.Anders. Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg har enda ikke fått 2.3.4 oppdateringen via telefonen. Noen som vet hvor lang tid det kan ta før oppdateringen rulles ut til alle enhetene? Har ikke mulighet til å oppdatere via Kies. EDIT: Har Mac, kan jeg oppdatere tlf via Kies på Mac? Tror aldri du vil få oppdateringen uten å brukes Kies. Finnes ikke til Mac etter hva jeg har sett, så vil anbefale deg å låne PC'en til en venn for å gjøre oppdateringen. Tar ikke så mange minuttene. Hva kommer det av? Har fått oppdatering via telefonen før? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 EDIT: Har Mac, kan jeg oppdatere tlf via Kies på Mac? Tror aldri du vil få oppdateringen uten å brukes Kies. Finnes ikke til Mac etter hva jeg har sett, så vil anbefale deg å låne PC'en til en venn for å gjøre oppdateringen. Tar ikke så mange minuttene. Kies finnes til mac såvidt meg bekjent: http://www.samsung.com/ca/support/detail/supportPrdDetail.do?menu=SP01&prd_ia_cd=1903&prd_mdl_cd=GT-I9100LKMBMC&prd_mdl_name=GT-I9100M&srchword=Samsung+Galaxy+S+II%E2%84%A2+4G AtW Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Er ikke mulig å bare få lagt til crt effekten? Jupp, det er det, har ikke funnet en helt enkel måte, men viss du føler deg trygg på dekompilering, endring og kompilering av framework-res er det bare å slå seg løs med denne metoden... Lenke til kommentar
Ablaze Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 1 døgn og 7 timer - 89% igjen etter FW oppdatering og lite bruk. Hadde 7 døgn før oppdatering på lite bruk, så blir spennende å se om det blir noen endring Dette med vanlig batteri? Null lys på skjermen? Ingen Wifi, GPS eller lignende? Uansett vanvittig forskjell fra hva jeg opplever, selv når jeg tar høyde for DIR-655-opplegget. Lenke til kommentar
Elland Road Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 På jobben kommer jeg inn på nettet og kan surfe, men ikke på installerte programmer som facebook og wimp. Noen som har forslag til hva som kan gjøres for å løse dette? Lenke til kommentar
snowroller Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Har nye android market kommet til Norge offisielt enda, eller må det hentes fra XDA? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Hmm, jeg fikk ihvertfall en ny versjon av market for en god stund tilbake(2-4uker siden?), bare via update, men om det er den "nye" du sikter til aner jeg ikke. Det hadde bare vært å brukt google, skrivi "kies" i søkefeltet også trykket på første linken, da kommer man til en samsung side du kan laste ned kies til både windows og mac. http://www.samsung.com/no/support/mobilesoftwaremanual/mobilesoftwaremanual.do?page=MOBILE.SOFTWARE.MANUAL Endret 26. september 2011 av meg0709 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Dette med vanlig batteri? Null lys på skjermen? Ingen Wifi, GPS eller lignende?Uansett vanvittig forskjell fra hva jeg opplever, selv når jeg tar høyde for DIR-655-opplegget. Originale batteriet ja. Skjerm på automatisk. GPS ble brukt(kun logging) bare 1 gang og det i 20-30min elns, wifi toppen 15 min på dir-635. Noen få samtaler og litt sms og mms både mottak og sending. (det var på 7 døgn. Denne gangen har jeg ikke vært på wifi eller gps i det hele tatt) 83% 1 døgn 21 timer. Nå bruker jeg tlf lite og har egentlig ikke bruk for smarttlf, men sannelig greit å ha i enkelte tilfeller uansett med de mulighetene man har til rådighet hvis man trenger de, for det er typisk at man trenger de når man ikke har de ^^ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 EDIT: Har Mac, kan jeg oppdatere tlf via Kies på Mac? Hvis du har sett 4 innlegg tidligere så gjelder også den linken mac. Last ned til pc står først, så mac Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg har enda ikke fått 2.3.4 oppdateringen via telefonen. Noen som vet hvor lang tid det kan ta før oppdateringen rulles ut til alle enhetene? Har ikke mulighet til å oppdatere via Kies. EDIT: Har Mac, kan jeg oppdatere tlf via Kies på Mac? Tror aldri du vil få oppdateringen uten å brukes Kies. Finnes ikke til Mac etter hva jeg har sett, så vil anbefale deg å låne PC'en til en venn for å gjøre oppdateringen. Tar ikke så mange minuttene. Hva kommer det av? Har fått oppdatering via telefonen før? Oppdatering av Samsungprogrammer, slik som oppdateringen av kameraapplikasjonen tidligere kom over-the-air. Oppdatering av firmware må gjøres med Kies. Slik jeg har forstått det hvertfall. Lenke til kommentar
snowroller Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hmm, jeg fikk ihvertfall en ny versjon av market for en god stund tilbake(2-4uker siden?), bare via update, men om det er den "nye" du sikter til aner jeg ikke. Det hadde bare vært å brukt google, skrivi "kies" i søkefeltet også trykket på første linken, da kommer man til en samsung side du kan laste ned kies til både windows og mac. http://www.samsung.com/no/support/mobilesoftwaremanual/mobilesoftwaremanual.do?page=MOBILE.SOFTWARE.MANUAL Det nye market er bygd opp av "Tiles" litt lignende windows phone, og har diverse valg som redaktørens valg osv som ikke er i den gamle. Lenke til kommentar
M0rtenHS Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Hallo! Hatt telefonen i bare et par dager, etter overgang fra iPhone 4. Veldig veldig fornøyd, og den er en fryd å bruke! Men, som flere, så tror jeg det må være noe galt med batteriet. Den lader seg ut selv når den ikke er i bruk, og det kan jo ikke stemme? GPS, WiFi, og tilogmed Data har vært avslått i store deler av tiden.. Når jeg sjekker battery use så får jeg opp dette: Siden forrige lading: (15h 12m 11s on battery) Siden 100% 15 timer siden er den nå nede i 27%.. Med MEGET lite bruk. Én sync, litt facebook, et par meldinger.. Display 47 %(!)(time on 1h 17m 50s) Android System 29 % Cell Standby 12% Phone idle 8 % Facebook 2% Android OS 2% Wordfeud 2% etc etc.. Og før dere arresterer meg på noe her, så er Brightness på skjerm skrudd nesten helt ned, time-out er på 15 sekunder.. Noen tips til noe jeg evt. har gjort feil i innstillinger, eller om det er noe galt med batteri? Takk! Endret 26. september 2011 av M0rtenHS Lenke til kommentar
gwh Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hallo! Hatt telefonen i bare et par dager, etter overgang fra iPhone 4. Veldig veldig fornøyd, og den er en fryd å bruke! Men, som flere, så tror jeg det må være noe galt med batteriet. Den lader seg ut selv når den ikke er i bruk, og det kan jo ikke stemme? GPS, WiFi, og tilogmed Data har vært avslått i store deler av tiden.. Når jeg sjekker battery use så får jeg opp dette: Siden forrige lading: (15h 12m 11s on battery) Siden 100% 15 timer siden er den nå nede i 27%.. Med MEGET lite bruk. Én sync, litt facebook, et par meldinger.. Display 47 %(!)(time on 1h 17m 50s) Android System 29 % Cell Standby 12% Phone idle 8 % Facebook 2% Android OS 2% Wordfeud 2% etc etc.. Og før dere arresterer meg på noe her, så er Brightness på skjerm skrudd nesten helt ned, time-out er på 15 sekunder.. Noen tips til noe jeg evt. har gjort feil i innstillinger, eller om det er noe galt med batteri? Takk! Skal ta en 20-30 ladinger før batteriet er på maks kapasitet. Lenke til kommentar
