut! For å flashe modem med Odin trenger du Odin og den modem.bin-filen du skal flashe. Odin finner du her, i tillegg til en grei oppskrift på hvordan man flasher med Odin. modem.bin-filen finner du her. Den er pakket inn i en zip-fil som er beregnet for å flashe med CWM (som krever root), men du kan pakke ut zip-filen og da finner du en fil som heter modem.bin Denne filen er det du flasher med Odin i Phone-seksjonen. Ha Kies installert(for drivere), men husk å lukke alle Kies-relaterte prosesser og tray-agents! Jeg kan ikke si hvilket modem du skal velge, men jeg vil begynne med et annet en det du har! Sjekk baseband-versjonen (grunnbånd) din i "Om telefonen". Prøv en som har de samme bokstavene som den versjonen du allerede har, men et annet tall. Jeg løste problemet mitt ved å gå fra XXKI4 til XXKI1. Det er ingen eksakt vitenskap rundt hvilket modem som gir best samtalekvalitet på de forskjellige telefonene og versjoner av android. Jeg fikk det beste resultatet med XWKI8 (androidversjon med 2.3.5) og XXKI1 (grunnbånd). Nå kjører jeg XWKK5 (ckiskeloRom med 2.3.6) og har god samtalekvalitet med XXKI4, som tidligere gav meg store problemer på XWKI8... Som alltid, it ain't rocket surgery, men det gjøres på eget ansvar. Håper dette er til nytte for noen der ute, og kan hjelpe til å gjøre en god telefon bedre Endret 2. desember 2011 av MrMastodon 2 Lenke til kommentar
ogp Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hvordan kan jeg surfe med mobilen via bærbar pc? bruke den som et modem. Slik, man kunne før med gprs. Lenke til kommentar
ropheim Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Til alle som har problemer med at mottaker hører deg ullent/langt vekke/i en blikkboks og har problemer med å forstå hva du sier, men problemet forsvinner når du skifter til høyttaler eller handsfree: Det var akkurat dette problemet jeg hadde på to forskjellige telefoner, å sende den inn til rep. eller få ny telefon gjorde ikke noe for problemet. Jeg resonnerte meg frem til at det var en sw-feil og visste med erfaring fra Optimus 2x at modem/phone/radio/baseband (kjært barn osv...) kan i stor grad påvirke samtalekvalitet. Som jeg skrev her prøvde jeg å skifte modem/phone/radio/baseband med det resultat at jeg fikk en telefon som også kunne brukes som telefon :-D Jeg beskriver i den nevnte posten en metode som krever root-tilgang, men det skal fint gå an å få til det samme ved å flashe modem/phone/radio/baseband med Odin. Da trenger du ikke root-tilgang, og trenger heller ikke være redd for garanti og sånne ting. Siden jeg ikke har prøvd dette selv er jeg bare 95% sikker på fremgangsmetoden, så viss noen har innvendinger mot det følgende er det bare å skrike ut! For å flashe modem med Odin trenger du Odin og den modem.bin-filen du skal flashe. Odin finner du her, i tillegg til en grei oppskrift på hvordan man flasher med Odin. modem.bin-filen finner du her. Den er pakket inn i en zip-fil som er beregnet for å flashe med CWM (som krever root), men du kan pakke ut zip-filen og da finner du en fil som heter modem.bin Denne filen er det du flasher med Odin i Phone-seksjonen. Ha Kies installert(for drivere), men husk å lukke alle Kies-relaterte prosesser og tray-agents! Som alltid, it ain't rocket surgery, men det gjøres på eget ansvar. Det går fint å gjøre dette uten Root med ODIN. Prøvde tidligere i uken. Tenkte å reklamere på mobilen og prøvde ikke tilstrekkelig med annet modem til at jeg kan si det ble bedre. Valgte likevel å beholde den for å prøve litt mer. La inn 2.3.6 uten Root i går, men opplever vel fremdeles ullen samtalekvalitet på de som hører meg. Skal igjen prøve å gå tilbake til et tidligere modem. Endret 2. desember 2011 av ropheim Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Gleder meg til å høre hvordan det går Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 La inn Galnet MIUI på galaxy'en i dag (ICS greier, woop), så sliter meg med å slå sammen kontakter slik jeg kunne før (stock android). Er det en funksjon jeg overser, eller er det faktisk ikke mulig? Er en funksjon som heter "Remove duplicates", men den er automatisk og fungerer heller dårlig. Edit: Såklart, etter å ha fikla med det lenge fant jeg ut av det rett etter jeg postet det her. Hvordan opplever du avspilling av 1080p video eller HD video generelt? Både filming og avspilling av 1080p video går helt fint, ikke noen problemer jeg kan se ihvertfall. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Hvordan kan jeg surfe med mobilen via bærbar pc? bruke den som et modem. Slik, man kunne før med gprs. USB Thetering eller wifi hotspot. Settings Mobile Network Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Og der oppdaget jeg en ca. 3cm lang ripe i skjermen på min knapt to uker gamle SII. Har behandlet telefonen svært forsiktig, og hovedsaklig hatt den i en helt vanlig bukselomme, uten annet innhold. Trodde dette gorilla-glasset skulle være så ripesikkert? Lenke til kommentar
Grasli Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Og der oppdaget jeg en ca. 3cm lang ripe i skjermen på min knapt to uker gamle SII. Har behandlet telefonen svært forsiktig, og hovedsaklig hatt den i en helt vanlig bukselomme, uten annet innhold. Trodde dette gorilla-glasset skulle være så ripesikkert? Er vel heller knussikkert (dog ikke 100%), ikke ripesikkert (siden glasset på S2 tåler mere enn på iPhone).. Eller? Endret 2. desember 2011 av Grasli Lenke til kommentar
Looptop Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Du får ikke tak i bedre glass, men det betyr ikke at det er fullstendig ripefritt. Lenke til kommentar
Bjareboy Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Noen her som har testet Mobile Odin Pro av Chainfire som ligger på Market? Erfaringer? Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Heisann. Jeg har nå hatt S II i litt over en uke og er veldig fornøyd. Det er min aller første touch-telefon og ikke minst min første smarttelefon, så alt er esktremt nytt for meg. Anyway... en kompis av meg sier at det er lurt å ha datanettverksmodus (det du finner ved å holde inne power-knappen) av til alle tider fordi det alltid bruker litt av nettverket hvis det står på, som igjen vil vises på telefonregningen. Noen med peiling som vet om dette stemmer? Har merket at man får problemer med å sende å motta SMS i tilfeller der den er avskrudd. Lenke til kommentar
eik Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Heisann. Jeg har nå hatt S II i litt over en uke og er veldig fornøyd. Det er min aller første touch-telefon og ikke minst min første smarttelefon, så alt er esktremt nytt for meg. Anyway... en kompis av meg sier at det er lurt å ha datanettverksmodus (det du finner ved å holde inne power-knappen) av til alle tider fordi det alltid bruker litt av nettverket hvis det står på, som igjen vil vises på telefonregningen. Noen med peiling som vet om dette stemmer? Har merket at man får problemer med å sende å motta SMS i tilfeller der den er avskrudd. Hvis du ikke har kontroll over hvilke applikasjoner som syncer og bruker nettet, kan du få en overraskelse på telefonregningen ja. Selv har jeg inkludert forbruk pr måned og har den alltid på. Forøvrig så er det ikoner i topplinjen som varsler deg når telefonen sender og mottar datatrafikk. SMS skal ikke være noe problem, MMS derimot. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Takk for svar. Mente selvfølgelig MMS. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 blah hvorfor får ikke jeg noen update til 2.3.5?:S Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Takk for svar. Mente selvfølgelig MMS. Du bør legge inn noen apper som kontrollerer forbruk og tilgang. Fort gjort å tabbe med dataforbruk ellers. Droidstats Data enabler Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Takk for svar. Mente selvfølgelig MMS. Det kommer delvis frem i et innlegg over deg, at dersom du har datatrafikk inkludert i abonnementet ditt vil du ikke få noen sjokkregninger dersom du har datatrafikken aktivert. Om du ikke tidligere har brukt noen smart-telefon er nok ikke abonnementet ditt spesielt tilpasset denne type telefoner, og dersom du virkelig vil ha glede av alle telefonens funksjoner kan det vært lurt for deg å sjekke ut andre abonnementer som kanskje er mer tilpasset for en slik telefon. Når det gjelder MMS kan jeg nevne en bekjent av meg som også har deaktivert datatrafikk 24/7. All den tid den telefonen er tilkoplet trådløst nettverk tar den imot MMS akkurat slik den skal. Og der oppdaget jeg en ca. 3cm lang ripe i skjermen på min knapt to uker gamle SII. Har behandlet telefonen svært forsiktig, og hovedsaklig hatt den i en helt vanlig bukselomme, uten annet innhold. Trodde dette gorilla-glasset skulle være så ripesikkert? Trist med en slik ripe, men du har vel strengt tatt ikke vært så forsiktig som du skal ha det til med telefonen dersom du har klart å skape en 3cm lang ripe i skjermen på den. Hadde du vært det hadde neppe ripen du prater om vært til stede. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Noken som kan anbefalle meg ein rom? CM 7 har eg i dag, men der har vist utviklinga stoppa til fordel for ICS 4.0 og da CM 9.0 Har lyst å teste noke nytt, eller gå tilobbake til stock samsung kanskje... Finnes det ein ferdig roota stock samsung rom der ute skal tru... Problemet med CM7 er at den lager så jævligt med lyder når eg skal ringe. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Noken som kan anbefalle meg ein rom? CM 7 har eg i dag, men der har vist utviklinga stoppa til fordel for ICS 4.0 og da CM 9.0 Har lyst å teste noke nytt, eller gå tilobbake til stock samsung kanskje... Finnes det ein ferdig roota stock samsung rom der ute skal tru... Problemet med CM7 er at den lager så jævligt med lyder når eg skal ringe. Jeg bruker CheckROM RevoHD som jeg er veldig fornøyd med Lenke til kommentar
Coolgate Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 (endret) Er det noe poeng å oppdatere fra 2.3.4 til 2.3.5 ? Telefonen virker som den skal, men liker jo alltid å ha siste versjon. Endret 3. desember 2011 av Coolgate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg