Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Da har du lite å være redd for forsåvidt, skal alltid få den opp å gå igjen med download mode :)

 

Last ned http://www.multiupload.com/XPF31ATMO4 rom derifra, og bruk guiden til Intratech her.

 

Hvis det er passord på filen du laster ned så er det intratech@xda

 

Hmmm...

Fulgt manualen punkt for punkt.

Monterte filen i PDA og trykket start. Så stoppet den på SetupConnection og alt er grått.

Hvor lang tid tar dette normalt? Stått i fem minutter nå.

(Beklager maset, men er redd for å bricke den totalt. Setter stor pris på hjelpen!)

 

Hva er det som står i grått?

Gult i com-feltet i Odin. Resten er grått.

 

Det burde komme en blå loading bar og når den er ferdig blir den grønn. Pleier ikke å ta over 5 min.

 

Hva nå? Prøve fra begynnelsen? Reboote og kjøre Odin fra begynnelsen?

EDIT: Nå skjer det ting :-)

 

Edit2: Genialt gutta! +Nilsido og +Mixy reddet dagen min:-)

Elsker folk som hjelper når nøden er stor!

Endret av torebravo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle likt å vist hvorfor noen av oss får det til å fungere helt greit, mens andre har bare problemer. Regner med du har lastet ned siste versjon av Kies.

Tror det er tilfeldig og bare for at Kies er dårlig rett og slett, for jeg kjører gammel XP pro og den fungerte utmerket fram til jeg skulle oppdatere sist ... da begynte Kies å krølle seg til.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Kies ser ut til å være trøblete. Har lest litt rundt omkring på nettet og flere som har slitt med samme problem som meg - programmet gjenkjenner ikke mobilen. Skal prøve det på en annens pc i morgen, så håper det funker der. Rart og synd at slike problemer eksisterer for programmer knyttet til såpass gode telefoner. :nei:

Lenke til kommentar

Fikk i helgen min nye Galaxy S2. Synes dette er den beste mobilen jeg har hatt. Overgår iPhone 4.

Det eneste jeg har å utsette er kvaliteten på lyden. Altså tale/lyttelyden samt at de jeg snakker med knapt høre hva jeg sier.

Har installert 2.3.5 fra Kies uten at dette hjalp.

Har snoket litt rundt på div. forum og ser at det er mange med samme problemet.

Det var mange forslag. Alt fra å kreve ny mobil til å gå inn i Servicemeny og justere opp volum på mic og høyttaler.

Har prøvd det siste uten at jeg synes dette hjalp noe spesielt.

 

Noen men samme problemet??

 

Har så lite lyst til å bytte denne fantastiske mobilen i noe annet.

Lenke til kommentar

Fikk i helgen min nye Galaxy S2. Synes dette er den beste mobilen jeg har hatt. Overgår iPhone 4.

Det eneste jeg har å utsette er kvaliteten på lyden. Altså tale/lyttelyden samt at de jeg snakker med knapt høre hva jeg sier.

Har installert 2.3.5 fra Kies uten at dette hjalp.

Har snoket litt rundt på div. forum og ser at det er mange med samme problemet.

Det var mange forslag. Alt fra å kreve ny mobil til å gå inn i Servicemeny og justere opp volum på mic og høyttaler.

Har prøvd det siste uten at jeg synes dette hjalp noe spesielt.

 

Noen men samme problemet??

 

Har så lite lyst til å bytte denne fantastiske mobilen i noe annet.

 

Hadde samme problem.

Måtte sendes inn og bytte mikrofon. Tydeligvis ikke så uvanlig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk her inne kan rapportere om opp mot 7 dagers batteritid?

 

Greit, jeg bruker telefonen en del (2-3-4 timer musikk om dagen, 2-3 timer surfing, 3-4 samtaler og 20-30 sms), men så er jeg samtdig påpasselig med å slå av 3g eller wlan når det ikke er i bruk. Og lysstyrken står på auto. Da holder telefonen akkurat en dag.

 

Til han som har problemer med å koble til tlf. Har W7 64 bit jeg også, og hadde akkurat samme problem. Prøvde for morroskyld gamle USBkabelen jeg hadde til Desire, og da funker alt glimrende. Samme om jeg bruker kabelen fra 5800.

 

:)

Lenke til kommentar

Hmm, hvorfor er det slik at min wifi kobling bugger seg av å til på tlf?

 

Det skjer på forskjellige tidspunkter, men den kan ligge lenge uten å bli brukt også fungerer det, men andre ganger fungerer det ikke selv om den ha kontakt, jeg slår jo bare av også på wifi på tlf, men market bugger seg også litt og da er det eneste som hjelper som jeg funnet ut å "tømme minne".

 

Mulig jeg er pirkete, men nå har det skjedd igjen, den er på nett, men signalene går ikke igjenneom.

Det er vel når den ligger over en viss tid at den mister kontakten, jeg har ikke på noe som slår av wifi når den er idle, den er på hele tiden.

 

 

Nå er ikke jeg avhengig av facebook 24/7, men er det bare meg eller er det bedre å besøke fb igjennom selve nettlesern enn facebook appen?

Jeg bruker opera på tlf som browser, for det meste.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg bruker nettleser for face. Ser ikke helt poenget med den face appen. Det eneste jeg finner den gjør er å dukke opp som et valg når jeg vil share et bilde eller noe. I steden for å manuelt hente opp bildet med nettleseren.

 

Til gjengjeld irriterer appen meg noe grenseløst ved å holde meg på chatten, men ikke vise meldinger jeg får der.

 

 

 

skille

 

 

 

Er det på tide å komme seg på 2.3.5 fra Litening 6.1?

Hva abefales i så fall? (det må værra pent, liker Litenings blå skin mer enn noe annet med det egentlig)

Lenke til kommentar

Jeg bruker nettleser for face. Ser ikke helt poenget med den face appen. Det eneste jeg finner den gjør er å dukke opp som et valg når jeg vil share et bilde eller noe. I steden for å manuelt hente opp bildet med nettleseren.

 

Til gjengjeld irriterer appen meg noe grenseløst ved å holde meg på chatten, men ikke vise meldinger jeg får der.

 

 

Hmm, jeg mener å huske at når noen sendte en chat melding så fikk jeg det opp på den statusbar tingen du kan dra ned på hjem skjermen, bare trykka på den notification også åpna den fb appen og rett på chat samtalen.

Men nå har jeg ikke brukt den på lenge, ha vel vært på fb 5-7 ganger totalt med tlf.

Lenke til kommentar

Har installert 2.3.5 fra Kies uten at dette hjalp.

 

Tlfèn min ble levert med 2.3.4 sock. Når jeg kobler til Kies, står det:

"GT-I9100 støtter ikke fastvareoppgradering"

 

Noen idéer om hvorfor i alle dager den ikke henter ned siste firmware 2.3.5 for meg??

Lenke til kommentar

Jeg bruker nettleser for face. Ser ikke helt poenget med den face appen. Det eneste jeg finner den gjør er å dukke opp som et valg når jeg vil share et bilde eller noe. I steden for å manuelt hente opp bildet med nettleseren.

 

Til gjengjeld irriterer appen meg noe grenseløst ved å holde meg på chatten, men ikke vise meldinger jeg får der.

 

Facebook appen på android er sinnsykt dårlig. Går heller ikke an å se på bilder av folk, bare deres egne album. Håper det kommer en stor oppdatering slik som på iPhone. De bør gjøre det!

Lenke til kommentar

Kies ser ut til å være trøblete. Har lest litt rundt omkring på nettet og flere som har slitt med samme problem som meg - programmet gjenkjenner ikke mobilen. Skal prøve det på en annens pc i morgen, så håper det funker der. Rart og synd at slike problemer eksisterer for programmer knyttet til såpass gode telefoner. :nei:

 

Her er rekkefølgen jeg har hatt mest suksess med:

 

1. Restart mobil

2. Restart PC

3. Start Kies

4. Koble til mobil

 

Og nei, er ikke alltid den virker da heller. Og når den først begynner å krølle seg, så har den en tendens til å fortsette med det til ting er rebootet igjen.

 

Alternativt kan du bruke Odin, men det er litt mer komplisert, og du må finne og laste ned riktig firmware selv (alternativt kan du laste ned en av de uoffisielle firmwarene, om du vil).

 

Odin Guide : http://droidangel.blogspot.com/2011/05/how-to-flashdownload-samsung-galaxy.html

 

Du finner firmwares på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 - den som Kies installerer er XWKI8

Lenke til kommentar

Kies ser ut til å være trøblete. Har lest litt rundt omkring på nettet og flere som har slitt med samme problem som meg - programmet gjenkjenner ikke mobilen. Skal prøve det på en annens pc i morgen, så håper det funker der. Rart og synd at slike problemer eksisterer for programmer knyttet til såpass gode telefoner. :nei:

 

Her er rekkefølgen jeg har hatt mest suksess med:

 

1. Restart mobil

2. Restart PC

3. Start Kies

4. Koble til mobil

 

Og nei, er ikke alltid den virker da heller. Og når den først begynner å krølle seg, så har den en tendens til å fortsette med det til ting er rebootet igjen.

 

Alternativt kan du bruke Odin, men det er litt mer komplisert, og du må finne og laste ned riktig firmware selv (alternativt kan du laste ned en av de uoffisielle firmwarene, om du vil).

 

Odin Guide : http://droidangel.blogspot.com/2011/05/how-to-flashdownload-samsung-galaxy.html

 

Du finner firmwares på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 - den som Kies installerer er XWKI8

 

Sier dette for siste gang i denne tråden nå:

 

Hvis Kies ikke gjenkjenner telefonen er en av de vanligste årsakene at man har filer på interne eller eksterne SD kortet med for mange bokstaver etter siste punktum.

 

eks; com.jalla.thisistoolong

 

Ta ut det eksterne SD kortet, kopier alt fra det interne SD kortet til PC og slett alt på interne SD kortet.

 

Start Kies, koble til telefonen, og voilà.

Lenke til kommentar

 

Det eneste jeg har å utsette er kvaliteten på lyden. Altså tale/lyttelyden samt at de jeg snakker med knapt høre hva jeg sier.

Har installert 2.3.5 fra Kies uten at dette hjalp.

Har snoket litt rundt på div. forum og ser at det er mange med samme problemet.

 

Noen men samme problemet??

 

Har så lite lyst til å bytte denne fantastiske mobilen i noe annet.

 

Fikk samme problemet da jeg oppdaterte til 2.3.5, gikk derfor tilbake til 2.3.4... Det merkelige var at når jeg brukte høyttalerfunksjonen kunne mottager høre meg fint. Ergo var det ikke mic'en som var problemet, men SW...

Så viss problemet med lyden forsvinner når du bruker høyttalerfunksjonen, ville jeg nedgradert til 2.3.4!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...