M0rtenHS Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hallo! Hatt telefonen i bare et par dager, etter overgang fra iPhone 4. Veldig veldig fornøyd, og den er en fryd å bruke! Men, som flere, så tror jeg det må være noe galt med batteriet. Den lader seg ut selv når den ikke er i bruk, og det kan jo ikke stemme? GPS, WiFi, og tilogmed Data har vært avslått i store deler av tiden.. Når jeg sjekker battery use så får jeg opp dette: Siden forrige lading: (15h 12m 11s on battery) Siden 100% 15 timer siden er den nå nede i 27%.. Med MEGET lite bruk. Én sync, litt facebook, et par meldinger.. Display 47 %(!)(time on 1h 17m 50s) Android System 29 % Cell Standby 12% Phone idle 8 % Facebook 2% Android OS 2% Wordfeud 2% etc etc.. Og før dere arresterer meg på noe her, så er Brightness på skjerm skrudd nesten helt ned, time-out er på 15 sekunder.. Noen tips til noe jeg evt. har gjort feil i innstillinger, eller om det er noe galt med batteri? Takk! Skal ta en 20-30 ladinger før batteriet er på maks kapasitet. Så batteriet blir bedre etterhvert som det lades? Det anbefales bruk helt ut, så lade helt opp da? Men hvordan kan skjermen, som kun har vært aktiv i ca 2 timer, sluke nesten 75% av batteriet i løpet av 15 timer? Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Vel smarttelfonen er jo nesten bare en skjerm så er jo naturlig nok at den trekker mest strøm. Du bruker jo også skjermen under surfing, spill osv så da blir det ganske høyt forbruk. Jeg har hørt at man kan legge på ved å legge telfonen med skjermen ned på bordet. Hvor finner jeg instillnger på dette? Egentlig ikke nødvendig, men kult å ha Lenke til kommentar
M0rtenHS Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Som du ser, så skriver jeg at skjermen har vært aktiv i kun 2 av de 15 timene siden forrige lading. Jeg nekter å tro at det er normalt at batteriet lades ut så fort når den kun ligger der, og jeg ikke bruker den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Som du ser, så skriver jeg at skjermen har vært aktiv i kun 2 av de 15 timene siden forrige lading. Jeg nekter å tro at det er normalt at batteriet lades ut så fort når den kun ligger der, og jeg ikke bruker den. Hva legger du i at "skjermen har vært aktiv"? Er skjermen aktiv er jo telefonen også veldig ofte i bruk... Vist du har brukt telefonen i 2 timer, så er det en del (avhengig av bruk riktignok). Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 mitt orginal batteri varer ca 3-4 timer på skjermen og det innebærer ofte en del spilling. Lenke til kommentar
M0rtenHS Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Som du ser, så skriver jeg at skjermen har vært aktiv i kun 2 av de 15 timene siden forrige lading. Jeg nekter å tro at det er normalt at batteriet lades ut så fort når den kun ligger der, og jeg ikke bruker den. Hva legger du i at "skjermen har vært aktiv"? Er skjermen aktiv er jo telefonen også veldig ofte i bruk... Vist du har brukt telefonen i 2 timer, så er det en del (avhengig av bruk riktignok). 16H 50m 19s on Battery. (siden sist lading) I løpet av den tiden har skjermen vært på i 1h 25m 20s. Telefonen har ikke vært brukt til noe bortsett fra 2 meldinger, og et par sjekk av facebook. WiFi er av, det samme er Bluetooth og GPS.. For å gjøre det litt klarere, når jeg la meg i går kveld var den akkurat ferdig ladet (100%) og når jeg jeg våknet i dagtidlig var den på 65%. Igjen, ingen WiFi, Blåtann, GPS, Sync etc.. Så i utgangspunktet har den da brukt 35% av batteriet på å bare ligge der. Nekter å tro at det er "normalt" Min iPhone 4 tapte kanskje 2-3% i løpet av natta, og da med både WiFi og sync på.. Endret 26. september 2011 av M0rtenHS Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Skal ta en 20-30 ladinger før batteriet er på maks kapasitet. Høres merkelig ut, hva skal det være basert på? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg