Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Samme med N8, null riper. Og den har jeg behandla som a redheaded stepchild.

Men har mistanke om at SGS2glasset ikke er i samme liga som N8glasset, tho. Er flere jeg har hørt om med SGS2glassriper enn N8, det er my only inspiration for this theory, så ikke ta det for god fisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har bestilt beskyttelse til tlf i forrgårs så litt kjipt å få ripe nå, men finnes det noe jeg kan gjøre for å gjøre den mindre synelig? orker ikke bytte glass/ skjerm på grunn av ripen..

Noen riper vises hos meg også når skjermen er på. Kommer gjennskinn fra skjermen i ripen på en måte, slik at ripen blir til forskjellige farger.

Lenke til kommentar

Samme med N8, null riper. Og den har jeg behandla som a redheaded stepchild.

Men har mistanke om at SGS2glasset ikke er i samme liga som N8glasset, tho. Er flere jeg har hørt om med SGS2glassriper enn N8, det er my only inspiration for this theory, så ikke ta det for god fisk.

SGS2 har vel gorillaglass. Skal være rimelig motstandsdyktig mot riper. Har det på min Deisre HD, og jeg har brukt den i et skikkelig tøft miljø. Noen mikroskopiske riper har jeg fått, men du må holde telefonen i en spesiell vinkel mot lyset for i det hele tatt å se de.

http://www.corninggorillaglass.com/products-with-gorilla/samsung

Lenke til kommentar

Ikke merket noe store forskjeller med batteriet her hvertfall, men igjen til dere som ikke har en branda telefon, fra Telenor eller lignende, i Kies hva står det som firmware hos dere? Tenker på det siste som står i parentes, (NEE) f.eks?

Og er det normalt at telefonen/skjermen går i dvale selv når man har spill åpne? F.eks om jeg har skjermen til å være på i 30 sekunder om den ikke blir rørt, så skrur den seg av, greit nok, men i spill, skal ikke skjermen holde seg på da uansett hva?

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd en forbedring i batteritiden med nyeste KIES oppdatering? Heller tvert i mot her. 100% batteri, 07:00 når jeg sto opp, og 10% batteri når jeg gikk ut døra på jobben 16:00. Pleier normalt å holde hvertfall ut dagen før siste oppdatering.

Etter oppdatering tror jeg batteriet/telefonen trenger noen ladinger før den blir helt maks.

Her merker jeg ikke stor forskjell. Rundt 100 timer med 3500 mAh batteriet.

Men jeg ser at nå står Android OS for mye mindre av batteri bruken.

Så jeg har stor tro på ca 5 døgn etter noen runder til med lading.

Lenke til kommentar

Denne com.android.phone prosessen fortsetter å force close, uansett wipes og ROM. annoyyyiiiinng!

I tillegg nå og da når det ringer får jeg bare svart skjerm med statusbar øverst, uten noen mulighet til å svare, eller gjøre noe. Det ringer en stund, så kuttes anropet. Da viser telefonen min null dekning av noe som helst, samt ingen spor i anropsloggen!?

WTF is going on!?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det fins gode mobil-bil holdere, deksler osv til 3500MhA batteriet/tykkelsen?

Bruker en universal holder fra Biltema. Tror jeg betalte 49 kroner for den...

Også bruker jeg en universal lader med usb til micro usb kabel når jeg trenger å lade.

Ganske greit. Skal jeg lade iPaden eller andre ting med f. eks mini usb, så bare bytter jeg kabel :) Beskyttelse bruker jeg ikke med det tykke batteriet. Om det blir noen riper i det dekselet bryr jeg meg ikke så mye om. Skjermen er beskyttet med screenprotect.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Denne com.android.phone prosessen fortsetter å force close, uansett wipes og ROM. annoyyyiiiinng!

I tillegg nå og da når det ringer får jeg bare svart skjerm med statusbar øverst, uten noen mulighet til å svare, eller gjøre noe. Det ringer en stund, så kuttes anropet. Da viser telefonen min null dekning av noe som helst, samt ingen spor i anropsloggen!?

WTF is going on!?

Høres ut som en garanti sak........

Lenke til kommentar

WTF is going on!?

Høres ut som en garanti sak........

Rootet vet du. Det var ikke slik fra begynnelsen heller så er nok noe som har skjedd under rooting/rom

Lenke til kommentar

Hmm, you think?

Æsj, så mye styr med slikt.

Nilsido: rootet har telefonen vært siden jeg først fikk den, i juni. Dette var noe som dukket opp da jeg la inn VillainROM for en stund siden (trooor ikke jeg hadde det med Criskelo), og som fulgte med over til Litening, til tross for wipes og hele greia.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Hmm, you think?

Æsj, så mye styr med slikt.

Nilsido: rootet har telefonen vært siden jeg først fikk den, i juni. Dette var noe som dukket opp da jeg la inn VillainROM for en stund siden (trooor ikke jeg hadde det med Criskelo), og som fulgte med over til Litening, til tross for wipes og hele greia.

Prøvd å flashe tilbake stock rom/firmware som kom med telefonen?

Edit: Evt. tatt en backup som du vet funka fint som du kan flashe tilbake?

Prøver igjen:

Finnes det gode ROMS som kommer uten samsung sine standard apps?

Cyanogenmod har vel relativt lite ting som er forehåndsinstallert, dog hvordan det fungere på Galaxy S2 vet jeg ikke, brukte det en god stund når jeg hadde HTC Desire hvertfall og var veldig fornøyd.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1055 er forøvrig en fin side når det kommer til slikt, så sant du ikke alt viste om siden.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Angående Gorilla glass diskusjonen. Jeg må si meg ganske skuffet over glasset på denne telefonen. Tidligere hadde jeg en sony ericsson c902. Den brukte jeg hver dag i tre år uten noe beskyttelse, uten å kunne se en eneste ripe. Med denne så jeg bare etter 1-2 uker et par små riper.

I tillegg må jeg si at vekkerklokke applikasjonen er forferdelig dårlig på denne telefonen. Noen ganger ringer den, noen ganger ikke. Det står til og med tiden den skal ringe på lock screen, men like vell ingenting. Jeg bruker heller ikke lydløs. Like før jeg ikke rakk timen i dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...