Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg


Jeg har akkurat ryddet tråden for misbruk av sitat-funksjonen. Vennligst les vår nettikette og følg den. Jeg oppsummerer:

- Man skal aldri sitere mer enn en post bakover i tid
- Svarer man på siste innlegg i tråden skal man ikke sitere
- Siterer man lange poster, skal man dele opp sitatet i flere mindre deler, og svare på hver enkelt del.
- Bilder, filmer og lignende skal aldri siteres.

Da håper jeg at dere følger dette neste gang dere poster.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pluss at samsung er med i den Android-klubben hvor de forplikter å oppdatere alle telefoner i 2 år.

 

 

Galaxy Nexus og Google Nexus S får ICS er at dette er utviklertlf, fra google som samsung selv ikke har noe med oppdatering da dem kommer rett fra google. :yes: Dette er korrekt :thumbup:

 

Jeg ventet egentlig at også det argumentet om denne "klubben" skulle komme fra noen, men nå er det strengt tatt slik at produsentene kan si seg fra biten med oppdatering dersom produsent selv mener at produktet sin hardware ikke takler den. Og da er det nemlig ingen andre enn produsent selv som bestemmer hva de mener er korrekt om hva telefonen skal takle. Jeg tviler selvfølgelig på at Samsung tar den da, siden det helt sikkert ville ødelagt rimelig mye for selskapet.

 

Forøvrig glemte jeg min kilde i forige innlegg: http://www.dinside.no/882176/android-telefoner-faar-ice-cream-sandwich . Her kommer det frem i kommentarfeltet fra "journalist" at han selv har vært i kontakt med Samsung som forteller de ikke offisielt har bekreftet noe. Synes det er underlig at Italia skal gå ut med noe når ikke dem får lov til det i Norge. Men for all del, verden er en rar plass. :)

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte telefonen i går.

Reklamen / og nettsiden viser tydelig at minste totalpris blir 3086,-

 

Det de opplyser om når du kommer til butikken, er at tele 2 har en minstedebitering i TILLEGG, så da blir totalprisen ca 3600,-

 

Jeg har klaget både til SIBA og TELE 2, og de skylder bare på hverandre....men saken er på ingen måte avsluttet.

Siba kan skylde på Tele2 så mye de vil, men så lenge de er utsalgstedet, og det er de som reklamerer med tiilbudet og totalprisen, er det vel også de som har ansvaret.

 

Om de er opplyst om feilen, burde de også rette på annonsen sin.

1KR_MEGA.png

 

 

Svaret fra SIBA:

 

Vi följer Tele2s direktiv om minste totalpris och opplysninger kring minste fakturering ger säljaren i butiken precis som du säger.

 

Det finns även information i kontraktet.

 

 

 

Här är det svaret jag kan ge som kommer från Tele2;

Beløpet i minstefaktureringen kan man ringe for, dvs ringer/sms man for kr 49 per måned vil man aldri merke noe til dette. Dette blir bare et problem hvis abonnementet blir liggende dødt.

Minstefakturering i bindingstid gjelder kun NYTT NR. Siden nytt nr er en såpass liten andel av salget trenger ikke man ta høyde for dette i minste total pris, når det er spesifisert i reklamen.

 

Det finns en sak om detta hos Forbrukerrådet nu och vi kommer att rätta oss efter vad Tele2 beslutar

 

http://www.mobilen.no/artikler/vil_stoppe_misvisende_mobilreklame/100591

 

 

-----------------------------------

 

Det som er mest irriterende er at man ikke kan innse at man har gjort en feil. Og disse punktene hjelper uansett lite når kundebehandlere både over facebook og over telefon har opplyst om at det var mulig å oppnå en minstepris på 3086,-

Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg denne telefonen.

Er 2900 en god pris?

Tele2 champion mega følger da med, men vil bruke onecall abb. jeg allerede har om ikke telefonen da er låst.

Telefonene de selger på Siba med binding mot Tele2 er ikke operatørlåst. Du kan legge abonnementet i skuffa, og bruke hvilken som helst annen leverandør.

Lenke til kommentar

*

Det finns en sak om detta hos Forbrukerrådet nu och vi kommer att rätta oss efter vad Tele2 beslutar

 

http://www.mobilen.no/artikler/vil_stoppe_misvisende_mobilreklame/100591

*

Var det kundebehandleren som fant frem artikkelen? Artikkelen det blir vist til er ikke veldig relevant for denne saken, den handler om at operatørene får reklame med en måndespris på kr 0,- selv om det er en minstefaktruering, problemet her er reklamen om minste totalprisen på 1 år (som det ikke står noe om i den artikkelen), og der skal også minimum fakturering regnes med, mener nå værtfall jeg uten at jeg er noen ekspert på lover og regler rundt markedsføring.

Lenke til kommentar

Prøv å gå inn på mobilsidene til nettbanken. Du sier ikke særlig mye om hvilken nettbank det gjelder da, så det er litt vanskelig å hjelpe... Det finnes en god del av dem

 

Er smn.no. Får feilmelding om Java runtime. Fikk også feilmelding om java når jeg testet ut SuperOffice pocket i dag.

Endret av arntos
Lenke til kommentar

mixy, så du svaret mitt rundt det med kontaktkategoriene? Ligger vel på forrige side, med screenshot.

 

Ja, sorry.. Jeg svarte ikke fordi jeg ikke har noe godt svar egentlig.

 

Hvis kontaktene står som "VOICE" også på google.com/contacts vil jeg tro du sparer tid på å endre de manuelt, enn å prøve å finne et system/program for å gjøre det.

Lenke til kommentar

@ cosm0: Merket noe bedring på kvalitet på samtale lyd (mic) og ev batteri?

Har ikke merket noen forskjell,men har siyah v2.1.1 kernel med tanke på batteri, blir vel det samme. forresten så er den veldig batteri vennlig ..har egentlig hatt custom rom på tlf siden en uke etter jeg kjøpte den..og har ikke fått noe klager på samtale kvaliteten..hører også godt hva andre sier..husker jeg flasha en zip som skulle sette opp volum på samtaler en gang..husker ikke hvor jeg fant den..og vet ikke om den fortsatt er i funksjon etter jeg har flasha så mye annet..:)

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Ja, sorry.. Jeg svarte ikke fordi jeg ikke har noe godt svar egentlig.

 

Hvis kontaktene står som "VOICE" også på google.com/contacts vil jeg tro du sparer tid på å endre de manuelt, enn å prøve å finne et system/program for å gjøre det.

 

Tja, er 500+ kontakter å gå gjennom og sjekke. For ikke å snakke om at jeg har gjort det på noen kontakter på telefonen, for så å finne dem som VOICE igjen senere. ;)

 

Edit: kan forresten ta med at Googles kontaktvisning er rimelig patetisk, i og med at man ikke kan velge NOE annet enn fornavn/etternavn å sortere på(?). Hadde jeg f.eks kunne velge visning med alle telefonnumre etter type hadde denne jobben vært gjort på null komme nesten niks.

Endret av Recon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...