Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS.no har tilbud på denne telefonen nå.

3690.- uten abb

http://www.ps.no/Art...&banid=prisjakt

Er det smart å kjøpe denne telefonen nå, eller kommer det en ny og bedre innen 14 dager? Kjedelig å kjøpe en avleggs mobil :p

ps. Har allerede bestillt den :whistle:

Hva slags deksel anbefaler dere til denne mobilen?

Kan jo fortelle at jeg jobber i byggebransjen...

Eneste bedre telefonen som kommer denne uken er Nexus Prime. Ca samme telefon med en del bedre skjerm, koster også 5k.

Jeg forsket litt i deksler forrige uke da jeg kjøpe meg en S2 selv. Fant ut for min del av Case Mate Though var det beste dekslet. Selges på teknikmagasinet til 299.- følger med skjermbeskytter også. Koster 179.- ca på mytrendyphone.no men da må man vente på posten og betale post sending.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har sett dette her: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?template_file=product.html&artnr=266236

Gir ca 25-28% bedre batteritid, telefonen blir tykkere, men ser bedre ut, men samtlige deksler passer dog ikke(ihvertfall ikke de som er formet etter insvingen på baksiden)

Nizzen: Case Mate Tough gjør telefonen en del tykkere(ca 1.3cm), men går finfint å ha i lomma fordet :) Silikon innercover med hardt plast shell på utsiden.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Mulig dette har blitt spurt om og svart på før, men er et par sider for mye til at jeg orker å sjekke igjennom siden jeg har dårlig tid akkurat nå.

Er det noen som vet hvor mye det koster å fikse skjermen om jeg leverer telefonen til NetCom? Er ikke glasset som er ødelagt men selve skjermen, en på skolen klarte å sette seg på telefonen min så den er helt ødelagt :)

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at måten Siba legger frem tilbudet på her er i strid med norsk lov. På mange måter ser jeg ikke at Siba har en god sak dersom en etter kjøpet klager dem inn til forbruker-rådet, dersom da klagen gjelder biten med minstefakturering på abonnementet.

Siba har da vitterlig sitt på det rene her. Minimumsfakturering får du bare hvis du oppretter nytt nummer. Hvis du flytter over et allerede eksisterende nummer til Tele2, slipper du minimumsfaktureringen, og da blir regnestykket til Siba helt korrekt. De skriver til og med minste totalkostnad, de har altså tatt høyde for at totalkostnaden kan bli noe høyere. Hvis de ikke hadde oppgitt ordet "minste" ville de fortsatt hatt rett, men da hadde annonsen vært mer uklar. Totalkostnaden kan uansett ikke bli høyere enn 3457,- hvis jeg har regnet riktig, og det må anses som en veldig god pris. Jeg har enda ikke sett noen som selger denne telefonen til under 3500,- uten abonnement.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har sett dette her: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?template_file=product.html&artnr=266236

Gir ca 25-28% bedre batteritid, telefonen blir tykkere, men ser bedre ut, men samtlige deksler passer dog ikke(ihvertfall ikke de som er formet etter insvingen på baksiden)

Nizzen: Case Mate Tough gjør telefonen en del tykkere(ca 1.3cm), men går finfint å ha i lomma fordet :) Silikon innercover med hardt plast shell på utsiden.

Dette er et orginalt batteri fra Samsung, med hakket bedre kapasitet enn det som opprinnelig følger med telefonen. Det er korrekt at det opprinnelige dekselet ikke fungerer, men det som følger med batteriet fungerer her. De aller fleste beskyttelser for telefonen fungerer dessuten også fint med både det opprinnelige batteriet som følger med telefonen og det batteriet du linker til. :)

Lenke til kommentar

Siba har da vitterlig sitt på det rene her. Minimumsfakturering får du bare hvis du oppretter nytt nummer. Hvis du flytter over et allerede eksisterende nummer til Tele2, slipper du minimumsfaktureringen, og da blir regnestykket til Siba helt korrekt. De skriver til og med minste totalkostnad, de har altså tatt høyde for at totalkostnaden kan bli noe høyere. Hvis de ikke hadde oppgitt ordet "minste" ville de fortsatt hatt rett, men da hadde annonsen vært mer uklar. Totalkostnaden kan uansett ikke bli høyere enn 3457,- hvis jeg har regnet riktig, og det må anses som en veldig god pris. Jeg har enda ikke sett noen som selger denne telefonen til under 3500,- uten abonnement.

Det er overhodet ikke korrekt at Siba har sitt på det rene her.

