Konto brukes ikke Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 iPhone er ikke laget for å slippes i bakken. Hehe, som at S2 er det Poenget mitt var at 'testen' ikke viser det reelt nødvendigvis 'styrkeforholdet' de 2 tlf mot hverandre. Hadde sagt det samme om det hadde vært postet i iPhone tråden og hvis S2 har fått samme 'stryk'. Blir litt for fanboy for meg dette. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 HVilken rom bruker minst strøm? Stock? Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 iPhone er ikke laget for å slippes i bakken. Hehe, som at S2 er det Poenget mitt var at 'testen' ikke viser det reelt nødvendigvis 'styrkeforholdet' de 2 tlf mot hverandre. Hadde sagt det samme om det hadde vært postet i iPhone tråden og hvis S2 har fått samme 'stryk'. Blir litt for fanboy for meg dette. Jeg tror det er et relevant bilde av virkeligheten. For de logiske perspektivene ligger til absolutt til grunn for resultatet. Les min siste post om hun i spaceworld og. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg syntes den virker som en bæsj. Fordi jeg vet at den knuses dritlett, og kjører iOS. Og har liten skjerm. Men nå er jeg vant til smoothies som N900, SGS2 og N9 som virkelig føles som ace enheter på alle fronter. Så jeg er kanskje bortskjemt. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 iPhone er ikke laget for å slippes i bakken. Hehe, som at S2 er det Hehe, jeg tenkte på det og vurderte redidere innlegget og legge til at S2 heller ikke er laget for det, men siden ingen mobiltelefoner er det så gadd jeg ikke. Poenget mitt var at 'testen' ikke viser det reelt nødvendigvis 'styrkeforholdet' de 2 tlf mot hverandre. Hadde sagt det samme om det hadde vært postet i iPhone tråden og hvis S2 har fått samme 'stryk'. Blir litt for fanboy for meg dette. Grunnen til at S2 vinner er ikke pga av "fanboy greier" ... grunnen til at dette ble påpekt er en annen sak. Ponget var bare at så lett som S2 er vil telefonen som regel bare "sprette" når den treffer bakken fremfor å knuse, det er klart at man finner videoer som kan vise det motsatte, men i fleste tilfeldene ville S2 "vunnet" som igjen er pga av vekt og at glasset sitter mere utsatt. Har selv mistet min iPhone 4 i asvalten, og fikk kun noen små riper på metalrammen, og lite hakk i plastrammen rundt glasset, så er klar over ar den også kan overleve et slikt fall. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg tror det er et relevant bilde av virkeligheten. For de logiske perspektivene ligger til absolutt til grunn for resultatet. Les min siste post om hun i spaceworld og. At iPhone kanskje har mer problem skal jeg ikke uttale meg om, det var 'testen' videoen viste til jeg reagerte på, da dette kan være manipulert (iPhone kunne ha falt flere ganger uten at vi vet det) og det er tilfeldigheter som spiller inn. (treffpunkt osv) Sønnen har en iPhone4. Han mistet den i gulvet fra et bord. Den falt ikke ned på betonggulv under bordet, men gjennom et hull i golvet og dønn i betongen i etasjen under. Dette uten en skramme - man så ikke en skramme på den og den fungerte utmerket. Hadde jeg gjort det med min S2, så er jeg redd for at jeg ikke ville fått samme resultat. (ei heller om det hadde vært en annen iPhone eller annen) Hvis noen da hadde vist dette via en video 'test', så sier vel resjonell og logisk tenking at dette ikke er en vitenskapelig test og at dette er tilfeldigheter og egentlig ikke viser telefonenes reelle kvalitet 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Jeg er med deg på den forklaringen kandasa. Men mine synspunkter agående kvaliteten til iPhone vs SGS II var ikke bare basert på den testen. Apple’s Jony Ive:"We’ve also developed a custom glass that’s comparable in strength to sapphire crystal, but about 30 times harder than plastic. This glass is not only used on the front of the phone but also on the back." Typisk markedsføring fra apple.. Det er å villede kunder til å kjøpe produktet fordi de tror mobilen nesten er uknuselig. Samsung doesn`t do that shit. Og hva skjedde i media? Jo de skrev om de fantastiske glasset som var så sterkt verden over. Vise reklamefilm der glasset ble bøyd svært mye. Hva skjedde etter folk begynte å kjøpe telefonen? Jo det ble rapportert 50% mer knuste skjermer på iPhone 4 kontra 3Gs. Drev apple da en markedsføring med villedene utelatelser? Hadde dette skjedd i Norge, så kunne faktisk forbrukerombudet reagert. (Se Mfl. §8 jmf. §7) Endret 