Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lastet ned CyanoGen 7.1, ROM Manager, Titanium Backup (brukt en stund) og CVM. Root er ok (XWKI4).

 

Hvordan er det best å gå frem? Spesielt bekymret for å miste noe...

 

Er det best å kjøre ROM Manager og bruke den innebygde backupmuligheten i programmet, eller er Titanium å foretrekke?

 

Hva er valgene jeg får når jeg starter ROM M; GTalk og et eller annet? Hva skal jeg velge?

 

Trenger jeg mer enn CyanoGen? Har tidligere lest om radio, kernel etc., men det er innebygd i 7.1?

Lenke til kommentar

Du kan installere via cwm eller rom manager. Hvis du laster ned med rom manger kan du velge å laste ned google apps (market etc) som du trenger, enten med videocall på google talk eller uten. Med cwm/rom manager backup tar du backup av hele systemet. Med titanium tar du backup av apps og apps data. Du trenger ikke å installere kernel eller noe annet enn google apps.

Lenke til kommentar

Du kan installere via cwm eller rom manager. Hvis du laster ned med rom manger kan du velge å laste ned google apps (market etc) som du trenger, enten med videocall på google talk eller uten. Med cwm/rom manager backup tar du backup av hele systemet. Med titanium tar du backup av apps og apps data. Du trenger ikke å installere kernel eller noe annet enn google apps.

 

Når jeg prøver å kjøre backup med ROM Manager booter telefonen til system recovery og jeg får melding om "Failed to verify whole-file signature" og "signature verification failed".

 

Hva skjer?

 

Edit 1: Ser ut til å fungere med CVM. Lagrer den backup på minnekortet?

 

Edit 2: Hvor pokker blir det av Cyanogen 7.1 når jeg har lastet den ned? Finner den ikke når jeg skal prøve å flashe.

Endret av torebravo
Lenke til kommentar

Tror jeg nå har funnet ut hvilken ROM jeg kommer til å bruke etter Lite'ning ROM v6.1.

 

Jeg har nå testet ut forskjellige ROM's og liker nå veldig godt CheckROM v5 som du finner her.

 

Sammen med den så bruker jeg 'Special Edition Theme v2.1' som du finner her.

 

EDIT: Etter litt tenkning, så tror jeg at jeg skal vente med å oppgradere til CheckROM v5 til CheckROM er kommet ut med KI8 firmwaren som akkurat er kommet ut. Så holder meg til Lite'ning ROM v6.1 intill videre.

 

Lenge siden det har kommet noen oppdateringer til Lite'ning ROM egentlig.

 

Har de gitt seg mon tro..

Vel, LitePro som lager Lite'ning ROM har ikke vært aktiv på XDA-Developers sin side siden midten av August, så ja, vil tro han har tatt farvell med XDA.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Finnes det noen lignende apps i market som reminder for Iphone 4s?

 

Kan du konkretisere litt? Lenke eller noe liknende?

 

AtW

 

http://www.macworld.com/article/160435/2011/06/ios5_reminders.html

 

Ble også vist fram på keynoten til Apple forrige uke

 

Go notes, business calendar, remeber the milk, det er jo ganske mange kalender-saker, er det noe spesifikt du savner? Selv den innebygde kalender-appen på SGS2 fungerer ganske bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen som har hatt problemer med at Kies slutter å svare når man sikkerhetskopierer telefonen? Hos meg skjer dette når fremdriftsindikatoren skal til å nå 100%. Problemet omfatter kun det som er omtalt som Diverse innholdsfiler i Kies. Noen som har en idé om hvorfor dette skjer. Har hatt samme problemet siden jeg kjøpte den i våres :hrm:

Lenke til kommentar

Du kan installere via cwm eller rom manager. Hvis du laster ned med rom manger kan du velge å laste ned google apps (market etc) som du trenger, enten med videocall på google talk eller uten. Med cwm/rom manager backup tar du backup av hele systemet. Med titanium tar du backup av apps og apps data. Du trenger ikke å installere kernel eller noe annet enn google apps.

 

Når jeg prøver å kjøre backup med ROM Manager booter telefonen til system recovery og jeg får melding om "Failed to verify whole-file signature" og "signature verification failed".

 

Hva skjer?

 

Edit 1: Ser ut til å fungere med CVM. Lagrer den backup på minnekortet?

 

Edit 2: Hvor pokker blir det av Cyanogen 7.1 når jeg har lastet den ned? Finner den ikke når jeg skal prøve å flashe.

 

Ja de lagres på telefonens minnekort. Hvis du lastet ned Cyanogenmod med Rom manager finner du det på clockworkmod-download-dowload.cyanogenmod-get-uptadecm...

 

Hvis det kommer failed melding prøv å skru av telefonen og så boote inn cwm igjen uten å restarte telfonen. Da starter installeringen. Funket ihvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere andre som sliter med dårlige forhold på mobilen? Om jeg er inne i butikker/kjøpesentre og jobb kan jeg oppleve at jeg bare har en strek i forhold. Selv om det er midt i sentrum!

 

Senest i dag opplevde jeg at jeg ikke kunne ringe, da den ikke fant noe nettverk. Jeg har Chess. Men min samboer har fullt forhold samme steder.

 

Ellers vil jeg si meg ypperlig fornøyd med telefonen! Ønsker dog å kunne ringe når man bør har bra for forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan installere via cwm eller rom manager. Hvis du laster ned med rom manger kan du velge å laste ned google apps (market etc) som du trenger, enten med videocall på google talk eller uten. Med cwm/rom manager backup tar du backup av hele systemet. Med titanium tar du backup av apps og apps data. Du trenger ikke å installere kernel eller noe annet enn google apps.

 

Når jeg prøver å kjøre backup med ROM Manager booter telefonen til system recovery og jeg får melding om "Failed to verify whole-file signature" og "signature verification failed".

 

Hva skjer?

 

Edit 1: Ser ut til å fungere med CVM. Lagrer den backup på minnekortet?

 

Edit 2: Hvor pokker blir det av Cyanogen 7.1 når jeg har lastet den ned? Finner den ikke når jeg skal prøve å flashe.

 

Ja de lagres på telefonens minnekort. Hvis du lastet ned Cyanogenmod med Rom manager finner du det på clockworkmod-download-dowload.cyanogenmod-get-uptadecm...

 

Hvis det kommer failed melding prøv å skru av telefonen og så boote inn cwm igjen uten å restarte telfonen. Da starter installeringen. Funket ihvertfall for meg.

 

Fant den og telefonen bootet i downloadmode. Der har den nå stått uten endring i over en time; "Downloading. Do not turn off target!!"

Hvor lang tid tar det normalt? Kan jeg slå den av og på, eller ødelegger jeg noe da?

Lenke til kommentar

Ikke dowload mode men Recovery. Volum opp + home + power.

 

Nå er jeg ute og kjører...

 

Nå er jeg låst i en meny hvor det står Clockworkmod Recovery øverst, etterfulgt av en liste (rebbot system, apply update, wipe data etc.). Problemet er at jeg ikke får lov til å velge noe fra lista. Når jeg trykker Menyknappen kommer det bare et bilde av den hatten.

 

Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar

Viss du bare har satt den i download mode og ikke gjort noe annet burde det være ganske trygt å dra batteriet.. Viss du downloader noe når telefonen er i download mode er det dumt å gjøre det.

 

Ikke dowload mode men Recovery. Volum opp + home + power.

 

Nå er jeg ute og kjører...

 

Nå er jeg låst i en meny hvor det står Clockworkmod Recovery øverst, etterfulgt av en liste (rebbot system, apply update, wipe data etc.). Problemet er at jeg ikke får lov til å velge noe fra lista. Når jeg trykker Menyknappen kommer det bare et bilde av den hatten.

 

Hva gjør jeg nå?

Opp og ned med volum, velge med power...

Lenke til kommentar

Viss du bare har satt den i download mode og ikke gjort noe annet burde det være ganske trygt å dra batteriet.. Viss du downloader noe når telefonen er i download mode er det dumt å gjøre det.

 

Har prøvd å legge inn CM 7.1

 

Tok ut batteriet.

Nå er skriften blå. Øverst står det CWM-Based Recovery v5.0.2.6

 

Hva skal jeg velge?

Reboot

Apply update from sdcard

Wipe data

Wipe cache

install zip

bacup and restore

mounts an storage

advanced

power off

go back

Lenke til kommentar

Viss du bare har satt den i download mode og ikke gjort noe annet burde det være ganske trygt å dra batteriet.. Viss du downloader noe når telefonen er i download mode er det dumt å gjøre det.

 

Har prøvd å legge inn CM 7.1

 

Tok ut batteriet.

Nå er skriften blå. Øverst står det CWM-Based Recovery v5.0.2.6

 

Hva skal jeg velge?

Reboot

Apply update from sdcard

Wipe data

Wipe cache

install zip

bacup and restore

mounts an storage

advanced

power off

go back

Jeg gikk på,install zip-choose zip-clockworkmod-download-dowload.cyanogenmod-get-uptadecm.

Lenke til kommentar

Finnes det noen lignende apps i market som reminder for Iphone 4s?

 

Kan du konkretisere litt? Lenke eller noe liknende?

 

AtW

 

http://www.macworld.com/article/160435/2011/06/ios5_reminders.html

 

Ble også vist fram på keynoten til Apple forrige uke

 

Go notes, business calendar, remeber the milk, det er jo ganske mange kalender-saker, er det noe spesifikt du savner? Selv den innebygde kalender-appen på SGS2 fungerer ganske bra.

 

AtW

 

Er klar over at det finnes flere kalender-saker. Det jeg mente egentlig var om det finnes noe lignende som reminders gjør, hvor den minner deg på ting når du ankommer til et sted.

 

F eks hvis du ser fra 2.00 i denne videoen

 

http://www.youtube.com/watch?v=TgLqH9n57B0

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...