Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hei, jeg har en del brukernavn og passord i notatblokken, finnes den et program elns som ikke gir deg tilgang til disse opplysningene uten at du må skrive en kode?

Willy

Takker for svar :thumbup:

En god vilje kjenner ingen umuligheter.

Med andre ord, sikkertheten i notatblokken er sikkert sånn nogenlunde, men den er sikkert ikke tungt kryptert. Skal ikke se bortifra at sikkerheten er bedre i en av apps-ene som ligger i Market er bedre til passord og sånt.

Siri: Søk etter "password" i Market.

Thanks Siri, you are amazing :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skal sende en sms og må finne mottaker i tlf boka så står navn gjerne 2 og 3 ganger etter hverandre, men hvis jeg trykker meg direkte inn på "kontakter" så er det helt normalt med 1 av hver kontakt, men kobla til via kies air og den viser også 2-3 like kontakter, hvorfor?

Og ett par av de får jeg verken sletta eller endret på siden de ser ut til å være lagret på sim kortet, noe de også er.

Men til og med duplikater har blitt lagret på sim kortet ser det ut til.

Hvorfor og hvordan?

Lenke til kommentar

Tja, gikk inn der du sa, men fant ut at når jeg viste sim kontakter så kom på en måte de andre opp også, så nå sletter jeg alle med mongo navn og duplikater, men lar 1 stå igjen med ett sim kort ved siden av seg, omg, dette tror jeg skjedde etter jeg la inn 2.3.4, lol, jaja.

Jeg får opp 3 duplikater på noen, 2 med ett sim kort ved siden av og 1 uten, så da sletter jeg alle og beholder 1 av de, burde vel funke, satser jeg på.

update: Nei, det funka ytterst dårlig må jeg si, da blei vist alle borte, lol, men tok å importerte alle sammen ifra sim kortet etter at jeg sletta alle og nå ser det bra ut, ingen dobbelt gjengere og ingen med mongo navn.

Tungvindt løsning på teit problem, haha.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Oppdaterte nettopp min Galaxy S2 til hva jeg forventet skulle være 2.3.7, men som telefonen min viser som versjonnummer 2.3.5, via Kies. Telefonen hadde 2.3.5 fra før av...

Nr. 1: Hvorfor gikk den ikke til 2.3.7?

Nr. 2: Hvordan fjerner jeg det ikonet for "vibrerende varsling" oppe på toppen? Uten å slå av vibrasjon...

Her btw helt fersk på telefonen og Android.

Lenke til kommentar

Jeg er på de aller fleste måter veldig fornøyd med telefonen, men mange av mine samtalepartnere i andre ende klager over dårlig lyd/forsinkelser og at de av og til hører seg selv i ekko. Akkurat det med ekko har jeg forstått kan oppstå når jeg snakker i tlf med casemate på og at dette kan moddes på en eller annen måte slik at problemet forsvinner? Men hva med de andre problemene jeg opplever, noen som har noe å bidra med her?

Jeg har hadde samme problemer som deg når jeg hadde 2.3.3, de forsvant når jeg oppdaterte til 2.3.4 og kom tilbake når jeg oppdaterte til 2.3.5.

Jeg gikk derfor tilbake til 2.3.4 og er fornøyd med det. Endringene fra 4 til 5 er ikke så store at jeg lar samtalekvalitet gå på bekostning av å ville ha nyeste versjonen.

Mao: Flash 2.3.4 (viss det ikke er det du har problemer med, da har jeg ingen gode råd...)

Lenke til kommentar

Oppdaterte nettopp min Galaxy S2 til hva jeg forventet skulle være 2.3.7, men som telefonen min viser som versjonnummer 2.3.5, via Kies. Telefonen hadde 2.3.5 fra før av...

Nr. 1: Hvorfor gikk den ikke til 2.3.7?

Nr. 2: Hvordan fjerner jeg det ikonet for "vibrerende varsling" oppe på toppen? Uten å slå av vibrasjon...

Her btw helt fersk på telefonen og Android.

Slik jeg har skjønt er det eneste nye med 2.3.7 at man får støtte for NFC/Google Wallet, og det er jo ikke helt vits for oss :)

Lenke til kommentar

Er en bugg som kom med 2.3.5 - vil forsvinne ved neste oppdatering regner jeg med.

Ein bug? Dette er jo eit ikon med vibrasjon-symbol, som indikerar at vib står på. Slår du av vib, forsvinn ikonet. Eller er casen at det er feil type vib-icon?

Lenke til kommentar
Ein bug? Dette er jo eit ikon med vibrasjon-symbol, som indikerar at vib står på. Slår du av vib, forsvinn ikonet. Eller er casen at det er feil type vib-icon?

Ja, en bugg. Kun 2.3.5 som viser denne og helt unødvendig, så ja, den forsvinner nok.

Ingen bug. Viser bare om vibrasjon er på eller av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg spør dumt, men når kommer 4.0?

Og er det mening at man skal få det?

4.0 (ICS) vil presenteres sammen med Nexus Prime fra Samsung/Google. Det vil da først bli portet til Nexus S, og så går det fort en stund før vi ser det på andre ikke-AOSP enheter (krever en del mer når man skal integrere hele touchwiz etc.)

Har ikke sett de siste ryktene, men Nexus Prime er type 1-2 uker unna, og et gjett basert på erfaringer sier at vi vil ha ICS til Galaxy S II innen 1-3mnd etter det.

Vi har foreløpig Samsungs flaggskip som har solgt svært bra. Med Samsung så mye i media som de er om dagen har de mye å hente på å være 'plettfritt'

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg S2 nå. Veldig fornøyd, virker som en knalltelefon, men sliter med en ting; nettverket. Virker som den bare plutselig slutter å roame når jeg bruker 3g/data. Virker som det er helt tilfeldig også, kan høre på spotify online i 10 min før det plutselig stopper fordi den ikke får noe data. Kan også prøve å komme inn på face etter at tlf har ligget en stund uten at det funker. Mens andre ganger funker det smertefritt. Men det som er, er at merket for data, altså E, 3g, H eller H+ står alltid på notificationbaren uansett, så det virker ikke som jeg detter heelt ut. OG det grønne opplastingspila pleier alltid å funke uavhengig om jeg får lasta ned noe data eller ikke.

Kan dette ha noe med tlf å gjøre, eller er det mer sannsynlig sim-kortet e.l det er noe galt med?

Hvilket selskap bruker du? Onecall? Prøv å oppdatere til 2.3.4 eller 2.3.5. Løste mitt problem.

Onecall ja. Har 2.3.3, hvordan oppdaterer man til neste versjon? Finner ikke noe når jeg prøver programvareoppdatering via tlf.

Lenke til kommentar

Hvilket selskap bruker du? Onecall? Prøv å oppdatere til 2.3.4 eller 2.3.5. Løste mitt problem.

Onecall ja. Har 2.3.3, hvordan oppdaterer man til neste versjon? Finner ikke noe når jeg prøver programvareoppdatering via tlf.

Prøv å oppdatere via pc'n/Kies. Jeg fikk den ikke opp på OTA, men fikk den opp med én gang jeg startet Kies og koblet telefonen til pc'n.

Prøv det, kanskje det hjelper

Lenke til kommentar

Mulig jeg spør dumt, men når kommer 4.0?

Og er det mening at man skal få det?

4.0 (ICS) vil presenteres sammen med Nexus Prime fra Samsung/Google. Det vil da først bli portet til Nexus S, og så går det fort en stund før vi ser det på andre ikke-AOSP enheter (krever en del mer når man skal integrere hele touchwiz etc.)

Har ikke sett de siste ryktene, men Nexus Prime er type 1-2 uker unna, og et gjett basert på erfaringer sier at vi vil ha ICS til Galaxy S II innen 1-3mnd etter det.

Vi har foreløpig Samsungs flaggskip som har solgt svært bra. Med Samsung så mye i media som de er om dagen har de mye å hente på å være 'plettfritt'

Ja ok, nå er ikke jeg så inne i detmen AOSP betyr Android Open Source Project?

Hva er liksom forskjellen på AOSP og ikke AOSP, er ikke "all" android open source?

Men blir det da liksom lønnsomt å legge inn 4.0 eller vil det i starten være noe crap som man må gi 1-2 måneder for at det skal fungere bra/være bra osv osv hvis man snakker stock?

Håper det ikke er noe dårlig porting om vi snakker porting som jeg tenker på(spill, er vel ikke det, men).

Og med "plettfritt" så menes hva?

Ikke fult så bra produkt eller det de krangler om i diverse domstoler rundt om i diverse land?

Men greia er at vil man haICS(det er for kaldt med is om vintern) så bør man kjøpe nexus og klarer man seg med en god tlf og ikke vil/kan bytte så venter man til jul(eller noe sånt, har ikke hastverk)?

Jeg for min del syns 2.3 er bra og bra nok egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...