Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt denne telefonen i 2-3 uker, og jeg er ikke særlig imponert over ripebestandigheten. Har vært veldig forsiktig, ikke lagt den i lomme med noe annet, og hatt på en skjermbeskyttelsesfilm en uke av tiden, nå tatt av fordi den var litt sticky. Allerede kan jeg skjelne et par riper. Jeg kan ikke skjønne hvordan de har oppstått. Den gamle iPhonen hadde bare to riper etter to år, etter et ganske så røft liv i lommer, fall i bakken osv. Synes det er veldig rart, med tanke på alle ripetestvideoene der ute, men jeg er nok litt skuffet. Må se å få tak i en skjermbeskytter jeg liker bedre. Det er kanskje noen mer matte der ute som kan anbefales?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat kjøpt meg en slik, har noen spørsmål. Ikke alt er like lett å finne i bruksanvisningen.

Den har jo startsider om du kan bla i, max 6 stk. Kan disse prikkene/tallene fjernes helt på sidene?

Å legge til widgets på sidene er jo lett, men får ikke fjernet de. Kun slettet hele siden.

Går man på programmer kan iconer lett legges til/slettes.

Går det ann å bruke tlf uten startsidene? Ha alle programme som startsidene slik som iphone, uten priker/sidetall under.

Når det skjermen går i standby trykker jeg på Hjem, så er det liv i skjermen igjen. Men må dra med fingeren for å komme til startsiden igjen...kan dette endres?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkurat fått SGII, og har lastet ned SwiftKey tastatur. Nå har det oppstått et lite, men veldig irriterende problem; når jeg skriver og trykker slette-tasten for å rette en feil så skriver den bare det siste skrevne ordet om igjen hver gang jeg trykker på knappen. Håper dere forstår hva jeg mener, mulig det var litt klønete forklart, men er det noen andre som har opplevd det og evt vet hvordan fikse det?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkurat fått SGII, og har lastet ned SwiftKey tastatur. Nå har det oppstått et lite, men veldig irriterende problem; når jeg skriver og trykker slette-tasten for å rette en feil så skriver den bare det siste skrevne ordet om igjen hver gang jeg trykker på knappen. Håper dere forstår hva jeg mener, mulig det var litt klønete forklart, men er det noen andre som har opplevd det og evt vet hvordan fikse det?

dette kommer også på swype'n min men kun når jeg skriver mail ikke når jeg skriver sms.

jeg har ikke funnet en metode til å ta det helt vekk..men man kan trykke på "velg ord" knappen helt nederst til venstre på tastaturet og når du får opp det "gjentatte" ordet velger du tilbaketasten og da blir den slettet

Rekner med at du har One Call??

Nope, Telenor. Har 3 simkort i abonnementet og ingen av de er stabile i SG2, mens koblet direkte i PC eller i iphone så funker det stabilt.

Mente du at Onecall var ustabilt eller er det kombinasjonen Onecall og SG2 som er ustabil?

jeg hadde det problemet i gamle huset, men etter at jeg flyttet så kom det tilbake...så jeg tror det er noe antenneforvirring som skaper akkurat det problemet. altså at telefonen ikke klarer å bestemme seg på hvilken antenne den skal velge. dette tapper normalt batteri også.

eller gjelder dette problemet uavhengig av hvor man er?

Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg en slik, har noen spørsmål. Ikke alt er like lett å finne i bruksanvisningen.

Den har jo startsider om du kan bla i, max 6 stk. Kan disse prikkene/tallene fjernes helt på sidene?

Å legge til widgets på sidene er jo lett, men får ikke fjernet de. Kun slettet hele siden.

Bare å holde på iconet, så kan du dra det ned i en søppelbøtte

Går det ann å bruke tlf uten startsidene? Ha alle programme som startsidene slik som iphone, uten priker/sidetall under.

Er jo bare å fjerne de andre sidene. Men er jo det som er fordelen med Android. At du kan ha egne startsider. På iphone blir det jo som å starte i programmenyen...

Når det skjermen går i standby trykker jeg på Hjem, så er det liv i skjermen igjen. Men må dra med fingeren for å komme til startsiden igjen...kan dette endres?

Lenke til kommentar

1: Nei. Du kan installere en annen launher som f.eks GO Launcher. Da får du litt flere muligheter til å stille inn hvordan du vil telefonen skal se ut og oppføre seg på hjemmeskjermene.

2: Hold widgeten fast til den "løsner" fra skjermen. Da får du samtidig opp et bosspann nederst på skjermen. Dra widgeten ned der.

3: Du sletter ikke ikoner, du avinstallerer programmet.

4: Nei, det kan du ikke. Du kan finne theme's som får telefonen din til å ligne mer på en eploPhåne, men så vidt jeg kan se finnes det ikke en launcher som gjør telefonen din om til en eploPhåne. Med du kan jo selv søke på markedet eller på xda, må innrømme at jeg ikke foretok et særlig grundig søk.

