Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Klarheten på bildene lengre oppe i tråden har mer med bildebrikke, optikk og programvare enn mpx å gjøre. Med mindre du skal forstørre et bilde til mer enn A4 har forskjellen på 5 og 8 mpx lite å si for bildekvaliteten. Mange mpx gir ikke nødvendigvis et bra kamera, et 3,2 mpx kamera av noenlunde kvalitet tar lett bedre bilder enn et 8 mpx mobilkamera...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellene på SGS2 og Nexus da? Blir Nexus bedre enn S2?

Synes faktisk S2 ser bedre ut imo, og S2 har et kamera på 8mpx mens Nexus bare 5mpx (ifølge wikipedia).. ;)

Hardwaremessig er det vel ikke så stor forskjell uten at jeg har sammenlignet dem veldig selv. Hovedargumentet for en Nexustelefon vil alltid være raske oppdateringer.

Sammenligning her.

Lenke til kommentar

Telefonen min er nesten helt ny og den vil ikke på nett (WiFi) selv om det er nettverk tigjengelig :( Den ville jo det når jeg først fikk den.

Hva er galt? hjelp..

Heisann du!

Jeg fikla litt med den på lørdag vet du, får å få den til å funke her. Så glemte jeg å sette den tilbake... :blush:

Du går på Instillinger -> Trådløst og nettverk -> Trådløsinstillinger -> Trykk menyknappen og velg Avansert -> Fjern haken på Bruk statisk IP-adresse.

Så funker det! :)

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men som mange påpeker: Blir hastigheten på bildetagning bedre/like bra som galaxy nexus ved oppgradering til ICS?

Noen som kan bekrefte dette med kilde, at det ligger i selve android?

Har ikke klart å finne selv..

Vil gjerne vite dette selv.

Enda mere lyst på S2 da, og selv nå har jeg mere lyst på S2 enn Nexus. Så hvis bildetagning blir kjappere, som på Nexus som er superkjapt afaik --> nice! :tease:

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Er det mulig å blokkere innkommende samtaler ifra skjulte nummer?

Gå til Innstillinger -> Anrop -> Anropsavvisning -> Svarteliste, og velg "Ukjent" her. Da blir alle fra ukjent automatisk avvist. :)

Hvis du har brukt cf-root (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399), så står det ganske tydelig der:

Aha, der står det jo ja. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest gjennom alt det der, ei heller vil jeg være enig med deg i at det var spesielt godt synlig. Men takk for infoen. :)

Hei,jeg gjorde det du sa. Der jeg gikk via svartelista og huket over privatnummer. likevel ringer privatenummere meg?

Hva kan dette skyldes egentlig :S

Lenke til kommentar

Kies er noe dritt. Mange som sliter med å få det til å fungere. Det som derimot fungerer utmerket er å oppdatere ved å laste ned firmware her og bruke Odin til å oppdatere med. Gjør i praksis akkurat det samme som det Kies gjør, men på en mer effektiv måte.

Odin er for ordens skyld verktøyet Samsungs egne teknikere bruker for å installere firmware på telefoner. Odin gjør det også mulig å kunne endre fra f.eks. britisk firmware til nordisk.

Skjønner, takk for tipset. Kommer definitivt til å benytte meg av Odin dersom jeg lander på SGII.

Lenke til kommentar

Men som mange påpeker: Blir hastigheten på bildetagning bedre/like bra som galaxy nexus ved oppgradering til ICS?

Det lurer jeg også på. En annen ting er at folk snakker her som oppgraderingen til ICS kommer rett ettter nyåret. Det er mest sannsynlig at vi snakker april, may...kanskje juni før samsung ruller ut ICS for sg2. Akkurat det bekymrer meg litt.

Lenke til kommentar

Det lurer jeg også på. En annen ting er at folk snakker her som oppgraderingen til ICS kommer rett ettter nyåret. Det er mest sannsynlig at vi snakker april, may...kanskje juni før samsung ruller ut ICS for sg2. Akkurat det bekymrer meg litt.

Hvorfor skal det ta så forbanna lang tid EGENTLIG? Hvis updaten allerede er klar for Nexus... whats the problem? Få den ut for S2 også! ;)

Er vel på slike ting Apple og iOS er bedre da antar jeg.. :hmm:

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg litt uten å ha sjekka for mye rundt først, men hvis samsung legger noe ala touchwiz oppå i android 4 også, så tar jo dette lang tid.

Er vel kanskje også gunstig for samsung å selge nye modeller med ICS, mens de samtidig "tar vare på" kunder med SGII ved å love oppdatering, men holde på pinebenken? Kun spekulasjoner og mine egne tanker.

Lenke til kommentar

ja, samsung er utspekulerte (selvfølgelig) og kommer bare til å si at oppdateringen kommer snart, og at de jobber med saken. Noen konkret dato får vi nok ikke vite hehe.. Men dette kommer til å trekke ut i frustrerende lang tid...det er nesten garantert.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det ta så forbanna lang tid EGENTLIG? Hvis updaten allerede er klar for Nexus... whats the problem? Få den ut for S2 også! ;)

Tja, dette er vel bare spekulasjoner. Oppdateringer til S2 har så langt kommet raskt. En annen ting, hva er poenget med et raskt kamera hvis bildene blir uskarpe? Testet dette med en arbeidskollega (iPhone 4S). Riktignok tok han bilder i mye raskere tempo enn jeg kunne klare, men når man så på bildene hans etterpå, var de aller fleste uskarpe. Da er litt av poenget borte i mine øyne...

Lenke til kommentar

Jeg husker å ha hørt dette under presentasjonen av ICS fra Google. Et raskt søk ga dette svaret

Det er uvisst når oppdateringen. At jeg sa den kom på "nyåret" var kanskje litt feil, var mest for å poengtere at den ikke kommer i år. Jeg er optimistisk, vi har Samsungs stolthet, de har solgt i bøtter og spann og har dermed mye å tape på å ikke oppdatere hurtig.

Apple er ett firma, og kan dermed holde kortene så tett eller løst til brystet som de ønsker. Det er en helt annen struktur for Google, Android og tredjeparter.

ICS er klar for Nexus ja, men selv om specsa er relativt like, forstår jeg det slik at de ikke har samme radio, kamera eller bluetooth modul, og dermed er det en del koding som må til. Videre er det vel Broadcom (de som produserer bluetooth modulene) som oppdaterer mye av denne koden selv, og dermed er Samsung avhengig av sine leverandører igjen.

Det forventes at de legger på Touchwiz, som er en stor jobb. I tillegg kommer den sikkert med en oppdatering i seg selv pga endringer i grensesnittet på ICS.

Tja, dette er vel bare spekulasjoner. Oppdateringer til S2 har så langt kommet raskt.

Oppdateringer til S2 har så langt kommet raskt ja, men endringene som er gjort fra Google sin side på 2.3.3-2.3.5 er små og gjør det nødvendig for Samsung å gjøre få endringer bortsettfra testing. Derfor er det også lett å oppdatere disse små-patchene lettere.

Lenke til kommentar

Ah, ok. Og når kommer den? ;)

Greit å vite hvis en skal kjøpe S2, spesielt hvis det vil fikse/forbedre kamera-lag som nevnt ovenfor her.. :D

Som en annen nevnte er den nok ikke tilgjengelig før på nyåret, men ingen vet det jo sikkert. Google har sluppet den, så det går på hvor lang tid Samsung bruker på å gjøre sitt grensesnitt (Touchwiz) klart. Synes slike ting pleier ta litt for lang tid av produsentene jeg, de er ikke akkurat kjappe, men det har muligens en del med at de liker å teste de fleste funksjoner før oppdateringene slippes.

Kameralaggen som nevnt lenger oppe her synes jeg fremstår som noe overdrevet. Fra jeg klikker på kameraknappen går det ca 4 sekunder til jeg kan ta neste bilde. Jeg synes ikke det er spesielt plagsomt at det tar meg 4 sekunder for å ta et bilde, men om det går kjappere med en oppdatering gjør ikke akkurat det meg noe heller.

Hei,jeg gjorde det du sa. Der jeg gikk via svartelista og huket over privatnummer. likevel ringer privatenummere meg?

Hva kan dette skyldes egentlig :S

Det kom frem i en kommentar under meg at du også må huske å aktivere svartelista. Det gjør du enkelt under Meny -> Innstillinger -> Anropsavvisning -> Autoavvisningsmodus -> Bare svarteliste. Jeg glemte å nevne det i mitt innlegg, tenkte det var like greit å ikke redigere innlegget siden det stod rett under. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Er det noen her som har noe erfaring med Otterbox beskyttelsen?

Blir mobilen mye større med den på? Er det noen andre beskyttelser jeg heller burde vurdere, denne koster jo en del

Hadde Otterbox-case på min gamle N1 og ja, telefonen blir en del større, men det hjelper jo godt på at SGS2 er såpass tynn kan jeg tenke meg (har ikke brukt noen case til denne annet enn extended-battery). Med N1 følte jeg at jeg kunne slenge telefonen i veggen og det ville gått fint, så du føler i hvert fall at den er ganske beskyttet heh.

Nå er ikke den heftigste Otterbox-casen laget for SGS2, den jeg hadde for N1 var Defender-serien og jeg ville ikke hatt noen problemer med å ha den med på tur ut i villmarken med den på. Dekket alt av porter samt at den hadde silikon-skin, hardcase samt plastikk over skjermen.

Lenke til kommentar

Har bestillt meg en SGS2 igjen.

Har i ettertid kjøpt meg en Macbook Pro.

Finnes ODIN for Mac eller må jeg låne min sambo's Pc for å oppgradere?

Vil helst ikke bruke KIES.

Jeg har problemer med å få lest og hentet inn bilder i iPhoto fra SGS2 på min MacBook Pro. Ikke fra andre mobiler jeg har prøvd. Bare så det er nevnt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...