Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

dere som har telefonen! er det noen som kan sammenligne det og iphone 4? med tanke på backup, sikkerhet , tilgjendlige tillegsprogrammer, priser på dem osv...

Har begge telefonene i dag og, og begge blir bytte ut de neste 2 ukene om alt går etter planen, selv om jeg er fornøyd med begge to. Sikkerheten er god nok for folk flest på begge deler, men også mye opp til deg selv, backup er letter på Android i dag siden det går trådløst, men så fort Apple får i gang skyen sin for fult med iOS 5 så blir dette bedre der også, utvalget av programmer syntes jeg er rimlig gjevnt, AppStore sies og være bedre på utvalgt, men appsa som er til mitt bruk finner jeg mere og velge i på Android faktiskt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant aldri ut av det, polsen. Du KAN installere en ROM eller noe i den duren for å fikse det, mener jeg huske. Sjekk på XDA, mener jeg snublet over noe slikt der. Muligens en addon til en custom ROM.

 

Eventuelt kan du jo bruke Dolphin browser som lar deg stille det på settings til å alltid bruke desktop. Var veldig skeptisk til den i starten, men etterhvert brukte jeg den hele tiden. Gestures var spesielt digge. 9-tall for talk.maemo.org sin n950/n9 forum, S for smarttelefonforumet her, D for diskuter artikler, osv.

 

Digg browser, anbefaler den faktisk over stock browser.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan få useragent endring i default-browseren til å overleve en restart av browseren selv?

Beklager, men nei. Derfor jeg gikk over til Opera Mobile. Pluss at jeg også bruker Opera på desktop-PC og får dermed en super synk av bokmerkene fiks ferdig i mapper slik som jeg er vant med på PCen.

Lenke til kommentar

Prøvde opera mobile, men den var veldig tungvindt å klikke linker på, den drev på og zooma inn hele tiden fordi den trodde jeg var komplett idiot og ikke visste helt hvilken link jeg trykte på og som en nedlatende asshole ville den hjelpe stakkars meg å velge rett.

Lenke til kommentar

Noeb som har erfaringer med å kjøpe uorginale batterier til telefonen med mer juice? Hørte om en som hadde kjøpt et på 2300 MAH, som fortsatt passe under dekselet.

 

Hadde vært utrolig kjekt med litt bedre batteritid :)

 

Tror du virkelig at Samsung har jobbet så hardt for å lage en tynnest mulig telefon, for så å fylle batteriet med luft? Beklager om jeg virker spydig, men dette er bare bullshit, de får ikke plass til mer batteri inne i samme størrelse, men teksten utenpå er det få som hindrer de i å endre :)

 

Sannsynligvis ender du med et som har dårligere kapasitet.

 

Godt poeng.. Men er jo lov og håpe, man vet jo aldri hva disse japsene klarer å trylle opp av ny teknologi.

Lenke til kommentar

Prøvde opera mobile, men den var veldig tungvindt å klikke linker på, den drev på og zooma inn hele tiden fordi den trodde jeg var komplett idiot og ikke visste helt hvilken link jeg trykte på og som en nedlatende asshole ville den hjelpe stakkars meg å velge rett.

Synes faktisk det er en grei funksjon. Er jo mer irriterende å trykke på feil link når linkene er to piksler store og klint sammen? Man må jo zoome uansett for å treffe rett da.

Lenke til kommentar

Jeg klikker sjelden på feil link med dolphin og stock, jeg klikker på det jeg vil klikke på liksom :p . Aldri hatt store problemer med det.

 

Mulig en gang i blandt, men operaen tror jo at om det er en knapp på ene siden av skjermen og en på den andre så aner jeg ikke hva jeg driver med.

 

Ok det var litt satt på kanten, men den er overdrevent overbeskyttende på det der. Skulle gått an å justert sensitiviteten på hva som er "for nært" og ikke. Mesteparten av gangene har det ikke vært tvil engang i mine øyne hva jeg klikket på. Og da blir det fort irriterende.

Lenke til kommentar

Takk for tips på useragent-spørsmålet. Har brukt Dolphin litt før, men aldri "swype"-funksjonen. Testa det nå, og wow, ser bra ut. Ser ut som det kan erstatte mine mest brukte bokmerker/sider fullstendig. Må bruke denne en periode for å se om det blir endelig farvel til stock browseren, gitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noeb som har erfaringer med å kjøpe uorginale batterier til telefonen med mer juice? Hørte om en som hadde kjøpt et på 2300 MAH, som fortsatt passe under dekselet.

 

Hadde vært utrolig kjekt med litt bedre batteritid :)

 

Tror du virkelig at Samsung har jobbet så hardt for å lage en tynnest mulig telefon, for så å fylle batteriet med luft? Beklager om jeg virker spydig, men dette er bare bullshit, de får ikke plass til mer batteri inne i samme størrelse, men teksten utenpå er det få som hindrer de i å endre :)

 

Sannsynligvis ender du med et som har dårligere kapasitet.

 

Godt poeng.. Men er jo lov og håpe, man vet jo aldri hva disse japsene klarer å trylle opp av ny teknologi.

 

Det kommer noen nye Kina batterier i disse dager. Det er utformet som en case, som settes utenpå tlf, med kontakt til micro usb'n. Det gir 1000 mAh ekstra. Hvor bra de er vet jeg ikke. Men er fristet til å prøve det ut. Får se når de er ferdig med helligdagene sine der nede. Ulempen er at de er forholdsvis dyre etter hva jeg har hørt....

post-121910-0-90171900-1317600003_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noeb som har erfaringer med å kjøpe uorginale batterier til telefonen med mer juice? Hørte om en som hadde kjøpt et på 2300 MAH, som fortsatt passe under dekselet.

Det var jo noen batterier på 2000mAh + deksel som gjorde baksiden flat i stedet for buet inn.

 

bedre+batteri+p%E5+samsung+galaxy+s+ii.jpg?o=4101045&w=340&h=151&ee=1317301554&frame=0

 

Skal du ha større kapasitet, så må det nødvendigvis påvirke formen pga tykkelsen.

Slik er det hvertfall til man får bedre teknologi...

 

Selv har jeg "3500mAh" batterier på min. Det bygger godt ut, men jeg liker ekstra juice.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Godt poeng.. Men er jo lov og håpe, man vet jo aldri hva disse japsene klarer å trylle opp av ny teknologi.

 

Er lov til å håpe, men batteriteknologien er dessverre det eldste vi har i telefonene våre. Om jeg ikke tar feil så er det rundt 40 år siden de første LiIon batteriene ble vist. Nå har det naturligvis gått litt fremover med lading, sikkerhet og forminsking, men ingen revolusjon :)

Lenke til kommentar

Her er noen ganske fine Metall bumbere:

 

http://lunion1102.gseller.co.kr/season2/02_summary.jpg

Stilig, vett du om de har noe støttdempende effekt i tillegg?

 

ikke sikker på det.. men her har du en link til hvor de selges:

 

http://english.gmarket.co.kr/challenge/neo_goods/goods.asp?goodscode=216196087

 

Hvordan får man den inni/ut av når det ikke er bøyelig?

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...