Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

I henhold til mobilregningen min så har jeg brukt gprs flere ganger, noe jeg slettes ikke har gjort. Bruker Ludo Terningskast 6. Hvordan får jeg slått av den automatiske GPRSen?

Hold inne power knappen og trykk på Data Network?

Endret av Ali I Hagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare få dette ut...

De som har kodet Samsung Kies bør sendes til Guantanamo Bay for forbrytelser mot menneskeheten! Blir gal av det programmet!

Har det slått deg at "feilen" KAN ligge hos deg?

Vet folk har slitt på grunn av for lange filnavn på tlf/minnekort.

Feil på pc, kabel og andre ting.

Sier ikke at det må være sånn hos deg, men det er en mulighet...

Lenke til kommentar

Må bare få dette ut...

De som har kodet Samsung Kies bør sendes til Guantanamo Bay for forbrytelser mot menneskeheten! Blir gal av det programmet!

Nå bør vel gode programmer ta høyde for de tingene du nevner, eller?

Lenke til kommentar

Må bare få dette ut...

Har det slått deg at Kies har hatt slike problemer siden Galaxy S? Og, for din andre kommentar, "Vet folk har slitt på grunn av for lange filnavn på tlf/minnekort", så er jo det tydelig at det ikke akkurat er topp kvalitet ute og går her.

Tingen er at jeg prøver å oppdatere firmware versjonen på mobilen, og det går slik:

Koble til enhet -> Ny oppdatering -> Klikk ok -> Backup -> Start oppdatering -> vindu flasher i et halvt sekund på skjermen -> GOTO 1..... Ikke faen om den kommer seg videre. Skjer nøyaktig samme plass. Har restartet pc og mobil, men det samme fremdeles. Må vel frem med manuell nedlasting og Odin igjen..

Har bare fått Kies til å legge inn en av (nå) tre oppdateringer siden jeg fikk telefonen. Og for filkopiering og backup virker den sånn 1/5 av tiden.

Lenke til kommentar

Eh.... Det syns ikke JEG. Man bør f. Eks kunne forvente at utstyret er i orden.

Og at man ikke har 'etternavn' på filene på f. Eks 30 tegn. Ja jeg satte det på spissen!

Personlig har jeg ingen problemer med tlf eller Kies.

Det var ment som tips, og ikke som kritikk!

Hadde sikkert vært irritert på Kies selv om det ikke virket.

Og da hadde jeg vært ute etter å finne ut hvorfor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Andre som opplever at sgs2 restarter av seg selv? Min er ca 2-3 uker gammel og driver og restarter seg selv uten videre. Ofte flere ganger pr.dag. Leste litt på utenlandske forum og nettsider. Noen mener det er hw feil. Oppdaterte firmwaren uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Andre som opplever at sgs2 restarter av seg selv? Min er ca 2-3 uker gammel og driver og restarter seg selv uten videre. Ofte flere ganger pr.dag. Leste litt på utenlandske forum og nettsider. Noen mener det er hw feil. Oppdaterte firmwaren uten at det hjalp.

Det høres mistenkelig ut som en hw feil :( Jeg går utifra at du har kjørt fabrikkinstillinger? Hvilken versjon kjører den, 2.3.3, 2.3.4 eller 2.3.5?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en SII i hus. Må si at jeg er misfornøyd med byggkvaliteten sammenlignet med Sensation som var den andre telefonen jeg vurderte. Samsung sitt skall er også totalt underlegent HTC Sense, men ellers er jeg fornøyd med valget (Jeg valgte SII i hovedsak på grunn av bedre skjerm i sollys og mer internminne).

Men, det jeg lurer litt på er hva jeg kan forvente meg av batterilevetid på SII?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en SII i hus. Må si at jeg er misfornøyd med byggkvaliteten sammenlignet med Sensation som var den andre telefonen jeg vurderte. Samsung sitt skall er også totalt underlegent HTC Sense, men ellers er jeg fornøyd med valget (Jeg valgte SII i hovedsak på grunn av bedre skjerm i sollys og mer internminne).

Men, det jeg lurer litt på er hva jeg kan forvente meg av batterilevetid på SII?

Dette er med middels bruk for meg. Med lite bruk har jeg hatt den helt oppe i 7 dager uten å lade den! Med intenst bruk skal den holde en hel dag.

Batteriet blir bedre med oppdatering og en del ladesykluser. Batteriet spises og fort i starten når alt skal prøves å læres med telefonen:)

post-227811-0-44491400-1318985052_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Dette er med middels bruk for meg. Med lite bruk har jeg hatt den helt oppe i 7 dager uten å lade den! Med intenst bruk skal den holde en hel dag.

Batteriet blir bedre med oppdatering og en del ladesykluser. Batteriet spises og fort i starten når alt skal prøves å læres med telefonen:)

Allerede nå første dag opplever jeg at batteriet er bedre enn både på min gamle Desire og damas Sensation (som har forferdelig dårlig batteri egentlig), og om jeg får til noe i nærheten av det du skriver over, så blir jeg strålende fornøyd :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må si at jeg er misfornøyd med byggkvaliteten sammenlignet med Sensation som var den andre telefonen jeg vurderte.

Bare lurer på noe, må alt idag være skjært ut i spesial herdet NASA stål for at det skal være "bra byggkvalitet"?

Jeg bare lurer på hva folk legger i det ordet.

Hvis den ikke pulveriseres til støv bare du tar i den må vel det være godt nok?

Godt mulig jeg har misforstått og ikke akkurat er kresen, eller kansje spesial herdet NASA stål er veien å gå, men jeg vil helst slippe å kjøpe bæremeis bare fordi jeg skal ta med tlf ut(ja alt dette er overdrevet en god smule, bra dere er oppmerksomme *applaus*).

Men ja, tror du skal være rimelig aktiv om du ikke klarer 2 dager, med mindre du sitter 8-10 timer i tlf eller spiller 24/7.

Tror vel også kanskje sensation er mer tungrodd enn gs2 også?

Den klarer også til nød om mye dilldall er slått av og den står i power saving modus ca 11 dager hjemme på stue bordet( no joke), hvis det er interessant så klart.

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare lurer på noe, må alt idag være skjært ut i spesial herdet NASA stål for at det skal være "bra byggkvalitet"?

På ingen som helst måte. Tror ikke jeg ville hatt en slik telefon.

Jeg bare lurer på hva folk legger i det ordet.

Hvis den ikke pulveriseres til støv bare du tar i den må vel det være godt nok?

Godt mulig jeg har misforstått og ikke akkurat er kresen, eller kansje spesial herdet NASA stål er veien å gå,

For å si litt om hva det er ved SII jeg ikke liker, for å prøve å oppklare:

- Telefonen er litt for lett til at den ligger godt i hånda, er redd jeg kommer til å miste den i gulvet en del.

- Den er veldig uergonomisk utformet og ligger ikke godt i hånda mye takket være den firkantede formen. Jeg foretrekker avrundet bakdeksel på en så stor telefon.

- Telefonen har flere felter med høyglansplast som tiltrekker seg fingeravtryk som bare det

- Bakdekselet består av papirtynn plast med mikroskopiske hengsler, og kommer garrantert til å ryke før resten av telefonen.

- Kameralinsen stikker ut og har heller ingen beskyttelse, og kommer nok derfor fort til å få riper som resulterer i dårlige bilder.

- Home-knappen har en veldig «billig» følelse over seg, og trenger ulik trykkraft avhengig av hvor på knappen man trykker

- Mini-jack-pluggen ser veldig etterpåslengt ut og er ikke godt integrert i telefonen.

men jeg vil helst slippe å kjøpe bæremeis bare fordi jeg skal ta med tlf ut(ja alt dette er overdrevet en god smule, bra dere er oppmerksomme *applaus*).

Vil ikke akkurat si at man trenger bæremeis for å ta med seg en Sensation, ei heller er den så fryktelig mye tyngre enn SII.

Men ja, tror du skal være rimelig aktiv om du ikke klarer 2 dager, med mindre du sitter 8-10 timer i tlf eller spiller 24/7.

Tror vel også kanskje sensation er mer tungrodd enn gs2 også?

Den klarer også til nød om mye dilldall er slått av og den står i power saving modus ca 11 dager hjemme på stue bordet( no joke), hvis det er interessant så klart.

Ingen tvil om at Sensation har dårlig batterilevetid nei. Dama klager på det hele tiden, og jeg merker selv også at den må lades usedvanlig ofte.

Lenke til kommentar

For å si litt om hva det er ved SII jeg ikke liker, for å prøve å oppklare:

- Telefonen er litt for lett til at den ligger godt i hånda, er redd jeg kommer til å miste den i gulvet en del.

- Den er veldig uergonomisk utformet og ligger ikke godt i hånda mye takket være den firkantede formen. Jeg foretrekker avrundet bakdeksel på en så stor telefon.

- Telefonen har flere felter med høyglansplast som tiltrekker seg fingeravtryk som bare det

- Bakdekselet består av papirtynn plast med mikroskopiske hengsler, og kommer garrantert til å ryke før resten av telefonen.

- Kameralinsen stikker ut og har heller ingen beskyttelse, og kommer nok derfor fort til å få riper som resulterer i dårlige bilder.

- Home-knappen har en veldig «billig» følelse over seg, og trenger ulik trykkraft avhengig av hvor på knappen man trykker

- Mini-jack-pluggen ser veldig etterpåslengt ut og er ikke godt integrert i telefonen.

Det kanskje du kan få kjøpt ett tykkere bakdeksel, og lagt inn noen vekter om du vil ha en tyngre telefon? (da blir det jo dog mer utsatt for skade).

AtW

Lenke til kommentar

Mye av det som nevnes løses enkelt med en tpu eller silikoncase.

Om man vil ha en tyngre og tykkere telefon, og bedre batteri tid, løses det enkelt med et større batteri.

Begge deler bygger litt rund kamera, så det ikke blir så utsatt.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Må bare få dette ut...

Du er nok ikke alene.

Det kjekke er at Samsung også har laget Odin programmet, og det fungerer knirkefritt hver gang. Fort gjort å finne rett originalrom og flashe med Odin. I alle fall raskere enn å løse en trøblete Kiesinstallasjon.

Jeg har avinstallert Kies etter første bruk av Odin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Andre som har opplevd problemer med mobilt nettverk på S2? Og i så fall hos hvilken operatør?

Jeg mistenker OneCall og deres "fri databruk fram til April"-kampanje. Jeg slang meg på siden jeg uansett bruker OneCall og er fornøyd, og den siste uka har mobilt nettverk nærmest vært ubrukelig. Fungerer i et minutts tid kanskje, men så gir den opp og viser bare et resultatløst forsøk på opplasting. Enten kontinuelig eller i pulser. Ingenting skjer uansett. Skrur jeg av og på mobilt nettverk fungerer det i et minutts tid igjen helt feilfritt. Noe kjedelig da mobilen er drøye tre uker gammel.

Lenke til kommentar

Må bare få dette ut...

Du er nok ikke alene.

Det kjekke er at Samsung også har laget Odin programmet, og det fungerer knirkefritt hver gang. Fort gjort å finne rett originalrom og flashe med Odin. I alle fall raskere enn å løse en trøblete Kiesinstallasjon.

Jeg har avinstallert Kies etter første bruk av Odin.

Odin er faktisk utviklet for bruk av Samsungs egne teknikere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...