Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er underlig at bankene smeller ut applikasjoner som ikke funker, men når sant skal sies er det faktisk også en god del problemer med min mobilbankapplikasjon som verken kommer fra DNB eller Sparebank 1. Begynner å lure på hva det går i med å lage apper som ikke funker. Biten med å sjekke saldoer osv funker, men å legge inn regninger blir plutselig et mareritt.

 

Arntos: får heller ikke brukt nettbank pga java. Har DNB og har prøvd appen deres, men den funker heller ikke.

 

Nettopp det der synes jeg var underlig. Når jeg går til Dnb.no på telefonen min får jeg informasjon om en mobilbankversjon på m.dnb.no, og den bruker ikke noe java som jeg kan se.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Snodig opplevelse her om dagen. Fikk beskjed i notify-baren at "SD-kort er skadet". I tillegg gikk Android OS opp til 90% av batteriforbruket. Selv etter formatering av kortet vil ikke OS-forbruket gå ned.

 

Hos meg har Android OS ALDRI brukt mer enn maks 20-30% tidligere uansett hva man måtte ha på tlf.

 

Det kan virke som om Android OS her er relatert til apps som leter etter filer på SD-kort men finner de ikke lenger. Blir vel en total sletting og re-innstallering nå.

 

Men vel verdt å merke seg at ved skyhøyt Android OS-forbruk kan det være snakk om skadde/manglende filer som får telefonen til å jobbe på overtid.

Lenke til kommentar

Tilbudet til Siba hvor du får den til 1 krone med Mega abonnent er ikke så billig som man tror

 

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=7457446

 

Det står Minste totalkostnad 2 869,- i og med at Tele 2 mega går som Champion medium så er det altså Vær oppmerksom på at det er minimumsdebitering på nytegning av Champion abonnement på 49 kroner pr. måned som inkluderer ringetid eller SMS for tilsvarende sum.

 

PISS, jeg ringer eller sender ikke sms for det beløpet i måneden. Og vil ikke ha sånn inkludert så da blir totalprisen hver måned

 

239kr x 12mån =2869

+

49*12= 588 (eller mer om man ringer eller sender sms over 49)

 

Ble plutselig ikke såååå bilig da.

Lenke til kommentar

Men hva med meg som har W995 nå og har hatt den i 2 år så utra abonnentet har gått ut de 12 månedene man må betale ned telefonen. Har kun sheriff nå.

 

Vil jeg da få det billigere hvis jeg velger FORLEGNING på siba siden der. Slipper jeg minimumsdebitering. Står jo at det gjelder nytegning av champion abonnement

 

Faen jeg hadde ikke planer om å gå til skaffa av ny tlf men nå må jeg ha det. Klarte å miste w995'en i havregryn skåla med melk så knappe oppsettet er fucka. SUCK ON A STICK !

Lenke til kommentar

Etter første lading av mitt Mugen-batteri har jeg nå kommet ned til 12%. Telefonen har til nå stått uten lader i 98 timer og 30 minutter. Uten at jeg har noen detaljert informasjon om eksakt hva batteriet har blitt brukt til kan jeg skrive at mp3 har blitt brukt ca 3 timer hver dag, gps navigering har blitt brukt et par timer totalt, mens bluetooth har vært påslått hele tiden de siste ca 62 timene. Her har jeg også lyttet til musikk over bluetooth. Noen få sms hver dag, og et par samtaler hver dag som ikke har vart mer enn maks 30 minutter. Merk at jeg også har full lys-styrke på skjerm hele tiden, siden jeg synes denne autogreia alltid får den for mørk.

 

Meget bra synes jeg, og håper slik god varighet vil vare en stund. Tar gjerne imot tips til noen apper som logger bruk av batteri bedre enn den vi har integrert i Android, synes ikke den gir meg detaljer nok. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ringer eller sender sms for den summen i året ser jeg ikke noen grunn til å skaffe en sånn telefon i det hele tatt..

Det er en merkelig påstand. En moderne smarttelefon har fokus på alle de andre tingene man kan gjøre. Om hovedpoenget er at man ringer og sender mye tekstmeldinger, så er faktisk en moderne smarttelefon noe av det dårligste valget man kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke ringer eller sender sms for den summen i året ser jeg ikke noen grunn til å skaffe en sånn telefon i det hele tatt..

Det er en merkelig påstand. En moderne smarttelefon har fokus på alle de andre tingene man kan gjøre. Om hovedpoenget er at man ringer og sender mye tekstmeldinger, så er faktisk en moderne smarttelefon noe av det dårligste valget man kan gjøre.

 

Vel de de fleste jeg kjenner har bare mobil som hovedtelefon å klarer man ikke å utnytte 49,- pr mnd så fatter jeg ingen ting. Det er i grunn bare å benytte den til service nr 810 etc som alle firmaer har i disse dager og du må betale ekstra for uansett...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Tilbudet til Siba hvor du får den til 1 krone med Mega abonnent er ikke så billig som man tror

 

http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=7457446

 

Det står Minste totalkostnad 2 869,- i og med at Tele 2 mega går som Champion medium så er det altså Vær oppmerksom på at det er minimumsdebitering på nytegning av Champion abonnement på 49 kroner pr. måned som inkluderer ringetid eller SMS for tilsvarende sum.

 

PISS, jeg ringer eller sender ikke sms for det beløpet i måneden. Og vil ikke ha sånn inkludert så da blir totalprisen hver måned

 

239kr x 12mån =2869

+

49*12= 588 (eller mer om man ringer eller sender sms over 49)

 

Ble plutselig ikke såååå bilig da.

 

Det er ingen tvil om at måten Siba legger frem tilbudet på her er i strid med norsk lov. På mange måter ser jeg ikke at Siba har en god sak dersom en etter kjøpet klager dem inn til forbruker-rådet, dersom da klagen gjelder biten med minstefakturering på abonnementet. Min forige telefon kjøpte jeg med et abonnement fra Telenor der minstefakturering var inne i bildet, men jeg ble gjort klart oppmerksom på det av selger i butikken. Merk at dette ikke var Siba!

 

Siba ville nok helt sikkert anket saken til markedsrådet som også hadde gitt kunden medhold. Hvorvidt saken hadde endt opp i retten er en annen sak, men jeg tror nok at Tele2 ville stoppet Siba før dem hadde kommet såpass langt.

 

Det er alltid så forbannet irriterende at enkelte ikke bare kan foholde seg til de lover og regler som gjelder, spesielt når det gjelder markedsføringsloven. Jeg ser brudd på den hver eneste dag, og det irriterer meg hver gang. :(

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Etter første lading av mitt Mugen-batteri har jeg nå kommet ned til 12%. Telefonen har til nå stått uten lader i 98 timer og 30 minutter. Uten at jeg har noen detaljert informasjon om eksakt hva batteriet har blitt brukt til kan jeg skrive at mp3 har blitt brukt ca 3 timer hver dag, gps navigering har blitt brukt et par timer totalt, mens bluetooth har vært påslått hele tiden de siste ca 62 timene. Her har jeg også lyttet til musikk over bluetooth. Noen få sms hver dag, og et par samtaler hver dag som ikke har vart mer enn maks 30 minutter. Merk at jeg også har full lys-styrke på skjerm hele tiden, siden jeg synes denne autogreia alltid får den for mørk.

 

Meget bra synes jeg, og håper slik god varighet vil vare en stund. Tar gjerne imot tips til noen apper som logger bruk av batteri bedre enn den vi har integrert i Android, synes ikke den gir meg detaljer nok. :)

 

Hvor lenge var skjermen på? Står hvis du ser under display. Hvis du ikke bruker telefonen mye under sollys er det egentlig ikke nødvendig med full lysstyrke. Det virker litt mørkt i starten men imo blir jeg vant med det og har ingen problem med å se skjermen. Stiller jo opp lysstyrken under film.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

PS.no har tilbud på denne telefonen nå.

 

3690.- uten abb

 

http://www.ps.no/Art...&banid=prisjakt

 

Er det smart å kjøpe denne telefonen nå, eller kommer det en ny og bedre innen 14 dager? Kjedelig å kjøpe en avleggs mobil :p

 

ps. Har allerede bestillt den :whistle:

 

 

 

 

Hva slags deksel anbefaler dere til denne mobilen?

 

 

Kan jo fortelle at jeg jobber i byggebransjen...

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske jeg kunne gi deg et korrekt svar, Nilsido. Men et par ganger i denne perioden har jeg hatt den koplet til med usb for å overføre et par små filer fra pc til minnekort, og dermed er jeg ikke sikker på om tallene denne viser er riktig. Her er det snakk om at den har vært tilkoplet ca 2-3 minutter totalt.

 

Det som står er at skjerm har brukt mest strøm av alt, og det er 29%. Totalt 3 timer og 17 minutter. Det er jo mulig det stemmer altså, skjermen er jo lite aktiv når en spiller musikk osv på telefonen. Den er jo heller ikke aktiv i samtale. Men jeg må innrømme jeg synes det høres svært lite ut.

 

@Nizzen: Hehe, det ikke nok ikke noen fare for at telefonen blir avleggs i 2011 hvertfall. Første halvåret 2012 kan det nok tenkes at noe kraftigere saker kommer. Google sin nye Nexus kommer jo i November, men MIN mening er at den ikke var kraftig nok til å vente på den. Fordelene er vel LTE og NFC, men det er jo så lite i bruk i Norge at det ikke skader å vente til det blir mer utbredt. Det er jo også en god pris du har fått på den. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Har bestilt denne http://www.teleportalen.no/index.php?nr=90&case=4&id=650&idkategori=137&startrow=

 

Noen som har den og meninger om kvaliteten?

 

Den var litt underlig. Er det ikke slik at vi skal holde magneter unna de aller fleste kort med magnetstripe på? Vet ikke om magnetstripe er mye i bruk lenger, men i enkelte tilfeller er de vel det? Den så jo ok ut da, men jeg har ikke noen meninger om den. :)

Lenke til kommentar

Har bestilt denne http://www.teleportalen.no/index.php?nr=90&case=4&id=650&idkategori=137&startrow=

 

Noen som har den og meninger om kvaliteten?

 

Den var litt underlig. Er det ikke slik at vi skal holde magneter unna de aller fleste kort med magnetstripe på? Vet ikke om magnetstripe er mye i bruk lenger, men i enkelte tilfeller er de vel det? Den så jo ok ut da, men jeg har ikke noen meninger om den. :)

 

Vel man bruker vel brikken i kortet i dag :cool:

 

Ser uansett ikke problemet helt kandasa men mulig bare meg :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...