Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Fikk min Samsung i posten i dag. Min første smarttelefon så er ikke bare bare å sette seg inn i alt. Det første jeg lurer på er om det er noe jeg bør skru av slik at telfonen ikke henter data automatisk fra internett når jeg ikke er tilkoblet wifi? Kan jo bli dyrt i lengden.

 

Etter å ha lest litt på nettet så har jeg sett at Taskiller, barcode-scanner og anti-virus er apps jeg burde laste ned. Noe å legge til?

 

"sukk" - denne tråden er bare på 5 tll 6-hundre sider ... ph34r.gif

 

 

Beklager hvis det er svart på tidligere. Apps skal jeg nok kunne klare å finne selv, men det første spørsmålet mitt er ikke bare bare å finne ut av. Jeg er som sagt helt "pensjonist" når det kommer til smarttelefoner, så vet egentlig ingenting. Om det bare er jeg som er panisk, og det ikke er noe som gjør at telefonen henter ned data fra nettet av seg selv, så er jo det bare bra. Beklager min uvitenhet - igjen.

Endret av Lorph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager hvis det er svart på tidligere. Apps skal jeg nok kunne klare å finne selv, men det første spørsmålet mitt er ikke bare bare å finne ut av. Jeg er som sagt helt "pensjonist" når det kommer til smarttelefoner, så vet egentlig ingenting. Om det bare er jeg som er panisk, og det ikke er noe som gjør at telefonen henter ned data fra nettet av seg selv, så er jo det bare bra. Beklager min uvitenhet - igjen.

Du kan deaktivere at data blir lastet ned ved å trykke inn og holde power knappen til det kommer frem en rute. Der deaktiverer du datamodus.

 

Task killer trenger du nok ikke på denne telefonen. Den har en innebygd, og du har nok RAM til å kjøre alt av apps uten problemer. Barcode scanner er fint for å scanne QR koder, om du har behov for dette.

Ingen forventer at du leser gjennom alt fra denne tråden, så bare still spørsmål :thumbup:

 

"sukk" - denne tråden er bare på 5 tll 6-hundre sider ...

Betyr vet ikke nødvendigvis at man ikke kan få hjelp til ting. Det er vel hva tråden ble laget for.

Lenke til kommentar

Fikk min Samsung i posten i dag. Min første smarttelefon så er ikke bare bare å sette seg inn i alt. Det første jeg lurer på er om det er noe jeg bør skru av slik at telfonen ikke henter data automatisk fra internett når jeg ikke er tilkoblet wifi? Kan jo bli dyrt i lengden.

 

Etter å ha lest litt på nettet så har jeg sett at Taskiller, barcode-scanner og anti-virus er apps jeg burde laste ned. Noe å legge til?

Hold inne knappen på høyre side. Så trykker du på "datanettverksmodus, sånn at den er av. Da går den ikke på nett av seg selv. Og noe taskkiller trenger du ikke. barcode-scannerer det bare å søke etter på marked. Er masse gratis der ute.

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Fikk min Samsung i posten i dag. Min første smarttelefon så er ikke bare bare å sette seg inn i alt. Det første jeg lurer på er om det er noe jeg bør skru av slik at telfonen ikke henter data automatisk fra internett når jeg ikke er tilkoblet wifi? Kan jo bli dyrt i lengden.

 

Etter å ha lest litt på nettet så har jeg sett at Taskiller, barcode-scanner og anti-virus er apps jeg burde laste ned. Noe å legge til?

Hold inne knappen på høyre side. Så trykker du på "datanettverksmodus, sånn at den er av.

Ser imidlertid ikke noe poeng med å skru av datatrafikk hvis dette er inkludert i abonnementet - så lenge du befinner deg i Norge vel og merke. Og skulle du ha et abonnement hvor det ikke er inkludert noe datatrafikk, burde du vurdere å bytte.

Lenke til kommentar

Og det å ha Samsung Galaxy S II, er heller på ingen måte synonymt med at du må ha et abonnement med datatrafikk. Jeg bruker mobilen min relativt mye på nett, men både på jobb og hjemme, og alle mine venner har trådløst nett. Så lenge jeg klarer å holde meg unna heftig surfing på veien imellom disse plassene, så klarer jeg meg relativt fint uten noe datatrafikk inkludert.

 

Synes det var litt rart å bare anta at han må ha et slikt abonnement fordi han har en SGSII :-P

Min Datanettverksmodus er så godt som alltid av, og det er bare unntaksvis at jeg trenger å skru den på :-) Allikevel spiller jeg spill som bruker nett, jeg surfer på nett og jeg har mail på mobilen :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt MIMU 1.10.21 siden den kom ut. Liker den veldig godt.

Den er dønn stabil så langt, BT virker bra nå, og FM-Radio er også på plass nå..

 

MEN, selv om jeg liker den, er det mye som jeg ikke kan fordra i oginal oppsett.

Som Eks: Meny, programmer, alt legger seg på hovedskjerm, vet at MIMU er sånn, men dette blir for min del, for mye rot.

 

Men utenom det, liker jeg MIMU godt. Bruekr den selv, men har mitt egent oppsett da..

Lenke til kommentar

Når man dobbeltklikker på hjem knappen kommer det opp en stemmekontroll. Er det mulig å bytte ut den med noe annet?

 

Ja, se på xda. Finner det ikke nå.

 

Har brukt MIMU 1.10.21 siden den kom ut. Liker den veldig godt.

Den er dønn stabil så langt, BT virker bra nå, og FM-Radio er også på plass nå..

 

MEN, selv om jeg liker den, er det mye som jeg ikke kan fordra i oginal oppsett.

Som Eks: Meny, programmer, alt legger seg på hovedskjerm, vet at MIMU er sånn, men dette blir for min del, for mye rot.

 

Men utenom det, liker jeg MIMU godt. Bruekr den selv, men har mitt egent oppsett da..

 

Bytt launcher da. Blir ikke lettere enn det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...