Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men i følge deg da, så er det lite vits i å gjøre slike tester siden alle kan ha jukset med andre ord?

Enten så stoler du på denne testen eller så kan du ikke stole på noen fall tester i det hele tatt. Jeg stoler på alle fall tester som blir vist.

Skikkelige tester ja, men dette kan ikke kalles en test, for det er alt for mange tilfeldigheter som spiller inn og vi kan som sagt ikke vite om det er noen som er ute etter å 'sverte' iPhone. Hvis andre har gjort eksakt samme og s2 hadde knustes, hva da? Hadde det da vært slik at iPhone plutselig er bedre, eller er de lik, eller ...? Du vet altså ikke om det motsatte hadde skjedd hvis de hadde testet 2 tlf til.

 

Jeg har kjøpt PC fra flere, den ene gangen var det en feil med en gang - er da leverandør dårligere enn alle de andre, eller kan det være en tilfeldighet?

 

For at det skal bli en reell test, så må man teste gjentatte ganger og under kontrollerte former.

Lenke til kommentar
Men i følge deg da, så er det lite vits i å gjøre slike tester siden alle kan ha jukset med andre ord?

Enten så stoler du på denne testen eller så kan du ikke stole på noen fall tester i det hele tatt. Jeg stoler på alle fall tester som blir vist.

Skikkelige tester ja, men dette kan ikke kalles en test, for det er alt for mange tilfeldigheter som spiller inn og vi kan som sagt ikke vite om det er noen som er ute etter å 'sverte' iPhone. Hvis andre har gjort eksakt samme og s2 hadde knustes, hva da? Hadde det da vært slik at iPhone plutselig er bedre, eller er de lik, eller ...? Du vet altså ikke om det motsatte hadde skjedd hvis de hadde testet 2 tlf til.

 

Jeg har kjøpt PC fra flere, den ene gangen var det en feil med en gang - er da leverandør dårligere enn alle de andre, eller kan det være en tilfeldighet?

 

For at det skal bli en reell test, så må man teste gjentatte ganger og under kontrollerte former.

Skikkelige tester?

 

Hva tar du som skikkelige fall tester?

 

Selv dem som kaller seg for seriøse testere kan faktisk gjøre ting i bakgrunnen som dere ikke ser og som fortsatt kan kalle seg for seriøse testere selv etter å ha gjort dette (for dette har nemlig skjedd før). For det er nemlig INGEN som vet om selv de seriøse kan gjøre noe muffins som ingen andre ser.

 

Ellers er din post gjenspekket damage control over iPhone 4S.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Bare fordi dette skjer med 1 mobil betyr det ikke at testen beviser noe.

 

Hadde de sluppet 100 av hver og en overvekt av iphones knuste kontra sgs2 hadde det vært noe annet.

 

Det er vel det han prøver si.

Men tingen er jo at i alle fall tester mellom iPhone 4 / 4S og en annen smartmobil har jo alltid vist at iPhone 4 / 4S har gått i 1000 knas eller får store skader lenge før de andre mobilene gjør det.

 

Så det er jo ikke noe annerledes denne gangen egentlig da.

Lenke til kommentar

Man bør selvsagt gjøre flere tester for å trekke en 100% konklusjon, men i dette tilfellet sier også utfallet seg ganske mye selv. Man trenger ikke utpregede logiske evner for å skjønne at en tung klump med glass på begge sider har større sjanse for å knuse enn et lett flak med glass kun på én side.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke batteritiden er akkurat imponerende, flere som deler det synet? Er det slik at widget og programmer en glemmer å avslutt er hovedgrunnen til batterisluket(har på lav lysstyrke). Både i idle og når jeg bruker den føler jeg batteriet går altfor fort ned.

Lenke til kommentar
Ellers er din post gjenspekket damage control over iPhone 4S.

Tror vi gir oss der, så får du tro på alt du ser og tro det er bevist med tilfeldigheter og ukontrollert.

Forøvrig har jeg S2 selv, så jeg er ikke ute etter å forsvare iPhone, men riktig framstilling har vi alle nytte av - fanboy framstilling er kun for fanboys

Jeg har selv mistet min Galaxy S II i asfalten en gang (har trygghetsforsikring på den, så er ingen fare om noe blir ødelagt). Og skaden den fikk var en knøtt liten skramme i den chromet listen rundt skjermen oppe i høyre hjørne hvor den buer. Den skaden er så liten av du må ta telefonen ganske så nært synet ditt for å kunne se den. Så det er ikke noe du ser sånn direkte ved å se på mobilen.

 

Så jeg har jo sett selv da at den faktisk tåler en skikkelig støyt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg har tydeligvis v 2.3.3 og prøver å oppgradere firmware gjennom Kies men det er lettere sagt en gjort. Kies finner jo ikke engang enheten min!! Jeg må i gjennomsnitt prøve 4-5 ganger for å lykkes med å få kontakt med tlf. Andre som har hatt det problemet? Og når jeg får kontakt og skal oppdatere så henger han seg bare opp i å lete etter enheten etter en stund..... Det virker for meg som at Kies er et rævva program. Jeg har de samme problemene på mac-versjonen og der får jeg jo ikke oppdatert heller. FRUSTRERT.

 

PS: Når jeg kommer så langt etterhvert så ønsker jeg 2.3.4 og ikke 2.3.5. Er det da slik at jeg får velge versjon selv eller må jeg gjøre noe spesifikt for å omgå seneste oppdatering?

Endret av TheMohawks
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke batteritiden er akkurat imponerende, flere som deler det synet? Er det slik at widget og programmer en glemmer å avslutt er hovedgrunnen til batterisluket(har på lav lysstyrke). Både i idle og når jeg bruker den føler jeg batteriet går altfor fort ned.

 

Sprøs hva du mener, i "ukritisk bruk", så varer min 24 timer. Det holder greit om man aksepterer å lade hver natt, fordi den med god margin holder i 16 timer. Om man ønsker å ha det gående i flere dager, så er ikke så gunstig nei.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen som har forhåndsbestillt denne saken?

 

http://www.imwatch.it/en/smartwatch/imcolor/

 

Tror dere det er noe å ha, eller bare en unødvendig gimmick?

Jeg så denne for en god stund siden, men siden gikk den i glemmeboka. Syntes det virket litt halvskummelt å måtte forhåndsbetale 50Euro for en ting som ennå ikke eksisterte. Hadde vært kjekt å sett en review av den før man kjøpte en slik. Er jo ikke helt trivielt for alle å punge ut med 15.000 Euro for ei klokke. Hehe, tipper det ikke blir "gull og diamant" modellen på meg nei, men har veldig lyst på "I'm Color" modellen. Det som er litt downside er at det ikke er en telefon slik jeg har forstått, men at man er avhengig av blutooth for både telefon og internett funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Noen som har forhåndsbestillt denne saken?

 

http://www.imwatch.it/en/smartwatch/imcolor/

 

Tror dere det er noe å ha, eller bare en unødvendig gimmick?

Jeg så denne for en god stund siden, men siden gikk den i glemmeboka. Syntes det virket litt halvskummelt å måtte forhåndsbetale 50Euro for en ting som ennå ikke eksisterte. Hadde vært kjekt å sett en review av den før man kjøpte en slik. Er jo ikke helt trivielt for alle å punge ut med 15.000 Euro for ei klokke. Hehe, tipper det ikke blir "gull og diamant" modellen på meg nei, men har veldig lyst på "I'm Color" modellen. Det som er litt downside er at det ikke er en telefon slik jeg har forstått, men at man er avhengig av blutooth for både telefon og internett funksjonalitet.

 

Ja, venter selv på noen anmeldelser, føler at skjermen må kunne være på hele tiden, og man må få notifications på en stabil måte for at denne klokka skal funke bra.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...