Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Stemmer at AOSP er Android Open Source Project, og nei det stemmer ikke at all Andorid er open source. Samsung bruker AOSP og modifiserer dette, legger inn touchwiz, sine programmer, instillinger og tema på hele systemet. Nexus telefonene kjører helt ren AOSP, og derfor vil disse få det først.

 

Vi vil ikke få ICS fra Samsung før det er klart, så det er ikke noe man skal "gi" 1-2 mnd, det er bare først da de er ferdig med å gjøre ROMet klart til oss. Vil du ha det før det kan du alltids flashe AOSP-baserte ROMs fra XDA, som f.eks det populære Cyanogenmod.

 

Plettfri var kanskje litt rart å si, men det at de er raske til å lansere en ny versjon av android når det kommer var det jeg mente!

 

Skjønte ikke helt det siste du sa, hvis du har SGSII ser jeg ingen grunn til å oppgradere, med mindre du ønsker Nexus primes større skjerm eller formfaktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,har det kommet noen nye oppdateringer de siste 4-6 ukene?

KI8 (Android 2.3.5) er offisielt ute for oss i norden. Oppdateres med Odin eller Kies.

 

takker kan du fortelle meg hva denne gjør?

Samsung gir ikke ut endringslogg, men KI8 oppdaterer hvertfall fra Android 2.3.4 til 2.3.5. Jeg er selv veldig fornøyd med KI8. Ingen problemer.

Lenke til kommentar

Lidroid ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1304253

Lastet inn ny ROM i dag. Den virker stabil og fin.

 

Jeg har så vanvittig dårlig batterilevetid, 8t siden sist lading, og jeg har 30% igjen, jeg prøver i tilegg å spare strøm. 5 av disse timene har jeg vært på skolen og jeg har hatt den oppe i maks 2t totalt. Kan det være noe feil med min?

 

Sjekk hvilke prosesser som kjører og hva som er aktivert av blåtann, GPS osv.

Sjekk også "om telefonen" Batteribruk.

Lenke til kommentar

Jeg elsker når epplegutta snakker om at iPhone4 og 4s har så god kvalitetsfølelse. De sitter på følelsen, mens vi sitter på resultatet av hvilket produkt som tåler mest påkjenning fra yttre omgivelser. SGS 2 viser seg overalt på å tåle mer, hvilket produkt har mest kvalitet da?

 

http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

 

Det nytter lite med en følelse av kvalitet dersom den går i stykker relativt raskt. Right?

 

Noen som klarer å nevne en praktisk fordel med tanke på kvalitets-fordel hos iPhone?

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det nytter lite med en følelse av kvalitet dersom den går i stykker relativt raskt. Right?

Tja ... i rettferdighetens tegn så er vel ikke kvalitets-følelsen bundet opp i å kaste tlf i bakken som et naturlig bruk av en tlf da men.

 

Kvalitet skal jo måles opp i generell praktisk bruk og påkjenninger. Det er ikke generelt å miste mobiler daglig i bakken, men det forekommer ofte hos flere. Og når uhellet først forekommer, hvor er da kvaliteten hos iPhone?

 

Kvalitetsfølelsen er kun en følelse, som ikke gjenspeiler seg i det praktiske tilfelle. Og dette er allmennkjent, så hvorfor skryte av en følelse, når resultatene slår de rett tilbake? Jeg skjønner det bare ikke..

 

Er det også en god grunn til at iphone-brukere er de som oftest bruker case og andre beskyttelsemidler rundt mobilen?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Det nytter lite med en følelse av kvalitet dersom den går i stykker relativt raskt. Right?

Tja ... i rettferdighetens tegn så er vel ikke kvalitets-følelsen bundet opp i å kaste tlf i bakken som et naturlig bruk av en tlf da men.

 

Kanskje ikke, men det er vel en hovedårsak til skade på telefonen, så det burde kanskje være det? Uten å starte en stor vs-diskusjon her, så er jeg litt usikker på hvor stor kvalitetsfølelse iphone egentlig gir, jeg vet ikke om noen grupper som i større grad har beskyttelsesting rundt telefonen enn iphone-eiere, så kanskje kvaliteten ikke føles så høy heller?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje kvalitetsfølelse ikke har noe å gjøre med robusthet. I så fall hadde vi alle vandret rundt med disse vanntette sinnsyke gummimobilene som aldri kan knuses.

 

Kvalitet går vel mer på hvordan telefonens skjerm virker, designet, følelsen av vekta og balansen når man bruker telefonen, teksturen på mobilen, etc.

Lenke til kommentar

Denne 'testen' sier ingenting om kvaliteten, annet enn at fall på hjørnet av en tlf kan være med på å sprekke glass raskere. iPhone havnet på hjørnet, S2 gjorde det ikke. Neste test kan gi motsatt resultat. Dette kan rett og slett være flaks og/eller manipulasjon (er det det det heter? :) ) Hva vet vi om dette er S2 fanboys eller ikke. iPhone kan ha falt 374 ganger i bakken og S2 kun 3 for det vi vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja folks flest som bruker kvalitetsfølese når de beskriver iPhone mener nok heller at den kjennes eksklusive ut enn robust.

 

Håper jeg da. For en delevis tung telefon med glass på begge sider er alt annet enn robust :)

 

Denne 'testen' sier ingenting om kvaliteten, annet enn at fall på hjørnet av en tlf kan være med på å sprekke glass raskere. iPhone havnet på hjørnet, S2 gjorde det ikke. Neste test kan gi motsatt resultat. Dette kan rett og slett være flaks og/eller manipulasjon (er det det det heter? :) ) Hva vet vi om dette er S2 fanboys eller ikke. iPhone kan ha falt 374 ganger i bakken og S2 kun 3 for det vi vet.

Glasset på iPhone er langt mere utsatt enn på GS2, og vekten til iphone gjør sammenstøtet hardere.

 

Det er naturilg at iPhone 4 vil knuses lettere enn GS2 i en slik test. Pga design valg. iPhone er ikke laget for å slippes i bakken.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Kanskje kvalitetsfølelse ikke har noe å gjøre med robusthet. I så fall hadde vi alle vandret rundt med disse vanntette sinnsyke gummimobilene som aldri kan knuses.

 

Kvalitet går vel mer på hvordan telefonens skjerm virker, designet, følelsen av vekta og balansen når man bruker telefonen, teksturen på mobilen, etc.

 

Kanskje du er inne på noe her. Det som er rart for meg er at SGS II er større, tynnere, lettere og tålet betydelig mer. Den er nok reddet av gorillaglasset vil jeg tro i mange tilfeller. Og kanskje kvalitetsplast ikke er så dumt å bruke på smartmobiler alikevel? Jeg kunne ikke tenkt meg å hatt en 20g tyngre SGS II til fordel for aluminium.

 

Skrev tidligere at jeg studerer ilag med ei som jobber på spaceworld, og hun sa at det var et mareritt med iPhone og skader/knust skjerm. Det var ingen mobiler som var i nærheten prosentvis av salg en gang.

 

Jeg er med på å si at ja, iPhone 4 føles ut som den er av kvalitet når du holder den i hånden, men jeg vet inni meg at dette er en svært skjør enhet med en gang den blir utsatt for påkjenninger. Kanskje vi kan si at den er mindre god med tanke på robusthet da? jeg spør for å få input fra andre. Det er det vi lærer av.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...