Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

sikkert vært oppe før. Men, etter mye bruk, og masse img på tlf opp gjenom tiden, sammles det mye dritt på tlf, som ikke blir borte når man legger inn rom's.

Så, hvordan sletter man alt på tlf, og legger inn nytt rom? Rom er greit, men vil ha tøm tlf for alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det jeg tenker. Men, selv under cwm, der man formatere/resete, så blir ikke alt borte. Og det legger seg masse mapper, med innhold som man ikke har noe bruk for.

Og bytter jeg rom's, og tar en ny reset/clean i cwm, Så ligger fremdeles mye av gammle rom's igjen på tlf.. Er det jeg vil ha nort, utenom å må slette alt manuelt..

Lenke til kommentar

Ok gutær..

Ettersom jeg presterte å bricke en S II vil jeg nå først skrive ned hva jeg skal gjøre steg for steg, så hadde vært supert om noen kan gi råd om noe bør gjøres annerledes :) Fikk ny i posten i dag.

Here goes

Starter med 100% ren telefon, bare starte 1 gang for å fjerne setupgreia. Skal jeg ha SIM-kort i mens jeg flasher osv eller kan jeg sette inn det når jeg har den kernelen og ROMen jeg skal ha?

1. Flash CF-Root via Odin

1. Last ned Odin

2. Last ned CF-Root til min stock kernel (XWKI8 e.l.) og pakk ut

3. Restart tlf inn i Download mode.

4. Åpne Odin, deretter koble til tlf.

5. Legg CF-Roots .tar fil til PDA, og la resten stå uberørt.

6. Start, når ferdig restarter tlf inn i stock Samsung ROM.

7. Legger over MIUI .zip på minnekortet.

8. Slår av tlf

Flash MIUI 1.11.11 via CWM

1. Boot inn i Recovery mode (Vol opp+Home+Power)

2. Backup (Hvordan skal denne i så fall restores senere? Wipe først?)

2. Wipe data/facory reset

3. Wipe dalvik cache (Hva med "cache partition"?

4. Wipe cache.

5. Install from zip, velger MIUI osv flasher.

6. Restarter tlf.

7. Ferdig :new_woot:

Flash SiyahKernel 2.1 (Noen andre bedre eller på andre måter anbefalt over Siyah?)

1. Laster ned Siyah og legger på minnekort.

2. Laster ned Darkytool2 fra Market

3. Flash .tar filen, restart.

4. All done!

Trenger nå ikke å wipe noen cache (før Siyah) siden flash med Odin?

Ser dette noenludne riktig ut?

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Du må være i download mode når du kobler til odin. Du må wipe factory, dalvik og chache når du flasher MIUI. Backupen kan du restore fra cwm igjen. Jeg klarte bare å flashe siyah gjennom darkytool2 og som tar fil.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

Er det jeg tenker. Men, selv under cwm, der man formatere/resete, så blir ikke alt borte. Og det legger seg masse mapper, med innhold som man ikke har noe bruk for.

Og bytter jeg rom's, og tar en ny reset/clean i cwm, Så ligger fremdeles mye av gammle rom's igjen på tlf.. Er det jeg vil ha nort, utenom å må slette alt manuelt..

Ja det går an gjennom settings. Du må nesten bare lete deg frem. Er noe sånn som wipe usb storage tror jeg.

Lenke til kommentar

Riktig som @Nilsido sier. Forøvrig, Cwm er ikke "Vol ned+Home+Power" men "Vol opp+Home+Power". "Vol ned+Home+Power" slik du skriver er downloadmode du må være i når du smeller inn cf-root i Odin. Backup kan du ta i cwm, da tar den backup av hele telefonen. Det er jo greit å gjøre før du tar en factory reset og ødelegger cachen. Backup kan du gjenopprette også i cwm, den kommer i en liste for gjenoppretting av backup etter at den først har tatt backup (hvor på telefonen den ender vet jeg ikke), og om den kan gjenopprettes andre steder enn cwm aner jeg faktisk ikke.

Ellers skal jeg ikke si så mye om å flashe roms inn på telefonen. For lite erfaring rett og slett, siden jeg selv fremdeles er meget fornøyd med stock rom. :)

Lite spørsmål fra min side til resten av Galaxy S2 verden. Jeg liker ikke begrensningene jeg har til hva jeg kan gjøre på telefonen mens jeg prater i samtale. Hva kan jeg gjøre for at jeg f.eks skal kunne spille musikk i en samtale slik at begge parter hører låta? Har forsøkt både med bluetooth handsfree, vanlig handsfree, på høyttaler og vanlig uten hell med vanlig mediespiller.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

"kontakter"- "meny" - "importer/eksporter"

Det har jeg nå gjort. Men nå kommer alle kontaktene opp dobbelt. Kan jeg slette kontaktene fra simkortet eller fjerne de?

