Konto brukes ikke Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hmmmm trodde det var en begrensning på å bruke kamera jeg. Var det ikke noen her som nevnte at hvis man er under 15% så kunne man ikke bruke kamera? Denne begrensningen irriterte meg litt, men når jeg testet nå med 7% batteri igjen, så går det både å filme og å ta bilder - det er kun fotolyset som begrensningen går på. Meget bra Lenke til kommentar
johnd2407 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Noen som har fått nye market på mobilen? Ser utrolig bra ut, liker denne framfor den gamle Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hmmmm trodde det var en begrensning på å bruke kamera jeg. Var det ikke noen her som nevnte at hvis man er under 15% så kunne man ikke bruke kamera? Denne begrensningen irriterte meg litt, men når jeg testet nå med 7% batteri igjen, så går det både å filme og å ta bilder - det er kun fotolyset som begrensningen går på. Meget bra Det var i alle fall en begrensning før. Hvilket rom er du på? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Skjermbeskyttere, her i Norge virker det som Zagg og Copter er størst og lettest å få tak i, noen som har erfaringer med en/begge disse to? Finnes sikkert bedre alternativer, men kunne trengt noe nå idag... Så sant ingen vet om butikker i Oslo området med andre/bedre merker som er verdt å ta en titt på? Har ikke S2 skjermesbyttelse på slik den er? Ser iallefall slikt ut hos meg. Ikke som jeg vet om, den har et såkalt Gorilla Glass, som kjør at glasset skal tåle mer av div. ting en vanlig glass, også har den vel et meget tynt teflonbelegg oppå skjermen, men den beskytter ikke noe i særlig grad, er mere der for å gjøre touching på skjermen mer behagelig og at fingreavtrykk ikke blir så fremtredene om jeg har forstått riktig. Noen som har fått nye market på mobilen? Ser utrolig bra ut, liker denne framfor den gamle Ble din automatisk oppdatert i dag eller gjorde du noe spesielt for å få den? Evt. hvilken versjon av Android kjører du? Endret 1. oktober 2011 av Nitrius Lenke til kommentar
Schr0dinger Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Har nettopp fått meg en ny GS2, men har et lite problem med batteriet. I løpet av natten sluker den mellom 30 - 40 % av batteriet. Jeg skrur av GPS, Bluetooth, Wi-Fi og alle applikasjoner. Noen som har en formening om hva det kan være, eller evt. hvordan jeg kan finne det ut? Endret 1. oktober 2011 av Lightly Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Det var i alle fall en begrensning før. Hvilket rom er du på? Originalt - mulig denne begrensingen ble endret i 2.3.4 kanskje? (den jeg har nå) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Har nå fått denne samsungen... Swype var jo morsomt men er det nødvendig? føler æ ø å er for dumt plassert. Finnes det andre tastatur til den? Thumb Keyboard anbefales. Kan sette det opp etter eget ønske og forme det etter bruken din(landskap modus/standard etc) Linky Falt ikke helt i smak det heller.. Knotete at komma ikke er på første-siden osv. EDIT: Har nettopp fått meg en ny GS2, men har et lite problem med batteriet. I løpet av natten sluker den mellom 30 - 40 % av batteriet. Jeg skrur av GPS, Bluetooth, Wi-Fi og alle applikasjoner. Noen som har en formening om hva det kan være, eller evt. hvordan jeg kan finne det ut? Førstesiden i tråden sier nøyaktig: La oss bare begynne med en ting. Batteritiden din. Den kommer til å være generelt dårlig. Når du har hatt telefonen din i en ukes tid, kommer batteriet ditt til å være en del bedre, med er optimalt etter først 30 ladesykluser. På grunn av dette er det ikke store vitsen med å spørre oss hvorfor batteriet ditt er dårlig. Endret 1. oktober 2011 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Hva er den fysiske forklaringen på at batteriet først blir bra etter en liten stund? Eller er det bare en myte som er forårsaket av at man leker mer med telefonen i starten? Etter hva jeg har erfart blir aldri batterier bedre kort tid etter at de er nye. Nå høres ikke problemet til Lightly å ha med at batteriet er for dårlig kapasitetsmessig, men rett og slett at det er noe som trekker alt for mye strøm. Endret 1. oktober 2011 av eisa01 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Du skal jo f.eks bruke batteriet 100% opp før du lader det de første gangene osv, er vel ikke tilfeldig.. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Du skal jo f.eks bruke batteriet 100% opp før du lader det de første gangene osv, er vel ikke tilfeldig.. er jo det man IKKE skal gjøre med nye batterier... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 er jo det man IKKE skal gjøre med nye batterier... Første 2 ladingene (og lada minst 12 timer)gjorde jeg det og var på nesten 0 på de neste - kan ikke si at jeg har dårlig batteri utav det akkurat, heller tvert imot Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 er jo det man IKKE skal gjøre med nye batterier... Det gjør ingenting om du lader mobilen helt ut, da den skrur seg av før batteriet faktisk dør ut, som er det som skader batteriet. Så lenge du lader det opp igjen før det tømmer seg helt tar ikke batteriet noen skade. Så joda, er bare å bruke opp batteriet 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Du skal jo f.eks bruke batteriet 100% opp før du lader det de første gangene osv, er vel ikke tilfeldig.. Det der gjør man hvis man må kalibrere batteriet, og da er det kun nødvendig å gjøre det en gang. Dette er noe som er aktuelt for bærbare som sitter lenge tilkoblet strømnettet, og da regner jeg med det ikke er så aktuelt for mobiltelefoner. Med andre ord bør batteriet være kalibrert senest etter første gangs lading, hvis fabrikken har klart å levere et ukalibrert batteri. Uansett er ikke dette relevant for Lightly sin situasjon, da en mobil på standy ikke skal bruke 30-40 % på noen timer. Da er det noe annet galt. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 er jo det man IKKE skal gjøre med nye batterier... Det gjør ingenting om du lader mobilen helt ut, da den skrur seg av før batteriet faktisk dør ut, som er det som skader batteriet. Så lenge du lader det opp igjen før det tømmer seg helt tar ikke batteriet noen skade. Så joda, er bare å bruke opp batteriet Men han skrev 100%. Og det skal man ikke gjøre, da det faktisk kan skade batteriet. Og et 100% tomt batteri, er helt tomt. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Men han skrev 100%. Og det skal man ikke gjøre, da det faktisk kan skade batteriet. Og et 100% tomt batteri, er helt tomt. Jeg vet han skrev 100%, og med det mente han nok til mobilen skrur seg av. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Flere som har anbefalinger til skjermbeskyttelse til telefonen? Kjøpte Copter her igår, men er ikke helt fornøyd, føles litt for klebrig egentlig. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 spaceworld selger noe alien greier.. liker det veldig godt jeg Lenke til kommentar
larsi Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har fått problemer med å legge inn rom på mobilen. I utgangspunktet testet jeg litt forskjellige bl.a. Lightning 6.1. Det som skjer når jeg legger inn andre rommer er at mobilen viser logoen en stund så starter den påny for så å vise logo påny og dette pågår til jeg tar ut batteriet. Jeg benytter Odin slikt det er forklart her på forumet. (det rare er at eneste rom som jeg greier å legge inne er XWKI4) Jeg har forsøkt: 1 Resette telefonen til fabrikkstatus i meny/settings/privecy/Factory data reset 2 Legge inn XWKE2. Da går telefonen i loop som forklart. Er det noe annet som må resettes - gjøres for å slippe dette problemet???????? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Skal roote telefonen, er det i førstepost oppdatert? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Hva er den fysiske forklaringen på at batteriet først blir bra etter en liten stund? Li ion fungerer optimalt fra starten av. De har ingen minneeffekt og kan klattlades. Langtidslagring av batteriet gjøres best rundt 40% lading ladning og gjerne kjølig. Jeg tror mange av mytene rundt batterier, kommer av at man bruker anbefalinger fra tiden med Nicad/NiMh etc. http://en.wikipedia....ium-ion_battery Endret 2. oktober 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg