Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg får opp kontaktene i kies på macen, men finner ikke ut hvordan jeg får de over på telefonen... Også får jeg ikke opp kalenderen i kies.

 

Logg inn på google kontoen din fra mac og følg denne:

 

http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?answer=37118

 

Regner med man kan eksportere kontakter også i et eller annet universelt format på mac? Importer dem til gmail kontoen din.

 

Dobbeltsjekk under Kontoer på telefonen at google kontoen er satt til å synkronisere kontakter, mail og kalender.

 

Hvis du fortsatt vil ha avtalene på iCal: Det letteste er at du bruker google calendar som hovedkalender og abonnerer på denne fra iCal. Da vil alt du legger inn i kalender automatisk også dukke opp i iCal. Hvis ikke må du manuelt synce iCal opp mot Google calender hver gang du har lagt til noe i iCal.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det eneste jeg har å utsette er kvaliteten på lyden. Altså tale/lyttelyden samt at de jeg snakker med knapt høre hva jeg sier.

Har installert 2.3.5 fra Kies uten at dette hjalp.

Har snoket litt rundt på div. forum og ser at det er mange med samme problemet.

 

Noen men samme problemet??

 

Har så lite lyst til å bytte denne fantastiske mobilen i noe annet.

 

Fikk samme problemet da jeg oppdaterte til 2.3.5, gikk derfor tilbake til 2.3.4... Det merkelige var at når jeg brukte høyttalerfunksjonen kunne mottager høre meg fint. Ergo var det ikke mic'en som var problemet, men SW...

Så viss problemet med lyden forsvinner når du bruker høyttalerfunksjonen, ville jeg nedgradert til 2.3.4!!

Takker for tipset.

 

Jeg oppdaterte først til 2.3.5 via Kies.

Etter dette jeg ble oppmerksom på den dårlige lyden.

La så inn en offisiell 2.3.5

 

NEE (Nordic Region): http://www.multiupload.com/XPF31ATMO4

 

Dette pga. også å slippe Telenor appene som lå på mobilen.Wipet.

Ingen bedring i lyden etter det.

Hvordan går jeg så tilbake til 2.3.4. Har ikke lagret da jeg ikke har minnekort i min.

 

Er det en offisiell 2.3.4 firmware som jeg kan bruke?

Noen som har en link??

Lenke til kommentar

Leser at Telenor driver å oppdaterer nettet sitt rundt om i landet. I 2012 vil det åpnes for 4G, noe Galaxy S2 ikke har, men vil jeg kunne merke forskjell når jeg surfer på 3G nettet? Har hørt at S2 har støtte for ganske store hastigheter, og som jeg forstod det vil hastigheten på 3G også forbedres. Regner da med at jeg også vil merke forskjell?

Lenke til kommentar

Nå begynner batteriet å gå seg til etter oppdateringen til siste firmware :)

70 % igjen etter 63 timer. (3500 mAh batteri)

Kan ikke annet enn å si meg fornøyd med det.

Skal på fjellet i helgen, deilig å vite at batteriet holder frem til mandag uten problemer.

Det var helt drøyt! Hvor lenge har skjermen vært på i løpet av de 63 timene?

 

Hvor kjøpte du dette batteriet?

Lenke til kommentar

Skjermen har bare vært på i 1 time og 52 minutter. Noe av grunnen er jo at den ikke er brukt så mye enda i dag. Men har snakket i tlf i nesten 1 time og 30 minutter. (Det som har brukt mest strøm)Hvor jeg kjøpte batteriet skal jeg vel ikke snakke høyt om, i fare for å bli beskyldt for å reklamere. Men det er flere som selger dem på nett. Både i Norge og i utlandet.

Lenke til kommentar
Ein bug? Dette er jo eit ikon med vibrasjon-symbol, som indikerar at vib står på. Slår du av vib, forsvinn ikonet. Eller er casen at det er feil type vib-icon?

Ja, en bugg. Kun 2.3.5 som viser denne og helt unødvendig, så ja, den forsvinner nok.

 

Den delen av oppdateringen er så tåpelig at det MÅ være en bug, imo.

Det hadde vært mer fornuft i å vise ikonet om du IKKE hadde på vibrasjon...

Jeg finner det rett og slett irriterende og forstyrrende med unødvendige ikoner slik som det.

 

Slik jeg har skjønt er det eneste nye med 2.3.7 at man får støtte for NFC/Google Wallet, og det er jo ikke helt vits for oss :)

 

Mja, Googlet det nå og Wikipedia oppgir 2.3.7 som følgende: "Google Wallet support for Nexus S 4G"

Er det mulig å gjenopprette 2.3.5 på telefonen? Vil ha vekk det vibrasjonsikonet :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå begynner batteriet å gå seg til etter oppdateringen til siste firmware :)

70 % igjen etter 63 timer. (3500 mAh batteri)

Kan ikke annet enn å si meg fornøyd med det.

Skal på fjellet i helgen, deilig å vite at batteriet holder frem til mandag uten problemer.

Det var helt drøyt! Hvor lenge har skjermen vært på i løpet av de 63 timene?

 

Hvor kjøpte du dette batteriet?

 

 

Batteriet kan kjøpes HER for slink go ingenting.

Lenke til kommentar

Går det ann å skru av 3G og kun bruke EDGE på SG2S? Finner ikke dette i menyene noe sted. Merker at 3G bruker vanvittig mye batteri.

 

Er det evt mulig å få mobilen til å skru på 3G eller EDGE i 1 minutt på et valgfritt internval f.eks. hvert kvarter hver halvtime eller hver time for å sjekke mail etc. Burde kunne spare mye batteri på slik. Skur på 3G 1 min. sjekk mail. Skur av 3G. Høres ikke ut som rocket science. Noen som vet?

 

Rødfarge på skjermen til SG2S synes jeg ser helt jævelig ut. Skriker veldig. Er det noe feil med min skjerm eller er det en "kjent feil" med AMOLED skjermer. Går man feks. inn på dagbladet og ser på logoene de, så ser de skikkelig rødoransje og skrikende ut. Ikke noe naturlig rødfarge der. Samme er det hvis det er bilder med rødfarge ut. Ser ikke pent ut. Vil gjerne vite om det er noe feil med min mobil eller om det er slik det skal være.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Angående det jeg skrev om batteri for et par dager siden: Jeg har nå funnet ut at jeg er _strålende_ fornøyd med telefonen. Jeg har ikke aktivert batterisparing eller gjort noen som helst andre triks, og brukt telefonen mye (mer enn vanlig) i 24 timer (etter en våkenatt) og batteriet er på nøyaktig 50%. Min gamle HTC Desire ville, med mitt normale bruk, gått tom for batteri for ca 3-4 timer siden. Dette lover veldig bra :)

Lenke til kommentar

Går det ann å skru av 3G og kun bruke EDGE på SG2S? Finner ikke dette i menyene noe sted. Merker at 3G bruker vanvittig mye batteri.

 

Er det evt mulig å få mobilen til å skru på 3G eller EDGE i 1 minutt på et valgfritt internval f.eks. hvert kvarter hver halvtime eller hver time for å sjekke mail etc. Burde kunne spare mye batteri på slik. Skur på 3G 1 min. sjekk mail. Skur av 3G. Høres ikke ut som rocket science. Noen som vet?

 

Rødfarge på skjermen til SG2S synes jeg ser helt jævelig ut. Skriker veldig. Er det noe feil med min skjerm eller er det en "kjent feil" med AMOLED skjermer. Går man feks. inn på dagbladet og ser på logoene de, så ser de skikkelig rødoransje og skrikende ut. Ikke noe naturlig rødfarge der. Samme er det hvis det er bilder med rødfarge ut. Ser ikke pent ut. Vil gjerne vite om det er noe feil med min mobil eller om det er slik det skal være.

 

Mobile Network Settings -> Network Mode -> GSM only så har du kun Edge.

 

Tasker lar det sette opp intervaller for å slå av og på mobildata, men kan være litt vrient å sette opp. Det finnes dog masse fine guider der ute for en haug med automasjon man kan gjøre med Tasker.

Lenke til kommentar

Hvordan går jeg så tilbake til 2.3.4. Har ikke lagret da jeg ikke har minnekort i min.

 

Er det en offisiell 2.3.4 firmware som jeg kan bruke?

Noen som har en link??

Du går hit og finner den versjonen som heter XWKI4. Du skal ha den øverste, IKKE den som ligger under Frankenstein-versjoner.

Den flasher du med Odin, link til Odin, og forklaring ligger øverst i tråden

Les nøye og gjør akkurat det som står, så bør det gå bra, det var det jeg gjorde :)

 

Håper det funker for deg og :)

Lenke til kommentar

Hvordan går jeg så tilbake til 2.3.4. Har ikke lagret da jeg ikke har minnekort i min.

 

Er det en offisiell 2.3.4 firmware som jeg kan bruke?

Noen som har en link??

Du går hit og finner den versjonen som heter XWKI4. Du skal ha den øverste, IKKE den som ligger under Frankenstein-versjoner.

Den flasher du med Odin, link til Odin, og forklaring ligger øverst i tråden

Les nøye og gjør akkurat det som står, så bør det gå bra, det var det jeg gjorde :)

 

Håper det funker for deg og :)

Ok. Skal prøve denne etter jobb.

Takker så mye.

 

Edit:

Snakket med sambo for litt siden og dette er mildt sagt håpløst å føre en normal samtale med denne mobilen med 2.3.5.

Hun hører meg nesten ikke og jeg ramler ut.

Samme med 2G og 3G. God dekning.

Møkk.

 

Skal prøve å nedgradere i kveld.

Bestilling av iPhone 4S er ikke langt unna vis dette ikke funker.

Endret av ropheim
Lenke til kommentar

Hvordan går jeg så tilbake til 2.3.4. Har ikke lagret da jeg ikke har minnekort i min.

 

Er det en offisiell 2.3.4 firmware som jeg kan bruke?

Noen som har en link??

Du går hit og finner den versjonen som heter XWKI4. Du skal ha den øverste, IKKE den som ligger under Frankenstein-versjoner.

Den flasher du med Odin, link til Odin, og forklaring ligger øverst i tråden

Les nøye og gjør akkurat det som står, så bør det gå bra, det var det jeg gjorde :)

 

Håper det funker for deg og :)

Ok. Skal prøve denne etter jobb.

Takker så mye.

 

Edit:

Snakket med sambo for litt siden og dette er mildt sagt håpløst å føre en normal samtale med denne mobilen med 2.3.5.

Hun hører meg nesten ikke og jeg ramler ut.

Samme med 2G og 3G. God dekning.

Møkk.

 

Skal prøve å nedgradere i kveld.

Bestilling av iPhone 4S er ikke langt unna vis dette ikke funker.

Har akkurat lagt inn denne XXKI4-ROM'en med 2.3.5, og da er det super samtalekvalitet :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...