Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å kjøre på, den rebooter og installerer, før den slår seg på igjen. Fungert helt fint alle mine 3-4 ganger her. :thumbup:

 

Gikk til helvete her...

Restartet, står fast på "Samsung Galaxy S II" skjermen med gul trekant. Kommer inn i Download mode men ikke Recovery.

Hva gjør jeg?

 

Hvis dette blir en ny brick er det like før...

 

Har hatt lignende problem før.

 

Bare for å være på den sikre siden først; du trykker volum OPP, power og hjem knappen samtidig og ikke volum NED, power og hjem knappen for å komme inne i Recovery mode?

 

Hvis ikke så prøver du å flashe CWM via Odin som PDA mens mobilen er i download mode!

Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg, men det blir eksternminne, blir det ikke?

Jeg lurer på om den finnes med 32GB internminne, og med mulighet for å bruke minnekort på ditto størrelse slik at jeg i teorien kan få en effektiv minnemengde på 64GB.

 

Jeg har bestilt meg 64 GB kort hos Sandisk. Skal visst funke bra:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har funnet siden, men trenger den 2.3.5 oppdateringen som har norsk språk. Gidder en å lenke til den aktuelle?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Det avhenger av om din telefon er kjøpt med eller uten operatørlås hvilken du kan bruke. Om jeg tar utgangspunkt i at din er uten operatørlås og kjøpt hos en norsk forhandler mener jeg denne her fungerer for din telefon, og der har du også stock kernel:

 

XWKI8

 

Firmware info

PDA:XWKI8

PHONE: XXKI4

Date: 28/09/2011

Android 2.3.5

 

NEE (Nordic Region): http://www.multiupload.com/XPF31ATMO4 (Denne kan du bruke)

 

SER (Russia): http://www.multiupload.com/57RRHA373B (denne aner jeg ikke om kan brukes)

 

XWKI8 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/4O6DVGUGSU

Password: intratech@XDA

 

Takk!

Lenke til kommentar

Har til nå kun brukt telefonen tilkoblet det trådløse nettverket her hjemme. Men vurderer å aktivere mobilnettverk, slik at jeg har internett-tilgang når jeg går ut også. Men er redd det kan bli dyrt. Dette har jeg ingen erfaring med. Samsung Galaxy S2 er den første smartmobilen min, og har aldri brukt internett på mobilen før. Jeg bruker One Call som leverandør. Er mulig de har noe gratis datatrafikk nå. Men hvordan er dette? Er det slik at telefonen sender/mottar mye data? Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å bruke det til store nedlastninger, you-tube og sånt, men helt vanlig bruk. Og vil telefon alltid bruke det trådløse nettverket hjemme, eller er det fare for at den bruker mobilt nettverk når jeg bruker internett hjemme?

Lenke til kommentar

Har til nå kun brukt telefonen tilkoblet det trådløse nettverket her hjemme. Men vurderer å aktivere mobilnettverk, slik at jeg har internett-tilgang når jeg går ut også. Men er redd det kan bli dyrt. Dette har jeg ingen erfaring med. Samsung Galaxy S2 er den første smartmobilen min, og har aldri brukt internett på mobilen før. Jeg bruker One Call som leverandør. Er mulig de har noe gratis datatrafikk nå. Men hvordan er dette? Er det slik at telefonen sender/mottar mye data? Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å bruke det til store nedlastninger, you-tube og sånt, men helt vanlig bruk. Og vil telefon alltid bruke det trådløse nettverket hjemme, eller er det fare for at den bruker mobilt nettverk når jeg bruker internett hjemme?

 

Tror alle One Call abonomang har X antall mb gratis i måneden. Deretter betaler du for mb.

 

Eks: Hovedsiden til vg.no tar ca 1.5MB

 

 

Har du enten Grunnpakka, Folkepakka, Full Pakke eller XXL, har du allerede noe mobildata inkludert hver måned.

Kilde: http://www.onecall.no/fri-mobildata/

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Beklager hvis mitt spørsmål er stilt før, men jeg lurer på hvordan man får tilbake den opprinnelige versjonen av Android på Galaxy S II, eller i det minste en offisiell versjon som kan oppdateres med Kies.

 

Jeg bruker en uoffisiell versjon av 2.3.5, Gingerbread xwki8. Den funker helt flott,men støttes ikke av Kies. Jeg har lagt den inn med Odin.

