Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Eller gå på innstillinger - trådløs og nettverk - Wi-Fi-instillinger, trykk deretter menyknappen og velg avansert og gå inn på Wi-Fi-sovepolicy for å endre dvaleinnstillinger SUPER! Dette var nesten perfekt. Skulle hatt noen tids intervaller på den listen. Wifi skal jo ikke trekke så mye strøm som det gjør til deg. Jeg ville sørget for å oppgradere softwaren/rom til nyeste. Ellers har det vært problem mot enkelte routere (D-link m.fl). admin on May 18th, 2011 4:16 pm The Samsung Galaxy S II seems to have a similar issue as the original Samsung Galaxy S. This may help – Go to wifi settings – Advanced – sleep policy, and make sure NEVER is ticked. admin on May 18th, 2011 4:17 pm OR You can search for “wifi fixer” through the android market…seems to help Lenke til kommentar
Ablaze Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Foreligger det noen fiks eller omvei for DIR-655-problemet? Sånn bortsett fra å kjøpe ny router... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Last ned og innstaller en annen Launcher. Litt usikker på om noen av de kan endre fargene i kontaktlista, men kalender og e-post kan i hvertfall endres. Virker som disse launcherene endrer ganske mye, kan jeg avinstallere de? Hva med widgets og sånn? Fungerer de uavhengig av launcher? Hva med ting som custom gestures og sånn som ligger i samsungs launcher? AtW Lenke til kommentar
Slai Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Widgets lagt inn av Sasmsung til TouchWiz vil ikke funke med andre launchers. Det er vel et par av dem. Ellers er alt av widgets til alle launchers, med unntak av launcherspesifikke widgets kom jeg nettopp på, som launcherpro sine LPshortcuts og LPwidgets. Du kan såklart avinstallere launchers. Du kan til og med bytte launcher med en app som heter "Home Switcher". Selv har jeg satt opp to forskjellige hjemmeskjermsystemer, den ene med LauncherPro og den andre med Go Launcher EX, og bytter mellom dem for å forandre litt på hverdagen, avhengig av hva jeg ønsker fra mobilen der og da. Ting som funker i samsungs launcher funker kun i samsungs launcher. Ting som funker uavhengig funker uavhengig :| . Last ned launcherpro og kikk litt rundt selv, det er lettest sånn. Så sletter du om du får lyst. Also, når du laster ned ny launcher og trykker Home vil du få velge hvilken launcher du vil bruke. Du kan huke av for å velge en av dem som Default, og da vil spørsmålet aldri dukke opp igjen. Du kan såklart fortsatt endre dette, men det er litt mer menysurfing da. Så vent litt med å huk av for Default dersom du titter og eksperimenterer litt med div launchers, så blir det lettere å se an forskjellene. Personlig anbefaler jeg Launcherpro Plus. Thats just me tho. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Widgets lagt inn av Sasmsung til TouchWiz vil ikke funke med andre launchers. Det er vel et par av dem. Ellers er alt av widgets til alle launchers, med unntak av launcherspesifikke widgets kom jeg nettopp på, som launcherpro sine LPshortcuts og LPwidgets. Du kan såklart avinstallere launchers. Du kan til og med bytte launcher med en app som heter "Home Switcher". Selv har jeg satt opp to forskjellige hjemmeskjermsystemer, den ene med LauncherPro og den andre med Go Launcher EX, og bytter mellom dem for å forandre litt på hverdagen, avhengig av hva jeg ønsker fra mobilen der og da. Ting som funker i samsungs launcher funker kun i samsungs launcher. Ting som funker uavhengig funker uavhengig :| . Last ned launcherpro og kikk litt rundt selv, det er lettest sånn. Så sletter du om du får lyst. Also, når du laster ned ny launcher og trykker Home vil du få velge hvilken launcher du vil bruke. Du kan huke av for å velge en av dem som Default, og da vil spørsmålet aldri dukke opp igjen. Du kan såklart fortsatt endre dette, men det er litt mer menysurfing da. Så vent litt med å huk av for Default dersom du titter og eksperimenterer litt med div launchers, så blir det lettere å se an forskjellene. Personlig anbefaler jeg Launcherpro Plus. Thats just me tho. Takk for info. Virker ikke om denne launcheren egentlig endret noe på hverken kontakter eller messaging eller kalenderen. Må kikke litt hva som finnes av alternativer der. AtW Lenke til kommentar
