Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har ikke jeg akkurat vært borti mye android, men føler 2.3 er bra nok og at ett nytt os ikke er det mest nødvendige, eller er det bare meg?

Kanskje ikke nytt, men en oppdatering av 2.3.5 kunne jeg tenkt meg, for OS har begynt å trekke mye på min s2 etter oppdatering fra 2.3.4. til 2.3.5. Tidligere kunne jeg bruke tlf endel og likevel nå 7 døgn på batteri, men etter siste oppdatering trekker OS alt for mye og er ikke i nærheten av det samme dessverre. Jeg merker ikke særlig mye (eller ingenting egentlig) på siste oppdatering foruten senking av batterikapasitet - så merksnodig 'oppdatering' for meg det der.

Gi det litt tid. Mitt batteri er ofte dårligere etter en oppdatering, men kommer seg fort etter noen ladesykluser.

 

Hos meg har faktisk batteriet blitt litt bedre etter å ha oppgradert til 2.3.5...

Lenke til kommentar

Drop test er en ting, men S2 tåler veldig lite bøy før skjermen sprekker. 2 stk her på kontoret har knust glasset foran skjermen ved at de har hatt telefonen i lommen da de satt seg i en bil.

 

Uansett hva man velger så er smarttelefoner skjøre saker, så det lønner seg å ta vare på dem :)

Jeg bruker både hard-case fra Casemate og skjermbeskyttelse på min S2

Lenke til kommentar

pcworld.com har også testet iphone opp mot de beste android-telefonene, og (imo) litt overraskende, vinner Galaxy SII testen.

 

http://www.pcworld.com/article/241955/smartphone_camera_battle_iphone_4s_vs_the_android_elite.html

 

Det er utrolig overraskende og på grensen til revolusjonerende egentlig..

 

Det betyr vel egentlig i klartekst at det ikke vil være noe produkt som kan danke ut SG2 før på nyåret?

 

Når kommer neste iPhone da??

 

6-9 mnd er jo å regne som evigheter i elektronikkbransjen og da spesielt i mobilverdenen hvor det tilsynelatende kommer nyheter på samlebånd

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Noen som har emrket noe til at software ikke klarer å vise missed calls etter 2.3.5?

 

AtW

Nope. Funker fint hos meg.

 

Hva legger du i "funker fint", jeg får notifications osv, men software som missed call reminder, og software som viser antallet missed calls oppå ikoner osv virker ikke som får informasjone (altså tredjeparts software), har du ikke det problemet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Noen som har emrket noe til at software ikke klarer å vise missed calls etter 2.3.5?

 

AtW

Nope. Funker fint hos meg.

 

Hva legger du i "funker fint", jeg får notifications osv, men software som missed call reminder, og software som viser antallet missed calls oppå ikoner osv virker ikke som får informasjone (altså tredjeparts software), har du ikke det problemet?

 

AtW

Jeg har opplevd at noen har ringt meg og ikke fått tak i meg. Da står det et tegn oppe på navigasjonslinjen i tillegg til at det står i loggen på telefonen. Noe annet har jeg ikke sjekket.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noen som har emrket noe til at software ikke klarer å vise missed calls etter 2.3.5?

 

AtW

Nope. Funker fint hos meg.

 

Har opplevd det samme etter oppgraderingen til 235.

 

BTW: før oppgradering til 235, satte jeg tlf tilbake til fabinst

Lenke til kommentar

Denne 'testen' sier ingenting om kvaliteten, annet enn at fall på hjørnet av en tlf kan være med på å sprekke glass raskere. iPhone havnet på hjørnet, S2 gjorde det ikke. Neste test kan gi motsatt resultat. Dette kan rett og slett være flaks og/eller manipulasjon (er det det det heter? :) ) Hva vet vi om dette er S2 fanboys eller ikke. iPhone kan ha falt 374 ganger i bakken og S2 kun 3 for det vi vet.

Enn om dem har sluppet Samsung Galaxy S II 374 ganger i bakken den også før testen er begynnt da?

 

Ingen som vet om dem har gjort det.

 

Dette er bare for å gi hint om at poenget ditt er meningsløst.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Enn om dem har sluppet Samsung Galaxy S II 374 ganger i bakken den også før testen er begynnt da?

 

Ingen som vet om dem har gjort det.

 

Dette er bare for å gi hint om at poenget ditt er meningsløst.

Her bekrefter du bare poenget - de kunne gjort hva f de ville og fått fram det resultatet de vil ha fram uten at vi vet dette. Vil de få fram at iphone er dårligere, så gjøres det lett, samme hvis man vil at S2 skal virke dårligere. Samtidig er det tilfeldigheter som jeg nevnte tidligere - det som ER meningsløst er å 'reklamere' for en tlf på meningsløse ting. Det er fanboy og ikke noe med kvalitet på div tlf å gjøre.

Så iPhone er bedre enn så og si alle tlf bare for at sønnens iPhone falt over en etasje i betongen uten en skramme ... er DET altså et bevis på at S2 er dårligere da eller? (nei, jeg slipper ikke min S2 for å teste, da jeg tror 9 av 10 tlf går sund på dette uansett merke ... foruten kanskje 'de røffe' som er laget for å tåle juling)

 

Hos meg har faktisk batteriet blitt litt bedre etter å ha oppgradert til 2.3.5...

Merkelig at det er så stor forskjell fra oppdatering til oppdatering og hva folk opplever/erfarer. Telefonene og SW er jo lik(?), så da må det vel være apps som er delaktige i denne forskjellen .... elns?

Endret av kandasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å snart skaffe meg en ny telefon og har titta litt på S2 og den nye Nexus telefonen, men såklart har ikke disse qwerty-board som er noe jeg setter på topp-5 på must-have lista. Så tenkte dermed å kjøpe et bluetooth-tastatur ala Logitech DiNovo Mini eller et billig ett fra amazon.com.

 

Drikker bluetooth mye batteri? Siden jeg vil mest sannsynlig ha på bluetooth mesteparten av en vanlig arbeidsdag.

 

 

Mvh

-Tim

Lenke til kommentar
Enn om dem har sluppet Samsung Galaxy S II 374 ganger i bakken den også før testen er begynnt da?

 

Ingen som vet om dem har gjort det.

 

Dette er bare for å gi hint om at poenget ditt er meningsløst.

Her bekrefter du bare poenget - de kunne gjort hva f de ville og fått fram det resultatet de vil ha fram uten at vi vet dette.

Men i følge deg da, så er det lite vits i å gjøre slike tester siden alle kan ha jukset med andre ord?

 

Enten så stoler du på denne fall testen / andre fall tester av mobiler eller så kan du ikke stole på noen fall tester i det hele tatt.

 

Jeg stoler på alle fall tester som blir vist.

 

Og med din måte å tenke på så er vel kanskje alle tester mellom iPhone 4S og Galaxy S II også juks med at dem kan ha jukset med å overklokke Galaxy S II uten at noen vet om det :roll: .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...