 

Da telefonen skal selges, vil jeg selge den med en firmwareversjon som kan oppdateres med Kies, ellers har jo telefonen en mangel.

Lenke til kommentar

Har til nå kun brukt telefonen tilkoblet det trådløse nettverket her hjemme. Men vurderer å aktivere mobilnettverk, slik at jeg har internett-tilgang når jeg går ut også. Men er redd det kan bli dyrt. Dette har jeg ingen erfaring med. Samsung Galaxy S2 er den første smartmobilen min, og har aldri brukt internett på mobilen før. Jeg bruker One Call som leverandør. Er mulig de har noe gratis datatrafikk nå. Men hvordan er dette? Er det slik at telefonen sender/mottar mye data? Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å bruke det til store nedlastninger, you-tube og sånt, men helt vanlig bruk. Og vil telefon alltid bruke det trådløse nettverket hjemme, eller er det fare for at den bruker mobilt nettverk når jeg bruker internett hjemme?

 

Se her. Det står at all data er gratis fram til 1. april hvis du har ett av noen bestemte abonnementer. Annet enn det må du se på hva som er inkludert i abonnementet ditt. Anbefaler å laste ned 3g watchdog så kan du se all databruk. Med OneCall koster det kun 1kr for hver mb hvis du har brukt opp all annen mb du allerede har betalt for. Du kan laste ned juicedefender for å spare batteri, men også penger. Den skrur på wifi når du er hjemme og skrur på data på bestemte tider for å synce. Mange andre settings også.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Jeg hadde også samme problem. I tillegg slo VoiceOver seg på i tide og utide og mobilen kunne lade seg helt ut på 8 timer, uten at den var i bruk.Ifølge kilder på nett, skyldes det problemer med usbtilkoblingen. Jeg blåste Hardt der og da blei det litt bedre. Fikk løst det helt ved å legge

mobilen avskrudd på et varm sted noen timer samtidig som jeg tok ut batteriet. Det var nok fukt som var synderen.

Skadet usb-porten, kanskje? Noe rusk i den?

hehe, typisk kontaktproblem det der, uavhengig av enhet. Kan bli kondens der bare av å holde mobilen i en hanske-varm hånd utendørs i kulda, og vips må du forberede deg på en månedlang krangel om den noen gang må repareres.

 

Takker for gode tips & forslag. Har blåst med støvfjerner i kontakten, og hatt telefonen av over natten. Får se hvordan den oppfører seg nå.

Jeg orker ikke tanken på å levere den inn til reparasjon engang.

Lenke til kommentar

Bare å kjøre på, den rebooter og installerer, før den slår seg på igjen. Fungert helt fint alle mine 3-4 ganger her. :thumbup:

 

Gikk til helvete her...

Restartet, står fast på "Samsung Galaxy S II" skjermen med gul trekant. Kommer inn i Download mode men ikke Recovery.

Hva gjør jeg?

 

Hvis dette blir en ny brick er det like før...

 

Har hatt lignende problem før.

 

Bare for å være på den sikre siden først; du trykker volum OPP, power og hjem knappen samtidig og ikke volum NED, power og hjem knappen for å komme inne i Recovery mode?

 

Hvis ikke så prøver du å flashe CWM via Odin som PDA mens mobilen er i download mode!

 

Vol Opp+Power+Hjem funker ikke...

Så jeg skal flashe CWM via Odin først, ikke original FW?

Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan bruke Galaxy s2 som modem for en Galaxy Tab 10.1 Wifi?

 

Altså kunne koble meg på mobilt internet på en Galaxy tab med bare wifi gjennom en galaxy s2 mobil?

 

takk

Hvorfor skulle du ikke det? Kies air på telefonen kan brukes til å sette opp et trådløst aksesspunkt der du deler mobilens 3g-forbindelse.

Lenke til kommentar

Beklager hvis mitt spørsmål er stilt før, men jeg lurer på hvordan man får tilbake den opprinnelige versjonen av Android på Galaxy S II, eller i det minste en offisiell versjon som kan oppdateres med Kies.

 

Jeg bruker en uoffisiell versjon av 2.3.5, Gingerbread xwki8. Den funker helt flott,men støttes ikke av Kies. Jeg har lagt den inn med Odin.

 

Da telefonen skal selges, vil jeg selge den med en firmwareversjon som kan oppdateres med Kies, ellers har jo telefonen en mangel.

XWKI8 er siste offisielle firmware. Flash hele den pakken (NEE) med Odin og Kies skal fungere igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...