sruhanse Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har overhodet ikke noe problem med bluetooth i bil. Men hvis BT utstyret i bilen din har vært koblet til x antall telefoner tidligere, kan det hende du må slette noen av de gamle tilkoblingene du ikke benytter lenger. Jeg har slettet alle de tidligere telefonene jeg har koblet til. Da er det tydeligvis ikke et problem mange sliter med, så jeg får se om jeg ikke finner en løsning på egenhånd. Har en Avensis 2010-modell, og har ingen problemer med å koble opp med min Galaxy SII. Det eneste problemet jeg har er at jeg av og til ikke får koblet opp innkommende samtaler hvis jeg er for kjapp med å trykke på svar-knappen på displayet i bilen. Ellers er systemet glimrende blant annet til å streame Spotify eller annen musikk fra telefonen over anlegget i bilen. Lenke til kommentar
jorkus Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei, jeg har fått et problem med telefonen (egentlig flere, men får ta det mest kritiske først). Når jeg nå har tatt restart, så ser jeg batterisymbolet ved oppstarten, og der står den og blinker med en gul varseltrekant og en temperaturmåler. Jeg har tatt ut batteriet, latt det ligge en ti minutters tid, og temperaturen er helt normal, og det har den vel også vært hele tiden. Nå får jeg ikke start på telefonen. Noen med noen gode råd? Jeg hadde samme problem etter å ha løpt med mobilen på tredemølle, den ble full av svette og "svetteskadet", det var mye som ikke virket etterpå.. Skrudde den helt fra hverandre (ut med hovedkort) og renset bort alt salt med rødsprit. Måtte gjøre det flere ganger da det var avleiringer mellom beina på de små "chippene" for å få den i orden igjen. Nå er den helt OK, ingen problemer.. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hvor selges telefonen billgist nå da? Expert selger den til 1 krone og Komplett Medium abn, med 400 ringeminutter, 200 SMS og 400 MB. Jeg greier meg med mindre... Noen som vet om et eventuelt bedre "tilbud" da? Kan si at det jeg bruker mest på er mye datatrafikk, men at 400 MB vil holde. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Har ikke flashet enda, men ligger på XDA. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hvor selges telefonen billgist nå da? Expert selger den til 1 krone og Komplett Medium abn, med 400 ringeminutter, 200 SMS og 400 MB. Jeg greier meg med mindre... Noen som vet om et eventuelt bedre "tilbud" da? Kan si at det jeg bruker mest på er mye datatrafikk, men at 400 MB vil holde. Så vidt eg har lese er det billigast å kjøpa den standalone og få seg eit abonnement som passar forbruket. Ludo og OneCall har abonnement med fri databruk. 1 Lenke til kommentar
s0t Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Noen av dere som har fått til å streame podcasts fra NRK på telefonen? Har prøvd med rss-lesere som BeyondPod og Listen uten hell, og ser at det er flere som sliter. Gjorde du noe spesielt for å få det til å funke? Tips til alternative løsninger/apper mottas med takk har du stock eller rooted? Det funker på min og jeg har stock, men på min rootede HTC Desire var det det noe ad-block greier som sperret for rss-urln. Måtte manuelt inn inn ei fil og fjerne noen parametere da. 1 Lenke til kommentar
Garney Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Noen som vet om noen bra anti-tyveri apps hvor du kan spore mobilen med en datamaskin, i stede for å måtte sende sms fra en annen mobil? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Hvor selges telefonen billgist nå da? Expert selger den til 1 krone og Komplett Medium abn, med 400 ringeminutter, 200 SMS og 400 MB. Jeg greier meg med mindre... Noen som vet om et eventuelt bedre "tilbud" da? Kan si at det jeg bruker mest på er mye datatrafikk, men at 400 MB vil holde. Så vidt eg har lese er det billigast å kjøpa den standalone og få seg eit abonnement som passar forbruket. Ludo og OneCall har abonnement med fri databruk. Ludo abn koster 2400kr i året + telefon til 4k=6,4k. Mens det koster 5268 NOK tilsammen når du kjøper telefonen til kr 1, så det er jo ganske feil? Endret 29. november 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Jeg hadde samme problem etter å ha løpt med mobilen på tredemølle, den ble full av svette og "svetteskadet", det var mye som ikke virket etterpå.. Skrudde den helt fra hverandre (ut med hovedkort) og renset bort alt salt med rødsprit. Måtte gjøre det flere ganger da det var avleiringer mellom beina på de små "chippene" for å få den i orden igjen. Nå er den helt OK, ingen problemer.. Apropo svette: er det noen som har erfaring med treningsarmbånd til denne telefonen? Kommer til å bruke den mye på trening, og vil helst ikke svette den istykker. Finnes det vanntette treningsarmbånd? Endret 2. desember 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Noen som vet om noen bra anti-tyveri apps hvor du kan spore mobilen med en datamaskin, i stede for å måtte sende sms fra en annen mobil? Trenger ikke app for dette med samsung, for dette er bygd inn i tlf. samsungdive.com Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Tele2 info: Vi gjør deg oppmerksom på at overførsel av ditt telefonnummer til ny operatør vil medføre fakturering for brudd på bindingstid. Er du privatkunde kan du unngå dette ved å bruke din angrerett på bestillingen. Mvh. Tele2 Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hvor mye koster det i Måneden med One Call faktura ? Så jeg som har viderført Tele 2 abonnent på siba tilbudet slipper minste fakturering. Kan jeg bare bestille sånn One call abonnent å si opp 1 april for Fri data ? Du kan skjekke på onecall.no under pakken "Faktura", men det koster ingenting i månden. Eneste som koster er oppstarten på samtaler som jeg tror er 0,59 øre per samtale. Ja du kan si opp for fri data, noe jeg allerede har gjort. Min blir automatisk oppsagt før 1.april. Priser: Oppstartspris fra første samtale 0,59 Oppstartspris etter 400 ringeminutter 0,49 Minuttpris etter 120 ringeminutter 0,65 SMS, pr stk etter 90 SMS 0,40 MMS, pr stk 0,99 Datatrafikk, pr MB 0,00** Videotelefoni, oppstart 1,00 Videotelefoni, pr min 1,98 Viderekobling, oppstart Vanlig oppstartspris Viderekobling, pr min Vanlig minuttpris SMS meldingskvittering (valgfri) http://www.onecall.no/abonnement/faktura.php Dette gikk skikkerlig dårlig. Bestilte One Call Faktura i går og imorges fikk jeg en mindre snill SMS av Tele 2. Tele2 info: Vi gjør deg oppmerksom på at overførsel av ditt telefonnummer til ny operatør vil medføre fakturering for brudd på bindingstid. Er du privatkunde kan du unngå dette ved å bruke din angrerett på bestillingen. Mvh. Tele2 Så det går ikke å bruke One Call Faktura selv om jeg betaler ut tele 2 abbonentet på nedbetaling av telefonen 239,- i 12 måneder fra Siba ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Dette gikk skikkerlig dårlig. Bestilte One Call Faktura i går og imorges fikk jeg en mindre snill SMS av Tele 2. Tele2 info: Vi gjør deg oppmerksom på at overførsel av ditt telefonnummer til ny operatør vil medføre fakturering for brudd på bindingstid. Er du privatkunde kan du unngå dette ved å bruke din angrerett på bestillingen. Mvh. Tele2 Så det går ikke å bruke One Call Faktura selv om jeg betaler ut tele 2 abbonentet på nedbetaling av telefonen 239,- i 12 måneder fra Siba ? Når du har bedt om å byte operatør der du tar med deg telefonnummeret så vil jo nødvendigvis bindinga hos Tele2 bli brutt. Sånn eg ser det må du enten opprette nytt abonnement og få nytt nummer hos OneCall mens du har Tele2 ut bindingstida før du seier det opp, eller betala gebyret. I så fall må du benytte angreretten på OneCall før byte er gjort. Om du kan overføra nummeret frå Tele2 til OneCall-abonnementet etterpå veit eg ikkje. Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Jaja, det sugde hardcore. Å bytte nr blir helt uaktuelt og betale brudd faktura no thanks. Nei får greie meg med 100 mb da Tok å avbestilte one call først som sist... Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Etter litt flashing frem og tilbake får jeg ikke lenger opp den første Samsung-logoen (ikke S-en). Skjermen bare flimrer et brøkdels sekund og telefonen fortsetter å boote som vanlig. Får altså startet telefonen som normalt. Noen som vet hva som kan ha gått galt og hvordan jeg eventuelt får tilbake den første boot-logoen? EDIT: Greide å løse det Endret 29. november 2011 av Magnetar Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei, jeg har fått et problem med telefonen (egentlig flere, men får ta det mest kritiske først). Når jeg nå har tatt restart, så ser jeg batterisymbolet ved oppstarten, og der står den og blinker med en gul varseltrekant og en temperaturmåler. Jeg har tatt ut batteriet, latt det ligge en ti minutters tid, og temperaturen er helt normal, og det har den vel også vært hele tiden. Nå får jeg ikke start på telefonen. Noen med noen gode råd? Min begynte med akkurat det samme for to timer siden! Den piper eller vibrerer som når du setter i laderen med jevne mellomrom. Er det tilfeldig at vi får det samme dag? Min har 2.3.5 og root. Kjøpt ca mai. Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hei, jeg har fått et problem med telefonen (egentlig flere, men får ta det mest kritiske først). Når jeg nå har tatt restart, så ser jeg batterisymbolet ved oppstarten, og der står den og blinker med en gul varseltrekant og en temperaturmåler. Jeg har tatt ut batteriet, latt det ligge en ti minutters tid, og temperaturen er helt normal, og det har den vel også vært hele tiden. Nå får jeg ikke start på telefonen. Noen med noen gode råd? Min begynte med akkurat det samme for to timer siden! Den piper eller vibrerer som når du setter i laderen med jevne mellomrom. Er det tilfeldig at vi får det samme dag? Min har 2.3.5 og root. Kjøpt ca mai. Merkelig min vibrerte også helt vilt i dag. Kunne ikke se hva det var siden jeg var på skolen og hadde den på lydløs. Det var ingenting i notification baren. Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Merkelig min vibrerte også helt vilt i dag. Kunne ikke se hva det var siden jeg var på skolen og hadde den på lydløs. Det var ingenting i notification baren. Slengte den på lading etter å ha rebootet og tatt ut batteriet to ganger. Gikk fra 66-100% på knappe tre minutter. Slo deretter av og på igjen (viste samme symbol når avslått og var vanskelig å starte). Ved restart var batteriet 66%. Etter ytterligere fem minutter økte det til 69%. Hmmm... Lenke til kommentar
carwin Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 har du stock eller rooted? Det funker på min og jeg har stock, men på min rootede HTC Desire var det det noe ad-block greier som sperret for rss-urln. Måtte manuelt inn inn ei fil og fjerne noen parametere da. Fjerne "127.0.0.1 int.sitestat.com" fra etc/hosts-fila, hvis jeg ikke husker helt feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg