Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HJELP!!

 

Jeg er altså på de aller fleste måter veldig fornøyd med telefonen, men mange av mine samtalepartnere i andre ende klager over dårlig lyd/forsinkelser og at de av og til hører seg selv i ekko. Jeg har plukket opp råd som går i retning av at det kan hjelpe å oppgradere firmwaren til 2.3.4 (jeg har nå 2.3.3). Jeg har som tidligere nevnt ikke hatt særlig hell med Kies som ikke gjenkjenner telefonen i 8 av 10 tilfeller (og ja jeg har f.eks. fjernet alt av filer med for mange punktummer) og heller ikke klare å oppdatere. I tillegg har jeg prøvd å oppdatere fra telefonen, men da får jeg bare beskjed om at det "ikke finnes noen oppdateringer tilgjengelige." Jeg har også prøvd meg på Odin, men jeg er lite kjent med fremgangsmåte, software og hvilke filer/versjoner jeg skal laste ned.

 

Jeg er i det hele og store lite kjent med smarttelefoner (dette er min første) og merker at jeg er helt ukjent med terminologien (flashing, rooting etc....). Med andre ord:

 

Jeg trenger en 101 oppskrift for DUMMIES i hvordan oppgradere firmware med Odin. Evt om det finnes en annen måte. Jeg må tydeligvis ha det inn med teskje + linker til hva jeg trenger å laste ned. Vet det er mye å be om, men hvis noen hadde kunnet hjulpet meg så hadde jeg blitt særdeles takknemlig for jeg er i ferd med å klikke fullstendig på Kies, Odin og telefonen!!

Lenke til kommentar

HJELP!!

 

Jeg er altså på de aller fleste måter veldig fornøyd med telefonen, men mange av mine samtalepartnere i andre ende klager over dårlig lyd/forsinkelser og at de av og til hører seg selv i ekko. Jeg har plukket opp råd som går i retning av at det kan hjelpe å oppgradere firmwaren til 2.3.4 (jeg har nå 2.3.3). Jeg har som tidligere nevnt ikke hatt særlig hell med Kies som ikke gjenkjenner telefonen i 8 av 10 tilfeller (og ja jeg har f.eks. fjernet alt av filer med for mange punktummer) og heller ikke klare å oppdatere. I tillegg har jeg prøvd å oppdatere fra telefonen, men da får jeg bare beskjed om at det "ikke finnes noen oppdateringer tilgjengelige." Jeg har også prøvd meg på Odin, men jeg er lite kjent med fremgangsmåte, software og hvilke filer/versjoner jeg skal laste ned.

 

Jeg er i det hele og store lite kjent med smarttelefoner (dette er min første) og merker at jeg er helt ukjent med terminologien (flashing, rooting etc....). Med andre ord:

 

Jeg trenger en 101 oppskrift for DUMMIES i hvordan oppgradere firmware med Odin. Evt om det finnes en annen måte. Jeg må tydeligvis ha det inn med teskje + linker til hva jeg trenger å laste ned. Vet det er mye å be om, men hvis noen hadde kunnet hjulpet meg så hadde jeg blitt særdeles takknemlig for jeg er i ferd med å klikke fullstendig på Kies, Odin og telefonen!!

Been there, done that...

 

Slå av telefonen, avinstaller Kies fra PC, installere Kies på nytt, slå på telefon, koble til.

Eneste måten jeg fikk kontakt med telefonen på.

PS! Første gang jeg oppgraderte fant jeg ut at jeg måtte slå på USB-debugging (Instillinger - Programmer - Utvikling). Ved andre gangs oppdatering måtte jeg slå av debugging.

 

Nå ble du sikkert mye(!) klokere.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar

Hvordan går jeg så tilbake til 2.3.4. Har ikke lagret da jeg ikke har minnekort i min.

 

Er det en offisiell 2.3.4 firmware som jeg kan bruke?

Noen som har en link??

Du går hit og finner den versjonen som heter XWKI4. Du skal ha den øverste, IKKE den som ligger under Frankenstein-versjoner.

Den flasher du med Odin, link til Odin, og forklaring ligger øverst i tråden

Les nøye og gjør akkurat det som står, så bør det gå bra, det var det jeg gjorde :)

 

Håper det funker for deg og :)

Ok. Skal prøve denne etter jobb.

Takker så mye.

 

Edit:

Snakket med sambo for litt siden og dette er mildt sagt håpløst å føre en normal samtale med denne mobilen med 2.3.5.

Hun hører meg nesten ikke og jeg ramler ut.

Samme med 2G og 3G. God dekning.

Møkk.

 

Skal prøve å nedgradere i kveld.

Bestilling av iPhone 4S er ikke langt unna vis dette ikke funker.

Har akkurat lagt inn denne XXKI4-ROM'en med 2.3.5, og da er det super samtalekvalitet :D

 

Kan være lyden er blitt bedre med xxki4 (nb: ikke det samme som den nordiske xwki4)

Lenke til kommentar

får fremdeles ingen update til 2.3.5:(

 

EDIT.. telefonen funker fortsatt fjell etter min hjemme reperasjon:D

 

Sitter du på Kies på Mac? Selv måtte jeg Boote opp Windowspartisjonen min ig kjøre Kies derfra. Da fant den oppdateringen med en gang.. Forstå det den sm kan!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

får fremdeles ingen update til 2.3.5:(

 

EDIT.. telefonen funker fortsatt fjell etter min hjemme reperasjon:D

 

Sitter du på Kies på Mac? Selv måtte jeg Boote opp Windowspartisjonen min ig kjøre Kies derfra. Da fant den oppdateringen med en gang.. Forstå det den sm kan!

 

Ikke ukjent problem her i gården - kanskje det har noe med at eplet og sammern krangler om hvor eplet landet. Likevel er jeg ikke imponert over Samsung, som faktisk tøyser seriøst med kunder som tilfeldigvis har en datamaskin ...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Sliter litt med bakgrunnsbilder på min telefon. Har lagt inn Go Launcher EX og nå når eg skifter bakgrunn så zoomer den helt inn på bildet, dette skjer uansett hva alternativer eg prøver. (flytter denne orange rammen, bildet blir likt uansett)

Noen som kan hjelpe meg? (har prøvd med flere forskjellige bilder også, tilogmed standardbildene blir bare tull)

Lenke til kommentar

Fikk min Samsung i posten i dag. Min første smarttelefon så er ikke bare bare å sette seg inn i alt. Det første jeg lurer på er om det er noe jeg bør skru av slik at telfonen ikke henter data automatisk fra internett når jeg ikke er tilkoblet wifi? Kan jo bli dyrt i lengden.

 

Etter å ha lest litt på nettet så har jeg sett at Taskiller, barcode-scanner og anti-virus er apps jeg burde laste ned. Noe å legge til?

Endret av Lorph
Lenke til kommentar

Ang det med bytte av bakgrunnsbilde og skjermlåsbilde, har jeg problemer med det samme. Jeg bruker bildeprogrammet QuickPic fordi det er mye raskere enn det standard galleriet. Når jeg prøver å skifte bakgrunnsbilde i instillinger får jeg bare en feilmelding som sier jeg må gjøre det via QuickPic, men når jeg gjør det der går det ikke. Det kan virke som om operasjonen er fullført, men det har ikke skjedd noe. Noen som har samme problemet? Det gjelder hovedsaklig når jeg skal bytte skjermlåsbakgrunnsbilde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fikk min Samsung i posten i dag. Min første smarttelefon så er ikke bare bare å sette seg inn i alt. Det første jeg lurer på er om det er noe jeg bør skru av slik at telfonen ikke henter data automatisk fra internett når jeg ikke er tilkoblet wifi? Kan jo bli dyrt i lengden.

 

Etter å ha lest litt på nettet så har jeg sett at Taskiller, barcode-scanner og anti-virus er apps jeg burde laste ned. Noe å legge til?

 

"sukk" - denne tråden er bare på 5 tll 6-hundre sider ... ph34r.gif

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...