Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Det koster riktignok noen kroner, men sjekk ut SwiftKeyX i Android Market. Jeg er kjempefornøyd med det!

Enig her. SwiftKeyX er fantastisk. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at det er tungvindt å skifte språk, og har man 2 språk aktive samtidig synes jeg det blir i overkant mye kluss.

Synes du? Jeg elsker å kunne ha engelsk og norsk aktivt samtidig :)

Ser faktisk at det ligger en gratisutgave også i Android Market. Betalutgaven koster 22,79 kr.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CM 7.1

Nesten 15 timer på batteri, og framleis 64% igjen!

Litt forskjell fra stock Samsung, der den var flat etter 12 timer.

post-3331-0-57413100-1318395173_thumb.png post-3331-0-67049700-1318395174_thumb.png post-3331-0-89701100-1318395175_thumb.png

Hadde eit par FC på marekdet i starten, men dei er borte vekk nuh,

Videoopptak og fm radioen funker vist ikkje endå.

Android 2.3.7!

Videoopptak funker hos meg. For å ikke få fc i market må du skifte språk fra hd English eller noe sånt (det som romet begynner med)

Hmm ja, var vel kanskje det eg gjorde... Skifta til norsk da eg ikkje fant ØÆÅ på knappfjøla...

Var vel noke med at man måtte slette alle gamle filmer som man hadde tatt med telefonen for at videokamera skulle fungere trur eg.

Også har eg hatt problemer med lyssensoren, eller... skjermen er alt for mørk når den står på auto.

Lenke til kommentar

Noen som vet om ett litt mer funksjonsrikt batteri-monitor-program? Som viser feks hvilke widgets elelr programmer som vekker CPUen osv? jelper ikke så mye å vite at mesteparten går i den genereiske sekken "Android OS"

AtW

https://market.android.com/details?id=com.asksven.betterbatterystats

Finnes også en gratisversjon på XDAdev forum, som er for medlemmene der.

Nice, virker som akkurat det jeg var ute etter, takker.

AtW

Lenke til kommentar

Viss du bare har satt den i download mode og ikke gjort noe annet burde det være ganske trygt å dra batteriet.. Viss du downloader noe når telefonen er i download mode er det dumt å gjøre det.

Har prøvd å legge inn CM 7.1

Tok ut batteriet.

Nå er skriften blå. Øverst står det CWM-Based Recovery v5.0.2.6

Hva skal jeg velge?

Reboot

Apply update from sdcard

Wipe data

Wipe cache

install zip

bacup and restore

mounts an storage

advanced

power off

go back

Jeg gikk på,install zip-choose zip-clockworkmod-download-dowload.cyanogenmod-get-uptadecm.

Eg fikk ikkje velge ting fra det eksterne SD kortet, kun telefonens indre minne.

sjølv External-SD var det tomt.

Har eit 16 gig sd kort i den.

Men fikk inn CM 7.1, og batteritiden er jo heilt fantastisk!

Gmail kom ikkje med, enda eg installerte Gapps, hentes det fra markedet?

Googletalk kom fint inn, med video.

Og jeg ga opp...

Fikk lastet inn backup og tilbake på det gamle kjøret. Får ikke oppdatert til 2.3.5 heller. Nå ventes det på Nexus Prime/Galaxy Nexus isteden :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes oppriktig synd på de som har denne telefonen og ikke er over snittet teknisk interessert, oppdatering med KIES er et sant mareritt hver eneste gang (Ja, jeg vet om Odin, men da er man over snittet teknisk interessert).

Det tok pokker meg en time fra jeg plugget i og skulle oppdatere til jeg fikk oppdateringen til å kjøre, og da måtte jeg kjøre uten backup for at programmet ikke skulle fryse eller krasje. SII er en fantastisk telefon, ingen tvil om saken, men dersom folk skal være fornøyde så må samsung jobbe _mye_ hardere med å skape en bedre totalopplevelse for sluttbrukerne sine!

Jeg hadde ikke anbefalt telefonen til noen som ikke er tek-geek av den grunn at jeg vet at de enten vil bli ekstremt misfornøyde eller så vil jeg bli sittende flere runder med support over telefonen hver eneste gang det er noe nytt som kommer...

Lenke til kommentar

oppdaterte til 2.3.5 med kies her om dagen, alt gikk omtrent av seg selv, kunne ikke fungert enklere og bedre imo. Ett problem etter oppdatering var at språk var engelsk selv om det var valgt norsk, men ved å bytte til annet språk og tilbake så ble alt norsk igjen.

Kan ikke si jeg har merket så mye forskjell, tastaturet var litt forbedret, den nye blåfargen når man scroller i bunn eller toppen kunne jeg klart meg uten, kan ikke skjønne at noen mente det var en forbedring.

Fortsatt problemer med at min DLINK router spiser opp batteri.

En annen ting jeg lurer på er, jeg finner ingen instillinger for bluetooth handsfree. F.eks når jeg har koblet til BT hansfree i bilen så hadde jeg på min gamle telefon valgt at den automatisk svarte etter 2-3 sekunder med ringing, det var meget praktisk når mobilen lå i lomma og noen ringte.

Lenke til kommentar

Det betterbatterystats sa meg fuck all egentlig. Mulig jeg er for teit til å skjønne det men...

Det ligger jo grei info i selve programmet.

1. Sjekk "other" taben, hvordan er skjermtid ift "awake", hvis awaker er mye større KAN du ha et problem.

2. Sjekk "Partial Wakelocks", og se etter de store slukerne på mange minutter, hvis dette er noe annet enn f.eks mediespillere, så er det muligens et problem der.

3. Hvis du ikke finner noe som stikker seg ut i partial wakelocks, men du fortsatt har høy awake-tid, så kan det dreie seg om kernel/ROM bugs.

Lenke til kommentar

Flere som ikke får synkronisert med Outlook etter oppdatering?

Kies: 2.0.3.11082_152

Android versjon: 2.3.5.

Kernel: 2.6.35.7-I9100XWKI8

Feilmelding i kies når jeg prøver å synkronisere "tidsplan":

"Det oppstod en feil under forberedelsen til synkronisering av GT-I9100s tidsplan. Oppgaven er avbrutt."

Søylen for forberedelse til synk stopper på 40% før feilmeldingen dukker opp. Any clues?

Lenke til kommentar

Er det ingen andre som har fått klager over samtalekvaliteten etter oppdatering til 2.3.5?

Mottaker hører meg perfekt med 2.3.4 men etter oppdatering til 2.3.5 fikk jeg tilbakemelding om at det hørtes ut som om jeg satt i en blikkboks og snakket gjennom en ulldott...

Jeg gikk selvfølgelig tilbake til 2.3.4...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...