Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt et batteri på ebay, skulle være 1800mAh, men når jeg sjekker med Battery monitor Widget Pro, sier den at det er målt til 1583mAh. Litt feil der allså....

Men er det noen som har link til noen som selger et batteri, som er riktig, og holder det dem lover. Vil ikke ha noe større bakdeksel.

Lenke til kommentar

Så ellers en artikkel som sa at forskjellen på iPhone og Galaxy er at de har omvendt plassering av mic og jord.

Og da har jeg googlet litt mer, og funnet sider som indikerer at dette er blitt endret av Samsung i ettertid, slikt at nyere telefoner som Galaxy S II er kompatible med iPhone.

Jeg blir ikke veldig klok av dette. Løsningen får være å gå i butikken og prøve. De hadde Belkin sin på Spaceworld.

Geir :)

Lenke til kommentar

Hadde et tidligere innlegg med en SG II som bryter all datatilkobling med jevne mellomrom. Nå har telefonen vært inne til reparasjon og jeg har fått den tilbake og noe er tydeligvis endret, men jeg er ikke fornøyd. Det jeg skriver her er mest plagsomt når jeg kjører SG II som hotspot, men er tilstede også når jeg kjører data i telefonen.

Med jevne mellomrom (minimum hvert femte minutt) går dataforbindelsen helt ned i kjelleren. Det vises ikke på telefonen, men all data går utrolig tregt. Etter en stund fungerer det helt fint igjen, men det varer som regel ikke lenge.

Jeg har tidligere brukt iPhone der hotspot og all annen data fungerte smertefritt og fungerte fint til nett-TV. Mens SG II var på rep hadde jeg en HTC Desire, denne var tregere enn iPhone og SG II (de gangene den fungerer), men var stabil og funket fint til nett-TV. SG II funker så det suser i korte perioder, men er så ustabil at nett-TV og det meste annet er helt umulig og dette begynner å irritere meg fryktelig.

Er det andre som bruker SG II hardt til data? Syntes telefonen er genial til det meste, men datadelen er så ustabil at jeg har lyst til å trekke den ned i dass.

Jeg bruker forresten Telenor.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med hensyn til data, er den elendige wifi-mottakelsen. Hadde gladelig brukt SGS2 som standardtelefon, men ikke når den er så dårlig på wifi. Har en HTC Sensation og iPhone 4, som begge er mye bedre enn Samsungen på dette.

Når skal Samsung klare å fikse dette?? Jeg bruker firmwareversjon XWKI8

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med hensyn til data, er den elendige wifi-mottakelsen. Hadde gladelig brukt SGS2 som standardtelefon, men ikke når den er så dårlig på wifi. Har en HTC Sensation og iPhone 4, som begge er mye bedre enn Samsungen på dette.

Når skal Samsung klare å fikse dette?? Jeg bruker firmwareversjon XWKI8

Helt motsatt her, Min gs2 har mye bedre wifi en min kamerats iPhone 4 :hmm:

Lenke til kommentar

Helt motsatt her, Min gs2 har mye bedre wifi en min kamerats iPhone 4 :hmm:

Da er du heldig! På min SGS2 vises ikke fullt wifi-antenneutslag engang når jeg sitter rett ved den trådløse ruteren. Slå den!

I den delen av huset som er lengst vekk fra ruteren, blir wifi-overførselen treg, mens på Sensation og iPhone 4S går det adskillig kjappere unna.

Fordømrade irriterende, når telefonen ellers har bra mottakelse både på mobilnett og radio.

Har lett en del på nettet, og det er mange som er oppgitt over dette problemet, f.eks her:

http://www.digbritain.co.uk/technology/samsung-galaxy-s2-having-wifi-problems-need-a-fix/

Hadde ikke vært for mye forlangt om Samsung hadde vist litt mer dignity overfor alle de SGS2-brukerne som sliter med dårlig wifi-mottakelse!

Endret av cyclo
Fjernet sitat som bryter med nettiketten
Lenke til kommentar

Har kjøpt et batteri på ebay, skulle være 1800mAh, men når jeg sjekker med Battery monitor Widget Pro, sier den at det er målt til 1583mAh. Litt feil der allså....

Men er det noen som har link til noen som selger et batteri, som er riktig, og holder det dem lover. Vil ikke ha noe større bakdeksel.

Du skriver ikke noe om hvor gammelt batteriet ditt er, men det er helt vanlig at alle batterier blir svakere når du bruker dem. Du kan ikke forvente all verden fra et batteri dersom fysisk størrelse er den samme som orginalbatteriet, så dersom du virkelig vil ha kraftigere batteri får du spise stoltheten din og kjøpe et større batteri. Et godt valg kan jo være Samsung sin "Extended Battery Kit (vet den selges hos Teknikmagasinet til en overkommelig pris.)"

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet tidligere, Samsung har ikke fylt originalbatteriet til sin toppmodell med luft. Evan selgere har ingenting som stopper de

Fra å markere batteriene med høyere kapasitet enn hva som er reelt.

Det er fortsatt litiumbatterier, ikke noen ny teknologi.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere med SGSII som har koblet opp telefonen til blåtannløsninger i bil? Jeg har en nesten ny Prius og jeg sliter voldsomt med å koble opp telefonen til den løsningen automatisk. Alle andre telefoner jeg har prøvd med fungerer godt, til og med SGSI. Jeg har godkjent at telefonen skal koble seg til automatisk uten godkjenning, men hver eneste gang må jeg inn i bilens menyer og koble den til manuelt derfra. Det er såpass tungvindt at jeg ikke gidder å gjøre det lengre.

Lenke til kommentar

Du skriver ikke noe om hvor gammelt batteriet ditt er, men det er helt vanlig at alle batterier blir svakere når du bruker dem. Du kan ikke forvente all verden fra et batteri dersom fysisk størrelse er den samme som orginalbatteriet, så dersom du virkelig vil ha kraftigere batteri får du spise stoltheten din og kjøpe et større batteri. Et godt valg kan jo være Samsung sin "Extended Battery Kit (vet den selges hos Teknikmagasinet til en overkommelig pris.)"

Tja, det er vel ca 3mnd eller noe slik.

Det trenger ikke være fysisk større enn originalt, nei.

men holde det dem lover.

Endret av cyclo
Fjernet sitat som bryter med nettiketten
Lenke til kommentar

Er det noen av dere med SGSII som har koblet opp telefonen til blåtannløsninger i bil? Jeg har en nesten ny Prius og jeg sliter voldsomt med å koble opp telefonen til den løsningen automatisk. Alle andre telefoner jeg har prøvd med fungerer godt, til og med SGSI. Jeg har godkjent at telefonen skal koble seg til automatisk uten godkjenning, men hver eneste gang må jeg inn i bilens menyer og koble den til manuelt derfra. Det er såpass tungvindt at jeg ikke gidder å gjøre det lengre.

Har overhodet ikke noe problem med bluetooth i bil. Men hvis BT utstyret i bilen din har vært koblet til x antall telefoner tidligere, kan det hende du må slette noen av de gamle tilkoblingene du ikke benytter lenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...