Men viss du absolutt vil ha en telefon som ligner og oppfører seg som en eploPhåne, ja så anbefaler jeg at du selger Samsungen din, og kjøper din neste telefon fra apple.no

5: Ja, det kan det. Viss du vil ha større sikkerhet kan du skifte til opplåsingsmønster eller kode. Vil du bare endre hvordan du låser opp telefonen kan du kjøpe WidgetLocker, eller finne en av mange andre lockscreen-erstatningene som finnes på markedet. Vil du bare fjerne hele greien innstallerer du NoLock.

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Takk for svar.

nr.5: må jeg ha app for å fjerne denne skjermen hver gang jeg vekker den til livet igjen.

på sms/ringetone kan man kun velge forhåndsinnstalerte lyder, ikke en fil.

music viser ikke .flac filene. men får spillt de direkte fra filer/samsung/music mappen bare...

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Veldig rart. har brukt Swiftkey i over et år både på desire og sII og aldri opplevd dette. Skjer det i alle program? Eller er det bare enkelte program det skjer i? Kjører du betaversjonen fra vip-programmet deres?

Jeg vil uansett anbefale deg å rapportere/spørre om problemet på swiftkey.net vip.swiftkey.net eller på twitter. Utviklerene av swiftkey er veldig aktive og svarer fort og greit på saker og ting.

Lenke til kommentar

Hei, jeg kjøpte meg en Hvit Galaxy S II i går men når jeg prøver å oppdatere mobilen slår faktisk pcn seg av :S

Det går fint og laste ned oppdateringen men med engang oppdateringen installeres på mobilen slår pcn seg av (Blå skjerm) Windows XP.

http://support.microsoft.com/kb/331988

Hei

Har tenkt å kjøpe meg denne: http://www.mobilefun...dock-p28967.htm , men lurer på om den låses til carmode og det stygge voice talk programmet når docken settes inn. Eller kan jeg surfe rundt på spotify for eksempel?

Du kan "tabbe" ut av carmode, så da kan du bruke den som vanlig.

Lenke til kommentar

Last ned espier launcher fra android market. Er ganske like iphone sin launcher.

Hvis du virkelig vil sette deg inn i det kan du laste ned MIUI og installere det, men blir kanskje litt avansert hvis du er helt ny på android.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

nr.5: må jeg ha app for å fjerne denne skjermen hver gang jeg vekker den til livet igjen.

på sms/ringetone kan man kun velge forhåndsinnstalerte lyder, ikke en fil.

music viser ikke .flac filene. men får spillt de direkte fra filer/samsung/music mappen bare...

Svarer meg selv her, skal du ha en egen lyd for mottatt sms må du lage mappe: media\audio\notification, her legger du filene med lyder. Da kommer de opp med alle defaulte lyder. Litt merkelig.

Eneste valget du har på lydfiler er bruk som ringetone eller alarm.

.flac filer, plutselig dukket de opp i Media playeren i dag. Merkelig.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Hei

Har tenkt å kjøpe meg denne: http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s2-i9100-vehicle-dock-p28967.htm , men lurer på om den låses til carmode og det stygge voice talk programmet når docken settes inn. Eller kan jeg surfe rundt på spotify for eksempel?

Jeg har denne bilholderen, og bruker den til Spotify. + Navigon gps osv. Hvorfor ikke kjøpe den fra norsk butikk for en rimeligere penge: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638060 Her kjøpe jeg den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Last ned espier launcher fra android market. Er ganske like iphone sin launcher.

Hvis du virkelig vil sette deg inn i det kan du laste ned MIUI og installere det, men blir kanskje litt avansert hvis du er helt ny på android.

Er nok altfor amatør enda, derfor mange spørsmål her.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt Litening 6.1 en god stund bestemte jeg meg for å prøve MIUI, må si meg virkelig fornøyd. Det ser bra ut (og kan veldig enkelt bytte skin, og har forbedret batteribruken (mulig jeg hadde noen bugs som drainet tidligere), i tillegg får man updates OTA

:new_woot:

Lenke til kommentar

Det problemet har jeg også, men kun i samsungs epost-klient. Det virker som det er fikset i nyeste versjon basert på cahngenotes.

AtW

Lenke til kommentar

Er nok altfor amatør enda, derfor mange spørsmål her.

Ok, skal forklare litt nærmere da. Glem det jeg sa om MIUI. Hvis du vil ha iconene rett på hjemmeskjermen laster du ned denne. Når du trykker hjem knappen kommer det opp hvilken launcher du vil bruke og da må du velge espier launcher. I Espier launcheren kan du velge om du vil sortere alfabetisk eller andre måter gjennom prefences. Du kan også sett opp i mapper slik som på iphone.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Ok, skal forklare litt nærmere da. Glem det jeg sa om MIUI. Hvis du vil ha iconene rett på hjemmeskjermen laster du ned denne. Når du trykker hjem knappen kommer det opp hvilken launcher du vil bruke og da må du velge espier launcher. I Espier launcheren kan du velge om du vil sortere alfabetisk eller andre måter gjennom prefences. Du kan også sett opp i mapper slik som på iphone.

Fått testet denne nå :)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...