Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Innstillinger - Taleinngang og -utgang - Instillinger for tekst-til-tale - Kjøremodus

Denne har jeg vært innom og den er deaktivert alle gangene jeg har sjekket og når jeg prøver å slå den på så sier den at den samler passord osv og det vil jeg ikke, så den har alltid vært av. Slår den seg på/av automatisk og uten denne bekreftelsemeldingen ved kjøremodus?

Da vet jeg ikke. Har selv deaktivert "Kjøremodus", og det har vært stille siden. Jeg vil gjerne ha den aktivert, men kun i bt-headsetmodus. Det har jeg ikke fått til. Anyone?

Lenke til kommentar

Har lest noe her en plass, men husker ikke presis hva jeg leste, og finner det ikke igjen. Men er det slik at hvis laderen står i telefonen (SGS2) over natta så tar batteriet skade av dette?

 

Takker for svar.

Tror ikke det. Etter hva jeg har hørt så kobles ladefunksjonen på telefonen seg ut når den får signal om at batteriet er fullladet, så den vil stå og bruke strøm etter den er full ladet, for å så begynne og lade igjen etter en stund når batteri nivået synker. Men laderer bruker strøm selv om den er koblet til telefonen eller ikke.

Lenke til kommentar

Har reflashet VillainROM 242 nå, men like buggy. Prosesser tvangslukkes, batteriet suser av gårde, og telefonen driver og mister dekning, elle rettere sagt, setter seg selv i offline-modus eller datatrafikk av modus, som tidvis kun kan løses med Reboot.

 

Jeg tar herved i mot forslag. Så langt rankes Villain LANGT bak både Litening og Criskelo.

Har Litening begynt å ha mer sammenheng i de forskjellige oppdateringene så det ikke er som noe nytt hver gang?

Lenke til kommentar

Har reflashet VillainROM 242 nå, men like buggy. Prosesser tvangslukkes, batteriet suser av gårde, og telefonen driver og mister dekning, elle rettere sagt, setter seg selv i offline-modus eller datatrafikk av modus, som tidvis kun kan løses med Reboot.

 

Jeg tar herved i mot forslag. Så langt rankes Villain LANGT bak både Litening og Criskelo.

Har Litening begynt å ha mer sammenheng i de forskjellige oppdateringene så det ikke er som noe nytt hver gang?

 

Du har husket å kjøre full wipe av telefon og cache/dalvik før flash, ikke sant?

 

 

I tillegg så har man jo fellene man kan gå i hvis man gjenoppretter feile innstillinger og data fra Titanium etter flash.

 

For meg var Villain av det mer stabile jeg har kjørt på sgs2. Jeg kommer nok til å gi den et nytt forsøk ved en senere anledning.

 

 

Lenke til kommentar

Kjørte full wipe ved begge flash med den. Eneste jeg backa opp med titanium var apps. Ingen systeminnstillinger.

 

Sprøtt det der. Folk følger helt like prosedyrer og opplevelsene blir så ulike. Skulle ikke tro at man satt med samme telefon, med samme maskinvare.

 

 

Det finnes jo fortsatt massevis av alternativer på XDA. For min del dog, så kjenner jeg at jeg ikke lenger gidder å prøve alt slik jeg holdt på med sgs1.

 

 

Lenke til kommentar

Et annet problem, jeg har slettet en bråte doble oppføringer i kontaktene etter en mislykket sync. HVer gang jeg prøver synce kontaktene mine til google nå før wipe, så får jeg "for mange kontakter slettinger" (veldig bra norsk ja..) i status dropdown og sync vil ikke fullføre. Klikker jeg på varslet får jeg beskjed om "Slette grense oversteget"

"Det er xxx slettede elementer for Kontakter, konto [email protected]. Hva vil du gjøre?

Slett elementene

Angre slettingene

Ikke gjør noe nå"

 

Men ingen av valgene GJØR noe. I hvert fall ikke noe som gjør at sync fullfører. Selv om det virker som nå og da når jeg trykker slett elementene så forsvinner noen av dem så tallet synkner.

Lenke til kommentar

Man kan roote stock rom uten å måtte legge inn anna rom?

Men rooting generelt, hva gjør det, hva fordeler kan jeg få ut av det, osv osv?

Hva åpner det opp for, om dere skjønner.

 

Det må sies at dette er min første android og touch/berørings(whatever you call it) telefon, så jeg er rimelig ferskt, men ikke noe problem med å finne frem og skjønne, det er nokså enkelt må jeg påstå, jeg viste det ikke var super vanskelig rakett forskning, men det er egentlig enklere enn hva man først trodde.

Det er faktisk litt gøy å ha en slik en selv om det med tiden "bare" blir en tlf og en slags maskin man har med seg så, ja, noe sånt. :p

Lenke til kommentar

Helvete nå må jeg reflashe ja. Henger bare på samsunglogoen nå etter jeg frøys touchwiz i titanium. En liten blings der.

 

Edit: det funket heller ikke nei...

Edit 2: ei heller wipe i recovery...

 

Ok, wtf gjør jeg nå?

 

Edit 3: virka kanskje lell det siste der.

Endret av Recon
Lenke til kommentar
Hmm, den sorte varianten så interessant ut, passformen er bra? Ikke noe slark eller lignende når den er satt på telefonen?
Nei, den sitter helt tight.Hadde til og begynne med en Case-Mate Safe Skin i silikon, men den satt knapt på, og ble skrellet av bare jeg skulle ta telefonen ut av bukselomma. Dvs. ganske ubrukelige greier...

 

Jeg hadde en slik silikon-sak til min gamle Galaxy S, selv. Men da jeg fikk meg S2 kjøpte jeg en

. Husker ikke hvilken nettbutikk. Men er strålende fornøyd. Sitter tight, og forandrer ikke noe på funksjonaliteten mht knapper og tilkoblinger. Eneste aberet, er at den bygger litt ut. For å få mobilen på plass i den gamle bilholderen, er jeg derfor nødt til å ta av casen. Men det er veldig fort gjort det ôg.

Husker ikke

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...