17. oktober 2011 av Open-Source Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Kan dere ikke heller starte en ny tråd og ta diskusjonen rundt kvaliteten på Iphone? Vi trenger ikke lese fjas om det produktet i denne tråden også... 2 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det burde egentlig være unødvendig å gjøre tester på hvilken telefon som tåler fall i bakken best av en iPhone 4 og en Samsung Galaxy SII, for svaret er jo innlysende i utgangspunktet. La meg illustrere ved å overdrive en smule: (kun for å understreke poenget) Hva skader mest? Et løvblad som faller i asfalten fra 30 meter? Eller et akvarium som faller ned på et flisbelagt stuegulv fra 1 meters høyde? I overført betydning er Samsung Galaxy SII løvbladet, mens iPhone 4 er akvariet. En iPhone 4 som er dekket av glass både på for- og bakside og veier forholdsvis mye, vil få mye kraftigere motstand når den treffer et hardt underlag enn det en mye lettere Galaxy SII som er omgitt av plast vil få – selv om fall-lengden er mye kortere. Selv om byggekvaliteten til iPhone 4 i utgangspunktet er mye bedre, betyr det lite i en slik sammenheng. Jeg kan bekrefte historien til hun fra Spaceworld: det er ingen andre telefoner som kommer inn på service pga knust display oftere enn iPhone 4. HTC’s telefoner kommer på en sterk 2. plass. Må imidlertid skynde meg å legge til (før Apple tilhengerne tar meg) at knust skjerm er også stort sett det eneste problemet vi opplever med iPhone 4. Utrolig sjelden det kommer en iPhone inn på service pga dårlig lyd, softwarefeil osv. Apple produktene virker å være veldig stabile slik sett. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 ... Fins det noen plass man kan få se statistikk over slikt? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Stemmer at AOSP er Android Open Source Project, og nei det stemmer ikke at all Andorid er open source. Samsung bruker AOSP og modifiserer dette, legger inn touchwiz, sine programmer, instillinger og tema på hele systemet. Nexus telefonene kjører helt ren AOSP, og derfor vil disse få det først. Vi vil ikke få ICS fra Samsung før det er klart, så det er ikke noe man skal "gi" 1-2 mnd, det er bare først da de er ferdig med å gjøre ROMet klart til oss. Vil du ha det før det kan du alltids flashe AOSP-baserte ROMs fra XDA, som f.eks det populære Cyanogenmod. Plettfri var kanskje litt rart å si, men det at de er raske til å lansere en ny versjon av android når det kommer var det jeg mente! Skjønte ikke helt det siste du sa, hvis du har SGSII ser jeg ingen grunn til å oppgradere, med mindre du ønsker Nexus primes større skjerm eller formfaktor. Aaah, takker for svar og litt info, det siste jeg sa og mente, tja, skal vi se, mente vel ikke noe spesifikt med det, usikker selv jeg nå. Men var vel sånn at skal du ha det med en gang så go nexus, men blei rart mye rart dette, hehe. Nå har ikke jeg akkurat vært borti mye android, men føler 2.3 er bra nok og at ett nytt os ikke er det mest nødvendige, eller er det bare meg? Så klart nytt os er vel og bra det og jeg hadde sikkert oppgradert. Endret 17. oktober 2011 av meg0709 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nå har ikke jeg akkurat vært borti mye android, men føler 2.3 er bra nok og at ett nytt os ikke er det mest nødvendige, eller er det bare meg? Kanskje ikke nytt, men en oppdatering av 2.3.5 kunne jeg tenkt meg, for OS har begynt å trekke mye på min s2 etter oppdatering fra 2.3.4. til 2.3.5. Tidligere kunne jeg bruke tlf endel og likevel nå 7 døgn på batteri, men etter siste oppdatering trekker OS alt for mye og er ikke i nærheten av det samme dessverre. Jeg merker ikke særlig mye (eller ingenting egentlig) på siste oppdatering foruten senking av batterikapasitet - så merksnodig 'oppdatering' for meg det der. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nå har ikke jeg akkurat vært borti mye android, men føler 2.3 er bra nok og at ett nytt os ikke er det mest nødvendige, eller er det bare meg? Kanskje ikke nytt, men en oppdatering av 2.3.5 kunne jeg tenkt meg, for OS har begynt å trekke mye på min s2 etter oppdatering fra 2.3.4. til 2.3.5. Tidligere kunne jeg bruke tlf endel og likevel nå 7 døgn på batteri, men etter siste oppdatering trekker OS alt for mye og er ikke i nærheten av det samme dessverre. Jeg merker ikke særlig mye (eller ingenting egentlig) på siste oppdatering foruten senking av batterikapasitet - så merksnodig 'oppdatering' for meg det der. Gi det litt tid. Mitt batteri er ofte dårligere etter en oppdatering, men kommer seg fort etter noen ladesykluser. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Gi det litt tid. Mitt batteri er ofte dårligere etter en oppdatering, men kommer seg fort etter noen ladesykluser. Har ladet endel ganger og ikke hatt samme problem når jeg oppdaterte fra 2.3.3 f.eks, så tror nok det er oppdateringen som er slik. Noe som igjen bekreftes på at OS sluker over 50%(atm 58%) hele tiden. Dette skulle være bedre fra 2.3.3 til 2.3.4 og det merket jeg litt, selv om jeg ikke hadde det store problemet (men endel rapporterte det) - Nå derimot er det et problem Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Jeg elsker når epplegutta snakker om at iPhone4 og 4s har så god kvalitetsfølelse. De sitter på følelsen, mens vi sitter på resultatet av hvilket produkt som tåler mest påkjenning fra yttre omgivelser. SGS 2 viser seg overalt på å tåle mer, hvilket produkt har mest kvalitet da? http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw Det nytter lite med en følelse av kvalitet dersom den går i stykker relativt raskt. Right? Noen som klarer å nevne en praktisk fordel med tanke på kvalitets-fordel hos iPhone? Vel, siden du poster dette i Galaxy S II samletråden så hadde det jo vært greit å poste det i iPhone 4 / 4S samletråden, men jeg tror heller jeg står over det etter at noen brukere der ble lynforbanna på meg etter at jeg postet noen tester mellom iPhone 4S og Samsung Galaxy S II der :!: Dem likte tydligvis ikke det dem så der. Men ellers, som jeg også sier hele tiden, lav vekt og høykvalitets plastikk og en skjerm som tåler mye er alltid det beste når det kommer til knall og fall for mobiler. Endret 17. oktober 2011 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 iPhone4'n min døde etter et fall i asfalten. Koselige lille fortauskanten jeg snublet i, som sørget for en liten iFlyvetur, og en rask tur i butikken for å hente min søte lille nye SGS2 Alt i alt en ganske god dag 8 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Nå har ikke jeg akkurat vært borti mye android, men føler 2.3 er bra nok og at ett nytt os ikke er det mest nødvendige, eller er det bare meg? Kanskje ikke nytt, men en oppdatering av 2.3.5 kunne jeg tenkt meg, for OS har begynt å trekke mye på min s2 etter oppdatering fra 2.3.4. til 2.3.5. Tidligere kunne jeg bruke tlf endel og likevel nå 7 døgn på batteri, men etter siste oppdatering trekker OS alt for mye og er ikke i nærheten av det samme dessverre. Jeg merker ikke særlig mye (eller ingenting egentlig) på siste oppdatering foruten senking av batterikapasitet - så merksnodig 'oppdatering' for meg det der. Nå har ikke jeg prøvd 2.3.5 enda, men 7 dager er nesten imponerende. Jeg er ikke verdens mest aktive bruker av tlf for tiden, aldri vært det heller, men jeg klarer maks 3-4 dager på 2.3.4. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg elsker når epplegutta snakker om at iPhone4 og 4s har så god kvalitetsfølelse. De sitter på følelsen, mens vi sitter på resultatet av hvilket produkt som tåler mest påkjenning fra yttre omgivelser. SGS 2 viser seg overalt på å tåle mer, hvilket produkt har mest kvalitet da? http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw Det nytter lite med en følelse av kvalitet dersom den går i stykker relativt raskt. Right? Noen som klarer å nevne en praktisk fordel med tanke på kvalitets-fordel hos iPhone? Vel, siden du poster dette i Galaxy S II samletråden så hadde det jo vært greit å poste det i iPhone 4 / 4S samletråden, men jeg tror heller jeg står over det etter at noen brukere der ble lynforbanna på meg etter at jeg postet noen tester mellom iPhone 4S og Samsung Galaxy S II der :!: Dem likte tydligvis ikke det dem så der. Men ellers, som jeg også sier hele tiden, lav vekt og høykvalitets plastikk og en skjerm som tåler mye er alltid det beste når det kommer til knall og fall for mobiler. Skjønner ikke at dere gidder å bruke tiden deres på å bevise overfor dere selv og de som elsker iPhone at SGS2 er best og mest robust.. 1 Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Angående android os se her. Det er funnet ut hva som trekker strøm, man trenger bare en fix fra samsung. Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Noen som har prøvd å laste ned ChatOn? Jeg har registrert mobilnummeret mitt, men får ikke sms med kode..noen som har samme problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg