Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å kjøre på, den rebooter og installerer, før den slår seg på igjen. Fungert helt fint alle mine 3-4 ganger her. :thumbup:

 

Gikk til helvete her...

Restartet, står fast på "Samsung Galaxy S II" skjermen med gul trekant. Kommer inn i Download mode men ikke Recovery.

Hva gjør jeg?

 

Hvis dette blir en ny brick er det like før...

Lenke til kommentar

Gikk til helvete her...

Restartet, står fast på "Samsung Galaxy S II" skjermen med gul trekant. Kommer inn i Download mode men ikke Recovery.

Hva gjør jeg?

 

Hvis dette blir en ny brick er det like før...

 

Trykket du på updaten etter den var ferdig nedlastet også ba den om restart, eller kjørte du oppdatering på noe annet vis?

 

Hvis du kommer inn i downloadmode kan du jo koble den til odin og flashe en original fw

Lenke til kommentar

Har funnet siden, men trenger den 2.3.5 oppdateringen som har norsk språk. Gidder en å lenke til den aktuelle?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

 

Det avhenger av om din telefon er kjøpt med eller uten operatørlås hvilken du kan bruke. Om jeg tar utgangspunkt i at din er uten operatørlås og kjøpt hos en norsk forhandler mener jeg denne her fungerer for din telefon, og der har du også stock kernel:

 

XWKI8

 

Firmware info

PDA:XWKI8

PHONE: XXKI4

Date: 28/09/2011

Android 2.3.5

 

NEE (Nordic Region): http://www.multiupload.com/XPF31ATMO4 (Denne kan du bruke)

 

SER (Russia): http://www.multiupload.com/57RRHA373B (denne aner jeg ikke om kan brukes)

 

XWKI8 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/4O6DVGUGSU

Password: intratech@XDA

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Gikk til helvete her...

Restartet, står fast på "Samsung Galaxy S II" skjermen med gul trekant. Kommer inn i Download mode men ikke Recovery.

Hva gjør jeg?

 

Hvis dette blir en ny brick er det like før...

 

Trykket du på updaten etter den var ferdig nedlastet også ba den om restart, eller kjørte du oppdatering på noe annet vis?

 

Hvis du kommer inn i downloadmode kan du jo koble den til odin og flashe en original fw

 

Trykket på Update i MIUI ja...

 

Bare flashe original ROM i PDA i Odin?

Trenger ikke røre noe kernel-greier?

Sist gang jeg prøvde å redde meg fra samme situasjon døde telefonen.

Tror Samsung hater meg.

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd noe merkelig med min telefon.

 

  • Den går inn og ut av Driving Mode, uten at jeg har bedt den om det. (Den lå på bordet)
  • Den spør "What would you like to do?" for så å selv velge Cancel.
  • Det står MTP-koblet til, men det er ingen USB-kabel tilkoblet. Deretter forsvinner ikonet.
  • Plutselig begynner den å "lade" batteriet, uten at det er noe kabel koblet til. Etter en stund forsvinner det, man kan finne på å komme tilbake igjen.

Jeg valgte å kjøre en "Gjennopprett til fabrikkinstillinger". Har nesten ingen applikasjoner installert på den nå, men merker at den fremdeles ikke er helt som den skal.

  • Problemer med å få den til å lade.
  • Problemer med å få den til å koble til via USB. Selv om du har koblet fra for lenge siden, så sier den MTP-koblet til.
  • Den skrur seg rett på igjen etter jeg har trykket "Slå av telefonen"

 

Jeg har oppdatert til nyeste firmware i Kies. Har aldri rootet telefonen og aldri opplevd lignende med den.

 

Tips, kommentarer, forslag til løsning?

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd noe merkelig med min telefon.

 

  • Den går inn og ut av Driving Mode, uten at jeg har bedt den om det. (Den lå på bordet)
  • Den spør "What would you like to do?" for så å selv velge Cancel.
  • Det står MTP-koblet til, men det er ingen USB-kabel tilkoblet. Deretter forsvinner ikonet.
  • Plutselig begynner den å "lade" batteriet, uten at det er noe kabel koblet til. Etter en stund forsvinner det, man kan finne på å komme tilbake igjen.

Jeg valgte å kjøre en "Gjennopprett til fabrikkinstillinger". Har nesten ingen applikasjoner installert på den nå, men merker at den fremdeles ikke er helt som den skal.

  • Problemer med å få den til å lade.
  • Problemer med å få den til å koble til via USB. Selv om du har koblet fra for lenge siden, så sier den MTP-koblet til.
  • Den skrur seg rett på igjen etter jeg har trykket "Slå av telefonen"

 

Jeg har oppdatert til nyeste firmware i Kies. Har aldri rootet telefonen og aldri opplevd lignende med den.

 

Tips, kommentarer, forslag til løsning?

 

Jeg hadde også samme problem. I tillegg slo VoiceOver seg på i tide og utide og mobilen kunne lade seg helt ut på 8 timer, uten at den var i bruk.Ifølge kilder på nett, skyldes det problemer med usbtilkoblingen. Jeg blåste Hardt der og da blei det litt bedre. Fikk løst det helt ved å legge

mobilen avskrudd på et varm sted noen timer samtidig som jeg tok ut batteriet. Det var nok fukt som var synderen.

Skadet usb-porten, kanskje? Noe rusk i den?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...