Det kan være greit å ha backup av kontaktene dine på SIM-kortet, det som derimot lønner seg er å skjule de; i kontakt-applikasjonen trykk på meny og vis, så kan du fjerne SIM-kontakter der.

Lenke til kommentar

En ting til; hvis du bruker BLN kan det være lurt å wipe cache og dalvik cache når du flasher siyah, men jeg gjorde det ikke.

Kernel version skal ikke endre seg etter en CF-Root flash sant?

Det er jo en kernel du flasher så jo. Det er jo fortsatt KI8 eller den versjonen du flashet. Husk å se hvilken versjon du er på først da. Innpå about phone. Hvis du nettopp kjøpte ny er det ikke sikkert den er på XWKI8.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar

[...]

Lite spørsmål fra min side til resten av Galaxy S2 verden. Jeg liker ikke begrensningene jeg har til hva jeg kan gjøre på telefonen mens jeg prater i samtale. Hva kan jeg gjøre for at jeg f.eks skal kunne spille musikk i en samtale slik at begge parter hører låta? Har forsøkt både med bluetooth handsfree, vanlig handsfree, på høyttaler og vanlig uten hell med vanlig mediespiller.

Og "sende" musikken inn i samtalen vil ikke være mulig, tror det er hardware begrensninger, men og spille av over høyttaler funksjonen går med f.eks doubleTwist Player.

Lenke til kommentar

Det er jo en kernel du flasher så jo. Det er jo fortsatt KI8 eller den versjonen du flashet.

Denne var visst KI4

Står nå:

2.6.35.7-I9100XWKI4-CL575468 root@DELL143 #2

Nvm, ser Superuser og CWM er lagt til i programmer... Da er vel alt vel.

Update 2.

JAAAA!!!! :) Da var MIUI innabords! Takk for all hjelp, da satser jeg på Siyah går like greit!

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Og "sende" musikken inn i samtalen vil ikke være mulig, tror det er hardware begrensninger, men og spille av over høyttaler funksjonen går med f.eks doubleTwist Player.

Nja, jeg er rimelig sikker på at det ikke er begrensninger i hardware. Det er heller begrensninger i software / operativsystem. Jeg mener også å huske at ikke kameraet fungerer når en er i samtale, om det var i et forum jeg leste det er jeg usikker på. Synes egentlig det er svært underlig om hardware skulle ha noe å si her. Jeg mener faktisk også at jeg har lest om en kar som hadde en S2 et eller annet sted. Han pratet med dama i telefonen, og i alt maset hennes bestemte han seg for å høre på musikk. Plutselig sa dama "det er en fin låt," resultatet var nemlig at også hun hørte musikken han spilte. Dette ble det skrevet at var gjennom handsfree. Eneste underlige her var at han skrev det var den vanlige musikkspillern som var i bruk. Har du forsøkt å spille av musikk med handsfree i Doubletwist når du er i en samtale?

Forøvrig: Skål og god natt. Ha en videre fin helg folkens. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Godt mulig det ikke er det, husker bare en del år tilbake forsøkte jeg på noe lignende, og da var det hardware begrensninger (riktig nok i en eller annen Windows Mobile telefon) som gjorde at det ikke var mulig og sende lyd signaler til samtalen, uten at det gikk via telefonens mikrofon. Hvordan dette virker på dagens telefoner har jeg ingen kjennskap til, men har enda til gode og se en app som klarer sende lyd inn i en samtale, enten den har root tilgang eller ikke.

Edit: Testet med headset nå, og lyden spilles av i headsetet, men musikken høres ikke i den andre "enden".

Nærmeste jeg kom var og spille av via høyttaler funksjonen, men da høres den bare svakt hos personen man snakker med.

Endret av Blunderguff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en kernel du flasher så jo. Det er jo fortsatt KI8 eller den versjonen du flashet.

Denne var visst KI4

Står nå:

2.6.35.7-I9100XWKI4-CL575468 root@DELL143 #2

Nvm, ser Superuser og CWM er lagt til i programmer... Da er vel alt vel.

Update 2.

JAAAA!!!! :) Da var MIUI innabords! Takk for all hjelp, da satser jeg på Siyah går like greit!

Husk å sjekk at du har imeien i behold.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...