Siba er forhandleren forbrukeren forholder seg til, det er forhandleren som selger et abonnement til forbrukeren. Dermed er saken såre enkel: Det er forhandler sitt ansvar at forbruker får den informasjonen forhandler er lovpålagt å gi forbrukeren ved salg av en telefon med abonnement, nettopp minste totalpris ved salg av en mobiltelefon med abonnement. Verre er det ikke. Det blir for dumt som du sier, at forhandler tar høyde for å ha en høyere totalpris ved å bruke settingen "minste totalpris." Minste totalpris er tross alt den laveste summen forbrukeren i teorien skal kunne slippe unna med.

Om du hadde tatt en titt på Siba sine nettsider kan du som forbruker selv velge om du skal nytegne et abonnement eller videreføre et eksisterende, og totalprisen ved valg av nytegning regnes ut uten å ta hensyn til minstefakturering per måned. Minste totalpris er ikke den prisen Siba oppgir, i og med at abonnementet har en minstefakturering som det ikke taes hensyn til i Siba sitt regnestykke. Minste totalpris blir det først og fremst etter at alle faste utgifter på abonnementet er dekket, og en minstefakturering på et abonnement kan en ikke kalle noe som helst annet enn en fast utgift. Det er komplett umulig å oppnå den minste totalprisen Siba oppgir på denne telefonen etter at minstefakturering er tatt med i regnestykket.

Hva som er en god pris eller ikke for telefonen spiller en liten trille i akkurat denne saken. Det handler tross alt om at Siba oppgir en minste totalpris på i underkant av 3.000 kroner, en pris det er umulig å oppnå som en ny kunde, og nettopp denne prisen får man oppgitt etter at man allerede har valgt å se pris som en ny kunde på gjeldende abonnement.

Jeg er rimelig sikker på at Siba.no sitt system ikke har tatt hensyn til denne type kostnader ved utvikling av systemet dem bruker, og nettopp derfor har vi heller enda ikke fått noe informasjon om den faktiske kostnaden på nettsidene enda. Men jeg må innrømme at jeg håper det kommer etterhvert. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sjekket hva som står på nettsiden til Siba, jeg tok kun utgangspunkt i de opplysninger som ble oppgitt i denne tråden. Det er også verdt å merke seg at minimumsfakturering på kr 49,- gjelder kun om du har et forbruk på mindre enn kr 49,- i måneden, som jeg antar de aller færreste faktisk har. Jeg forstår virkelig ikke hva som er problemet, og ja jeg påstår fortsatt hardnakket at Siba har sitt på det rene her. Skal man oppgi alt om dersom ditt og dersom datt, hadde ikke noe blitt forståelig lenger.

Lenke til kommentar

SÅ jeg da som har w995 som er 2 år gammel og har tele 2 sherif i dag kan bare velge Forlegning og slippe minimumsfakturering på kr 49 ? Bruke samme nr osv. JEG Bruker ikke 49,- i måneden på å ringe og sende sms det er HELT sikkert. Og du kan tro jeg måtte betale den dritten når jeg hadde ultra abbonement som jeg kjøpte tlfen med første året nedbetaling.

Lenke til kommentar

Pappa kjøpte en Samsung Galaxy S2 til 1 kr med Champion Mega FØR de la til teksten om minstefaktureringen på kr 49.. Fremdeles er regnestykket på minste totalpris feil.

Etter litt dialog pr e-post så får han et gavekort på kr 600,- Tele2 ville ikke slette minimumsfaktureringen..

Det er nok noen som har kjøpt/Ville kjøpe denne telefonen hos siba og IKKE bruke tele2... Då vil minimums fakturering ha en betydning.

Med nytegning ble minste totalpris 3068 (+ frakt). Ingen andre som kan matche denne prisen uten/med abb... No med de kr 49 pr mnd blir minste totalpris ved nytegning 3068 + 588 + frakt.

Ps.no solgte denne til 3690 idag + frakt. (uten abb)

Lenke til kommentar

Aosp ICS er allerede ute. Galnet MIUI.

Dette er et orginalt batteri fra Samsung, med hakket bedre kapasitet enn det som opprinnelig følger med telefonen. Det er korrekt at det opprinnelige dekselet ikke fungerer, men det som følger med batteriet fungerer her. De aller fleste beskyttelser for telefonen fungerer dessuten også fint med både det opprinnelige batteriet som følger med telefonen og det batteriet du linker til. :)

Det batteriet han snakker om er faktisk fysisk større. Mulig jeg misforstod deg, men det er ikke det originale batteriet. Det er en batteri update fra Samsung.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Du misforstår, han skriver "et originalt batteri" ikke "det originale batteriet" slik du gjør. Det er fortsatt originalt fra Samsung, det utvidede, selv om det er ikke er det originale som fulgte med telefonen ;) Ellers er det jo åpenlyst at svaret hans ellers tar høyde for at det er fysisk større.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...