Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Tviler på at det kommer med en SLCD, da tror jeg det hadde klikket for folk.

Men kan hende jeg tar feil her og lurer på om det er mulig å sjekke dette opp, jeg prøvde å sende mail til samsung norge men min browser bøgger noe så inni helvete når jeg skal sende spørsmål "når kommet NFC verjsonen til norge og er det noen andre endringer? "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Near Field Communication (NFC) er radioteknologi som kan overføre informasjon. Blant annet er det planlagt å bruke NFC for at mobiltelefonen kan erstatte plastkort i lommeboken din. Samsung Galaxy S2 som kommer i salg i mai vil ikke ha NFC-støtte. Men, over sommeren skal en ny versjon av Galaxy S 2 med NFC-støtte bli lansert. Nå er det ikke mulig å bare legge til NFC støtt med oppgraderingen. Hvis du vil bruke NFC-teknologi, må du vente på den nye modellen. Begge modellene vil ha Super-AMOLED + skjerm, Exynos prosessor og 1,2 GHz klokkehastighet.

Da avbestilte jeg min hos Elkjøp. Jeg kan lett vente et par måneder på NFC, spesielt når min Galaxy i9000 nå er som en rakett. Og jeg vet jeg vil angre som en hund dersom jeg ikke venter, samt at NFC tror jeg vil bli en slager! :thumbup:

Lenke til kommentar

Near Field Communication (NFC) er radioteknologi som kan overføre informasjon. Blant annet er det planlagt å bruke NFC for at mobiltelefonen kan erstatte plastkort i lommeboken din. Samsung Galaxy S2 som kommer i salg i mai vil ikke ha NFC-støtte. Men, over sommeren skal en ny versjon av Galaxy S 2 med NFC-støtte bli lansert. Nå er det ikke mulig å bare legge til NFC støtt med oppgraderingen. Hvis du vil bruke NFC-teknologi, må du vente på den nye modellen. Begge modellene vil ha Super-AMOLED + skjerm, Exynos prosessor og 1,2 GHz klokkehastighet.

Da avbestilte jeg min hos Elkjøp. Jeg kan lett vente et par måneder på NFC, spesielt når min Galaxy i9000 nå er som en rakett. Og jeg vet jeg vil angre som en hund dersom jeg ikke venter, samt at NFC tror jeg vil bli en slager! :thumbup:

Tror jeg faktisk gjør det selv. Vil gjerne ha full pakke, men dette er så sykt irriterende samtidig :p! Fordi jeg har ventet som en unge på denne telefonen, men så finner jeg ut den ikke kommer med NFC første runde. ;(.

Lenke til kommentar

Tror jeg faktisk gjør det selv. Vil gjerne ha full pakke, men dette er så sykt irriterende samtidig :p! Fordi jeg har ventet som en unge på denne telefonen, men så finner jeg ut den ikke kommer med NFC første runde. ;(.

Hvor skal man bruke NFC? Er det noen plasser i Norge som har dette som en tjeneste som betaling o.l?

Jeg kommer sikkert til å kjøpe ny telefon neste år uansett, og da vil det sikkert være større mulighet for at det finnes plasser man eventuelt kan bruke NFC.

Så jeg vet ikke om det er verdt å vente til telefonen kommer med NFC, da det sikkert ikke vil være noen plass å bruke dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, billigt. Men trenger Telenor nett, da Netcom bryter hele tiden der jeg bor med mine iPhone'er.

Er jo Tele2.

...som går via netcom

Edit: enn så lenge. De skal visst bruke 2 mrd på eget nett nå.

/OT

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Tja, billigt. Men trenger Telenor nett, da Netcom bryter hele tiden der jeg bor med mine iPhone'er.

Er jo Tele2.

...som går via netcom

Edit: enn så lenge. De skal visst bruke 2 mrd på eget nett nå.

/OT

Ok, jeg trodde Tele2 brukte Telenor sitt nett jeg. Netcom har jo 4G i de største byene og denne telefonen støtter jo det... er ikke 4G mye bedre enn super-3G?

Lenke til kommentar

Hvor skal man bruke NFC? Er det noen plasser i Norge som har dette som en tjeneste som betaling o.l?

Jeg kommer sikkert til å kjøpe ny telefon neste år uansett, og da vil det sikkert være større mulighet for at det finnes plasser man eventuelt kan bruke NFC.

Så jeg vet ikke om det er verdt å vente til telefonen kommer med NFC, da det sikkert ikke vil være noen plass å bruke dette.

Samme tenker jeg! Håper jo jeg kommer til å ha denne lengre enn bare ett år, men kjenner jeg meg selv rett, blir det nok en ny allerede til sommeren neste år..

Og da tenker jeg det er mange flere modeller ute med NFC og støtten en helt annen i Norge!

Kommer iPhone 5 med NFC senere i år også, tror jeg nok butikkene følger fort etter..

Lenke til kommentar

Har eg selv bestilt telefon fra telenor med eit slikt komplett abonnement.

kr 999 kom det med ein billig års pris. Men med mitt forbruk så taper eg ikkje så mye på heller. Samt eg endelig fant ein unnskyldning for å kvitte med netcom dekning.

Lenke til kommentar

"Om fem år tror man at hver fjerde mobil som selges har en NFC-chip, sier Andreas Norberg, teknisk sjef for Samsungs mobiltelefoner i Norden, i en pressemelding.

Med NFC kan man for eksempel betale varer direkte i kassen, kjøpe bussbilletter og låse opp dører. Hensikten med teknologien er å gi en enkel og trygg dataoverføring mellom mobil og mottaker. Standarden for dataoverføring gjelder avstander opp til ti centimeter. En mobiletelefon med en NFC-chip må holdes opp mot en mottaker for å kunne benytte seg av dataene.

For tiden pågår et NFC-prosjekt på Clarion Hotel Stockholm, der gjestene bruker en Samsung-mobil for å åpne døren til rommet sitt.

Samsungs lavenergi NFC-chip skal være den første i sitt slag med innebygget flash-minne. Strømforbruket er redusert med opp til tjue prosent, dermed skal man kunne gjøre betalingstransaksjoner selv om telefonens batteri er så utladet at man ikke lenger kan ringe. Minnet brukes til å laste ned oppgraderinger som gir NFC-brikken utvidet funksjonalitet. Masseproduksjon av Samsungs nye NFC-brikke er planlagt å starte i første kvartal 2011, heter det i pressemeldingen.

Ifølge analyseselskapet IMS Research er det anslått at mer enn 25 prosent av alle nye telefoner som selges i 2015 har støtte for NFC-tjenester."

Fagbladet Elektronikkbransjen nr. 10/2010

Tja, hvis dette ikke er noe som kommer før om lenge hmmm, men jeg har før sett at ting kan eksplodere kjapt, og det er bare snakk om et par måneder, samt at den nyere utgaven med NFC antakelig også er kurert for eventuelle barnesykdommer den første "publikumstestutgaven" som vanlig har ..., men jaggu ble jeg usikker! Men nå har jeg avbestilt, så jeg får se det an. :cool:

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Du sier noe der. Men hadde vært kjekt å prøvd det feks i Spania til sommeren :p. Men ja fortsatt usikker, blir mulig for meg å kjøpe galaxy s3 (om det er neste top modell fra samsung vil hete). Siden nå eier jeg en galaxy s og skal kjøpe gs2, så neste blir nok kjøp igjen :p. Sansynlig den vil ha NFC også, fordi samsung sammenarbeider med visa osv :).

Gleder meg uansett! :D

Lenke til kommentar

"Om fem år tror man at hver fjerde mobil som selges har en NFC-chip, sier Andreas Norberg, teknisk sjef for Samsungs mobiltelefoner i Norden, i en pressemelding.

Med NFC kan man for eksempel betale varer direkte i kassen, kjøpe bussbilletter og låse opp dører. Hensikten med teknologien er å gi en enkel og trygg dataoverføring mellom mobil og mottaker. Standarden for dataoverføring gjelder avstander opp til ti centimeter. En mobiletelefon med en NFC-chip må holdes opp mot en mottaker for å kunne benytte seg av dataene.

For tiden pågår et NFC-prosjekt på Clarion Hotel Stockholm, der gjestene bruker en Samsung-mobil for å åpne døren til rommet sitt.

Samsungs lavenergi NFC-chip skal være den første i sitt slag med innebygget flash-minne. Strømforbruket er redusert med opp til tjue prosent, dermed skal man kunne gjøre betalingstransaksjoner selv om telefonens batteri er så utladet at man ikke lenger kan ringe. Minnet brukes til å laste ned oppgraderinger som gir NFC-brikken utvidet funksjonalitet. Masseproduksjon av Samsungs nye NFC-brikke er planlagt å starte i første kvartal 2011, heter det i pressemeldingen.

Ifølge analyseselskapet IMS Research er det anslått at mer enn 25 prosent av alle nye telefoner som selges i 2015 har støtte for NFC-tjenester."

Fagbladet Elektronikkbransjen nr. 10/2010

Tja, hvis dette ikke er noe som kommer før om lenge hmmm, men jeg har før sett at ting kan eksplodere kjapt, og det er bare snakk om et par måneder, samt at den nyere utgaven med NFC antakelig også er kurert for eventuelle barnesykdommer den første "publikumstestutgaven" som vanlig har ..., men jaggu ble jeg usikker! Men nå har jeg avbestilt, så jeg får se det an. :cool:

Jeg er ikke i tvil om at NFC kommer til å bli brukt også i Norge, men jeg har liten tro på at dette vil være så utbredt dette året at jeg vil ha noe glede av NFC. Jeg tror nok at dette vil komme over tid, kanskje om 2år vil NFC være noe man kan bruke.

Jeg kommer ikke til å vente på telefonen med NFC bare for å kunne fortelle folk at jeg har NFC, men ikke kan bruke den.

Edit: Jeg sammenligner NFC litt med chip på bankkort, det gikk ganske lang tid før alle butikker hadde bankterminal med chip, iallefall her i Stavanger, så hvorfor skulle det gå fortere å få nye bankterminaler med NFC muligheter.

Endret av ICS-FD
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor sannsynlig er egentlig den leveringstiden til Elkjøp? Ser flere har avbestilt, men er det noen her som holder på bestillingen sin?

Jeg TROR de fleste får telefonen ganske likt.

Samsung blir vel lite populære om de favoriserer en kjede/butikk fremfor en annen.

I alle fall om det er snakk om stor forskjell.....

Lenke til kommentar

Hvor sannsynlig er egentlig den leveringstiden til Elkjøp? Ser flere har avbestilt, men er det noen her som holder på bestillingen sin?

Jeg TROR de fleste får telefonen ganske likt.

Samsung blir vel lite populære om de favoriserer en kjede/butikk fremfor en annen.

I alle fall om det er snakk om stor forskjell.....

Jeg tror de aller fleste får telefonen omtrent likt. Tipper flyet fra Sør Korea kommer til Arlanda flyplass, og der blir så telefonen sendt ut til alle butikkene. Så det blir sikkert bare snakk om få dager mellom hver av butikkene.

Som sagt bestilte jeg min Galaxy S I9000 fra Netonnet ifjor, og jeg fikk telefonen samme dag som Komplett sendte ut sine telefoner.

Altså for meg skilte det da 1 dag mellom Netonnet og Komplett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...