Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer opp i Odin ja... Noen spesifikke greier jeg skal prøve å flashe?

Kan det funke hvis jeg velger repartition, med CF-Root kernel?

Prøv først å flash originalt ROM fra Intratech sin tråd på XDA, de fleste der har bootloader, ROM og radio inkludert.

Lenke til kommentar

Kommer opp i Odin ja... Noen spesifikke greier jeg skal prøve å flashe?

Kan det funke hvis jeg velger repartition, med CF-Root kernel?

Prøv først å flash originalt ROM fra Intratech sin tråd på XDA, de fleste der har bootloader, ROM og radio inkludert.

Den står fast på cache.img...

<ID:0/003> Added!!

<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..

<ID:0/003> File analysis..

<ID:0/003> SetupConnection..

<ID:0/003> Initialzation..

<ID:0/003> Get PIT for mapping..

<ID:0/003> Firmware update start..

<ID:0/003> boot.bin

<ID:0/003> NAND Write Start!!

<ID:0/003> cache.img

Lenke til kommentar

<ID:0/003> Set PIT file..

<ID:0/003> DO NOT TURN OFF TARGET!!

<ID:0/003> Can't open the specified file. (Line: 1876)

<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

:(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Er det slik at alarmen ikke funker når mobilen er slått av?

Hadde en 3 år gammel mobil, før jeg kjøpte denne, og det funka helt greit... Noen som vet?

Lenke til kommentar

Kjører originalt, ja. Har hatt telefonen siden i sommer, og ikke rootet, oppdatert eller endret på noen ting. Dette problemet dukket plutselig opp for en ukes tid siden, og har skjedd bare to ganger.

Jeg har ikke prøvd Kies. Hvordan går jeg fram for å oppgradere?

Endret av cyclo
Fjernet feil bruk av sitat
Lenke til kommentar

Det er ikke noe valg for å laste ned firmware, men det står at den skal oppdateres automatisk. Så da har jeg sikkert siste versjon da, siden det ikke kommer opp noe. Ok, må koble til via USB for å kunne oppgradere, ja! :) Da kom det opp noe.

Synes forøvrig det er litt rart at det er to Kies. En for nettleseren og en applikasjon som må installeres på PC-en. Og det er ikke samme tilkobling fra telefonens side.

Endret av cyclo
Fjernet feil bruk av sitat
Lenke til kommentar

<ID:0/003> Set PIT file..

<ID:0/003> DO NOT TURN OFF TARGET!!

<ID:0/003> Can't open the specified file. (Line: 1876)

<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

:(

Om du brukte cf-root har du altså cwm. Kommer du deg inn dit (vol opp+meny+power)? Jeg har ikke mye greie på dette, men om du kommer inn dit, resett telefonen (wipe data/factory reset), og slett cache (wipe cache partition). Deretter finner du en stock kernel og smeller inn den, før du etterpå det igjen smeller inn en stock rom. Kies skal ikke være på i bakgrunnen ved bruk av Odin. Du har nå endt opp med en helt urootet telefon. Når telefonen er oppe å går er det muligens på tide å smelle inn ny cf-root slik at du på ny har tilgang til cwm og kan flashe nye roms osv derfra. Så vidt jeg har forstått har ikke GS2 mulighet for å kjøre cwm på stock kernel og derfor trenger man altså en kernel som støtter den før den funker. Nemlig da f.eks cf-root.

Jeg kan se for meg at det der skal fungere for deg, men om det er en tungvint måte å gjøre det på dersom du vil fortsette leken vet jeg ikke. Såpass mye peiling har jeg nok ikke enda. Kjører selv cf-root med stock rom jeg, så får jeg heller finne meg noen fine mods etterhvert. :)

Jeg vil nevne jeg opplevde noe meget rart her for et par dager siden. Først gang jeg brukte Odin bruke jeg PC1, og alt fungerte fint. Litt etterpå brukte jeg PC2, der akkurat samme programmer som Kies osv er installert. Den store rare greia var at Odin begynte å kødde med meg på PC2. Når jeg tok telefonen tilbake til PC1 fungerte alt bra. Kan det være som med HTC sin Trophy (Windows operativsystem), at GS2 faktisk oppretter en slags spesiell kontakt med den første pcen vi kopler den til, og kun denne pcen vil kunne vil kunne gjøre enkelte ting med telefonen? Litt rart dette da, kan jo ikke se for meg Samsung har gjort noe så tåpelig. :(

Lykke til med telefonen uansett!

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Har noen apple fanboys som har Iphone4s og hele tiden påstar at den er så mye bedre.

Noe jeg kan fortelle dem slik at de blir stille? :innocent:

Spør hva dem synes er bedre. Har de customization? Nei. Man kan faktisk få telefonen til å se så og si helt lik ut en iphone 4, så ingenting å si på interface heller. På specs er de vel så og si like selv om man kan overclocke sgsII.

Lenke til kommentar

Dårlig stemning og kjedelig greier, @Kakeshoma. Ikke mye moro når slikt skjer. :(

I går fikk jeg 3200mah batteri fra Mugen til min telefon, og tok det av lading klokka 04:00 i natt da det var gått 12 timer. (første 4-5 gangene skal det lades fra 8-12 timer.) Gleder meg til å se hvordan dette kommer til å fungere over tid. Synes ikke telefonen ble spesielt irriterende svær, var mer eller mindre akkurat som forventet.

Akkurat lagt inn batterimod som funker ypperlig. Meget bra med denne samtidig som Laucher Pro og en flott liten bakgrunn. Telefonen har jo blitt toppers. Ser nesten ikke at det er noen fordeler med noe custom roms slik den er nå.

Nå venter jeg bare på handsfree og minnekort på 32GB klasse 10. Håper virkelig det kommer en hentelapp på sms i dag. Pakken kom vel inn på terminalen i min by sånn ca kl en time siden tenker jeg. Gleder meg til å sjekke hvordan lyden blir gjennom denne handsfreen. :D

Lenke til kommentar

Har noen apple fanboys som har Iphone4s og hele tiden påstar at den er så mye bedre.

Noe jeg kan fortelle dem slik at de blir stille? :innocent:

Spør hva dem synes er bedre. Har de customization? Nei. Man kan faktisk få telefonen til å se så og si helt lik ut en iphone 4, så ingenting å si på interface heller. På specs er de vel så og si like selv om man kan overclocke sgsII.

Eh.... Drit i dem. Er det virkelig så viktig hva de syns så lenge du er fornøyd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...