Slai Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Er det noen av dere superfolk som bor i Trondheim OG har en USBjig jeg kan låne? Vurderer selge godsaken. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Vurderer selge godsaken. Kan jeg spørre på hvorfor? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Fordi jeg har lyst å sjekke ut N9 og Meego. Tror jeg kan komme over the downside med N9, som er at den mangler H+ tilkobling. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Noen som har testet ut dual sim card til SGS2? http://www.simore.us/us/compatibilites_200_Samsung_GT-i9100-Galaxy-S2_6049.php Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) I den nye firmware som KI4 med 2.3.4, er det slik nå at man kan bruke tlf samtidig som den er koblet til PC og kies, for før var det slik at man så en USB kontakt på skjermen og man kunne ikke bruke tlf, men det går tydeligvis ann nå eller er det bare jeg som har bomma kraftig? Er også tydeligvis ikke alt de har oversatt til norsk i den nye firmwaren, haha, var ett par ting der som stod på engelsk, men det var nå ett sted litt inni innstillingene så er ikke ofte man ser det. Jeg har ikke prøvd dual sim, men hva skal du med det? Eneste grunnen for meg med dual sim er å ha ett anna, men helt likt simkort som jeg kan putte i en anna tlf hvis jeg skulle ut på noe som man er redd for å ta med gs2 tlf ut på, det vil da være seg f.eks jobb eller noe anna som kan skade tlf. Endret 23. september 2011 av meg0709 Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Foreligger det noen fiks eller omvei for DIR-655-problemet? Sånn bortsett fra å kjøpe ny router... Tvilsomt. Jeg har hvertfall ikke sett noe om det, men prøv å oppdater til nyeste firmware både på telefon og ruter. Lenke til kommentar
Ablaze Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Så vidt jeg har sett ved å Google, så har det ingen effekt. Noen som kjenner til noen smarte applikasjoner når man har telefonen i dock? Har kjøpt en dock via dealextreme som ikke automatisk setter mobilen i dock-modus. Går fint å få dette til ved eksempel https://market.android.com/details?id=net.geekherd.dockenabler&feature=search_result Men har noen tips til andre programmer som er artige? Er det eksempelvis mulig å ha en form for "tap to unlock" og at man havner rett inn på home og ikke en egen dock-skjerm? Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Jeg ser at det har kommet en ny oppdatering til s2 (2.3.4), men jeg har allrede flashet til litenin rom. Har jeg fortsatt mulighet for å installere denne oppdateringen uten å ødelegge telefonen? Nvm this. har jeg mulighet til å gå tilbake til fabrikk standard etter flashing av liteninrom? Endret 23. september 2011 av pmiddy Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Ja om du flasher original firmware via Odin så går det greit. Lenke til kommentar
Danda Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg har fått SGS2 for ca 2 uker siden, har brukt den normalt og hatt den i lommen min, nå ser jeg at jeg har fått en ripe i glasset?!? trudde ikke det var mulig å få ripe så lett? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 I den nye firmware som KI4 med 2.3.4, er det slik nå at man kan bruke tlf samtidig som den er koblet til PC og kies, for før var det slik at man så en USB kontakt på skjermen og man kunne ikke bruke tlf, men det går tydeligvis ann nå eller er det bare jeg som har bomma kraftig? Er også tydeligvis ikke alt de har oversatt til norsk i den nye firmwaren, haha, var ett par ting der som stod på engelsk, men det var nå ett sted litt inni innstillingene så er ikke ofte man ser det. Ja du kan bruke telefonen mens den er koblet til PCen om du vil, og det er bare å dra den ut fra PCen når det måtte passe deg, så lenge du ikke kopierer over noen filer i det du drar den ut, da kan det gå galt, for det vinduet med USB pluggen du snakker om er der fortsatt, det dukker bare ikke opp før telefonen faktisk jobber med noe, altså overfører filer eller lignende. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hvilken ROM bør jeg gå for om jeg ønsker å være 100% fri for Samsung apps? Ønsker å bygge opp apps biblitoeket fra grunnen av istedet for å ha dobbelt opp med forskjellige aps som meldinger,kontaket etc. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg har fått SGS2 for ca 2 uker siden, har brukt den normalt og hatt den i lommen min, nå ser jeg at jeg har fått en ripe i glasset?!? trudde ikke det var mulig å få ripe så lett? Opplevde det samme.Gorilla glasset står desverre ikke for mirakler. Ved moderat bruk med telefonen i lommen til og fra skiftbussen på jobb fikk jeg slike små riper, ingen big deal. Men hadde virkelig trodd at gorilla glasset var noe mer solid enn dette. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Har null riper og jeg har den i lomma constantly. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Tror nok det fleste har hatt for store forventinger til Gorilla Glass jeg, men ja, kjipt å få riper såklart. Edit: Har vel aldri forstått det slik at Gorilla Glass skal beskytte deg helt mot riper, er vel heller det at det er sterkere enn andre typer glass når det kommer til hvor knusepunktet er. Endret 23. september 2011 av Nitrius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg